Skocz do zawartości

WuWo

Administrator
  • Zawartość

    197
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    26

Ostatnia wygrana WuWo w Rankingu w dniu 29 Czerwiec

WuWo posiada najczęściej lubianą zawartość!

Reputacja

12

O WuWo

  • Tytuł
    Administrator techniczny

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Imię
    DD
  • Auto
    Honda CR-V

Ostatnie wizyty

899 wyświetleń profilu
  1. Witajcie

    Cześć @Leon, czyli możemy liczyć na Twoje testy w najbliższym czasie? ;).
  2. Witam Serdecznie

    @pawelkleczaj, cześć i zapraszamy do korzystania z naszych poradników oraz udzielania się na forum
  3. Colourlock Polska w kolejnym odcinku, pokazuje jak rozpoznać rodzaje skór stosowanych w samochodach oraz jakie są ich cechy charakterystyczne. My osobiście zapraszamy do subskrypcji kanału na YouTube.
  4. Zmiany i usprawnienia forum

    Wczoraj oficjalnie wystartowaliśmy z poradnikami, które od jakiegoś czasu dla Was tworzyliśmy. Wielkie podziękowania za pomoc dla @minetoo http://detailingclub.pl/porady/
  5. Prawidłowe mycie detailingowe jest głównym elementem utrzymania naszego lakieru w jak najlepszym stanie. Większość defektów lakieru powstaje na wskutek nieprawidłowego mycia, aby prawidłowo zadbać o lakier samochodu, należy zastosować odpowiednią technikę, środki oraz akcesoria. W naszym poradniku opisujemy krok po kroku, jak bezpiecznie umyć samochód. Niezbędne środki i akcesoria Mycie kół: APC, szczotka z długą rękojeścią, środek do usuwania smoły i kleju, środek do usuwania zanieczyszczeń metalicznych. Mycie kół: środek do mycia felg, środek do mycia opon lub APC, szczoteczka do mycia felg i opon. Mycie wstępne: myjka ciśnieniowa, pianownica (PA) lub pianownica ręczna, wąż ogrodowy z końcówką do spłukiwania. Mycie właściwe: dwa wiadra, separatory brudu, rękawica z wełny lub mikrofibry, szampon Mycie nadkoli Mycie nadkoli warto warto rozpocząć od ich dokładnego umycia za pomocą myjki ciśnieniowej. Następnie z pomocą APC i szczotki z długą rękojeścią, dokładnie oczyścić nadkola z mocno przywartego do ich powierzchni zabrudzeń i spłukać zanieczyszczenia za pomocą myjki ciśnieniowej. W razie konieczności warto powtórzyć czynności z użyciem APC i szczotki. Jeśli na naszych nadkolach znajdują się pozostałości smoły lub asfaltu, należy je usunąć za pomocą środka do usuwania smoły i kleju (warto pamiętać jednak, że powierzchnia musi sucha). Możemy się również wspomóc środkiem do usuwania zanieczyszczeń metalicznych, które osiadły na elementach nadkola i zawieszenia . Mycie kół Mycie kół rozpoczynamy od dokładnego oczyszczenia opon, możemy w tym celu skorzystać z APC w odpowiednim stężeniu lub środków typu Tire and Rubber Cleaner. Nanosimy środek na opony i dajemy mu chwilkę na działanie, po czym czyścimy oponę za pomocą szczoteczki. Dla pewności, że mamy odpowiednio przygotowaną oponę pod nałożenie dressingu, proces powtarzamy jeszcze raz. Przechodzimy do mycia felg, tutaj w zależności od stanu zabrudzenia dobieramy odpowiedni środek. Jeśli mamy do czynienia z mocno zabrudzonymi obręczami, warto zastosować środki kwasowe, które przyśpieszą nam prace. Warto jednak pamiętać, że środki tego typu stosujemy z ostrożnie i zgodnie z zaleceniami producenta. Kolejnymi środkami są tzw. deironizery, czyli środki przeznaczone od usuwania zanieczyszczeń metalicznych, takich jak osad z klocków hamulcowych. W przypadku, gdy nasze felgi pokryte są czarnymi kropeczkami najpewniej mamy do czynienia ze smołą do takich zabrudzeń polecamy skorzystać ze środków Tar and Glue Remover. Do bieżącej pielęgnacji felg należy stosować środki do regularnego mycia felg. Dla pewności, że dokładnie oczyściliśmy felgi, warto samochód poruszyć o pół obrotu koła i jeszcze raz dokładnie z pomocą szczotki i środka do czyszczenia felg, oczyścić felgę w miejscu w którym miała styczność np. z zaciskiem hamulcowym. Mycie wstępne aktywną pianą (Pre Wash) Zadaniem piany aktywnej jest usunięcie jak największej ilości zanieczyszczeń metodą bezdotykową w sposób bezpieczny dla lakieru samochodu. Pianę aktywną nanosimy z dołu na górę, po ok. 5-8 minutach, gdy piana zaczyna spływać z lakieru, rozpoczynamy jej spłukiwanie pod ciśnieniem za pomocą myjki ciśnieniowej. Pianę spłukujemy od dołu do góry, systematycznie przechodząc ku górze. Dzięki zastosowaniu takiej metody, nie spłukujemy piany aktywnej z dolnych partii samochodu bez ciśnienia. Jeśli nie posiadacie myjki ciśnieniowej oraz pianownicy (PA), polecamy zaopatrzyć się w ręczną pianownicę, a pianę aktywną spłukiwać za pomocą końcówki węża ogrodowego. Pamiętajmy, że za pomocą samej piany aktywnej nie umyjemy samochodu. Ma ona jedynie usunąć największe zanieczyszczenia jak piasek, błoto czy sól. Pozostałe zabrudzenia usuwamy za pomocą szamponu i rękawicy. Mycie właściwe Mycie właściwe ma za zadanie usunięcie zanieczyszczeń pozostałych po myciu wstępnym w tym celu korzystamy z rękawicy z wełny lub mikrofibry, szamponu oraz dwóch wiader z separatorami zanieczyszczeń. Zadacie zapewne pytanie, po co dwa wiadra i separator zanieczyszczeń? Korzystając z dwóch wiader w jednym mamy czystą wodę, a w drugim szampon. Separator zanieczyszczeń spełnia jedną podstawową zasadę, zapobiega pływaniu brudu w wiadrze. Brud opada na dno wiadra i dzięki budowie separatora (Grid Guard), nie ma możliwości ponownego wzbicia się do góry wraz z ruchem wody. My zalecamy dla pewności posiadanie separatora w każdym wiadrze. Przechodzimy zatem do samego mycia, samochód myjemy w zacienionym miejscu. Mycie rozpoczynamy od dachu i systematycznie posuwamy się ku dołowi, pozostawiając takie elementy jak zderzaki, doły drzwi oraz progi na sam koniec. Rękawicę zanurzamy w wiadrze z szamponem i przechodzimy do mycia, wykonując ruchy wzdłużne (nigdy nie myjemy samochodu ruchami kolistymi). Po każdym elemencie płuczemy dokładnie rękawicę w wiadrze z wodą, dobrze wyciskamy i ponownie zanurzamy w wiadrze z szamponem. Proces ten powtarzamy do czasu całkowitego umycia samochodu. Osuszanie samochodu Gdy umyliśmy już wszystkie elementy naszego samochodu, przyszła pora na jego osuszenie. Do osuszania polecamy skorzystać z ręczników z mikrofibry, waflowych lub Silk Dryer. Osuszanie rozpoczynamy od elementów poziomych oraz szyb, następnie przechodzimy do elementów pionowych. Prawidłowe osuszanie samochodu powinno polegać na położeniu i delikatnym przyklepaniu ręcznika. Możemy również położyć i delikatnie przeciągnąć ręcznik po osuszanym elemencie. Nigdy nie dociskamy na siłę ręcznika do lakieru. To tyle jeśli chodzi o poprawne umycie samochodu, w kolejnym artykule opiszemy przygotowanie pojazdu do woskowania i korekty lakieru. Za pomoc w redagowaniu treści i wsparcie, dziękujemy Piotrowi z Detailingservice.pl
  6. Witam

    Witam i zapraszam do udzielania się :).
  7. Z pomocą maszyny DA lub rotacyjnej powinno zejść w 90%, czasami zdarzają się wżery z którymi trzeba sobie radzić z pomocą papierków.
  8. Witajcie!

    Cześć i zapraszamy do udzielania się
  9. Aktualności ze świata detailingu

    Rękawica od ADBL i kilka nadchodzących nowości, które na swoim profilu FB pokazał @minetoo ;). Shiny Garage również nie śpi ;).
  10. Zmiany i usprawnienia forum

    W dniu dzisiejszym forum otrzymało dużą aktualizację, która wprowadza sporo nowych opcji - kluby, możliwość promowania treści, system reakcji na posty (dodatkowe reakcje), dodatki ułatwiające zarządzanie forum przez administratorów i moderatorów. Więcej o nowej wersji - https://invisioncommunity.com/news/invision-community-42-r1030/
  11. mój zestaw jak na razie ;D

    @Funky Witch, niezłe nagrody zafundowaliście, inni muszą brać przykład z Was ;).
  12. Krążki ścierne

    @Blackdetail, masz na myśli pady polerskie?
  13. @DaV, więc czekam na relację z pracy
  14. Nie ma czego się uczyć, zdecydowanie lepiej pracuje się rotacją niż DA :).
×