Jump to content

Jak sie pozbyć hologramów-różne koncepcje


szynka
 Share

Recommended Posts

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Wstępna polerka to Pomarańczowy ABW/3M + ExtraFine /FC+ Miejscami.

Teraz robiłem finish - Czarny ABW + Ultrafine/ SSR1 i nic. Nie schodzą za c...

Przejazdy 600/900/1500/1200/900 ok 8-10 przejazdów, z tym że ten 1500 z lekkim dociskiem, a 900 już muskałem lakier.

Szkoda ze nie mam dostępu do DA to bym spróbował, tak to tylko rotacja.

Wyczytałem przed chwila jak sebba75 pisał ze japońce nie lubią ciepła i powstają hologramy.

Miałem tak samo dwa dni wcześniej na jednych drzwiach, robiłem je z godzinę i nic. Na drugi dzień, 1 podejście i czysto.

Teraz mam kłopot z maska, dachem i 2x połowa drzwi.

Link to comment
Share on other sites

to odczekaj aż się ostoi, był już taki temat, że przy ciągłej pracy nawet profi zawodnicy nie potrafili wyjśc z hologramów, poprostu zmęczenie materiału dzisiaj powinno ci pójść jak po maśle;)

No wiem właśnie, tylko że dach próbowałem 2dni temu, czyli we wtorek, holo cały czas - wczoraj - to samo.

Spróbuje dzisiaj, tylko kurcze moze jakieś sprawdzone kocie ruchy mam wykonywać czy coś ? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Mirek miał hologramy na fiacie. Zeszły czarnym padem końcowym i pastą s40.

Problem tkwi w tym, że właśnie nie mam past Scholla..

Spróbuje tymi samymi kombinacjami co mam.

Hmm, przypomniałem sobie właśnie, jak robiłem finish na drugiej stronie auta, to bardzo często czyściłem pada (co element) w wodze i nie miałem problemu z hologramami.

Więc być może tu tkwi problem, ze powierzchnia się nie nagrzewała i nie było problemu..hmm zobaczymy dzisiaj albo jutro.

Dzięki za pomoc chłopaki :D

Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze, czyść pady polerskie co każdy element, nie musi być na mokro, wystarczy szczoteczką wykruszyć zaschniętą pastę.

Po drugie, staraj się wykonywać jak najmniej zmian kierunku ruchu, czyli wprowadź np. system pracy, w którym wykonujesz na panelu najpierw przejazdy lewo-prawo a potem góra-dół.

Po trzecie, pilnuj, żeby nigdy nie było za dużo pasty polerskiej, przy polerowaniu powinieneś zawsze mieć jej minimalną ilość do starcia z powierzchni.

Po czwarte, utrzymuj pad zawsze maksymalnie płasko, każde postawienie go pod kątem będzie powodowało nierówne ścinanie lakieru.

Po piąte, nacisk do polerki dokładaj na początku pracy, kiedy cząsteczki są duże i mocno ścinają, potem odpuszczaj nacisk i zwiększaj obroty.

Takie 5 podstaw, być może gdzieś tu leży błąd.

Link to comment
Share on other sites

Z tego co kiedyś czytałem to ultrafiną pracuję się na konkretnych obrotach - 1500 i wtedy ona najlepiej działa. Nie potrzeba schodzić/wchodzić na obroty.

Też tak czytałem właśnie. Ktoś pisał ze niby 1800 oraz to:

Once thing you have to remember about Ultrafina it is not made to remove deep holograms or marring. It is for light holograms or marring.

Spróbuje, ale narazie musze odetchnąć :lol:

PRO, dzięki za wskazówki - cześć robie tak jak piszesz, część niestety nie.

Pozdrawim

s.

Link to comment
Share on other sites

Jak masz mocne hologramy to proponuję czarny miekki pad z 3M zółtym korkiem przejechać całość a potem popraw ultrafiną z niebieskim padem.

Pilnuj aby pasta nie wysychała i powieżchna była tłusta. Postaraj się w pierwszym kroku jaknajmocniej wyjść z hologramów i tylko ultrafiną dokończyć sprawę. Uważaj również bo w niektórych przypadkach po żółtym korku wyjdzie lakier bardzo dobrze a po pierwszym myciu może problem wracać. Dobrze żebyś oczyścił całkowicie panel z pasty i zobaczył czy hologramy nie wracają wtedy dopiero rób finish.

Link to comment
Share on other sites

A ja proponuję dużo prostsze rozwiązanie - DoDo Juice Lime Prime aplikowane za pomocą bardzo miękkiej mikrofibry. Ja używam SmartWax Sasquatch Maximus. Oczywiście w ten sposób nie usuniesz "ciężkich" hologramów od grubościernej pasty i futra, ale delikatne pozostałości zejdą bez problemu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Mirek miał hologramy na fiacie. Zeszły czarnym padem końcowym i pastą s40.

Tak było,

i likwidowałem je na drugi dzień po tym kiedy je zrobiłem ;)

Zakupiłem S40 i do roboty.

Czarny wafel na rotacji, bieg 1, malutka ilość pasty, zero docisku (element pionowy) kilka wolnych przejazdów - brak hologramów. Rewelacja :mrgreen:

Dodam, że wcześniej próbowałem LimePrime+Czarny wafel / 3MUF+Czarny wafel / SSR1+Czarny Wafel - nic. Dalej zostawały. Może kwestia mojego wspaniałego HipHipHuraNiechŻyjeEUROTEC dostał jakiś dziwnych jazd, raz obroty rosły, raz spadały, co prawda nieznacznie ale było słychać i czuć. Przy próbach S40 postarał się i nie głupiał. Może to tego wina, ciężko mi teraz powiedzieć.

W każdym bądź razie, dziękuje wszystkim za pomoc oraz wskazówki !

Pozdrawiam

s

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 5 months later...
  • Moderator

Może pytanie nie będzie stricte w temacie (jak się pozbyć hologramów) ale a propos hologramów.

Jak można się ich nabawić, bez udziału maszyny?

Glinką? QD? Za "twarda" fibra? No nie wiem. Nie mam pojęcia. Na co uważać?

Tak się zastanawiam, bo auto nigdy nie widziało maszyny, żadnej pasty polerskiej nakładanej ręcznie, nie było też glinkowane. Myte raczej brutalnie, ale nigdy na szczotach. Kilkakrotnie na myjni ręcznej ale nie byłam świadkiem jak proces przebiegał. Lakier to czarny oryginał Hondy. To co zobaczyłam przeszło moje najśmielsze oczekiwania:

ysJTr6n-6dE

Link to comment
Share on other sites

A właściciel nie mył go szczotą? Miałem to samo jak zobaczyłem Golfa po treatmencie taty :-q

Czymś musiało być tarte.

Pewnie jakiś stary ręcznik albo coś w tym stylu do wycierania - nie mówie tu o ręczniku z mf :mrgreen: Padre na święta powrócił i w słońcu już widziałem znowu takie kwiaty, ręce opadają :ymsigh:

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Szczoty nie było na bank. Ale jakiś ręcznik pewnie był w użyciu na słabo doczyszczonej powierzchni. Fakt, ręce opadają.

Nie wiem czym myją w tej myjni ręcznej. Wiem tylko, że używają jakiejś ściągaczki do osuszania auta. No ale tam już auto nie trafi i moja w tym głowa.

Link to comment
Share on other sites

Monika.

To co widzisz przynajmniej na tym filmie to jak na moje oko nie są hologramy. Tutaj masz idealny przykład porysowanego lakieru z półkolistymi rysami od wycierania lub innej pracy, które mogą sprawiać wrażenie podobne do holokałstu :-) To jest standardowy wygląd większości japończyków jakie do nas witają.

Prawdziwe hologramy wyglądają tak :

http://www.ochronalakieru.pl/renowacja-lakieru

Hologramy powstają od polerowania lakieru i są powodem załamania się płaszczyzny spowodowanej ścieraniem lakieru.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...