Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

cptolgierd    0

Hej. Mam klienta co ma samochód po powodzi - do progu. Auto oglądałem i czuć wilgoć/szlam/grzyb/pleśń. Z założenia wychodzę że aby to dobrze zrobić to czeka mnie wyciągnięcie foteli, wykładziny, wymiana gąbek pod wykładziną i pranie tapicerki. Obecnie używam ValetPro heavy duty carpet cleaner + odkurzacz piorący.

Myślę nad takim Combo w takiej kolejności:
Wyciągam fotele, boczki drzwi, wykładzinę.

Do auta:
1. Wyciągam filtr kabinowy stary
2. Osuszacz z funkcją UV na 12 / 24h + nagrzewnica/farelka.
3. Mycie podłogi, ewentualna naprawa skorodowanych elementów, wymiana wiązek i całej elektryki.
3. Bonetowanie podsufitki
4. Ozonator na 12 / 24h.

Wykładziny i fotele:
1. Demontaż gąbek pod wykładziną
2. Prespray: Tersus PR101
3. Płukanie Tersus Ex850
4. Tersus De002 jako Neutralizator zapachu
5. Suszenie
6. Montaż nowych gąbek pod wykładzinę
7. Montaż do auta wszystkiego
8. Nowy filtr kabinowy

Od razu mówię że wymiana całej wykładziny czy foteli odpada - samochód dość rzadki i brak części jakichkolwiek do niego, chociaż rocznik 2015/2016.

Powinno być git? Myślałem też nad woreczkami z kawą ale to tylko zapach zostaje, ocet na talerzyku, soda coś dają?

Największe obawy mam co do chemii - czy podołają problemowi? Czy neutralizatory są coś warte, a w szczególności w/w De303.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
WuWo    12

Osobiście pomyślałbym o nowej wykładzinie na podłogę i tapicerkę na fotelach, bardzo trudno się pozbyć wilgoci i wody z gąbki, która znajduje się w fotelach. Każde połączenie elektryczne wymaga naprawdę gruntownego sprawdzenia np. poduszki powietrzne w fotelach, sterownik poduszek najczęściej umieszczony jest pomiędzy fotelami i najpewniej jest do wymiany, a jeśli i on jest do wymiany, to również czujniki z nim sparowane będą do wymiany.

Osobiście nie podjąłbym się pracy przy takim aucie, jeśli nie ma możliwości łatwego dokupienia części zamiennych nowych lub używanych.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cptolgierd    0

O elektrykę nie ma co się martwić, w międzyczasie będzie elektronik, który ogarnie temat związany z czujnikami, każdym kabelkiem, elektrycznymi fotelami bo one też idą do rozbiórki i sprawdzenia, wymiany gąbek, mat grzewczych.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
WuWo    12

To czekam na efekt prac i mam nadzieję, że sklecić jakąś relację na forum :).

I co do chemii, Tersus jest jednym z moich faworytów jeśli chodzi o pranie tapicerki w samochodzie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
79milosc79    0

Ozonowanie proponuje w cyklach np: 3 h ozonowania, 1h wietrzenie, 3h ozonowania, 1h wietrzenia.

Po wietrzeniu sprawdzanie nosem jak wygląda sytuacja czy na plus czy na minus.

Co do zabijana zapachu można użyć dedykowanej chemii i zamgławiacza.

Ale jak WuWo napisał, też bym się nie podjęła tak grubej roboty, nie dość że inne projekty zostaną w odstawkę to i koszta dla klienta będą bardzo duże, a i zabawy z szukaniem części za dużo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×