Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

SZyBA    0

Taki o to silniczek w miare brudny po zimie panowie i panie. Czym najlepiej umyć czy APC megsa da rade czy zastosować coś innego? Co z porkywą filtra plastik a strasznie szybko się brudzi.

Dołączona grafika

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Szyba, ale z zewnątrz, czy z wnętrza?

Bo jak z wnętrza, to najlepiej chyba estry metylowe.

A jak z zewnątrz, to myślę, że mocne APC spokojnie da rade, ewentualnie jakiś Degreaser.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SZyBA    0

Szyba, ale z zewnątrz, czy z wnętrza?

Bo jak z wnętrza, to najlepiej chyba estry metylowe.

A jak z zewnątrz, to myślę, że mocne APC spokojnie da rade, ewentualnie jakiś Degreaser.

Z Zewnątrz co by ładnie wyglądało po otworzeniu maski :u

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No to APC w mocniejszym rozcięczeniu będzie ok.

A na to jakiś dressing.

A za docinke z wnętrzem, to sorry, ale u konkurencji był taki ony, co to potrafił silnik wyciągnąć, by całą komorę nawoskować.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SNB SWEDEN    3

A za docinke z wnętrzem, to sorry, ale u konkurencji był taki ony, co to potrafił silnik wyciągnąć, by całą komorę nawoskować.

No ten watek przegapilem =)) =)) =))

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
damianese    11

to nie jest śmieszne bo ja raz cały pas przedni zdjąłem i wszystko co dało się odkręcić prócz silnika i tak samo robiłem :))

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
fonnes    5

Jeszcze mam autolandu do silnika.

Robiłem tym silnik w tamtym roku - daje radę, nazywa się chyba SPEC, czy jakoś tak.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Sebba, a Thomasa od zielonego Punto kojarzysz?

Damianesse, on właśnie też ściągał co pół roku zderzaki z auta, by umyć wszystko co pod nimi. I oczywiście nałożyć wosk w tamte miejsca. Za sprężynami z zawieszenia włącznie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
herusek14    0

To może podłączę się pod temat aby nie zakładać nowego..

Punto II 2003r. Benzyna+LPG

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Taka oto komora.. Miał ktoś już styczność? Bo jakoś boję się tam buszować z ciśnieniówką i czy znacie już "delikatne" miejsca tej komory?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
JJ.    20

Wszelka elektronika, styki, wtyki, alternatory, owijasz folią aluminiową. Myjką płuczesz na jak najszerszym strumieniu który jednocześnie staje się najsłabszym pod względem ciśnienia. Podobno benzynowe myć jest większy strach od diesli. Ja raz myłem silnik i więcej się do tego nie zabiorę ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
minetoo    85

Jędrek nie strasz ludzi :D

Panowie troszkę statystyk dla potomnych.

Przez kilkanaście lat umyłem ca kilkaset "engine bay"

Pamiętam dokładnie że zdarzył się JEDEN przypadek awarii.

Passat 1.8 odpalił na drugi dzień.

Było też KILKA benzyniaków które miewały "czkawkę" ale po ca godzinie wszystko w normie.

Myjcie,suszcie i cieszcie się czystym motorem.

Jak myć?

To już temat na jakiś poradnik :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
DawPi    0

Ja z tydzień temu użyłem takiego zestawu:

SV Engine (mogę podesłać z 50ml ^_^),

PA Engine Bath Motorreiniger (naprawdę rewelacja - doczyścił wszystko, czego w zeszłym roku BH nie mogłem usunąć),

SV MotorShine (jako dressing - rewelacja!),

pędzelki,

mf,

opryskiwacz ciśnieniowy.

Egzamin zdały na piątkę.. Rezultat (foty tuż po nałożeniu, ciemno było [tylko halo], więc nie widać za dobrze):

Dołączona grafika

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
JJ.    20

Jak myć?

To już temat na jakiś poradnik :D

Piotrze, wiesz co masz zrobić? ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
faraon    0

APC, pedzelek, Marolex 12 litrow do plukania.

Mycie na cieplym silniku(nie goracym) i jeszcze nigdy nic zlego zadnego silnika nie spotkalo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
minetoo    85

Piotrze, wiesz co masz zrobić?

OK zrozumiałem.

Nie długo ;)

APC, pedzelek,

Czasem to za mało....

Dobra kończę topic i idę myśleć :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Thomas    0

widzę Fiat Punto II i Panda :D

myję odradzam :) zabezpiecz elektronikę, jak możesz to spryskaj przewody WN silikonem i inne połączenia i bierz się za mycie, silnik pamiętaj ,aby nie był gorący :)

ja robię to w ten sposób,że spłukuję gorącą wodą cały silnik oczywiście nie pod ciśnieniem, następnie jakiś degreaser odczekać trochę i póżniej pędzelek i jazda :) spłukuje ponownie, znowu ciepłą wodą, co mogę wycieram szmatką , następnie na to APC w większym stężeniu,ale bez przesady ;) procedurę powtarzam jak w przypadku degreaser'a :) , na koniec bremse reiniger :) fajni odtłuszcza całość,zmywa pozostałości i momentalnie wszystko się robi suche :) ostatnio po tym etapie wymyłem resztę benzyną ekstrakcyjną,którą jeszcze wilgotną wycierałem czystą szmatką :) efekt super :)

na to wszystko dałem lakier w sprayu do silnika :) wszystko przetrzymało zimę o wiele lepiej niż bez tego lakieru :) teraz czeka mnie tylko zmycie całości łącznie z lakierem ,aby wyczyścić i położyć nową warstwę :) ,ale soli na silniku przez to nie było :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
junior74    83

Piotrek przetłumaczysz dziadkowi te znaki :lol:

Ja z epoki gierka jestem i nie kumam :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cptolgierd    0

JJ. - bez przesady, ile to razy jedziesz w deszczu i przez atrapę Ci leje się woda do środka, albo jak nie masz od dołu osłony na silnik to podobna zasada jest :)

Ważne żeby komputer, alternator i akumulator szczelnie owniąć folią, a nic złego się nie stanie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×