Skocz do zawartości

Audi S8


JJ.

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Na wstępie chciałem podziękować dla Jacka za skontaktowanie mnie z właścicielem auta. ^:)^

Audi S8 należące do bardzo sympatycznego człowieka, jest zarazem jego oczkiem w głowie. Właściciel myślał o pełnej korekcie lakieru, pogłębieniu i poprawieniu odbicia, nadaniu większego 'łetu' lakierowi. Po oględzinach stwierdziłem, że auto jest w dobrym stanie, wszak smarowane było w miarę możliwości combo SRP+Colli 476s. Zamiast pełnej korekty zaproponowałem odświeżenie lakieru, jedno-, maksymalnie dwustopniową korektę z zabezpieczeniem naturalnym woskiem, aby bardziej od usuwania rys skupić się na głębi. Przemawiał za tym również fakt, że auto czasem odwiedza myjnie która określa się mianem "profesjonalnej". W tych okolicznościach robienie showcara na tydzień mijało się z celem. Oprócz tego obiecałem zająć się czyszczeniem detali z resztek wosków, myciem i zabezpieczeniem profili w drzwiach, nałożeniem NW na szyby oraz umyciem, zabezpieczeniem nadkoli (oraz w przypadku felg) dodatkowo polerowaniem. Tylnym lampom również się oberwało. Przedni lewy reflektor został zmatowiony papierami od 1000 do 4000 i wypolerowany w trzech krokach - niestety nie wyszło jak powinno ponieważ zmatowienie występuje od środka klosza :?

Praca została podzielona na dwie wizyty. Przy pierwszej wizycie skupiłem się na lakierze, szybach i detalach zewnętrznych. Przy drugich odwiedzinach (bodajże 2 tygodnie później) umyłem auto, zrobiłem koła i nadkola, poprawiłem profile, dołożyłem wosku i przeleciałem całe auto QD.

No ale od początku, auto przyjechało do mnie w czwartkowy wieczór. Mogłem je na spokojnie opłukać i pstryknąć kilka fotek:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Kropelki, bardzo rzadki widok ;)

Dołączona grafika

No i inspekcja pod fleszem z aparatu:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Przygotowałem kosmetyki i akcesoria do mycia:

Dołączona grafika

- Szampon z woskiem Power Shine Car Flash

- Nielsen Cyclone 1:10

- Sanesolv Extra

- IronX

- Glinka CYC

- Megs LT 1:1 jako lubrykant do glinki

- VP Blue Gel 1:3

W trakcie pracy musiałem zmienić kolejność ponieważ mój pomocnik do wjazdu autem do garażu miał tylko małe okienko w którym mógł mi pomóc, w związku z czym:

1) umyłem profile w drzwiach (bardzo dużo smaru, bardzo się z tym męczyłem)

2) umyłem nadkola (bez mycia kół, wymagały więcej uwagi a ja nie miałem na to czasu)

3) usunąłem smołę

4) umyłem karoserie

5) wyglinkowałem auto (po wjeździe do garażu)

Glinka była umiarkowanie brudna:

Dołączona grafika

Następnie przeprowadziłem inspekcję lakieru:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Ale polerowali.. :D

Dołączona grafika

Strona kierowcy zdecydowanie gorsza, miejscowe otarcia, większa ilość rys:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

No i detale:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Polerowanie zacząłem bardzo spokojnie - finishing pad Menzerna i Super Finish. Niestety, nie przyniosło to zbyt spektakularnych efektów. Wziąłem więc Scholla S17 i pomarańczową gąbkę ABW. Pierwsze szlify i..

Dołączona grafika

Dołączona grafika

50/50.. Jestem ciekaw czy widzicie różnice ;)

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dryblas :lol:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Kolejny dzień, kolejna noc, stałem ledwo na nogach więc..

Dołączona grafika

Zabrałem się za tłumik końcowy:

Dołączona grafika

50/50 z czyszczenia:

Dołączona grafika

A później wykończenie, Autosol, MF, szmatki celulozowe, miejscowo wełna:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Oraz przepolerowałem słupki w Piano:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Taki mały detal:

Przed:

Dołączona grafika

Po:

Dołączona grafika

Zawsze podobały mi się te odbicia :D

Dołączona grafika

Dołączona grafika

W grillu było bardzo dużo owadów, właściciel codziennie robił sporo km, więc grill out:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Później szybki finisz na czarnym ABW i Menzernie Super Finish:

Dołączona grafika

Lepiej tak:

Dołączona grafika

Czy tak:

Dołączona grafika

Nadszedł czas na smalcowanie, wybór padł na Zymol Titanium na HDC:

Dołączona grafika

Po tym umyłem szyby od środka Megsem GCC, na zewnątrz AB Clear Vue, nałożyłem DB Rain Screen, na uszczelki wokół szyb DB Replenish, na plastiki Nielsen S-A-S i wypuściłem auto (tak, bez zrobionych felg).

Po około dwóch tygodniach samochód wrócił do mnie na dokończenie roboty, niech nie zmylą Was fotki brudnej fury podczas mycia nadkoli, nie chciałem rozbijać treści po całej relacji :) )

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Niezły kapeć:

Dołączona grafika

Felgi nie były brudne, miały natomiast bardzo dużo kleju po odważnikach..

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Zostały odsmolone, użyty IronX, wypolerowane ręcznie pomarańczową gąbką ABW i S17 oraz zabezpieczone takim tam smarowidłem ;)) Opony to Megs Endurance:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Profile wysmarowane AB Cherry Glaze:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Niestety z profili nie jestem zadowolony. Po myciu został miejscami osad z twardej wody, AB temu nie podołał, na nic innego nie miałem czasu.. :roll: Cały czas o tym pamiętam i nie zostawię tak tego ;)

Między wizytami samochód odwiedził wymienioną na początku myjnie więc panowie dodali coś od siebie :roll:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

A tutaj fotki od właściciela, dla mnie bomba ^:)^

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

I mały bonus jak ktoś nie widział ;)

v8ybAY-k-Z8

Jestem z właścicielem w stałym kontakcie, od czasu do czasu będę mył i smalcował mu czymś samochód, myślę, że wielkiej lipy nie zrobiłem. Co myślicie? Proszę o krytykę i komentarze :ympeace:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


i co jj? już wiesz jakie auto na dupeczki będziesz miał?

Volvo FH12 :lol:

A na poważnie, konkretna, masywna, wygodna fura która przyciąga wzrok na ulicy (kolor i kapeć w tym dodatkowo pomaga). No i dźwięk wydechu/silnika.. Poezja.. :ymdaydream:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszy mnie taki widok lakieru!!!Super praca :u .Mam prośbę nie nazywaj tego czegoś myjnią profesionalną :oops: Sam mam myjnię ręczną i mnie się takie rzeczy nie zdarzają(jak by mi przyjechało takie auto w takim super stanie do jakiego go doprowadziłeś)to bym go chyba lizał.PS ja używam szczotek robionych na zamówienie z włosiem tak delikatnym jakie jest na pędzelkach do detalu.Trzeba mieć naprawdę szcześćie,żeby porysować lakier. :u

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to ten lakier za mocno był zniszczony jak na odświeżenie

Auto to DD, gdybym usunął mu wszystkie rysy, przy drugiej wizycie rwałbym sobie włosy z głowy bo przyjechał z nowymi, moim skromnym zdaniem - zabawa bez sensu :)

Finalnie wyszło super. Ładne fotki.

Fotki, te ostatnie (od właściciela) są piękne, zgadzam się :u

Gratuluje ciekawego projektu

Dziękuje Sławku ^:)^

Nie boisz się tak felg kłaść na chodniku??

Zawsze sprawdzam każdą felgę przed położeniem ją na chodniku, opona miała rant ochronny, nie było możliwości uszkodzenia ramion :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO JJ trochę Ci przy niej zeszło ale rezultat jak najbardziej na plus :u

Również jestem za, że nie ma co drzeć lakieru na DD :-B

Ale tak równo dressing'u to chyba nikt nie nakłada...

Dołączona grafika

Jak to robisz ? Cyrklem sobie na oponie znaczysz linie i nakładasz ? Czy taśmą kleisz równo po odmierzeniu suwmiarką ?

:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te lampy to są brudne po prostu od wewnątrz.

Oj nie wiem Jacku, właściciel już to robił i nie pomogło. Czym i jak polecasz czyścić?

Ale tak równo dressing'u to chyba nikt nie nakłada

Faktycznie równo :shock:

W trakcie jazdy smalcuje :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj nie wiem Jacku, właściciel już to robił i nie pomogło. Czym i jak polecasz czyścić?

Rozbieram na części pierwsze całą lampę. Mam specjalną gąbeczkę myjącą szkło tam gdzie najmniejszy paluszek nie dojdzie. Myje szkło w wannie - zazwyczaj płynem typu ludwik :mrgreen: w dużym rozcieńczeniu. Zrobiłem już takich lamp... 10-15 kompletów. Nie spotkałem, aby zmatowiało od wewnątrz. :p ale nie wiem, nie widziałem - zawsze wszak kiedyś musi być ten pierwszy raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...