Skocz do zawartości

Ford Focus - srebrny żonkowóz


Xeper

Rekomendowane odpowiedzi

 Notatka moderatora
 Ze względu na zakres pracy i obszerność relacji przeniosłem tutaj

[fonnes] 

A propos' srebrnego... W weekend majowy zająłem sie żonkowozem - Focus Mk1FL 2004, kolor Moondust Silver (czyli zmora detailera: srebrno-srebrny metalic)

Typowy daily driver, chociaż przebiegi nie są duże. Auto całkowicie pewne jeśli chodzi o przeszłość od wyjazdu z fabryki, a mimo to sporo elementów malowanych w ASO Forda w ramach gwarancji na lakier.

Co chciałem uzyskać? Odświeżyć, oczyścić i usunąć przyspojenia z lakieru. Jeśli chodzi o korektę, to głownie skupiłem się na usunięciu zmatowień i swirli ze zderzaków, górnych części elementów bocznych i masce. Nie miałem czasu na dach, ani ochoty i możliwości na zrobienie "lustra" :oops:

Tak to wyglądało jak zabierałem sie za robotę o 15.30

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Na początek mycie Stajarnagloss Tangerine i wjeżdzamy do groty. Pierwszą rzeczą po umyciu było usunięcie smoły. W akcji Nielsen T&G + aplikator MF:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Potem glinka Megsa i poślizg z 1:1 Last Touch z H2O. Pomimo wyczyszczenia lakieru T&G glinka miała sporo do zebrania - tu brud z połowy maski po 2 przejazdach prostopadłych do siebie

Dołączona grafika

Po wyglinkowaniu całego auta pora na hardware: DAS6 + 80mm futro Scholl

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Na początek na futro poszedł Scholl S10.Dużo pylił a efekty kiepskie. Potem S17: mniej syfu, ale efekty niestety podobne. Dopiero Megs Ultimate Compound zaczął robić to czego oczekiwałem - ciął wyraźnie mocniej, dawał lepszy połysk i mniej pylił. Tą kombinacją jechałem do końca, a takie efekty otrzymałem:

Dołączona grafika

"50" kiepskie, bo z jednej strony na srebrnym mało co widać, a z drugiej strony nie umiałem zrobić dobrej foty:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Taka szczota pomagała mi wyczesywać futro z zebranego towaru, brudu i pasty:

Dołączona grafika

Po futrze czas na pieszczonko finishem. Zmieniony BP na 125mm i czarny pad finishing od Monster Shine:

Dołączona grafika

Jaki kumpel dla UC? Starszy brat ze stajni Megsa - Clear Coat Body Scrub: cleaner z lekkimi dodatkami sciernymi w technoligii MDAT

Dołączona grafika

Po objechaniu całego auta cleanerem przyszła pora na usunięcie resztek past i olejków za pomocą odtłuszczacza:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Czas na LSP. Wybór padł na klasyka: Finish Kare 1000p - moim zdaniem bardzo rozsądny wybór na srebrne auto stojące 24h pod chmurką i będące drugie w kolejce do utrzymania w czystości.

1000P położony w dwóch warstwach. Temp. pomieszczenia ~14*C. Aplikacja bardzo przyjemna na oczyszczonym lakierze, łatwo położyć cienką warstwę. Polerowanie za pomocą Eurow Shag - miło łatwo i przyjemnie. Lakier po 1000P jest bardzo śliski, moim zdaniem podobnie do DC Track Claw. Parę fotek po spolerowaniu 2 warstwy:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

W miedzyczasie na opony poszedł Poorboys Bold n Bright, szyby umyte Tenzi Top Glass a uszczelki Poorboys Trim Restorer. Guma była tak spragniona, ze aplikowałem chyba z 4 razy zanim przestało wciągać jak dzikie.

Dołączona grafika

Przez noc i 2 kolejne dni auto stało sobie w grocie, a po wyprowadzeniu co? No pewnie! Deszcz :)

FK 1000P odpycha wodę bardzo mocno i efektownie.

Dołączona grafika

Aparat w dłoń i parę fotek kropelek z bliska:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Nie samymi kropelkami człowiek żyje:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Za chwile pokazało się trochę słońca:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

SunGun :) W jednych miejscach juz prawie idealnie, w niektórych jeszcze coś wychodzi... :evil:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Nad autem siedziałem do ~23.30 co daje ok. 8 godzin z przerwami na obiad, etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Mirek był szybszy, dobra decyzja z wydzieleniem tego jako projekt :u

Bardzo sympatyczna relacja, pięćdziesiątki mimo jasnego lakieru są widoczne, widzę, że trzymasz się sprawdzonych rozwiązań (Megs BS, FK 1000P) i dobrze Ci to wychodzi :u

Już się bałem, że lewy przedni chlapacz niezrobiony ale końcowe fotki wszystko wyjaśniły :u

Jak oceniasz Trim Restorera na uszczelkach wokół szyb? Jak Ci się nim pracowało? Jak długo utrzymują się na gumach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin, nie pamietam dokładnie ale starałem sie zeby bylo co najmniej godzine od spolerowania poprzedniej warstwy. Wiem, mozna by poczekac dluzej, ale w tym przypadku nie maoglem juz czekac dluzej...

IPA stosuje w zasadzie przed sealantami. Po Body Scrubie woski Megsa (niewazne jaki, nawet sealant) klade prosto na cliner bez IPA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin, nie pamietam dokładnie ale starałem sie zeby bylo co najmniej godzine od spolerowania poprzedniej warstwy. Wiem, mozna by poczekac dluzej, ale w tym przypadku nie maoglem juz czekac dluzej...

Akurat w tym przypadku niekoniecznie :)

Pisałem już o tym kiedyś, że drugą/kolejną warstwę można nakładać od razu po spolerowaniu pierwszej/poprzedniej.

Takie info ktoś dostał na autopia.org od Finishkare.

The cure time between application is the length of time needed for the film

to dry for removal which is aprox. 20 minutes. In other words as soon as the

film drys and is removed with a clean microfiber towel you are ready to

apply your next layer of product bei it 1000P 2685 2180 etc.

Let us know if you have any additional questions.

Kind Regards

Tech

Tips for a FK1000P newbie?

Z IPA chodziło mi o przecieranie aplikatorem a nie psikanie na panel i wycieranie mf ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem już o tym kiedyś, że drugą/kolejną warstwę można nakładać od razu po spolerowaniu pierwszej/poprzedniej.

Takie info ktoś dostał na autopia.org od Finishkare.

Dobrze wiedzieć! Dzieki!

IPA chodziło mi o przecieranie aplikatorem a nie psikanie na panel i wycieranie mf ;)

Aha... to w takim razie, jak dotad zawsze aplikatorem :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...