Jump to content

Czy warto taką polerkę?


Recommended Posts

Witam wszystkich!

Od razu uprzedzając docinki zaznaczam że zamieszczony sprzęt będzie używany baaardzo sporadycznie przeze mnie (amatora).

Czy jest sens i czy te maszynki nadają się wogóle żeby podchodzić z nimi do auta???

http://allegro.pl/item1162632040_polerk ... _wa_w.html

http://allegro.pl/item1165190770_polerk ... mocja.html

http://allegro.pl/item1164522824_polerk ... ancja.html

Później jak umyje samochód to postaram się zrobić kilka zdjęć lakieru i może poradzicie również jakie środki do polerki kupić. Budżet mam narazie ograniczony po wakacjach i robię uprawnienia budowlane które pociągają mnie po kosztach wsięc nie wymagam produktów z najwyższych półek.

Pozdrawiam i z góry dzięki za podpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

Tak naprawde to jest to ta sama maszyna.

Różni się tylko mocą (2200, 2400 i 2450W).

Ja bym brał tę najmocniejszą, gdyż ona będzie zwalniać ( w każdym wypadku, brak podtrzymania obrotów).

Jest to typowa polerka rotacyjna. Bardzo dobry zakres obrotów (600 - 3000)

Tak naprawdę to będziesz używał obrotów około 600 - 1500.

Co do drugiej części pytań, to ja polecę od siebie Scholl S17 + futro, średni pad i finishowe 2 pady, do tego jakiś AIO (Insta Finish Wet Butter Wax, Cleaner Wax Paste, lub inne).

Pracujesz tak:

1. Średni pad (żółty MS) + S17, obroty 600 - 1100 - 600 Jeżeli nie ściąga zarysowań to:

2. Futro + S 17 i obroty 600.

3. Patrzy pkt. 1

4. Finishowy pad (czarny MS) + Schol S17, obroty 600 - 1100 - 600

5. AIO + Finishowy pad (czarny MS, ale czysty, nie po S17), obr 600.

A potem koledzy i tak z zazdrością oglądają Twoją furę.

Koszta.

1. Pady około 20 zł za każdy ( razem 60 zł)

2. Futro MS 34,90zł

3. Schol s17 250 ml ( w zupełności wystarczy) 36,50 zł

4. Insta Finish Cherry Red Wax - 39,90 ( starczy na cały rok

5. Backing Plate 125mm 59,99zł

Co daje kombinacja:

S17 na różnych rodzajach padów daje rózny stopien korekcji

AIO zawiera cleaner (odpada zakup), zawiera środki finishujące obróbkę, jak również zawierają wosk/sealant.

Ceny podane ze strony http://www.mrcleaner.pl

Link to comment
Share on other sites

Jak dobrze pamiętam fioletowa to ta delikatna.

jest dobra.

Musisz tylko lubrykant kupić, albo detailer.

ja używam Dodo Juice Born to be Slippy (w mrcleaner kupisz).

Co do ilości, to odcinasz około 25-30 gr, formujesz w palcach/dłoni i tym kawałkiem zrobisz jedno auto, lub 2 średnio zanieczyszczone.

Ja mam glinkę 200 gr i już przeżyła... z 8 aut, a została mi jeszcze połowa...

Link to comment
Share on other sites

Słabszy silnik ma -1400W.

Generalnie w urządzeniach tej klasy podawaną moc należy brać

z dużym przymrużeniem oka.

Może się okazać że Power-up podaje realną moc a pozostałe

mają zawyżoną marketingowo ;)

Np. kultowa Makita CB9227CB ma moc 1200W, polerka 3M prezentowana

w tym wątku ma 1100W, a taki Festool RAP 150-FE ma 1200W

Dlatego uważam że Power-up jest najbliższy rzeczywistej mocy.

Polerka o mocy 2000W i więcej będzie zawsze sporo cięższa od takiej

co ma 1200W (silnik), a w/g danych technicznych wszystkie maja podobną wagę.

Takie moje trzy grosze, jako elektryka z 17-letnią praktyka ;)

BTW, sam kupiłem Power-up, jeszcze w październiku ub.r ale jeszcze jej, tak naprawdę,

nie przetestowałem :lol:

Zrobię to jednak w najbliższym czasie, bo mam już do niej komplet backing plates i padów.

I nie zawaham się przetestować jej na moim ML-u :lol:

Link to comment
Share on other sites

No dobra, spróbuję zrobić kawałek jakiegoś panela, ale nie obiecuję ;)

Niemniej rewelacji się nie spodziewajmy, będzie działała jak każda

z tej półki cenowej z regulacją obrotów ale bez ich stabilizacji pod

obciążeniem :|

Link to comment
Share on other sites

Dorzucę jeszcze kilka zdjęć lakieru. Mam nadzieję że coś na nich widać bo na srebrnym ciężko uchwycić. Ale jest kilka większych rysek i sporo małych kolistych takich jak zostają od mycia po latach.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dodaję zdjęcia żeby był dokładniejszy obraz.

Link to comment
Share on other sites

Przede wszystkim glinka i jakiś tar remover, lub benzyna ekstrakcyjna do zmycia kropek asfaltu.

Poza tym, tam chyba Ci się purchel od rdzy na drzwiach nad progiem zrobił.

A tak to podstawa:

1. Maszyna.

2. Cutting pad + Scholl S17

3. Polishing Pad + Scholl S 17

4. Położyłbym na to na Finishing pad Inste Finish Red Cherry Wax, albo Colli 845

Link to comment
Share on other sites

Purchel jest...niestety auto ma już 12 lat. Specjalnie pokazałem tą stronę bo jest właśnie w gorszym stanie. Dzięki jeszcze raz za porady i dziś wieczorkiem zacznę sobie zamawiać materiały.

Pozdrawiam.

Jeszcze jedno pytanie. Właśnie wybieram glinkę i zastanawiam się czym się różnią?

http://allegro.pl/item1162345755_glinka ... achem.html

http://allegro.pl/item1166849123_kemko_ ... ielce.html

http://allegro.pl/item1170472950_sonax_ ... _clay.html

http://allegro.pl/item1156962423_glinka ... achem.html

Link to comment
Share on other sites

Zaraz się wkurzycie na mnie ale... poczytałem i dzwoniłem i te polerki co podałem mają gwarancję tylko na wirnik i stojana albo rozruchową-różnie od 14 dni do 3 m-cy. Chyba dopłacę i wezmę tą bo ma gwarancję i wygląda solidniej. ktoś pisał wcześniej że ma taką i miał przetestować. Testował???

http://allegro.pl/item1155515244_poweru ... ratis.html

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...