Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam trochę nietypowe pytanie ale pewnie będziecie w stanie mi coś doradzić. Mianowicie mam motocykl z okresu prl który jest w całkiem przyzwoitym stanie (nadaje się do remontu), jest pokryty powierzchowną rdzą ale to nic poważnego nie ma żadnych dziur ani głębszych wżerów. Pomyślałem sobie, że fajnym pomysłem było bo go własnoręcznie odnowić. Wszystkie elementy bym wypiaskował a rama poszła by do malowania proszkowego ale na baku i błotnikach chciałbym mieć jak najlepszą powierzchnie czego nie zapewni mi niestety malowanie proszkowe. I tutaj przechodzimy do sedna

1. Czy możliwym jest aby z puszki pomalować wyżej wymienione elementy?

2. Jaką stosować kolejność produktów na gołą blachę? (podkład epoksydowy, szpachla (jeśli będzie potrzebna), podkład akrylowy, lakier?)

3. Jakie gradacje papierów stosować pomiędzy poszczególnymi podkładami?

Myślę, że wraz z pełną korektą było by możliwe uzyskanie ładnej powierzchni ponieważ nie będę pracował na dużych płaskich powierzchniach ale niestety żadnego doświadczenia w tym nie mam i chętnie usłyszę waszą opinię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie polecam lakierowania z puszki, słabszy efekt.

 

Pokrótce:

po piaskowaniu podkład reaktywny, następnie epoksyd można dać. 

kolejnym krokiem będzie szpachlowanie, jeśli jest potrzeba, i tak: do dużych wgłębień szpachel z włóknem, na pozostałe nierówności szpachel uni.

Po szpachlowaniu podkład wypełniający  dwuskładnikowy.

Obróbka szpachli papiery 120 - 240 - 320 przed podkładem, podkład papierami na mokro 400/500 następnie 800 na finish. Po tym można lakierować.

Jeśli masz czas i dużo szpachli nie nakładasz to zrezygnuj z papieru 120.

Akrylu ( czyli lakieru jednowarstwowego ) osobiście nie lubię. Fajnie wychodzi w systemie dwuwarstwowym czyli baza plus lakier bezbarwny. Nie polecam jak już pisałem lakieru w sprayu bo efekt jest słaby, lepiej dwuskładnikowy czyli z utwardzaczem. Jeżeli chcesz sam lakierować  to wystarczy do nauki pistolet do zaprawek za ca. 80-100 pln.

 

Powodzenia w renowacji klasyka. Ja mam javę 350 do zrobienia, większość już po piaskowaniu i w podkładzie.

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak kolega wyżej napisał, ja również nie polecam lakierowania z puszki z powodu słabszej trwałości poszczególnych powłok. Ile będzie tych elementów do malowania tradycyjnego? Może lepiej oddać do fachowca a samemu zająć się składaniem :)

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak mówicie to faktycznie odpuszczę malowanie samemu i oddam do lakierni. Nie chodziło tutaj w sumie o koszta ale o satysfakcję z zrobienia tego samemu :P Dzięki za odpowiedzi.

 

Powodzenia w renowacji klasyka. Ja mam javę 350 do zrobienia, większość już po piaskowaniu i w podkładzie.

Fajny sprzęt, raz miałem okazję się przejechać. Ciągnie lepiej niż bym sie spodziewał jak na te 350ccm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak mówicie to faktycznie odpuszczę malowanie samemu i oddam do lakierni

Nie miałem zamiaru Cię zniechęcać, nic z tych rzeczy  ;-)

Osobiście bardzo lubię tę pracę, daje dużo satysfakcji gdy osiągnie się zamierzony efekt. Podobnie jak w detailingu wymaga sporo cierpliwości i dokładności. Wydaje mi się, że jeśli Ci  zależy na posmakowaniu tematu to elementy motocykla będą w sam raz. Nie są zbyt duże, szybko się lakieruje, do nauki spoko. W razie poprawki nie musisz lecieć hektarów  :))

 

Javą niestety nie jeździłem, robię ją dla Kolegi, może później przewiezie mnie w Velorexie.

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.