Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 05/13/2013 in all areas

  1. 4 points
    Witajcie moi drodzy. Pragnę przedstawić Wam przygodę w jakiej dane mi było uczestniczyć przez kilka miesięcy. Projekt ten opiera się na samochodzie względnie tanim, gdzie każda inwestycja może być przez Wielu postrzegana jako nieopłacalna. No to się zabawimy ;) Ale od początku. Samochód poznałem już jakiś czas temu. Na początku było to całkiem normalne, doinwestowane Bravo w stanie tzw. „OEM+” Samochód był od tej pory pielęgnowany w należyty sposób czyli regularnie dekontaminowany, odżywiany cleanerami, lekką korektą itp. Itd. Ale ciągle pozostawał niedosyt gdyż lakier Nero 601 jest sami wiecie jaki. Co zrobić? Korekta! :) Ale pojawił się problem. Zacząłem chodzić koło samochodu i pokazywać rzeczy których nie naprawię samą korektą. Auto było lakierowane już jakiś czas temu i wyszło tak sobie. Dodatkowo sporo odprysków, otarć itp. To wszystko bardzo by szpeciło efekt finalny. W tym miejscu docieramy do jakże dobrze znanego punktu z jakim spotyka się wielu fanatyków detailingu, czyli ratujemy to co jest. Ale nie tym razem ;) Właściciel tego samochodu złapał bakcyla, dał zielone światło i powiedział: „Rób co konieczne”. Serio?!? Mogę? No to do dzieła! Oględziny Tak prezentował się Fiat gdy go poznałem. Zmiany karoseryjne Na potrzeby projektu zmian wymagała karoseria. Przednie błotniki i zderzak zostały zaadaptowane od modelu Marea. Wprawne oko zauważy że nowe felgi są już założone i jeżdżą czyli się już brudzą bez LSP.... Felgi Felgi zakupione. Poprzedni właściciel doszedł do wniosku że stworzy ranty szlifując je boshem. To co zepsuł zostało naprawione a za wybór koloru odpowiadam Ja ;) Koła finalnie zabezpieczone systemem Gtechniq C1/EXO V2. Jako że już jeździły na aucie, zostały oczyszczone. Szyby Szyba czołowa była mocno zniszczona. Można było ją korygować ale po co. Wymieniamy na nową ;) Szyba tylna została poddana korekcie. Uczciwie przyznaję że na żywo jest gorzej jak na zdjęciach jednak mocno lepiej ;) Wzystkie szyby zostały zabezpieczone systemem Gtechniq G1. Lakierowanie Samochód został polakierowany w całości. Można w komorze. Można w stroju. Wiem. Ale dla mnie liczy się ręka a do tej mam zaufanie ;) Prace ogólne Stawianie na kobyłki, mycie i wiele innych typu: -mycie komory silnika -demont, regeneracja zacisków -j.w. tarcz -zawieszenie -układ hamulcowy -oświetlenie - milion innych czynności bez zdjęć Korekta Oczywiście że "posiadało". Zapraszam do dyskusji na ten temat. Wiem że można tego uniknąć. Wiem też z doświadczenia że lakiernie typu "profi" też się tego nie potrafią uniknąć. Ale wiem jak sobie z tym poradzić. I poradziłem. A tymczasem na wykończonej masce, Pani właściciela postanoiwła na pyle z past narysować buźkę. Pozostało obrócić to w żart i zacząć od nowa :P Wnętrze Wnętrze wymagało prania. Ale puściłem wodze fantazji i zaaranżowałem je na nowo. Cały projekt jest mojego pomysłu i na szczęście zaakceptowany przez właściciela. Dostarczone fotele na szczęście wpisały się w pomysł. Po pracach tapicerskich, reszta wyprana i wyczyszczona a finalnie wykończona dressingiem. Efekty Zabezpieczenie samochodu to 100% Gtechniq. C1 EXO v2 G1 T1 Pierwsza i jedyna akredytacja Gtechniq i udzielenie gwarancji trwałości w Małopolsce ;) Na ostatnim zdjęciu spy photo z setupu zimowego i finalne heble. Pobieżna lista zakupów: felgi +gumy 1000 naprawa felg 1000 pierścienie 40 sprężyny obniżające 250 soczewki nowe valeo 750 tunel 100 hamulce tył 300 zderzak przód 200 błotniki 250 spryski 150 klamki 50 fotele 990 ic 300 mbc 62 rury alu do IC 106 sylikony 99 sgb 58 bandaż 19 podstawka pod filtr 89 daszek 50 zegary- ciśnienie oleju, ciśnienie doładowania, temp oleju 638 dzienne osram light@day 385 przewody hamulcowe 150 progi +nadkola 400 kierunki 40 przekaznik do spryskiwaczy 40 malowanie tapicer osłona nowa ricambi 270 lampy tył nowe 360 podszybie nowe 215,2 listwy dach nowe 172,7 nity 35,7 zaślepki nowe 22,64 wspornik rejestracji 45 znaczki abarth nowe 83,48 osłona prawa 54,78 dywaniki 100 listwy drzwi nowe 235,69 Kondensator audio 165 przyciemnienie gtechniq exo v2 hid 250 rozpórka 190 hamulce przód 385 malowanie hamulców 150 zestawy gumek do hamulców 150 szyba przednia nowa 450 amortyzatory nowe 420 plastiki bagażnika nowe 270 korekta itd. konserwacja podwozia 1300 hamulce fiat coupe 20vturbo + tarcze tarox 700 układ kierowniczy sportpack 600 zawieszenie bravo hgt 200 hamulce tył alfa 156 + tarcze tarox 400 półosie hgt 100 serwo iveco 100 felgi 16" fiat coupe - zimówki 500 akumulator 300 amortyzatory sportpack 733 malowanie hamulce regeneracja 285 przewody hamulcowe+płyn hamulcowy 250 wymiana w/w części 500 malowanie felg coupe 550 chłodnica oleju 680 Gdzie kończy się detailing? Nie kończy się! Detailing to tryb nieskończoności i jest wiele do zrobienia. A tymczasem....minetoo ;)
  2. 2 points
    Coś takiego a nawiasem polecam bardzo
  3. 2 points
  4. 2 points
    Są halogeny. Ależ to świeci.
  5. 2 points
    Też zapodam taką, a co !
  6. 2 points
    Hello. Dzisiaj moja maszynka postanowiła przestać działać. Okazało się że to szczoteczki. Jakie mamy objawy? -przerywana praca -charakterystyczny "elektryczny zapach" -pływające obroty -finalnie brak zasilania. Potrzebne rzeczy: -szczotki -kombinerki elektryczne wąskie -wkrętak krzyżakowy Zaczynamy od wykręcenia śruby w rękojeści tuż obok kabla zasilającego. Czarną obudowę zsuwamy. Za pomocą kombinerek unosimy sprężynkę dociskającą szczotki i "odkładamy" na prawą stronę. Zsuwamy przy pomocy kombinerek wtyczkę szczotki. Nową szczotkę umieszczamy na miejscu, pamiętając aby kabelek zasilający był bliżej głowicy maszyny, robiąc miejsce na sprężynkę dociskającą. Montujemy maszynę analogicznie jak na początku. Celem dotarcia szczotek, uruchamiamy maszynę na pierwszym biegu, na ok 2 minuty. Done. Poniżej kilka zdjęć. Szczotki po 1.5 roku pracy. Nie planowałem tego poradnika. Robiłem zdjęcia podczas reanimacji maszyny. Wiem że to trywialna czynność ale wiem też że nie brakuje osób które się takowych operacji obawiają więc wierzę że post przyda się komuś. Pozdrawiam.
  7. 1 point
    Maszynki do polerowania i nie tylko
  8. 1 point
  9. 1 point
    Pewnie że warto i to nie tylko super nowości.Np.: ADBL SSW - świetny wosk, nawet na felgi CarPro Trix - 2w jednym usuwa smołę i wtrącenia metaliczne AB Magifoam - zdecydowanie najlepsza piana na rynku. ADBL czy Tenzi spływają z auta po kilku minutach a AB po kwadransie i dłużej Tac System Moonlight - super trwały kwarc-sealant ADBL MrGrey - kapitalna puszysta fibra Koch Chemie Plast Star - na tworzywa zewnętrzne i gumy CarPro Essence - do odświeżenia lakieru ValetPro ADV Poseydon - super szampon Prima Amigo - cleaner pod wszystko czyli woski i sealanty Nielsen Finesse - tani a fantastyczny do tworzyw wewnętrznych (nie świeci się jak psu j...) Good Stuff Falcon’s Eye - świetny do szyb FX PROTECT Nano Shampoo - extra szampon na powłoki ADBL Micro Wash - do prania fibr i padów Soft 99 UltraGlaco - znakomita NW na szyby ADBL Shampoo Pro - szampon odtłuszczający przed aplikacją powłok i wosków
  10. 1 point
    Witajcie, Cieszymy się bardzo z dołączenia do forum. Jako firma Tenzi istniejemy w branży auto detailingu już od wielu lat. W tym roku pojawiliśmy się na rynku z nową linią produktów - Tenzi Detailer. To 24 kosmetyki samochodowe opracowane w oparciu o nasze wcześniejsze doświadczenia w tej branży. Cechą charakterystyczną całej tej linii jest solidna jakość i bardzo przystępna cena produktów. W związku z tym często pokutuje ocena, że "skoro to jest takie tanie, to nie może być dobre". Często jest to prawda, ale warto zwrócić uwagę, że na ostateczną cenę każdego produktu ma wpływ wiele czynników. Jednym z istotniejszych jest liczba pośredników zaangażowanych w jego wytworzenie. W naszym przypadku cały proces, od opracowania składu, poprzez wytworzenie, umieszczenie w opakowaniach, oznakowanie, aż po promocję odbywa się u nas, w Tenzi. Dzięki temu nasze koszty są niższe i dają nam większą swobodę kształtowania finalnej ceny. Wierzymy jednak również, że jakość obroni się sama. Planujemy rozbudowywać naszą linię o kolejne produkty, dlatego będziemy wdzięczni za wszelkie konstruktywne uwagi i sugestie. Czekamy też na Wasze pytania - postaramy się na każde wyczerpująco odpowiedzieć. Pozdrawiamy, Tenzi Detailer - kosmetyki samochodowe na każdą porę roku www.tenzidetailer.com | f: /tenzidetailer
  11. 1 point
    Nic nie ginie. Enjoy! https://www.facebook.com/pg/DetailingServicePL/photos/?tab=album&album_id=396648567211924
  12. 1 point
    Cześć, Mam na imię Przemek i właśnie rozpoczynam przygodę z detailingiem Oto mój arsenał: A to moje auto, które będę atakował: https://www.facebook.com/StealthRenaultMegane2Sport/ Mam nadzieję, że dowiem się tutaj wielu ciekawych rzeczy Pozdrawiam!
  13. 1 point
    @karolty jeśli mamy przykurzone delikatnie auto, to możemy od razu użyć Prickborta, dość często tak sobie przyśpieszam pracę. Jeśli mam tylko delikatnie przykurzone auto.
  14. 1 point
    Tylko zauważ, że z Fusso sporo nowych użytkowników ma problemy z ciemniejszymi plamami.. O wiele lepszym rozwiązaniem będzie klasyczne Collinite 476.
  15. 1 point
    Cześć, jakiś czas temu dostałem do odświeżenia rzadko już widywaną na ulicach Toyotę Corolle. Auto przyjechało na kołach z Włoch. Właściciel postanowił ją nieco odświeżyć. Auto tuż po przyjeździe wyglądało tak: image hosting Mycie wstępne i zasadnicze Na wstępie użyta została piana Active Foam od Blink, nastepnie szampon PRO i dalej APC PRO oraz Tire Cleaner do wyczyszczenia detali, gum, plastików, uszczelek itp. Do dekontaminacji użyłem Prickborta, Aresa od Unique i Glinki od Bilt Hamber. W użyciu była też rękawica Clay Mitt od Liquids Elements ale do niej nie mogę się przekonać, więc szybko ją odpuściłem. Korekta lakieru Samochód pokry tradycyjnie gęstą siatką swirli, kila obcierek do blachy z którymi nie walczyłem, bo nie takie było zadanie. Oprócz przodu, tj błotników i maski reszta w oryginalnym lakierze o grubości 60-80 um. Z jednej strony mało, z drugiej zaś nie ma dramatu :). Nie walczymy o 100%, usuwamy tyle ile się da bez zbędnego ryzyka. Takie było założenie. Na wspomnianej masce i przednich błotnikach spora morka, to chciałem usunąć bo kompletnie nie pasowało do reszty samochodu. Czego użyłem? Dużo kombinacji past i padów. Pasty to Koch 8.2, Meguiars 105, Menzerna 2000, 3000, 4000 Pady głównie Nat, pojedyńcze szt. Lake Country czy flexi. Oprócz past i padów papier app 2000 i krążki abralon 2000, 3000, 4000 i trizact 6000 Maszyny to Makita i DA Lare 9mm Samochód po korekcie został zabezpieczony Nano Glaze od Wolf's Chemicals. Pierwszy raz tego używałem, uczucia mam mieszane. Myślę ze to raczej produkt na zadbane lakiery, ale te zaraz po korekcie ;) Gumy i plastiki na zewnątrz to Shiny Garage Back To Black. W moim odczuciu świetny produkt. Po skończeniu karoserii, wnętrze również zostało ogarnięte. Dywany i fotele wyprane ekstrakcyjnie za pomocą Georga, prespraya i płukanki od tersusa. Plastiki wyczyszczone za pomoca APC od ADBL'a Nie pamiętam co położyłem na plastiki we wnętrzu :o Finalnie samochód w dniu wydania prezentował się tak : Dzięki jeśli ktoś tu dotarł, jeśli nie, to też dzięki :) Krytykę biorę z otwartymi ramionami :)
  16. 1 point
    Generalnie przy naklejkach mój zestaw to opalarka/parownica(ze wskazaniem na tą pierwszą)plastikowa szpachelka/nożyk, tar&glue (jakikolwiek), nitro. Od pojedynczych naklejek do całych aut ten zestaw się sprawdza jak dotąd,choć dużo się tego nie robi, rzekłbym wręcz, ze mało
  17. 1 point
    Piotrku jaki to dokładnie lakier? Budżet masz skromny, więc postaramy się w nim zmieścić. Szampon: - https://mrcleaner.pl/szampony-samochodowe/funky-witch-wash-posh-shampoo-szampon-neutralne-ph-500-ml?from=listing - https://mrcleaner.pl/szampony-samochodowe/adbl-shampoo-szampon-zapach-coli-neutralne-ph-500-ml?from=listing Piana aktywna: - https://mrcleaner.pl/piany-prewash/unique-athena-kolorowa-piana-aktywna-ph-neutralne-500ml?from=listing - https://mrcleaner.pl/piany-prewash/shiny-garage-fruit-snow-foam-owocowa-piana-aktywna-neutralne-ph-1l?from=listing - https://mrcleaner.pl/piany-prewash/good-stuff-white-bear-snow-foam-piana-aktywna-neutralne-ph-zapach-gumy-balonowej-1l?from=listing Cleaner (lekko ścierny) - przygotuje powierzchnię pod wosk i przy usunie drobne niedoskonałości lakieru: - https://mrcleaner.pl/prewax-cleanery-przed-woskiem/dodo-juice-lime-prime-cleaner-pod-wosk-100ml?from=listing Jeśli możesz naciągnąć budżet ;) - https://mrcleaner.pl/prewax-cleanery-przed-woskiem/angelwax-perfect-polish-prewax-cleaner-przygotuje-lakier-lepiej-niz-lime-prime-500ml?from=listing - https://mrcleaner.pl/prewax-cleanery-przed-woskiem/meguiar-s-deep-crystal-step-1-paint-cleaner-473ml?from=listing Deironizacja lakieru/mycie felg: - https://mrcleaner.pl/deironizacja-czastki-metaliczne/tuga-alu-teufel-preparat-deironizujacy-krwawiace-felgi-1000ml-bestseller?from=listing - https://mrcleaner.pl/deironizacja-czastki-metaliczne/adbl-vampire-liquid-preparat-deironizujacy-krwawe-felgi-1000-ml?from=listing Pamiętaj o sprawdzeniu tych środków w mało widocznym miejscu, czy nie zrobią "kuku" polerowanemu aluminium. Dressing do opon: - https://mrcleaner.pl/konserwacja-opon/good-stuff-black-mamba-tire-dressing-dressing-do-opon-aplikator-gratis-500-ml?from=listing W dziale Good Stuff znajdziesz moje zdjęcia, bardzo fajny dressing o matowym wykończeniu.
  18. 1 point
    Dawno nic nie wrzucałem, więc pochwale się ostatnimi skromnymi zakupami :ymparty: 8-} :o)
  19. 1 point
    Jak kolega wyżej napisał, ja również nie polecam lakierowania z puszki z powodu słabszej trwałości poszczególnych powłok. Ile będzie tych elementów do malowania tradycyjnego? Może lepiej oddać do fachowca a samemu zająć się składaniem :)
  20. 1 point
  21. 1 point
    Póki co zrobione nie do końca jedno auto bo zostały zderzaki do zrobienia tył i przód ale niestety auto musiało wyjechać z garażu. Generalnie cięcie bez padów z MF mało efektywne na twardym lakierze, obroty stają przy drobnych odchyleniach na średnim docisku, wykańcza mi się nią dobrze, trochę głośna. Co do wibracji nie mam porównania. Trochę żałuję, że nie kupiłem Kraussa S8 może by tak nie stawała na docisku.
  22. 1 point
    Kokpit wygląda zabójczo :) Poza tym jak zawsze świetna robota :ymapplause:
  23. 1 point
  24. 1 point
    Dwa produkty to udane konstrukcje. Ja pracuje na Numaticu, Profi też używałem. Dla laika wybierałbym tańszy.
  25. 1 point
    I to jest właśnie to doprowadzić tak zaniedbanego szczura do stanu niemal perfekcyjnego (nie uwlaczam w twe umiejętności) :) Efekt na słońcu kozak Good Job.
  26. 1 point
  27. 1 point
    Witam, kolejna praca z cyklu " irlandzkie czyścioszki " ;) ,tym razem trafiło do mnie chyba najmniejsze gabarytowo auto na jakim miałem możliwość trochę się po znęcać. Jednak jak się okazuje małe nie zawsze znaczy małe :) . Po wstępnych oględzinach wiedziałem , że aż tak łatwo nie będzie , ale nie spodziewałem się , że na początku pracy przy wnętrzu auta będzie tragicznie .Od właścicielki dowiedziałem się , ze auto przez kilka ostatnich lat stało nie używane , dodatkowo przed faktem odstawienia auta na to dłuższe parkowanie dach przestał działać i niefortunnie wnętrze zaliczyło deszcz. Do tego ciężko powiedzieć , że właścicielka dbała w jakikolwiek sposób o to auto . Moim zadaniem było ogarnąć wnętrze i dobrze domyć z zewnątrz ;) . Czas pracy jaki z góry założyłem to około 12 godz , ale jak się okazało troszkę się pomyliłem i łącznie wyszło około 16 :) . Przy zadaniu pomagały mi takie środki Mycie i dekontaminacja Wnętrze : Czyszczenie , pranie , zabezpieczenie Zewnątrz : wykończenie Tak prezentował się zaraz po przyjeździe Na początek poszedł zeus z domieszką posejdona , Adbl TC na opony i uszczelki , alux w rozcięczeniu 1:5 na felgi , mycie na 1 wiadro ;) Następnie suszenie , Tixitrop na smołe na jakieś 25 minut , 2 razy przetarty gąbką z siatką ( z temachemu ) na niego Hades raz przetarty i po kilku minutach spłukany . Następnie lakier i koła spsikałem Tugą , która posłużyła mi do poślizgu dla "ręcznika glinkowego" . Po glinkowaniu lakier spsikałem Aresem , którego po jakichś 10 minutach przetarłem gąbkowym aplikatorem . Kół nie doczyściłem od wewnątrz , gdyż bez zdejmowania zajęło by mi to zbyt dużo czasu , a o zdejmowaniu nie było nawet mowy ;) . Po wszystkim płukanie , mycie , suszenie i do garażu . Czas na środek , jedną rzecz jaką przeoczyłem przy oględzinach auta był zapach , a raczej smród :zly:. Nawet podczas prac na zewnątrz nie zdawałem sobie sprawy co mnie czeka , gdyż właścicielka zaparkowała auto na moim "stanowisku mokrym " więc do mycia itd nawet nie musiałem go przestawiać . Pierwszy poważniejszy kontakt z wnętrzem auta , czyli wjazd do garażu wywołał u mnie odruchy wymiotne , jednak przy próbie wymontowania siedzeń niestety nie dałem rady i musiałem wybiec z garażu ... zastanawiam się jak właścicielka zdołała nim dojechać 20 km i nie zarzygać deski :dontknow: Dzięki masce spsikanej delikatnie zapachem CG , jakoś udało mi wymontować fotele i odkurzyć , potem nie było już tak źle ..... samo odkurzenie zbyt wiele nie pomogło :kox: Kiedy do akcji wkroczył dionisus czyli APC do wnętrz o bardzo przyjemnym zapachu , w aucie po kilkunastu minutach zrobiło się miło i przyjemnie :D ( smród został zamaskowany ) [/uR Do ekstrakcji podłogi użyłem Nielsen low Foam oraz neutralizatora zapachów ONA , który myślę że w sporym stopniu pomógł wyeliminować śmierdziela . Czas na milutkie i zadbane skóry :song: Po jakichś 3 godzinach było już dużo lepiej ;) colourlock strong jak zwykle niezawodny :good: Jednynie nie poradziłem sobie z plamkami pleśni na tylnym siedzisku , colourlock , W1 gtechnik 1:10 , dionisus 1:10 , a nawet magiczna gąbka nie dały rady na pleśń , przy bardziej agresywnych poczynaniach zaczynała schodzić farba ,a pleśń śmiała mi się w twarz , no cóż ze skórami aż tak wiele styczności do tej pory nie miałem ,więc odpuściłem. Ale zaległości trzeba nadrobić na przyszłość :) . Wnętrze ogarnięte przed dressingiem Po złożeniu wnętrza wydawało się , że smród zniknął całkowicie , jednak po kilku godzinach delikatny smrodek powrócił , wiec włączyłem ozonator na 45 minut , po kolejnych 12 godzinach było już neutralnie . Tak wyglądało skończone wnętrze : Lakier odświeżyłem W9 na DA na czerwonym padzie NAT celem odświeżenia było jedynie usunięcie odcisków rąk na aucie , które były praktycznie na każdym panelu , na W9 poleciał sealant angel wax , a na angel waxa BSD , co do wyboru LSP nie mam żadnego uzasadnienia ;) , Szyby przepolerowane ręcznie CGP na tricolorze / IPA / G5 , plastiki i uszczelki Aphrodite , opony Endurance , felgi BSD . I parę fotek końcowych Dziękuję za uwagę .
  28. 1 point
    Na dysku znalazłem jeszcze taką robótkę . Do pełnej satysfakcji przydało by się jakieś 100 godzin , ale niestety do dyspozycji miałem tylko dwa dni. Nie za bardzo pamiętam czego używałem . Lakier odświeżyłem jednokrokowo DA . Właściciel stwierdził , że lakier wcale nie jest zły , jest co prawda na nim kilka rys , i jeżeli uda mi się coś z nimi zrobić to będzie fajnie , jeżeli nie to trudno , świat się nie zawali Faktycznie jest kilka rysek przy lampie plus kilka tu i tam..... We wnętrzu było co robić ;) Na zewnątrz też ... Rys na lakierze zostało 100 milionów , ale i tak sporo odżył a właśnie taki był cel ;) Tyle :)
  29. 1 point
  30. 1 point
    Podoba mi się. Widze że od lat już używasz tej ombinacji Wolfgang plus wosk hmmm ciekawe. PS to kiedy pierwszy mandat za mycie samochodu?
  31. 1 point
    To zakupię taką, dzięki za podzielenie się info.
  32. 1 point
    No panowie, luzować warkocze. Prawda leży po środku i proszę to uszanować. Junior chciał wielkiej relacji z mycia, pędzelków, inspekcji lakieru, polerowania itd. a dostał końcowe foty bez rasowania. Ciamach z kolei zabezpieczył nowe auto w sposób jaki uznał za stosowny i podzielił się w swoim mniemaniu dobrymi zdjęciami. Czy jest w ich myśleniu coś złego? Absolutnie nie. Faktem jest, że pierwszy post nie wygląda na relację a przedstawienie efektów końcowych. I w moim odczuciu mija się z ideą jaka towarzyszyła przy tworzeniu tego działu. Ktoś tam pisał o kilkunastoletnim stażu. Nie bądźcie śmieszni bo lata nie oddają w zupełności doświadczenia jakie dany fachowiec posiada. Czy szczurek malujący Sico w zawalonej gratami szopie przez 20 lat jest mistrzem lakiernictwa któremu oddacie auto? To tak gwoli zastanowienia, dyskusji proszę nie podejmować, bynajmniej nie w tym temacie. Forum traktuje na równi profesjonalistów i entuzjastów więc proszę się hamować z gloryfikacją i potępianiem. Relację mniej doświadczonych użytkowników zawsze będą mile widziane. To mówię ja, admin. Dyskusję uważam za wyczerpaną. Chyba, że ktoś chce dodać coś jeszcze w temacie bmw, new car prep. Dziękuję za uwagę. Teraz poczekam cierpliwie i popatrzę, "czyje musi być na górze".
  33. 1 point
    Chodziło mi bardziej o zabezpieczenie blach polimerami zanim jeszcze auto trafi do salonu... Kto to detailer przez duże D wg. Ciebie? Banda sławnych, sponsorowanych chłopaczków z detailingworld itp.? Dla mnie detailer przez duże D to np. Szakal, któremu powłoka bez żadnych wspomagaczy leży gruuubo ponad rok i ma na to dowody w postaci filmów. Facet niesponsorowany, niezależny, podchodzący do tego wszystkiego na prawdę z głową, nie bojący się napisać że K2 Bora to gitesowa piana (ale przecież tylko VP, Magi itp. się liczy bo tylko tego używają Detailerzy z zagranicznych for), u którego w każdym zdaniu widać masę własnego doświadczenia, a nie marketingowy czy populistyczny bełkot. A nie jest oczywiście jedyny, którego mógłbym tak opisać. W jednym na pewno się źle wyraziłem. Są przypadki, gdzie IPA wystarczy ale musi to być poprzedzone pewnymi czynnościami. Ja po prostu nie wydałbym auta przygotowanego tylko IPA bo spędziłem wiele godzin przy testowaniu odpowiedniego odtłuszczania. Ogólnie temat do obgadania w cztery oczy bo przepychanki słowne na forum do niczego nas nie zaprowadzą. Tytułem końca. Ja rozumiem o co Ci chodzi, tylko się z tym nie zgadzam. Mam nadzieję, że spotkamy się na jakimś spocie, gdzie w przyjaznej atmosferze pokażę Ci o co mi chodzi, a Ty mi. Poza konkursem: Nie wiesz czy jdmo jeszcze ożyje?
  34. 1 point
    Witajcie. Pragnę przedstawić projekt Honda CRV który należy do tych bardziej czasochłonnych i absorbujących. Samochód padł ofiarą bramy wjazdowej i to stało się bodźcem do dalszych akcji. Lista zadań była długa, a kolejne dochodziły w trakcie prac, powodowane pewnymi odkryciami. -naprawa i lakierowanie błotnika PP oraz drzwi PP. (uszkodzenie w związku z bramą) -lakierowanie drzwi LP (fatalne lakierowanie w przeszłości) -lakierowanie zderzaka P (kamienie i owady) -lakierowanie klapy tylnej (korozja) -wymiana lusterka prawego (uszkodzona obudowa) -korekta i zabezpieczenie lakieru -oczyszczenie i zabezpieczenie felg -zabezpieczenie szyb -pełen detailing wnętrza Jak widać całkiem sporo. Zaczynajmy! Oględziny. Spójrzmy jak wyglądają uszkodzone elementy. Jak widać, brama mocno nadgryzła samochód. Korozja na klapie pod ramką, wynika z wady konstrukcyjnej listwy zdobiącej. Zostanie to naprawione przez założenie dodatkowej uszczelki. Lakierowanie. Wszystkie kołki zostały zastąpione nowymi, jedna listwa wymieniona, pozostałe poprawione w montażu. Lusterko wymienione. Oględziny wtórne. Samochód po opuszczeniu lakierni, był użytkowany przez miesiąc. Żadnego mycia. Poniżej stan zastany. Brudne, jak to czarne auto ;) Felgi i nadkola. Felgi zostały zdemontowane i oczyszczone. Usunięto stare taśmy oraz poddano je pełnej dekontaminacji. Koła posiadają kilka uszkodzeń, kwalifikujących je do renowacji, ale właściciel postanowił pozostawić je w takim stanie jeszcze do końca sezonu. Komora silnika. Komora silnika została oczyszczona. Szeroko pojęte mycie i dekontaminacja. Tutaj większy opis raczej jest zbędny ;) Na ewentualne pytania chętnie odpowiem. Oględziny wtórne. Teraz możemy obejrzeć dokładnie z czym mamy do czynienia. Czarna Honda, jak większość już wie, to zmora. Lakier rysuje się od każdego dotyku. Gwoli wyjaśnienia, lakiernik jak zawsze wykonał doskonałą pracę lakierniczą, jednak jak zwykle w temacie polerowania dał ciała. Przestałem już z tym walczyć, ważne że jest dobrze wylane ;) Korekta. Czas na najlepsze. Lakier typu "sticky" z najwyższą tendencją do przyjmowania rys. Korekta wykonana w pięciu etapach systemem Menzerna. Wet Sanding. W niektórych miejscach, konieczne było zastosowanie cięższego sprzętu. Mirka i Kovax dały radę jak zawsze :) PDR. W kilku miejscach konieczna była naprawa PDR. Interior. Wnętrze to ekstrakcja tkanin, oczyszczanie plastików, bonet podsufitki i czyszczenie sków. Część plastików została polakierowana ze względu na mocne porysowanie od butów. Lakierowanie elementów wnętrza. Progi i inne elementy zostały poddane naprawie. Tu podziękowania dla Szymona ;) Niestety, efektu musicie się dopatrywać na zdjęciach końcowych. Lakierowanie elementów konstrukcji foteli. Czasami najprostsze rozwiązania są najlepsze ;) Montaż plastików. Plastiki podczas montażu zostały zmodyfikowanie filcem tapicerskim, celem usunięcia niepożądanych dźwięków. Jest cicho :) Wykończenie wnętrza. Elementy plastikowe pokryte dressingiem, skóry zabezpieczone, tkaniny zaimpregnowane. Na koniec ozonowanie. LSP. Lakier został pokryty powłoką ceramiczną Williams oraz powłoką super hydrofobową z tej samej serii. Felgi jak wyżej a szyby zabezpieczono powłoką Echelon. Szyberdach ochroni Titanium Glass Guard od Show Car Shine. Opony to niezastąpiony Zymol Tire. Efekty. Złośliwość losu jest niebanalna. Brak czasu i kiepska pogoda, nie pozwoliły wykonać zbyt wiele zdjęć. Uparte osoby dostrzegą pewną różnicę ;) FINE
  35. 1 point
  36. 1 point
    Czyli mycie zasadową pianą ale w stężeniu roboczym zmyje brud ale nic nie zrobi powłoce. Biorę to!
  37. 1 point
    W ostatniej chwili coś pstryknąłem bo wiecie jak jest na takich imprezach ;) PS Jestem tym bardziej chory na Z3 a maszynka niebawem zostanie opisana przeze mnie ;)
  38. 1 point
    Podróż poślubna do Mielna... czemu nie? :ymcowboy:
  39. 1 point
    JJ.nie zejda niczym te przebarwienia A jeśli chodzi o gesty to zupełnie inna sprawa Mnie zdarza sie pełne korekty robić w gratisie tak zwanym ale i tak mi sie to opłaca w ogólnym rozrachunku
  40. 1 point
    Przeliczyłem na oko ponad 300 szyb i jeszcze jest @-) Produkt na prawdę godny polecenia, a wierzcie mi jeśli chodzi o szyby to jestem bardzo wybredny
  41. 1 point
    Ja już przetestowałem na jakiś 30 szybach od normalnie zakurzonych do prawie nie przepuszczających światła Na tych pierwszych produkt działa wyśmienicie a na tych drugich też wyśmienicie Używałem z papierem Tork Po prostu dobry jak skurxxxxn i ori. CANADA Polecam
  42. 1 point
    Fantastyczna robota!
  43. 1 point
    Kurier powinien trafić do Wieliczki i z powrotem do Inowrocławia :-B
  44. 1 point
    Zadzwonił gościu, mówi że ma auto z duszą, egzemplarz kolekcjonerski, ja zadowolony myślę, pewnie auto będzie czyste ...
  45. 1 point
    Nic nie zrobisz, tylko lakierowanie, jeżeli chcesz folie to trzeba by było papierkiem zrównać wszystkie ranty z odchodzącego klaru.
  46. 1 point
    A ja poproszę o maszynę na miesiąc :P Żel do opon brzmi ciekawie. Krzysiek?
  47. 1 point
    Minetoo podobnie jak Ty :) dlatego poranne zdziwko
  48. 1 point
    Jako,że zostałem wywołany do tablicy opiszę Wam moje zmagania z ozonatorem "z allegro". Oczywiście sprzęt jak wcześniej zdążyliście przeczytać pożyczył mi Michał. Focus- niby wszystko OK ale po włączeniu nawiewu ,zwłaszcza rano po długim postoju z kratek wentylacyjnych wydobywał się charakterystyczny zapaszek . Akcja z ozonowaniem i po temacie. Micra- auto po palaczu. U mnie w rodzinie nikt nie pali i jestem bardzo przewrażliwiony na punkcie smrodu nikotyny. Byłem w dwóch firmach w których ozonowali mi wnętrze. Razem dwie sesje po 20 minut. Kilkadziesiąt godzin po ozonowaniu zapach wracał jak bumerang. Dogadałem się z Michałem ,że pożyczy mi swoje maleństwo. Zrobiłem kilka sesji półgodzinnych z 15 minutowymi przerwami i jak ręką odjął. Tapicerki jeszcze nie prałem. Jestem bardzo zadowolony z działania tego urządzenia. Nic złego z tapicerką się nie stało. Jedyne co padło w Michałowym ozonatorze to programator czasowy. Zrobiłem "na krótko" i wszystko gra i trąbi.
  49. 1 point
    Damianie, u mnie to jedyny sposób, w Audi też coś skrzypi ;) a konkretnie stuka szyba jak jest mocno ciepło - ją trzymają takie włoski które się po prostu wycierają. Ten bug jest chyba w każdej A3 o ile jeszcze nie w innych modelach :P maty nigdzie w takie miejsce nie wcisnę :P
  50. 1 point
    Bart, to Ty nigdy nie widziałeś nowego samochodu prosto z salonu.... Niestety, bez korekty się nie obejdzie. Uwierz nam na słowo. Skąd jesteś? Co do dbania o auto, to skoro kupujesz nowe A6, to podnieś budżet i kup cos lepszego. Co by Ci zaproponować... Na początek : Środki: 1. Schol S40 lub Dodo Juice Lime Prime (cleaner stosowany przed woskowaniem) 2a. Wosk Dodo Juice Purple Haze (pod ciemne kolory) 2b. Wosk Dodo Juice Supernatural, (pod jasne kolory) 2c. Wosk Collinite 915 (Tańszy produkt, ogromna pucha, starczy na 4 lata przy woskowaniu co jeden miesiąc, tak naprawde prędzej Ci się ten wosk znudzi niż skonczy...) 2d. Wosk Meguiars Hi - Tech Yellow Wax #26 (też tani produkt) 3. Smartdressing do wnętrz. 4. Dodo Juice Born to be Mild (shampon, można w http://www.mrcleaner.pl kupic go w pakiecie z rękawica do mycia aut) Mikrofibry: 1. Miss Pink ( do wszystkiego) 2. Eurow Shag (kup 2 sztuki) do polerowania po punkcie 1 i punkcie 2 odnośnie środków) 3. MonsterShine Fluffy Dryer (do osuszania po umyciu) 4. Pad piankowy do nakładania wosków 5. Pad obszyty mikrofibrą, lub bawełną do nakładania pkt.1 ze środków. Myśle, że to takie niezbędne minimum. Teraz tak: Do plastików zew i wew używasz Smartdressing (zewnętrzne czyli również opony). Środki: pkt.1 używasz raz na 2-3 miesiące, co 3 woskowanie. pkt. 2 stosujesz raz na miesiąc. pkt.2a i 2b - sa to woski z półki średniej premium, Purple Haze z racji posiadania w sobie cząstek węgla kopalnianego ładnie przyciemnia kolory. Supernatural ładnie wyciaga głębie. pk.t2c. jeden z moich ulubionych wosków, jest dużo tanszy niż 2b, daje bardzo ładną szklistą powłokę, ale nie jest tak szlachetny. pkt. 2d podobnie jak pkt 2c. Szampon Dodo juice Born to be Mild - bardzo dobre rozcieńczenie, bardzo ładny zapach, ale jego największe zalety, to daje bardzo duży poslizg przy myciu samochodu i ogromna pianę. Mikrofibry: Miss Pink jest do wszystkiego - chodzi o wycieranie wewnętrznych tworzyw sztucznych, nakładanie i wycieranie Smartdressing po wnętrzu auta. Eurow Shag - puszysta mikrofibra nadająca się do ściagania wosków (polerowania) i po pkt1. ze środków. Co do alcantary, to odkurzać odkurzaczem, delikatna szczotką przeczesać od czasu do czasu (taka najlepiej do głowy niemowlaków, bo jest stosunkowo bardzo delikatna). Jak mi się coś przypomni to dopowiem, albo inny dopiszą.
×
×
  • Create New...