Jump to content

Rotacja czy DA, polemika. Za i przeciw.


Recommended Posts

Evo, no może więcej aut do zrobienia by się w rodzinie znalazło - sorry może nie do końca wyraziłem to co miałem na myśli. Zacząłem od DAS bo nie chciałem nic spiepr*** na początku. Naczytałem się że rotacja to dla doświadczonych userów, pomyślałem "step by step". Jak zaistnieje potrzeba kupię rotację ale najpierw futro :)

Dobra bo sie OFFTOP robi... ;)

Jezu czemu tak wszyscy sie boja tej rotacji jak by to zialo ogniem :shock:
Link to comment
Share on other sites


Dokładnie.

Ktos walnal jakies zdanie ze rotacja zabija lakier i wszyscy wala teraz w pieluche jak ja zaczynalem swoje zmaganai z polerka a bylo to lat 15 temu to byly polerki kuna jeden dach w volvo 240 i rece do ziemi jak u malpy teraz macie smigaze mini i maridzicie w morde :mrgreen:
Link to comment
Share on other sites

Bo volvo 240 jest nie do za...nia :D Miałem 6 takich, ostatnim zrobiłem 300kkm.

A co do rotacji, to myślę, że to nie kwestia boi-nie boi. Taki wybór. Po coś te orbity wymyślili i jeden woli to, drugi pomidora. Faktem jest, że w rękach zawodowca rotacyjna jest efektywniejsza, ale większości chodzi o własną zabawę. To jest jak plazmą i LCD. :D

Link to comment
Share on other sites

Faktem jest, że w rękach zawodowca rotacyjna jest efektywniejsza, ale większości chodzi o własną zabawę.

No jak zabawą ma być darcie jednego elementu 2h zamiast 30min to ja dziękuje za taką zabawe :lol:

Nigdy nie porownywalem efektu DA z Rotacja ale wydaje sie ze DA nie jest w stanie wyciagnac takiego efektu jak rotacja.Bardziej mi chodzi o te watpliwosic"rotacja w rekach amatora to jak skalpel w reku 3 latka" jasne jak ktos wezmie max obroty i pojedzie po kancie to moze byc zdziwiony ale chyba nie jestemu tu samobojacami, wracajac do sprawy to jeden woli DA drugi klasyka :ugeek:
Link to comment
Share on other sites

Dla mnie osobiście DA nie ma żadnej cechy w której byłaby lepsza od rotacji.

Ale tak samo ktos gdzies ocenial maszyne cyclo, ze jest do d..... , duza nie poreczna itd itp, hmmm ale moze trzeba tym chwile popracowac zeby stwierdzic co i jak napewno cyclo nie jest do darcia rys itp bo nie da rady jak rotacja ale ma inne zalety :) dzis na tym forum jest min 5 osob ktore znaja i uzywaja cyclo. Wracajmy do tematu jak pojedzie futrem z DA i S17 wynik powinien byc zadawalajacy
Link to comment
Share on other sites

Seba, ale ja nie wydaje opinii na podstawie widzimisie, pracowałem obiema maszynami ;)

Nie mowie Evo o tobie opisuje ogolne postepowanie na forach :) nic priv, ale zakonczmy jaka mlody ma DA i walczy na tym trzeba mu podpowiedziec co zrobic zeby bylo lepiej na tym co ma :)
Link to comment
Share on other sites

Dziwne, ze w tym temacie ciagnie sie ta dyskusja ale chcialbym tez wtracic swoje 3 grosze. Ostatnio robilem korekte silverlinem (rotacja) oraz das-6 oczywiscie dla mnie amatora absolutnie das-6 jest bardziej przewidywalny, lzejszy, latwiejszy w opanowaniu, jedyna wada to czas jaki musze poswiecic na korekte. Poniewaz mialem malo czasu bo auto przyjechalo w poludnie, a na nastepny dzien o 17tej do odbioru, wiec siegnalem po swoja rotacje i pierwszy "szlif" zrobilem rotacja ale pozniej chwycilem das-6 i wykonczenie SSR1 i AiO jechalem tylko DA. Po tej kolejnej akcji na razie amatorom bede proponowal siegniecie po DA chyba ze ktos robi cos zarobkowo to prosze niech cwiczy dzien i noc by dojsc do wprawy i nie eurotekiem tylko porzadna i lekka maszyna by sie nie zniechecic.

Link to comment
Share on other sites

oczywiscie dla mnie amatora absolutnie das-6 jest bardziej przewidywalny, lzejszy, latwiejszy w opanowaniu, jedyna wada to czas jaki musze poswiecic na korekte.

Panowie właśnie dlatego kupiłem DA. Przed rejestracją na forum nie miałem zielonego pojęcia co kupić i co będzie lepsze,ale NIEJEDNOKROTNIE na forum było napisane że na początek lepiej kupić DA, tak też zrobiłem.

P.S.

Poza tym to wszytsko co tu piszemy to jest OFFTOP na maxa i należało by to przenieść do innego tematu

Link to comment
Share on other sites

Jak już wywiązała się taka dyskusja to i ja się wtrącę 8-) Na początku przynam się, że nie pracowałem nigdy na DA, zaczynałem od razu od rotacji i nic strasznego się nie wydarzyło, pracuję też Cyclo i uważam ją za wspaniały wynalazek, w gruncie rzeczy amerykanie robią tą maszynę w niezmienionym kształcie już 50 lat :shock: Wracając do rotacji, to mój support zza wielkiej wody pokazywał mi kiedyś wyniki swoich badań przeprowadzonych wśród tamtejszych i wyszło im, że ryzyko niepowodzenia w pracy na lakierze (przypalenie, przetarcie) to około 5% więc na prawdę mało, dla porównania przy naprawach smart repairs jest to już 30%.

Link to comment
Share on other sites

PRO ale tu nie chodzi o uszkodzenie lakieru tylko o latwosc pracy, oczywiscie jesli ktos siegnal od razu po rotacje i na niej sie wprawil to ok, chodzi o to ze czesto ktos wpada na forum i pyta co kupic bo ma 2 auta i trzeba je od czasu do czasu zrobic - wtedy ja powiadam DA bo to jest tak latwa maszyna w pracy ze nie ma nad czym dyskutowac. Gdyby nie to ze do garazu zalada co raz wiecej aut pewnie nigdy bym nie kupil rotacji - tym bardziej teraz po doswiadczeniach w pracy z nia. A z drugiej strony jak patrze na zagraniczne firmy detailingowe to nie widzialem powaznych firm ktore ograniczaja sie do pracy tylko z rotacja zawsze uzupelnia ja cyclo albo da.

Link to comment
Share on other sites

Ja jako początkujący oddaję głos na DA :)

- jest to dobry sprzęt na start by zapoznać się z pracą maszynkami, wyćwiczyć ruchy itp (tak sądzę),

- spaprać na lakierze zawsze coś można - tutaj DA jest bardziej odporna na błędy początkującego,

- przy twardych lakierach, zakładając użycie futra, bezpiczniejsza jest imho DA,

- ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć - jak ma się gdzie i na czym ćwiczyć rotacją to super sprawa - ja nie mam i będę musiał ćwiczyć na własnym samochodzie

- była mowa o efekcie - zanim dojdę do takiej wprawy by rozróżnić pracę DA i rotacją minie sporo czasu (nie każdy ma kilku - kilkunastoletnią praktykę)

- cena - dobra rotacja - ile, ile? Makita, M3 itp? 1000 and up; DA circa 500 pln (plus pady oczywiście).

Piszę tu o tym, że dla wielu to jest tylko hobby i nam takie urządzenia spłacają się wolniej (w zasadzie poza własną satysfakcją - wcale)

- czas - kto powiedział, że nie można czerpać perwersyjnej przyjemności z długiego polerowania własnego samochodu? :lol: W końcu to nie są wyścigi, a w kolejce nie czeka na mnie samochód do zrobienia na jutro.

Moje zdanie jest takie, że jako hobbysta chcę korzystać doświadczeń i rad zawodowców, niestety nie zawsze jest to możliwe (vide wyżej).

Link to comment
Share on other sites

Aro_77, Twój pierwszy post w tym temacie to dla mnie strzał w dziesiątkę :)

Polemika robi się bez sensu, tego nigdy się nie rozstrzygnie bo gustów nie zmienicie na siłę. Evo, z całym szacunkiem, ale czytanie Twoich postów tak nagminnie atakujących i oczerniających DA jakby od tego zależała Twoja egzystencja robi się już męczące. Każdy przyjął do wiadomości, że dla Ciebie DA jest be, fe, ohyda, złom i w ogóle. Dziękujemy. Już wczoraj się powstrzymałem od zabrania głosu w temacie, ale widzę, że Ty dalej hulasz.. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jeśli i mnie wzrok nie myli, napisałem, iż owa polemika robi się bez sensu. Możemy w kółko wałkować temat, pytanie tylko, co z tego wyniknie? Nic? Ojej. Przynajmniej się poprzepychamy ;)

Racja, nie napisałeś wprost, że DA jest fe, ale po charakterze wypowiedzi, kiedy mówisz, że nie widzisz w niej nic dobrego, trudno wyciągnąć inny wniosek.

Myślę, że każdy przyjął już do wiadomości Twój stosunek do DA. Albo raczej do Rotacji - tak będzie trafniej. Czy ktoś ma coś jeszcze do dodania w temacie?

Link to comment
Share on other sites

Peace 8-)

Na szczęście każdy może wybrać sam czym chce pracować.

Jeśli i mnie wzrok nie myli, napisałem, iż owa polemika robi się bez sensu. Możemy w kółko wałkować temat, pytanie tylko, co z tego wyniknie? Nic? Ojej. Przynajmniej się poprzepychamy

JJ - tak jak Evo napisał - to zwykła wymiana zdań, daje mi to pogląd jakie mogą być wady i zalety danego urządzenia. To, że każdy ma swoje preferencje to jest oczywiste i imho nikt nikogo tu nie przepycha.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy

×
×
  • Create New...