Skocz do zawartości

Lakierowanie odprysków lakieru, zabezpieczenie lakieru


Mefisto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chciałbym się zabrać za odnowienie lakieru na moim samochodzie. Po pierwsze oddam do lakierowania oba zderzaki oraz lusterko ( wszystko przez obcierki parkingowe ). Następnie usunięcie wgniotek z drzwi. A następnie chciałbym zrobić zaprawki odprysków w przedniej części nadwozia, tj. maska, błotniki i dach na styku z przednią szybą. Na części odprysków widoczne są ślady korozji, pozostała część odprysków jej nie ma. I teraz mam kilka pytań:

1. Jakim środkiem usunąć rdzę przed lakierowaniem odprysków?

2. Czym wyczyścić krawędzie odprysków aby po lakierowaniu nie było wydać linii lakier-odprysk ( najczęściej na styku jest ciemniejsza linia )?

3. Czy po wykonaniu zaprawki i zeszlifowaniu, stosować lakier bezbarwny na wierzch ?? ( wszystkie odpryski mają średnicę od 3-8 mm )

4. Czy przed polerką mechaniczną lakieru zeszlifować naddatki lakieru papierem ściernym ?? czy wystarczy polerowanie polerką ??

5. Jaki wosk zastosować do zabezpieczenia nadwozia ?? ( chodzi mi o dość twardy wosk bez środków ściernych w cenie w granicach 60-80 zł do mechanicznego polerowania ).

6. Czy do polerowania wosku nadaje się futro ?? czy lepsza jest microfibra ??

Kolor nadwozia stalowo-grafitowy metalic, wiek 9 lat, na całym aucie jest oryginał.

Czekam na uwagi i pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Odpuść, jak wychodzi rdza to wymień najlepiej maske i błotniki. Jak byś tego nie wyczyścił to i tak bedzie tylko kwestią czasu kiedy rdza znowu wyjdzie.

Ale ja mam 3 rdzawe odpryski na dachu, a dachu nie będę przecież wymieniał ;) na błotnikach i masce mam kilka, ale tam doszło tylko do podkładu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dachu nie wymienisz ale wspawać trzeba łatke. Każdy ogarnięty mechanik wie, że szpachlowanie, szlifowanie, malowanie rdzy opłaca się jedynie gdy chce sie sprzedac szybko samochód robiąc kogos w ... sam wiesz ;D. Najczęsciej po połowie roku widać już wychodzącą rdze. Myslisz po co ludzie kupują i wspawują reperaturki (oczywiście tam gdzie to jest możliwe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm to może ja dwa słowa od siebie :) Na początek zaproszę Cię na naszego bloga gdzie znajdziesz instrukcję jak zrobić zaprawkę lakierniczą http://jak.pielegnowacauto.pl/newsy/jak-zrobic-zaprawke/ Nie wiem jak duże masz ogniska rdzy, jak duże ubytki, jaki lakier itp dlatego ciężko coś doradzić :) Są podkłady antykorozyjne, którymi dobrze jest zabezpieczy odprysk (ale tak jak mówię wszystko zależy od wielkości uszkodzenia). Myślę, że warto spróbować i powalczyć z takimi ubytkami przed wymianą całej karoserii ;) Koszt nie jest duży. Nasze zaprawki: http://www.pielegnowacauto.pl/lakiery-samochodowe/lakiery-zaprawkowe/zaprawki-dorabiane.html

Myślę, że więcej napisze wieczorem Paweł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dachu nie wymienisz ale wspawać trzeba łatke.

hahah :D

nie rozwalaj ludzi :) powiedzmy będą 2 odpryski o średni 3 mm i to delikatnie rdzawe to od razu auto trzeba zmienić :D

głupoty trochę gadasz ... spawanie jest jeszcze gorsze ... myślisz,że po spawaniu lepiej będzie ?

wyczyścić,środek reaktywny z rdzą,np.brunox epoxy, później podkład,później warstwa właściwa,clar i styknie :) a jak wyjdzie to ma się rękę na pulcie... na pewno w taki sposób dach nie przedzewieje przez bardzo długi czas jak się będzie tego pilnować ... a spawać ... sorry ,ale to już lepiej auto zmienić niż dziury w dachu robić,albo wymienić błotniki bo mają kilka odprysków gdzie jest trochę korozji ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DaV czy TY w ogóle kiedyś miałeś styczność z taką "zabawą " ? kto normalny maluje rdzę ;) wiadomo,że jest to proces wymagający poświęcenia ... ale nie żeby zaraz dziury wycinać i spawać... to jest gorsze niż powierzchniowa korozja ,którą da się usunąć ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomasz dobrze gada.

Jak kiedyś sie jeździło starymi samochodami to trzeba było sie nauczyć ;)

Zawsze rdzę ściągałem do "żywego" żeby nawet grama rdzy nie było, na to szpachla, podkład potem lakier. Oczywiście odtłuścić trzeba.

Co do wosku to sa aplikatory do niego i woskiem raczej nic nie spolerujesz ;) Ja uzywam Colli 476 i uważam że jest trwałym produktem. W zimę 3 miesiące spokojnie leżał na samochodzie.

1. Jakim środkiem usunąć rdzę przed lakierowaniem odprysków?

Papier ścierny. Gradacja w zależności co tam masz.

2. Czym wyczyścić krawędzie odprysków aby po lakierowaniu nie było wydać linii lakier-odprysk ( najczęściej na styku jest ciemniejsza linia )?

Ja bym zdjęcie prosił bo nie kumam ;)

3. Czy po wykonaniu zaprawki i zeszlifowaniu, stosować lakier bezbarwny na wierzch ?? ( wszystkie odpryski mają średnicę od 3-8 mm )

Jak masz 3 warstwowy tj. podkład-baza-bezbarwny to tak. Jeżeli tylko 2 warstwowy to nie.

4. Czy przed polerką mechaniczną lakieru zeszlifować naddatki lakieru papierem ściernym ?? czy wystarczy polerowanie polerką ??

Też by się zdjecie przydało ale papierem jak zdejmiesz trochę to nic się nie stanie. Jak są głębsze rysy to również się matuje papierkiem.

5. Jaki wosk zastosować do zabezpieczenia nadwozia ?? ( chodzi mi o dość twardy wosk bez środków ściernych w cenie w granicach 60-80 zł do mechanicznego polerowania ).

Wszystko zależy od Twoich preferencji. Jedni Ci polecą np. Nattys'a, ja mam Colli 476 inni co innego. Kup jakiś sampler i zobaczysz czy Ci odpowiada wosk.

6. Czy do polerowania wosku nadaje się futro ?? czy lepsza jest microfibra ??

Do wosku są specjalne aplikatory w zawrotnej cenie ok 6-7 zł ;)

Mam nadzieję że nic nie pomieszałem, a co złego to ie ja :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy.

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Jak tylko dostanę bazę i klar to zabieram się do roboty, postaram się zrobić fotorelację i umieścić na forum.

Mam lakier 3 warstwowy i chyba będę robił z klarem, bo w poprzednim aucie zaprawki robiłem dwu warstwowo i po jakimś czasie miejsce zaprawki ciemniało i wyglądało jak brudne miejsce.

Dzięki za podpowiedź dot. dremela, o tym nie pomyślałem.

Rdza na odprysku ma charakter powierzchniowy i dlatego nawet nie wpadłem na to aby robić "łatki". Poza tym musiałbym rozebrać "pół auta" żeby się do tego zabrać, a to nie ma sensu.

Ad.2 Mefisto napisał(a):2. Czym wyczyścić krawędzie odprysków aby po lakierowaniu nie było wydać linii lakier-odprysk ( najczęściej na styku jest ciemniejsza linia )?

Ja bym zdjęcie prosił bo nie kumam ;)

Już tłumaczę: chodzi o to, że na krawędzi lakieru, na odprysku podczas eksploatacji zbiera się brud i ciężko jest go usunąć, a po zaprawieniu odprysku widoczny jest ten brud, który nie został oczyszczony. Chodzi mi o sposób usunięcia brudu z odprysku, bo benzyna ekstrakcyjna nie jest w stanie tego usunąć, a szlifowanie ze względu na niewielkie rozmiary też raczej nie wchodzi w grę. Dlatego chciałbym się dowiedzieć czy macie jakiś sposób aby usunąć brud z odprysku.

Jeszcze raz dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...