19Urban94 Posted September 7, 2010 Report Share Posted September 7, 2010 Witam koledzy. Mam takie pytanko... Na zimę chcę nasze autko zabezpieczyć sealentem FinishKare 1000 Hi temp. Moje pytanie brzmi, czy jak położę między glinkowanie/cleaner a wosk odżywke typu PB WD lub AG SRP czy to czasem nie skróci trwałości wosku.? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marctwain Posted September 7, 2010 Report Share Posted September 7, 2010 Moim zdaniem skróci. Zauważyłem, że dłużej trzyma (to nie jest żadna reguła napewno) po samym cleanerze/ipa. I dałbym chyba sealanta zamiast wosku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marctwain Posted September 7, 2010 Report Share Posted September 7, 2010 Zasugerowałem się ostatnim wyrazem ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deco Posted September 7, 2010 Report Share Posted September 7, 2010 SRP nie powinno źle zadziałać z FK #1000p na DW taka kombinacja jest bardzo chwalona. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
19Urban94 Posted September 7, 2010 Author Report Share Posted September 7, 2010 Czyli co dać SRP przed sealent, czy nie.? :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
19Urban94 Posted September 7, 2010 Author Report Share Posted September 7, 2010 Trzeba by znaleźć jakieś auto do zrobienia, bo nasza Meg ma położonego FK 1000Hi tempa, żal mi go usuwać. Zobacze, może dorwę się do dziadka Thalii... :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
19Urban94 Posted September 7, 2010 Author Report Share Posted September 7, 2010 Evo, przed zimą mam w planach gruntowne mycie autka, glinkowanie i nakładanie na nie FK 1000 z 3 warstwy w odstępach 24h ~tyle z prac przy lakierze, no i oczywiście jak pogoda pozwoli to mycie co tydzień... :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SNB SWEDEN Posted September 10, 2010 Report Share Posted September 10, 2010 A Ja dzis na probe bardziej techniczna niz wygladu uzylem maszyny cyclo miekkich padow i maszynowo nalozylem Natty's Paste Red obecnie to moju ulubiony wosk ale maszynowo moze to juz zludzenie ale nkaldal sie pieknie a i efekt koncowy chyba lepszy niz nakaldanie recznie zuzucie wosku jest minimalne, musze poczekac na jakis ciemny lakier zeby sprawdzic jak to wyjdzie na ciemnej barwie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marctwain Posted September 10, 2010 Report Share Posted September 10, 2010 Zdjęcia poprosimy. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SNB SWEDEN Posted September 12, 2010 Report Share Posted September 12, 2010 Zdjęcia poprosimy. ;)Mam fajnego pacjenta w kolejce z Red Lucifer met wiec efekt moze byc doskonale ujety a lakier jest mocno zniszczony, zobaczymy jak czas pozwoli zeby go namaszczyc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SZyBA Posted September 12, 2010 Report Share Posted September 12, 2010 Panowie a takie pytanko auto które cały czas stoi pod chmurką jeżdżone 1-2x na tydzień. Stoi cały czas prawie pod drzewem. Co radzicie na zime? Czy po PB PP dać 2x FK 1000hp czy np PB nattys red lub #16? Ostatnie mycie pewnie będzie jakoś około listopada natomiast później pewnie w Marcu. I tak się zastanawiam co i jak w jakich ilościach położyć na auto aby w miare zabezpieczyć je. Mycie aktywną pianą potem mycie szamponem, glinka, mycie szamponem, może SRP przelece albo PB WD bo rys i tak ręcznie nie usunę a na wiosne będzie pewnie polerka. Na koniec PB PB no i teraz właśnie wybór co i jak z woskiem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
19Urban94 Posted September 12, 2010 Author Report Share Posted September 12, 2010 Ja polecam tak: - mycie - glinkowanie - AG SRP - FK 1000 Hi Temp / #16 / Colli 476 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SZyBA Posted September 12, 2010 Report Share Posted September 12, 2010 Co do mycia glinka i cliner itp to wiem. Natomiast jak z woskiem jaki ile warstw i w jakich odstępach czasu położyć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
19Urban94 Posted September 13, 2010 Author Report Share Posted September 13, 2010 Po Cleanerze daj jedną lub dwie warstwy AG SRP, na to połóż 3 warstwy FK 1000 Hi Temp w odstępach 24h... :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SNB SWEDEN Posted September 13, 2010 Report Share Posted September 13, 2010 http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... hp?t=64787 ja chyba to cisne na zime po lakierze ASX auto bedzie caly czas jezdzone wiec obaczy sie jak to cos zadziala Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deco Posted September 13, 2010 Report Share Posted September 13, 2010 Seba miałem AB i szczerze mówiąc całkiem fajny ale to raczej wosk dla ludzi lubiących mieć pewność, że auto jest dobrze zabezpieczone a nie dla ludzi, którzy chcą super wygląd i super kropelkowanie. Prawie całą puszkę oddałem kuzynowi, który bardzo sobie ten wosk chwali ale tylko dlatego, że nigdy nie miał nic innego a widział w necie ile to kosztuje. Wali jak pasta do butów z lat 70tych, jest to typowe AIO, używa się go bezpośrednio po glince. Jest mega upierdliwe jeśli chodzi o polerowanie i nakładanie. Trzeba naprawdę małe ilości kłaść i na małych powierzchniach bo inaczej jest duży problem z polerowaniem. Daje naprawdę profesjonalną ochronę przeciw rdzy (nie słyszałem o innym wosku, który by chronił przed rdzą). Dla mnie ten produkt jest nudny i upierdliwy dlatego go z czystym sumieniem oddałem za darmo. Szczerze to wybrałbym już FK 1000 albo coś z Duragloss Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marctwain Posted September 27, 2010 Report Share Posted September 27, 2010 Ja już wiem co będzie na zimę. Dwie warstwy Sonusa, tego: http://www.autopia-carcare.com/sonus-paint-sealant.html Zapowiada się interesująco. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MetalMagnes Posted September 27, 2010 Report Share Posted September 27, 2010 Ja już wiem co będzie na zimę. Dwie warstwy Sonusa, tego: http://www.autopia-carcare.com/sonus-paint-sealant.html Zapowiada się interesująco. ;) Mariusz ciekawy wybór. Jeszcze u nas tego nikt nie testował;-) Ja idę na zimę w Duragloss: cleaner Duragloss Bonding Agent #601 i sealant Duragloss Clear Coat Polish #111 (1-3 warstw zobaczymy;-) i jako uzupełnienie Duragloss Aquawax #951. Ale i tak wszelkie plany zweryfikuje pogoda/temp./czas :lol: W sumie to mało osób sięga po sealanty na zimę. Dużo osób obstawia woski=Coli ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marctwain Posted September 27, 2010 Report Share Posted September 27, 2010 Jeszcze myślę o p-34 pro gold a na to p35q satin. Ale musze zapytać PRO czy warstwował ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PRO Posted September 27, 2010 Report Share Posted September 27, 2010 Jeszcze myślę o p-34 pro gold a na to p35q satin. Ale musze zapytać PRO czy warstwował ;) Od razu napiszę, że nie jest to najlepsze rozwiązanie. Oba produkty powinny być nakładane bezpośrednio na oczyszczony lakier i dopiero po tym można myśleć o położeniu na nie czegoś jeszcze. P-34 polecam nakładać maszyną, najlepiej rotacją, bo od razu wyprowadza się na wysoki połysk i nie trzeba nic polerować mikrofibrą. DA też powinna dać fajny efekt, ale konieczne będzie docieranie na wysoki połysk ściereczką. P-35-Q tylko na oczyszczony lakier, dopiero po 24 godzinach można dać warstwę jakiegoś wosku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marctwain Posted September 27, 2010 Report Share Posted September 27, 2010 Ok. Dzięki. Czytałem w kartach ale wole zapytać praktyka. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MetalMagnes Posted September 27, 2010 Report Share Posted September 27, 2010 To miało być moje zabezpieczenia na zime, ale wygląda na to że przy tej pogodzie będe musiał zostać przy którymś Collinicie.Dlaczego? Widzę ZAIO, Z2, Z8. Zrezygnowałbym tylko z Z8;-) Myślisz, że temp. już za niskie i za duża wilgotność. p.s. posprzątaj biurko, bo wygląda jak wnętrze aut które trafiają do firm detailingowych :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MetalMagnes Posted September 27, 2010 Report Share Posted September 27, 2010 Z niczego nie trzeba rezygnować, Z8 idealnie się nadaje na Z2 a wygląda obłędnie.Miałem na myśli to, że w zimie raczej nie użyjesz Z8... Jak się pogoda poprawi (a chyba wszyscy mamy taką nadzieję :D ), to powalcz z Zaino! ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mecholl Posted October 6, 2010 Report Share Posted October 6, 2010 A co podpowiecie mi w temacie zabezpieczenia na zimę. Nie mam dostępu do żadnego garażu itp więc wszystkie prace wykonuję na powietrzu. Czy jeśli w ten weekend przygotował bym lakier < mycie, glinka itp > i na koniec zapodał wosk i później bym dokładał następne warstwy raz w tygodniu < aż do przyjścia zimy lub załamania pogody > to ta metoda ma racje bytu ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marctwain Posted October 6, 2010 Report Share Posted October 6, 2010 Zależy na jaką pogodę trafisz. jak do 15C to powinno się udać (ze słońcem lepiej). Albo połóż sealant. Może lepiej się czepi lakieru. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.