Jump to content

Adamek

Użytkownik
  • Content Count

    78
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

About Adamek

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nasza druga maszyna to Das-6 - Ta jest nie zniszczalna #:-s
  2. Również miałeś z nią problemy?
  3. Ładnie ogarnięty samochód, zdjęcia końcowe wyglądają jak z katalogu. Szkoda tylko, że na takich kolorach słabo jest widoczny nakład prac jaki został wykonany.
  4. Lare EPL-41 Tak wiem, przednia w ogóle nie przeszkadzała a tylna miała chyba poklejone zaczepy i nie chciałem jej połamać. Oczywiście na plastikach zewnętrznych jest Meguiars Trim Detailer - Popełniłem błąd w opisie. Nadkola nie wymyte tak i jak środek, ponieważ właściciel życzył sobie by zająć się tylko lakierem. Dokładnie. W tym przypadku to tak 50/50
  5. Volkswagen Passat B5 1.9TDI 1999" Ostatni weekend wraz z Markiem spędziliśmy nad odświeżeniem lakieru w 14-sto letnim Volkswagenie Passacie. Samochód w ciekawym, niebieskim metalicznym kolorze po przyjeździe nie prezentował się najgorzej. Wszystko wskazywało na spokojną bezproblemową pracę, tylko data 13-go w piątek nie rokowała najlepiej. Plan na ten samochód obejmował tylko polerowanie lakieru. Wnętrzem i całą resztą nie zajmowaliśmy się. Zaraz po przyjeździe, szybko umyliśmy samochód i wjechaliśmy na oględziny do garażu przy halogenie. W świetle halogenowym wygląd samochodu znacznie się zmienił, wyglądało to koszmarnie! Rysy, zmatowienia i amatorskie zaprawki, na całym lakierze. W dodatku wszędzie plastikowe elementy, progi, listwy, rynienki, które musieliśmy poobklejać. Samochód został przygotowany, więc mogliśmy zaczynać walkę z polerowaniem. Szybko jednak okazało się, że pasta S17 tylko lekko „pomiziała” lakier nie usuwając z niego zbyt wiele. Także na pierwszy ogień musieliśmy zastosować pastę S03. Po dokładnie 15 minut awarii uległa jedna z naszych polerek, dokładnie to jej trzecia awaria w ciągu 5 miesięcy. Od powrotu z reklamacji czas jej pracy wyniósł 15 minut! W tym miejscu jeszcze raz serdecznie dziękuje koledze g.pajak, który pomimo wyjazdu wrócił do domu i udostępnił nam dwie swoje polerki! Po przyjeździe Marka z nowym sprzętem nie było już większych niespodzianek, zabraliśmy się ostro do pracy. Po 18 godzinach samochód został skończony i był gotowy do odbioru. Środki użyte w omawianej pracy: Mycie: 1. Szampon: Meguiar's NXT 2. Rękawica: CarPro Wool Wash Mitt: 3. APC: ValetPRO Citrus PRE-Wash APC 4. Glinka nr 1: Meguiar's Smooth Surface Clay Bar Koła: 1. ValetPRO Citrus PRE-Wash APC 2. Opony: Mothers Reflections Tire Care 710ml Korekta Lakieru/Zabezpieczenie: 1. Polerka Das-6 2. Polerka Lare EPL-41 3. Polerka Lare EPL-11 4. Polerowanie Etap 1: Scholl S03 Gold + Niebieskie Pady - 125mm, 80mm 5. Polerowanie Etap 2: Scholl S17 + Niebieskie Pady - 125mm, 80mm 6. Polerowanie Etap 3: Scholl S40 + Pomarańczowe Pady - 125mm, 80mm 7. Papier wodny 2500, 3000 (Miejscami) 8. Przygotowanie pod wosk: Scholl W09 + Żółte Pady. 9. Wosk Meguiar's NXT Reszta: 1. Mycie szyb: Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner 2. Zewnętrzne elementy plastikowe: Meguiar's Quik Interior Detaile Zaczynamy więc Początkowy arsenał Klapa tylna, przed 50/50 Po Tył klapy przed Lampa przed Po Tył klapy, po Zderzak tylny, przed Po 50/50 Błotnik przedni prawy, przed 50/50 Drzwi pasażera z przodu, przed 50/50 [/img] Lusterko prawe przed 50/50 Po Tylny prawy błotnik, przed 50/50 Tylny lewy błotnik, przed 50/50 Drzwi tylne lewe, 50/50 Drzwi kierowcy, przed 50/50 Lusterko prawe, przed Po Słupek B - 50/50 Maska, przed 50/50 Rysy na masce zostały potraktowane papierem wodnym 2500 i 3000 Kolejne 50/50 Po etapie polerowania, samochód został ponownie umyty. Szyby zostały wyczyszczone za pomocą Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner, plastikowe elementy zabezpieczone Meguiar's Quik Interior Detaile a na opony nałożyłem Mothers Reflections Tire Care 710ml Po wszystkich w/w zabiegach samochód wyglądał następująco: [
  6. Serdecznie dziękuję za dobre słowa oraz krytykę. W ten weekend byłem na SCP 2013 i robiłem zdjęcia. Pod koniec polerowania w aparacie migała już bateria a chciałem następnego dnia porobić kilka zdjęć. Niestety robiłem je na szybko i w słońcu były prześwietlone, a nie wyraźnych zdjęć nie lubię wklejać. Następnym razem obiecuję porobić ich więcej. Co do 50/50 nie mam nic przeciwko, lubę je robić. Paski i inne zmyślne wynalazki to robota kolegi.
  7. Niestety :-) Robilismy to za darmo bo to moj samochod...
  8. W takim razie spróbuję zmienić kolejność. Aczkolwiek twierdzę, że w mojej kolejności też daje radę oczyścić lakier.
  9. Gdybym się bawił w coś takiego dziennie to można by pomyśleć nad garażem z odpływem. Nie ma problemu. Z silnika nic nie wypłynęło, nic się nie martw nie ma tam żadnych wycieków. Wypłynęło pewno mniej brudu niż z jednego nadkola. Jak już wyżej napisałem, teren jest zamknięty. To co pod naszym warsztatem się dzieje jest naszą sprawą i uwież, że nikomu to nie przeszkadza. A jak już tak piszemy to pochwal się w jakim ty profesjonalnym miejscy z odstojnikiem myjesz samochód...
  10. Zazwyczaj po myciu glinkujemy a po glinkowaniu resztki spryskujemy Trix'em i IronemX. Słońce było fajne ale coś mam przestawione w aparacie i sporo zdjęć po prostu jest rozmazanych bądź prześwietlonych. Ta "ulica" to teren prywatny, ogrodzony. Jest to część terenu naszej firmy na który osoby trzecie nie mają wstępu. Amatorka bo? Bo nie ma na hali odpływu umożliwiającego odprowadzenie wody? A w myciu komory silnika co jest amatorskiego? To żeby być "na poziomie" to trzeba mieć halę przystosowaną do mycia? Na dworze nie wypada? Oki. Będę do tego dążył aby była na weekendowe mycia samochodów. Owszem zostało gdzie nie gdzie rysek, są głębsze i bez papieru by się nie obeszło. Samochód został dopiero co kupiony i przed zimą został "odświerzony"
  11. Volkswagen Eos 2.0TDI 2007" Tak więc po przerwie wakacyjnej od urządzeń do polerowania, padów, wosków, cleanerów i innych takich wynalazków postanowiliśmy z Markiem (Marek750) odświeżyć kolejny samochód. Tym razem do garażu wjechał Volkswagen Eos w czarno-perłowym lakierze. Jak na 6 lat i 126kkm przebiegu stan pozostawiał wiele do życzenia. Samochód został niedawno odkupiony od Pana który to chyba wyznaje zasadę "samochód służy do jeżdżenia a nie czyszczenia" (coś jak mój ojciec...) dlatego też Eos często lądował na szczotkach, co będzie doskonale widoczne na poniższych zdjęciach. Stan lakieru był bardzo słaby, sporo głębokich rys i brzydkich zmatowień. Śliskość lakieru przypominała tarkę, dodatkowo całość nadwozia była pokryta dziwnymi plamami (kwaśnym deszczem) które jak się okazało, ostatecznie zeszły tylko przy pomocy polerki. Plan prac na ten samochód był prosty, zrobić wszystko co się da. Eos potrzebował kompletnego mycia nadwozia, czyszczenia kół wraz z nadkolami, czyszczenia wnętrza wraz ze skórzaną tapicerką, mycia komory silnika i na końcu kilku etapowego polerowania lakieru. Wnętrze najgorzej nie wyglądało, za to komora, nadkola i felgi płynu z wodą nie widziały. Przy samochodzie spędziliśmy w dwie osoby 24 godziny Środki użyte w omawianej pracy: Mycie: 1. Aktywna piana: ValetPRO pH Neutral Snow Foam 2. Szampon : Meguiar's NXT 3. Rękawica: CarPro Wool Wash Mitt: 4. APC: ValetPRO Citrus PRE-Wash APC 5. Deironizacja: CarPro Trix 6. Glinka nr 1: Meguiar's Smooth Surface Clay Bar 7. Glinka nr 2: ValetPro Orange Clay Bar Koła: 1. ValetPRO Citrus PRE-Wash APC 2. Scholl Rim7 Gel 3. IronX 4. Szczotka: Mothers Carpet & Upholstery Brush 5. Meguiar's Smooth Surface Clay Bar 6. Odświeżenie: Polerka Das-6. Pad Scholl Niebieski. Pasta Scholl S17 7. Zabezpieczenie: Woskowanie Poorboy's Natty's Blue 8. Opony: Mothers Reflections Tire Care 710ml Komora Silnika: 1. Aktywna piana: ValetPRO pH Neutral Snow Foam 2 APC: ValetPRO Citrus PRE-Wash APC 3. 303 Aerospace Protectant Wnętrze: 1. Szczoteczka do skóry Gliptone Leather Brush 2. ValetPRO Citrus PRE-Wash APC 3. Czyszczenie skórzanej tapicerki: Angelwax Heaven For Leather 4. Zabezpieczenie skórzanej tapicerki: Jaguar Leather Conditioner 5. Zabezpieczenie elementów plastikowych: Zymol Vinyl 6. Zabezpieczenie elementów plastikowych dolnych: 303 Aerospace Protectant 7. Szyby: Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner Korekta Lakieru/Zabezpieczenie: 1. Polerka Das-6 2. Polerka Lare EPL-41 3. Polerowanie Etap 1: Scholl S03 Gold + Niebieskie Pady - 125mm, 80mm 3. Polerowanie Etap 2: Scholl S17 + Niebieskie Pady - 125mm, 80mm 4. Polerowanie Etap 3: Scholl S40 + Pomarańczowe Pady - 125mm, 80mm 6. Papier wodny 2500, 3000 (Miejscami) 7. Przygotowanie pod wosk: Scholl W09 + Żółte Pady. 8. Wosk Swisswax Mirage Reszta: 1. Niewidzialna wycieraczka: Rain.X 2. Mycie szyb: Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner 3. Zewnętrzne elementy plastikowe: Meguiar's Quik Interior Detaile 4. Aluminiowe listwy: Mothers Mag&Aluminium Polish Tak więc rzućmy okiem z czym mamy do czynienia... W pierwszej kolejności zdemontowaliśmy koła aby dostać się do nadkoli. Które zostały wymyte za pomocą aktywnej piany ValetPRO pH Neutral Snow Foam i APC: ValetPRO Citrus PRE-Wash APC + Pędzelka: Przednie (plastikowe) po etapie mycia zostały potraktowane CarPro TRIX Tylne materiałowe nadkole "PO" myciu: Teraz pora na aluminiowe felgi, stan po demontażu: Krok nr 1: Scholl Rim7 Gel Krok nr 2: APC: ValetPRO Citrus PRE-Wash APC Krok 3: IronX Krok 4: Glinkowanie Krok 5: Woskowanie Poorboy's Natty's Blue Druga strona... Dokładnie tak samo: Po montażu kół samochód otrzymał na początek warstwę ValetPRO pH Neutral Snow Foam Przy okazji prewash zaliczyła również komora silnika: Wiadomo, że z takim brudem aktywna piana sobie nie poradzi. Trzeba było całość potraktować APC: ValetPRO Citrus PRE-Wash APC i wypędzelkować. No i oczywiście porządnie wypłukać: Po umyciu komory przeszliśmy do pędzelkowania detali: Po spłukaniu przystąpiliśmy do mycia całości za pomocą dwóch wiader, szamponu Meguiar's NXT i rękawicy CarPro Wool Wash Mitt: Szampon Meguiar's NXT jakoś słabo się pieni, trzeba pomyśleć nad czymś innym... Wnęki drzwi wraz z zawiasami zostały potraktowane APC: ValetPRO Citrus PRE-Wash APC Całość została wypłukana i ponownie została nałożona aktywna piana: Która posłużyła za poślizg dla glinki: Meguiar's Smooth Surface Clay Bar Glinka łatwo nie miała, na zdjęciu jest po kawałku drzwi kierowcy. Po glinkowaniu: Na zakończenie całość została wypryskana CarPro TRIX i IronX Pozostała tylko do umycia osłona silnika. Przed: W trakcie: Po: Po etapie pierwszym (mycia) samochód został wysuszony do sucha i znalazł się w garażu gdzie mogliśmy przystąpić do etapu drugiego (czyli polerowania lakieru) Zobaczmy kondycję lakieru pod halogenem. Prawy, tylny błotnik: Pierwsze 50/50: Po: Drzwi pasażera, przed: 50/50: Po: Prawe lusterko, przed: 50/50: Po: Prawy, przedni błotnik, przed: Po: Tylna klapa, przed: Markowe 50/50/50: Zderzak tylny, przed: Lampa przed: 50/50: Lampa, po: Zderzak, przed: 50/50: Lewy, tylny błotnik, przed: Polacy już tutaj byli! 50/50: Kolejne 50/50: Po: Drzwi kierowcy, przed: 50/50 Po: Lewe lusterko, przed: Po: Lewy, przedni błotnik, przed: Po: Na lewym słupku były trzy rysy, w pierwszej kolejności zostały potraktowane papierem wodnym 2500 i 3000 I wypolerowane: Tylny lewy słupek, przed: Po: Maska, przed: 50/50/50/50/50/50: Po: Coś tam się zaczyna odbijać... Zderzak w trakcie: Na lusterkach i wszystkich szybach znajdowały się dziwne plamy. Wyglądały jakby były po jakiś kwaśnych deszczach. W słoneczne dni strasznie ograniczało to widoczność i nie wyglądało zbyt ładnie. Dzięki Maćkowi z MRC znalazłem złoty środek który zdołał to wszystko usunąć ze szklanych powierzchni... Menzerna PG1000 + Pomarańczowy pad Scholl'a Lusterko pasażera z plamami: Po wypolerowaniu: Lusterko kierowcy, przed: Po: Boczne szyby, przed: W trakcie polerowania: Po: Oczywiście tylna szyba oraz szklany, panoramiczny dach również zostały oczyszczone. Aluminiowe listwy wokół szyb zostały oczyszczone za pomocą Mothers Mag&Aluminium Polish Wnęki klamek zostały wypolerowane ręcznie za pomocą pasty S17+ Koła posiadają wypolerowany front, został on odświeżony za pomocą pasty Scholl S17+ Trochę się nakurzyło od tego wszystkiego. Więc dokładnie płuczemy, pędzelkujemy i myjemy na dwa wiadra. Suszymy i wracamy do garażu. W pierwszej kolejności otwieramy dach, czyścimy wszystkie gumowe uszczelki za pomocą APC i szczoteczki Gliptone Leather Brush następnie wszystko zostaje zabezpieczone wazeliną techniczną w sprayu firmy Sonax. Plastikowe elementy wnętrza zostały oczyszczone z kurzu i zabezpieczone Zymol'em Vinyl. Skórzana tapicerka została wyczyszczona produktem Angelwax Heaven For Leather za pomocą szczoteczki Gliptone Leather Brush. Do zabezpieczenia tapicerki zastosowaliśmy Jaguar Leather Conditioner Dolne plastikowe elementy wnętrza nabrały wyrazistości dzięki 303 Aerospace Protectant Oczywiście całe wnętrze zostało dokładnie odkurzone. Elementy jak wnęki drzwi, maski i klapy zostały oczyszczone mikrofibrą. Aby zakończyć prace nad lakierem pozostały dwa kroki. Oczyszczenie i Zabezpieczenie. Do oczyszczenia zastosowaliśmy produkt firmy Scholl W09 + Żółty pad. Do zabezpieczenia zastosowaliśmy nowo zakupiony wosk pt. "Ty już całkowicie upadłeś na głowę" (słowa mojej żony) Obłędnie pachnie a praca z nim to sama przyjemność, reasumując Swissawx Mirage Na opony został nałożony Mothers Reflections Tire Care Komora silnika zabezpieczona 303 Aerospace Protectant Szyby zostały dokładnie wyczyszczone za pomocą Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner Na zakończenie na wszystkie szyby została nałożona niewidzialna wycieraczka RainX Całość następnego dnia prezentowała się następująco: Dziękujemy serdecznie za uwagę i do zobaczenia wkrótce!
  12. Skórzana tapicerka zapuszczona strasznie, efekt wyczyszczonego kawałka wygląda mega. Auto takiej klasy nie powinno być tak zapuszczone w środku. Praca wykonana bardzo ładnie, podoba mi się. Tak powinien wyglądać samochód! No i generalnie to widać, że już ktoś próbował swoich sił na tym lakierze... Coś poszło chyba nie tak. :-ss
  13. Wiadomo, że nie wyróżnia się tak jak wypolerowana czerń aczkolwiek odzyskał blask i w słoneczny dzionek ładnie daje po oczach #:-s
  14. Aaa... Nie ta obwódka to gombka która niweluje "drzenie" ramki z tablicą. Normalnie w samochodach jest szara ale w tym przypadku lakiernik jej nie oszczędził i pomalował z klapą. Teraz się kruszy i wychodzi jej prawdziwy kolor dlatego tak to wygląda. Normalnie jak jest rejestracja tego oczywiście nie widać.
  15. Jeżeli chodzi o felgi to właściciel czyścił sobie je we własnym zakresie, tak czy inaczej odżyły. A o co ci chodzi z paskudztwem na klapie?
×
×
  • Create New...