Jump to content

Pierwszy projekt :)


klop
 Share

Recommended Posts

Od paru dni w wolnych chwilach pracuje nad tym autkiem, trochę już zrobiłem, ale trzeba będzie jeszcze sporo pracy.

Dołączona grafika Dołączona grafika

Stan lakieru (zdjęcia niestety przed umyciem samochodu)

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Do dyspozycji mam:

Das-6

pady sonusa sfx1,2 i 3

pastę polerska sonusa sfx1 i 3

Jak do tej pory polerowałem maskę i klapę bagażnika kombinacją pad i pasta sfx1, wykańczałem sfx3. Wygląd się mocno poprawił, ale na powierzchni widać jeszcze ryski w świetle lamp w nocy.

Dołączona grafika

Na polerowanie całej maski poświęciłem 6 godzin, maszynkę dociskałem dość mocno i efekty mnie nie zadowalają. Dlatego chciał bym się dowiedzieć z jakiej kombinacji pada i pasty skorzystać aby poprawić efekt końcowy i co dokupić do zestawu aby usprawnić sobie pracę?

Jak sobie radzicie z takimi przetarciami jak na zdjęciu poniżej?

Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

klop, pasty i pady sonusa słyną z bycia dość łagodnymi produktami. Możesz zaopatrzyć się w pasty Scholla, wiele osób z forum na nich pracuje i efekty są bardzo dobre. S17 to znakomita pasta której ścieralność ustalasz poprzez dobór pada. Możesz na tej paście lecieć na futrze by po chwili zmienić je na czarny wafel i fajnie wykończyć. Jeśli chodzi o pady to Monster Shine - stosunek ceny do jakości wzorowy. Chłopaki bardziej obeznani w temacie udzielą Ci wyczerpujących odpowiedzi. Bo ja jestem amator :)

A co do tych rys - zależy od głębokości. Może być papier wodny, może już zaprawka. Czuć mocno pod paznokciem? Wydaje mi się, że tak.. Pozostaje zaprawka.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedz

No i wszystko jasne dlaczego tak się męczyłem bez rezultatów, ryski które zostają niespolerowane są delikatne i nie wyczuwalne pod paznokciem, pokrywają cały samochód.

Miejsce na tylnej klapie gdzie są zadrapania jest aż wgięte, tak że tam na pewno nie obędzie się bez zaprawek.

Jest jakiś przepis na robienie zaprawek żeby dobrze wyszły? Kolor lakieru dobieracie tylko poprzez kod lakieru, czy może uwzględniacie też wiek?

Link to comment
Share on other sites

Moze zobacz kabinacje DAS+futro+S17 BMW posiada twarde lakiery wiec ta kabinacja wydaje sie dobra ale na to nie ma zasady raz okazuje sie ze dziala super nastepnym razem do kitu, koncowke zobacz DAS+Zolty MS+LG , zaprawki chyba najlpiej jak pojedziesz do ASO dokupisz lakier na miejscu maja takie malutkie z pedzelkiem w jednym masz baze w drugim klar, chyba ze elemet jest lakierowany i nie do konca odcien zgadza sie z orginalem :(

Link to comment
Share on other sites

W najbliższym czasie zamówię środki i zdam relacje z prac.

Mam kolejne pytanie, myślę że szybko się nie skończą :) . W miejscach gdzie są odpryski po kamieniach pojawia się już rdza, stosujecie na to jakieś odrdzewiacze, podkłady, wydrapujecie rdze, czy może po prostu zamalowujecie ją bazą?

Jak ktoś mógł by podać przepis na to jak zrobić porządnie zaprawkę, na co zwrócić uwagę, był bym bardzo wdzięczny.

Link to comment
Share on other sites

Jak się rdza poprawia, to niestety, ale trzeba drapać...

I z przykrością stwierdzam, że w dosyć dużym promieniu od dziurki...

jakieś 5 mm na początek...

Rdza ma to do siebie, że sobie pełza pod warstwą lakieru by wyjść w zupełnie innym miejscu niż zaczęła się pojawiać.

Więc zabezpieczenie dziurki z rdzą da Ci tyle, że za jakiś czas wyjdzie bąbel kilka cm od tej zabezpieczonej dziurki.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...