Jump to content
LoOkas

Pytania newbie'sów ;)

Recommended Posts

Sorry za double posta.

Mam takie pytanie:który z tych aplikatorów (czy jak to się zwie) polecili byście do aplikowania Nielsen Nap Low Foam.

Ten:

http://www.autokosmetyki.pl/kwazar_merk ... ab31206b6e

Czy ten:

http://www.autokosmetyki.pl/kwazar_venu ... ab31206b6e

I jeszcze jedno pytanie:Czy Nielsen Cyclone oraz Finesse można aplikować tym? http://www.autokosmetyki.pl/kwazar_merk ... ab31206b6e czy lepiej tym 2L opryskiem?.Myślę tutaj o czyszczeniu plastików wewnętrznych oraz jakis wnęk.Był bym bardzo wdzięczny za odpowiedz bo naprawde nie wiem co kupić :(.Jeżeli żaden z tych się nie nadaje to prosił bym o podesłanie mi linka z waszymi propozycjami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja używam zwykłego spryskiwacza (spust po płynie do mycia szyb, litrowa butelka po wodzie demineralizowanej) i NLF robi robotę. Chodzi o naniesienie chemii poprostu. Te pierwsze Kwazary, litrowe, które pokazałeś będą dobre ponieważ posiadają regulację strumienia na końcówce.

Jeśli chodzi o czyszczenie APC w środku to reguła jest ta sama, weź 3 takie same spryskiwacze i już ;) :u

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o czyszczenie APC w środku to reguła jest ta sama, weź 3 takie same spryskiwacze i już

Tak też chyba zrobię :D

Dzięki wam za pomoc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robale mam do was pytanie, dzis dostalem Saab-a 9-5 kurde no tyle asfaltu na nim ze szok szpachelka skrobac mozna czy w PL tez tak mocno osiada podczas zimy?

Dołączona grafika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak pojedziesz po jakimś świeżym... Ja tak nigdy nie miałem, omijam w miare mozliwości ale widziałem sporo takich. Nafta.

Raczej swiezego asfaltu tu nie klada zima :) mysle ze to spowodowane tym ze smigaja na oponach kolcowych

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak sprowadziłem samochód to był czyściutki ale po jednym miesiącu "ciepłym" miałem samochód również cały w kropkach i glinka poszła w ruch. Niestety nieraz drogowcy wpuszczają na drogi które nie powinny nawet nosić nazwy dróg i wygląda to jak wygląda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale jak dziury lepią to zawsze coś spadnie na auto jak się przejedzie po takim świeżym, a siłą rzeczy muszą lepić bo do wiosny to wszyscy byśmy chyba jeździli jak na off-roadzie, już teraz mega dziurska są :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Macie może link do jakiegos dobrego filmu instruktażowego jak polerować auto,bądz wytłumaczcie mi w tym temacie.Czytałem juz troche ale dalej mam pare wątpliwości:

1)Jak rozprowadzic paste po lakierze

2)Jak szybko przesówac polerke po lakierze

3)Czy np po polerowaniu padem średnim http://www.mrcleaner.pl/scholl-srednia- ... p1031.html moge użyć takiego wafla http://www.mrcleaner.pl/scholl-waflowa- ... p1032.html z tą samą pastą.Czy jedna pasta=jeden pad

4)Planował bym polerowanie metodą Zenitu (czyli od najmniejszych do największych obrotów i następnie znowu do najmniejszych obr)czy ta metoda minimalizuje powstawanie hologramów?

5)Kiedy mam przejśc na wyższe obroty? i jakie sa objawy wypracowanej pasty?.

6)Zwilżać pad przed pracą?

Sorry,że ostatnio was tak męcze pytaniami :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytałem na tej stronce o polerowaniu i przyznam, że bardzo mi to pomogło w jako takim ogarnięciu.Dzięki za linki :mrgreen:.A dla JJ to chyba po feriach zlece robote beemki e36 kolegi :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Macie może link do jakiegos dobrego filmu instruktażowego jak polerować auto,bądz wytłumaczcie mi w tym temacie.Czytałem juz troche ale dalej mam pare wątpliwości:

1)Jak rozprowadzic paste po lakierze

Na 1szym biegu rozprowadź pastę po powierzchni na której będziesz pracował i potem już do roboty

2)Jak szybko przesówac polerke po lakierze

To najlepiej zobrazują filmik które Ci podałem wyżej

3)Czy np po polerowaniu padem średnim http://www.mrcleaner.pl/scholl-srednia- ... p1031.html moge użyć takiego wafla http://www.mrcleaner.pl/scholl-waflowa- ... p1032.html z tą samą pastą.Czy jedna pasta=jeden pad

Tak się przyjmuje - ze jak ostro tniesz lakier to pastaX/gabkaX, polerowanie pasta Y/gabka Y, wykończenie pasta Z/gabkaZ. Ale też możesz np przejechać pad wykończeniowy + pasta średnio ścierna (np. S17+czarny wafel)

4)Planował bym polerowanie metodą Zenitu (czyli od najmniejszych do największych obrotów i następnie znowu do najmniejszych obr)czy ta metoda minimalizuje powstawanie hologramów?

Tutaj zacytuje kolege PRO z tego tematu: viewtopic.php?f=16&t=491

"Po pierwsze, czyść pady polerskie co każdy element, nie musi być na mokro, wystarczy szczoteczką wykruszyć zaschniętą pastę.

Po drugie, staraj się wykonywać jak najmniej zmian kierunku ruchu, czyli wprowadź np. system pracy, w którym wykonujesz na panelu najpierw przejazdy lewo-prawo a potem góra-dół.

Po trzecie, pilnuj, żeby nigdy nie było za dużo pasty polerskiej, przy polerowaniu powinieneś zawsze mieć jej minimalną ilość do starcia z powierzchni.

Po czwarte, utrzymuj pad zawsze maksymalnie płasko, każde postawienie go pod kątem będzie powodowało nierówne ścinanie lakieru.

Po piąte, nacisk do polerki dokładaj na początku pracy, kiedy cząsteczki są duże i mocno ścinają, potem odpuszczaj nacisk i zwiększaj obroty."

5)Kiedy mam przejśc na wyższe obroty? i jakie sa objawy wypracowanej pasty?.

Rozprowadzasz paste (1) potem dajesz 2 kilka przejazdów, potem 3 itd. Jeżeli będziesz robił metodą Zenitu to na detailer.pl masz podane przykladowe prędkości i ilości przejazdów. Wypracowana pasta tak wygląda:

Dołączona grafika

Zobacz sobie ten link, tutaj masz prace na DA ale zobaczysz ocb: http://paintcarendetailing.com/ip.html

6)Zwilżać pad przed pracą?

nic się nie stanie jak psikniesz 1-2czysta wodą na pada, ale nie za dużo bo Ci sie pasta z wodą rozbryka jak świnia po deszczu :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wielkie dzięki, naprawde mi pomogłeś :u

Do reszty dojdziesz sam poniewaz nie ma reguly ile pasty na konkretny lakier, kazdy zachowuje sie inaczej, inaczej przyjmuje pasty,cleanery,woski itd.Jeden lakier swietnie poradzi sobie z cieplem natomiast kolejny bedzie powodowal rolkowanie pasty, ale cala sztuka zeby bylo gladko i sie swiecilo :D trzymam kciuki :u

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wielkie dzięki, naprawde mi pomogłeś :u

Nie ma za co :)

Aha, tylko się nie zniechęć jak będziesz robił E36, bo lakier do miękkich nie należy :u

Share this post


Link to post
Share on other sites

No co ty ja sam tego nie będe robił :D.Napisałem, że po feriach zlece to dla JJ.A i jeszcze jedno pytanie:Na czarnego wafla daje się paste czy jeździ sie nim po swierzo wypolerowanej powierzchni?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No co ty ja sam tego nie będe robił :D.Napisałem, że po feriach zlece to dla JJ.

Leń :lol:

A i jeszcze jedno pytanie:Na czarnego wafla daje się paste czy jeździ sie nim po swierzo wypolerowanej powierzchni?

No pewnie że sie daje paste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leń :lol:

Jaki leń :lol: ta beta potrzebuje niezłej korekty bo jest po przejściach juz troche :P.Mnie to przerasta.Naszczęscie mam na wiosce w garażu zepsutego od 2000r citroena co sobie stoi bez użytku więc bede miał na czym trenować :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No co ty ja sam tego nie będe robił :D.Napisałem, że po feriach zlece to dla JJ.

Oj tak, tak, tak, dajcie mi coś pomasować! @-) \:D/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze jedno lamerskie pytanie :P

Czy po skonczonym procesie polerowania konieczne jest naniesienie politury?.Czy można zamiast niej nałożyc wosk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejne newbiesowe pytanie:Ile pasty polerskiej zużywacie na auto średniej wielkości (np.Golf)? i jak poznać, że pad polerski nie nadaje sie do dalszej pracy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz sobie policzyć:

2-3 kropeczki pasty wielkości zielonego groszku na obszar 40x40cm (zakładając jedno podejście na obszar jedną pastą). Później, gdy pad jest nasączony pastą wystarczy używanie QD aby wyciągać wszystko z gąbki. Moim zdaniem nie idzie dużo, buteleczką Menzerny 250ml można zrobić przynajmniej 2-3 auta (może więcej).

jak poznać, że pad polerski nie nadaje sie do dalszej pracy?

Ale w jakim sensie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...