Skocz do zawartości

Ranking


Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 13.05.2013 uwzględniając wszystkie działy

  1. 4 punkty
    Witajcie moi drodzy. Pragnę przedstawić Wam przygodę w jakiej dane mi było uczestniczyć przez kilka miesięcy. Projekt ten opiera się na samochodzie względnie tanim, gdzie każda inwestycja może być przez Wielu postrzegana jako nieopłacalna. No to się zabawimy ;) Ale od początku. Samochód poznałem już jakiś czas temu. Na początku było to całkiem normalne, doinwestowane Bravo w stanie tzw. „OEM+” Samochód był od tej pory pielęgnowany w należyty sposób czyli regularnie dekontaminowany, odżywiany cleanerami, lekką korektą itp. Itd. Ale ciągle pozostawał niedosyt gdyż lakier Nero 601 jest sami wiecie jaki. Co zrobić? Korekta! :) Ale pojawił się problem. Zacząłem chodzić koło samochodu i pokazywać rzeczy których nie naprawię samą korektą. Auto było lakierowane już jakiś czas temu i wyszło tak sobie. Dodatkowo sporo odprysków, otarć itp. To wszystko bardzo by szpeciło efekt finalny. W tym miejscu docieramy do jakże dobrze znanego punktu z jakim spotyka się wielu fanatyków detailingu, czyli ratujemy to co jest. Ale nie tym razem ;) Właściciel tego samochodu złapał bakcyla, dał zielone światło i powiedział: „Rób co konieczne”. Serio?!? Mogę? No to do dzieła! Oględziny Tak prezentował się Fiat gdy go poznałem. Zmiany karoseryjne Na potrzeby projektu zmian wymagała karoseria. Przednie błotniki i zderzak zostały zaadaptowane od modelu Marea. Wprawne oko zauważy że nowe felgi są już założone i jeżdżą czyli się już brudzą bez LSP.... Felgi Felgi zakupione. Poprzedni właściciel doszedł do wniosku że stworzy ranty szlifując je boshem. To co zepsuł zostało naprawione a za wybór koloru odpowiadam Ja ;) Koła finalnie zabezpieczone systemem Gtechniq C1/EXO V2. Jako że już jeździły na aucie, zostały oczyszczone. Szyby Szyba czołowa była mocno zniszczona. Można było ją korygować ale po co. Wymieniamy na nową ;) Szyba tylna została poddana korekcie. Uczciwie przyznaję że na żywo jest gorzej jak na zdjęciach jednak mocno lepiej ;) Wzystkie szyby zostały zabezpieczone systemem Gtechniq G1. Lakierowanie Samochód został polakierowany w całości. Można w komorze. Można w stroju. Wiem. Ale dla mnie liczy się ręka a do tej mam zaufanie ;) Prace ogólne Stawianie na kobyłki, mycie i wiele innych typu: -mycie komory silnika -demont, regeneracja zacisków -j.w. tarcz -zawieszenie -układ hamulcowy -oświetlenie - milion innych czynności bez zdjęć Korekta Oczywiście że "posiadało". Zapraszam do dyskusji na ten temat. Wiem że można tego uniknąć. Wiem też z doświadczenia że lakiernie typu "profi" też się tego nie potrafią uniknąć. Ale wiem jak sobie z tym poradzić. I poradziłem. A tymczasem na wykończonej masce, Pani właściciela postanoiwła na pyle z past narysować buźkę. Pozostało obrócić to w żart i zacząć od nowa :P Wnętrze Wnętrze wymagało prania. Ale puściłem wodze fantazji i zaaranżowałem je na nowo. Cały projekt jest mojego pomysłu i na szczęście zaakceptowany przez właściciela. Dostarczone fotele na szczęście wpisały się w pomysł. Po pracach tapicerskich, reszta wyprana i wyczyszczona a finalnie wykończona dressingiem. Efekty Zabezpieczenie samochodu to 100% Gtechniq. C1 EXO v2 G1 T1 Pierwsza i jedyna akredytacja Gtechniq i udzielenie gwarancji trwałości w Małopolsce ;) Na ostatnim zdjęciu spy photo z setupu zimowego i finalne heble. Pobieżna lista zakupów: felgi +gumy 1000 naprawa felg 1000 pierścienie 40 sprężyny obniżające 250 soczewki nowe valeo 750 tunel 100 hamulce tył 300 zderzak przód 200 błotniki 250 spryski 150 klamki 50 fotele 990 ic 300 mbc 62 rury alu do IC 106 sylikony 99 sgb 58 bandaż 19 podstawka pod filtr 89 daszek 50 zegary- ciśnienie oleju, ciśnienie doładowania, temp oleju 638 dzienne osram light@day 385 przewody hamulcowe 150 progi +nadkola 400 kierunki 40 przekaznik do spryskiwaczy 40 malowanie tapicer osłona nowa ricambi 270 lampy tył nowe 360 podszybie nowe 215,2 listwy dach nowe 172,7 nity 35,7 zaślepki nowe 22,64 wspornik rejestracji 45 znaczki abarth nowe 83,48 osłona prawa 54,78 dywaniki 100 listwy drzwi nowe 235,69 Kondensator audio 165 przyciemnienie gtechniq exo v2 hid 250 rozpórka 190 hamulce przód 385 malowanie hamulców 150 zestawy gumek do hamulców 150 szyba przednia nowa 450 amortyzatory nowe 420 plastiki bagażnika nowe 270 korekta itd. konserwacja podwozia 1300 hamulce fiat coupe 20vturbo + tarcze tarox 700 układ kierowniczy sportpack 600 zawieszenie bravo hgt 200 hamulce tył alfa 156 + tarcze tarox 400 półosie hgt 100 serwo iveco 100 felgi 16" fiat coupe - zimówki 500 akumulator 300 amortyzatory sportpack 733 malowanie hamulce regeneracja 285 przewody hamulcowe+płyn hamulcowy 250 wymiana w/w części 500 malowanie felg coupe 550 chłodnica oleju 680 Gdzie kończy się detailing? Nie kończy się! Detailing to tryb nieskończoności i jest wiele do zrobienia. A tymczasem....minetoo ;)
  2. 2 punkty
    Też zapodam taką, a co !
  3. 2 punkty
    Hello. Dzisiaj moja maszynka postanowiła przestać działać. Okazało się że to szczoteczki. Jakie mamy objawy? -przerywana praca -charakterystyczny "elektryczny zapach" -pływające obroty -finalnie brak zasilania. Potrzebne rzeczy: -szczotki -kombinerki elektryczne wąskie -wkrętak krzyżakowy Zaczynamy od wykręcenia śruby w rękojeści tuż obok kabla zasilającego. Czarną obudowę zsuwamy. Za pomocą kombinerek unosimy sprężynkę dociskającą szczotki i "odkładamy" na prawą stronę. Zsuwamy przy pomocy kombinerek wtyczkę szczotki. Nową szczotkę umieszczamy na miejscu, pamiętając aby kabelek zasilający był bliżej głowicy maszyny, robiąc miejsce na sprężynkę dociskającą. Montujemy maszynę analogicznie jak na początku. Celem dotarcia szczotek, uruchamiamy maszynę na pierwszym biegu, na ok 2 minuty. Done. Poniżej kilka zdjęć. Szczotki po 1.5 roku pracy. Nie planowałem tego poradnika. Robiłem zdjęcia podczas reanimacji maszyny. Wiem że to trywialna czynność ale wiem też że nie brakuje osób które się takowych operacji obawiają więc wierzę że post przyda się komuś. Pozdrawiam.
  4. 1 punkt
    Alpy + X5 Kilka fotek dla relaksu przed jutrzejszym cudownym poniedziałkiem :))
  5. 1 punkt
    A od kiedy IPA służy do przygotowania lakieru pod LSP ?? Ipą można lakier odtłuścić a nie oczyścić ...
  6. 1 punkt
    Jakość zdjęć,które pokazują efekty pracy i środków masz tu http://detailingclub.pl/topic/3025-opel-insigniacrystal-serum/ Porównaj swoje i te a dowiesz się kto ma problem z robieniem zdjęć Napisaem Ci że zdjęcia nie oddają efektów twojej pracy, a nie że praca do niczego :)
  7. 1 punkt
    Kurde szkoda,że u nas w PL tak zajechanych szmat nie ma Bo wbrew temu co widać przy odpowiedniej technice mycia i czyszczenia troche dłużej by zeszło niż z normanie zabrudzonym A pieniądze 5x większe
  8. 1 punkt
    Dokładnie w ten sam sposób do tego podchodzę. Dlatego albo to jest dobre albo z pełną premedytacją wrzucę całość do kosza :) Cały ja, bez przebaczenia ;)
  9. 1 punkt
    A schodek po taśmie długo równaliście? ;)
  10. 1 punkt
    Metamorfoza piękna, lubię pracę nad takimi dziadkami, wtedy widać efekt :u
  11. 1 punkt
    Pycha :ymapplause: Jedna rzecz by sie przydała na koniec ale to Ci zadzwonię w tygodniu
  12. 1 punkt
    Czyli mycie zasadową pianą ale w stężeniu roboczym zmyje brud ale nic nie zrobi powłoce. Biorę to!
  13. 1 punkt
    szau nie będzie ale trochę odświeży. jakiekolwiek AIO ręcznie i powinno być dobrze.
  14. 1 punkt
    Hej, hej!!!! Noooo!!!! wreszcie jakiś ziomal zawitał na forum :ymapplause: Witaj!!! :ymhug: Mieszkam w Mielnie.
  15. 1 punkt
    Sorry, że się wtrącę ale pytanie JJ nie zbulwersowało mnie w żaden sposób. Po prostu zapytał czym robiłem. Nie dopisałem sobie między wierszami, że pewnie chce wykraść moją metodę, albo że sam nie wie jak robić. Nie ma to dla mnie znaczenia, dzielę się wiedzą, którą mam i nabywam swoją między innymi zadając pytania. Pytanie na zasadzie ciekawości zawodowej jest jak najbardziej na miejscu i nie widzę w nim problemu, poza tym moje sposoby nie są wiedzą tajemną i nie oszukujmy się, ameryki moimi metodami nie odkrywam. Kiedyś na zagranicznym forum detailingbliss spotkałem gościa, który poddaje detailingowi najwspanialsze egzotyki jak Koenigseggi czy Zondy. Zaskoczyła mnie jego otwartość, odpowiadał na każde pytanie i nie patronizował mnie, małego żuczka z PL. Biorę z niego przykład najlepiej jak potrafię, klient i tak jak będzie chcial mojej usługi, to się do mnie zgłosi, nie skopiuje jej poprzez zadanie paru pytań - to tak nie działa.
  16. 1 punkt
    W ostatniej chwili coś pstryknąłem bo wiecie jak jest na takich imprezach ;) PS Jestem tym bardziej chory na Z3 a maszynka niebawem zostanie opisana przeze mnie ;)
  17. 1 punkt
    Podróż poślubna do Mielna... czemu nie? :ymcowboy:
  18. 1 punkt
    Całę auto do solidnej korekty i Gtechniq. Będzie lepiej niż bardzo dobrze ;) Skóry systemem CL. Opony zaimpregnuj Gtechniq T1 a zapomnisz o innych dressingach na zawsze.
  19. 1 punkt
    Fantastyczna robota!
  20. 1 punkt
    Zadzwonił gościu, mówi że ma auto z duszą, egzemplarz kolekcjonerski, ja zadowolony myślę, pewnie auto będzie czyste ...
  21. 1 punkt
    A ja poproszę o maszynę na miesiąc :P Żel do opon brzmi ciekawie. Krzysiek?
  22. 1 punkt
  23. 1 punkt
    Jako,że zostałem wywołany do tablicy opiszę Wam moje zmagania z ozonatorem "z allegro". Oczywiście sprzęt jak wcześniej zdążyliście przeczytać pożyczył mi Michał. Focus- niby wszystko OK ale po włączeniu nawiewu ,zwłaszcza rano po długim postoju z kratek wentylacyjnych wydobywał się charakterystyczny zapaszek . Akcja z ozonowaniem i po temacie. Micra- auto po palaczu. U mnie w rodzinie nikt nie pali i jestem bardzo przewrażliwiony na punkcie smrodu nikotyny. Byłem w dwóch firmach w których ozonowali mi wnętrze. Razem dwie sesje po 20 minut. Kilkadziesiąt godzin po ozonowaniu zapach wracał jak bumerang. Dogadałem się z Michałem ,że pożyczy mi swoje maleństwo. Zrobiłem kilka sesji półgodzinnych z 15 minutowymi przerwami i jak ręką odjął. Tapicerki jeszcze nie prałem. Jestem bardzo zadowolony z działania tego urządzenia. Nic złego z tapicerką się nie stało. Jedyne co padło w Michałowym ozonatorze to programator czasowy. Zrobiłem "na krótko" i wszystko gra i trąbi.
  24. 1 punkt
    plak tylko plak psiukany obficie po wszystkim :lol: Też mam psychozę na puncie niepożądanych dźwięków, a w 16 letnim polo jest pole do popisu ;) Wszelkiego rodzaju samoprzylepne uszczelki piankowe, materiałowa tasma izolacyjna Tesa, filce do krzeseł, kilka metrów tego by się wydłubało z mojego auta, ale cisza jak w Majbachu ;)
  25. 1 punkt
    Bart, to Ty nigdy nie widziałeś nowego samochodu prosto z salonu.... Niestety, bez korekty się nie obejdzie. Uwierz nam na słowo. Skąd jesteś? Co do dbania o auto, to skoro kupujesz nowe A6, to podnieś budżet i kup cos lepszego. Co by Ci zaproponować... Na początek : Środki: 1. Schol S40 lub Dodo Juice Lime Prime (cleaner stosowany przed woskowaniem) 2a. Wosk Dodo Juice Purple Haze (pod ciemne kolory) 2b. Wosk Dodo Juice Supernatural, (pod jasne kolory) 2c. Wosk Collinite 915 (Tańszy produkt, ogromna pucha, starczy na 4 lata przy woskowaniu co jeden miesiąc, tak naprawde prędzej Ci się ten wosk znudzi niż skonczy...) 2d. Wosk Meguiars Hi - Tech Yellow Wax #26 (też tani produkt) 3. Smartdressing do wnętrz. 4. Dodo Juice Born to be Mild (shampon, można w http://www.mrcleaner.pl kupic go w pakiecie z rękawica do mycia aut) Mikrofibry: 1. Miss Pink ( do wszystkiego) 2. Eurow Shag (kup 2 sztuki) do polerowania po punkcie 1 i punkcie 2 odnośnie środków) 3. MonsterShine Fluffy Dryer (do osuszania po umyciu) 4. Pad piankowy do nakładania wosków 5. Pad obszyty mikrofibrą, lub bawełną do nakładania pkt.1 ze środków. Myśle, że to takie niezbędne minimum. Teraz tak: Do plastików zew i wew używasz Smartdressing (zewnętrzne czyli również opony). Środki: pkt.1 używasz raz na 2-3 miesiące, co 3 woskowanie. pkt. 2 stosujesz raz na miesiąc. pkt.2a i 2b - sa to woski z półki średniej premium, Purple Haze z racji posiadania w sobie cząstek węgla kopalnianego ładnie przyciemnia kolory. Supernatural ładnie wyciaga głębie. pk.t2c. jeden z moich ulubionych wosków, jest dużo tanszy niż 2b, daje bardzo ładną szklistą powłokę, ale nie jest tak szlachetny. pkt. 2d podobnie jak pkt 2c. Szampon Dodo juice Born to be Mild - bardzo dobre rozcieńczenie, bardzo ładny zapach, ale jego największe zalety, to daje bardzo duży poslizg przy myciu samochodu i ogromna pianę. Mikrofibry: Miss Pink jest do wszystkiego - chodzi o wycieranie wewnętrznych tworzyw sztucznych, nakładanie i wycieranie Smartdressing po wnętrzu auta. Eurow Shag - puszysta mikrofibra nadająca się do ściagania wosków (polerowania) i po pkt1. ze środków. Co do alcantary, to odkurzać odkurzaczem, delikatna szczotką przeczesać od czasu do czasu (taka najlepiej do głowy niemowlaków, bo jest stosunkowo bardzo delikatna). Jak mi się coś przypomni to dopowiem, albo inny dopiszą.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.