golden0282 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Chciałbym przedstawić Wam efekty mojej pracy, nad świeżo zakupionym autem. Na prace poświęciłęm około 80 godz na przełomie 2 tygodni . Niektóre zdjęcia są słabej jakości ale coś tam widać. Samochód po zakupie wyglądał tak: Zacząłęm od silnika . Użyte środki : czyszczenie: HD surfex Meg's Super Deagreser Engine Deagreser Elbow ( dostałem od znajomego , niby miał być super mocny w rozcięczeniu 1:10 , a okazało się , że i bez rozcięczenia radzi sobie tak sobie ) Tar & Glue Remover Concept Zabezpieczenie: Elementy gumowe : Rubber Cleaner Plus AG Elementy plastikowe Wolf's Chemicals BLACK OUT Spodnia część pokrywy silnika SRP + Colinite 476 Silnik był mocno zbrudzony , rozpuszczanie brudu trwało około godziny , przy czym cały czas dopryskiwałem deagresera i pędzelkowałęm na koniec spłukałem wszystko myjką. Po zakończeniu pracy, komora silnika wygląda estetycznie , jednak dolne partie nie domyły się tak jak bym chciał ,były poza zasięgiem i byłem zdany tylko na deagreser i ciśnienie z myjki,które niestety nie wystarczyło. KOŁA Użyte środki Czyszczenie : HD surfex Wheel Cleaner Concept Tar & Glue Remover Concept Iron X Glinka BH Zabezpieczenie Wheel Sealant PB Wolf's Black Out Koła kiedy były brudne dawały mi nadzieje , że doprowadzenie ich do ideału to tylko kwestia kilku godzin pracy, jak widać na zdjęciach, są zniszczone, gdyby były o cala lub 2 większe pobawił bym się w regeneracje , jednak wydają mi się za małe więc i tak za jakiś czas je zmienie. Dlatego też nie chciało mi się z nimi walczyć do końca i małe niedoróbki pozostały . Przody przepolerowałe polerką , a boki ramion ręcznie tricolorem , przy użyciu UC . Od środka nie chciało mi się ich polerować :dontknow: NADKOLA Użyte środki : Czyszczenie : Piana Aktywna Tenzi Hd Surfex Tar & Glue remover Concept Zabezpieczenie 303 Aeroprotectant Z nadkolami walka trwała długo , szczególnie z usunięciem smoły , gdyż T&G remover mimo iż jest bardzo skuteczny na zewnątrz szybko wysycha a ilość smoły była ogromna . Nie udało mi się usunąć farby z jednego z plastików , ale z ogólnego efektu jestem bardzo zadowolony . Zacisków i tarcz hamulcowych nie ruszałem , ale kiedyś przyjdzie i na to czas jak będą nowe felgi to i ten detal spróbuję dopracować. Naprawa Odprysków Mycie Piana Aktywna Tenzi Szampon AG Naprawa Antirust podkład baza lakier bezbarwny Piana aktywna zupełnie do d..y , zmieniłem myjke i już nie mam PA , która i tak coś szwankowała , do tego Gloria , również odmówiła współpracy , pseudopiane nałożyłem glorią bez dyszy. Biorąc pod uwagę stan lakieru nawet nie chciało mi się wyciągać drugiego wiadra , więc poleciałem na jedno . Rdzę usunąłem antirustem, potem potem zrobiłem punktowe "zaprawki" za pomocą patyczka kosmetycznego . Przy okazji zrobiłem dokładne sprawdzenie lakieru . Jak auto było czyste odkryłem , że tylna klapa jet po malowaniu i widać na niej piękną morke więc ją zmatowałem. Na jednym zdjęciu widać jak jakiś specjalista przed malowaniem odrywał literki chyba śróbokrętem. Natępnym krokiem było oddanie samochodu do przyciemnienia szyb , jak szyby były już zrobione , mogłem przejść do prac właściwych . Korekta lakieru : Użyte środki : Farecla G3 Słabe zdjęcie ale lustro jest :) :ad: :ad: :ad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
golden0282 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 A tak na poważnie :D KOREKTA LAKIERU Użyte pasty Menzerna : PF400, SF2500, FF3000 Farecla G3 Użyte Pady 3M 150 mm : zielony , żółty , niebieski Flexi 130 mm : Biały , żółty Flexi 80 mm : Biały żółty różowy Futro Flexi 130 mm Polerka krauss Ipa . Na wstępie powiem ,że nie był to pierwszy passat , którego polerowałem , jakieś 2 miesiące temu robiłem pasata z niby identycznym lakierem , , wcześniej jeszcze w czarnym mmetaliku , a jednak okazało się , że lakier lakierowi nierówny . Lakier na moim aucie okazał się zupełnie inny niż w dwóch poprzednich , podejrzewam , że był już kiedyś polerowany i został przegrzany , gdyż bardzo ciężko poddawał się obróbce . Pierwszego dnia , zrobiłem pół maski , pół dachu, dwie połówki drzwi i pół błotnika. Na początek zacząłem od standardowej kombinacji , zielona gąbka 3m i menzerna PF 400, jeden przejaz ściągnął zaledwie warstwe utlenioną po 4 długich przejazdach udało mi się usunąć około 60-70 % Rys i swirli , więc po kolei próbowałem wszystkich możliwych kombinacji , Zielona gąbka 3 M + zielony korek oraz PF500, efekt z każdym razem podobny. W końcu wziąłem futro i Pf400, I po 4 przejazdach tym sposobem uzyskałem około 80% korekty. Z tego co pamiętam taki efekt na poprzednim passacie Uzyskiwałem po dwóch przejazdach zieloną gąbką i zielonym korkiem bez większego wysiłku . Wyższe obroty i mocny docisk też jakoś specjalnie nie dawały rezultatów, oprócz ogromnego nagrzewania się lakieru. Każdy element robiłem trzy krokowo , czyli następnie SF 2500 na żółtej gąbce 3M i FF300 na niebieskiej. Po każdej paście przemywałem elementy IPĄ oraz APC . Dach nie był tak zmasakrowany jak pozostałe elementy , więc futrem zrobiłem tylko 2 przejazdy . Następnego dnia trochę przerażony perspektywą spędzenia kilku dni z polerką , a i tak z nie idealnym efektem końcowym, wpadłem na pomysł aby spróbować użyć czanego konia.... G3. Tak zrobiłem , na żółtym padzie flexi z maksymalnymi obrotami 1000- 1200 po około 2-3 minutach polerowania na powierzchni dużo większej ,efekt był podobny o ile nie lepszy niż po 4 przejazdach futrem i PF 400. Przy g3 używałem śladowe ilości wody spryskiwałem tylko delikatnie pad z atomizera i tak działałem , jak pasta wysychała na panelu psikałem pad ponownie itd. Oczywiście przy użyciu kilku kropel wody za dużo ,robił się niezły syf na całym samochodzie co widać na zdjęciach . Skoro taka kombinacja się sprawdziła , postanowiłem tym sposobem dokończyć resztę samochodu oprócz dachu , gdyż ten skończyłem tak jak na początku . Pierwsze panele po G3 robiłem kolejno menzernami 400, 2500 i 3000 na gąbkach 3M , użycie mocnościernej kombinacji wydawało mi wtedy się konieczne . Jednak Ostatnie kilka paneli dokończyłem po G3 tylko menzernami 2500 i 3000 , przy bardzo długich przejazdach na obrotach dochodzących do 1800-2000. Tylnią klape i zderzak oraz przedni zderzak wypolerowałem tradycyjnie bez G3. Wracając do G3 , kilka fotek co potrafi zostawić na lakierze . I kilka fotek z naprawiania błędów po G3 Podsumowując , zanim zacząłem robić korekte w planie było aby zbliżyć się maksymalnie do 95 % ,wtedy wydawało mi się to jak najbardziej realne ,po doświadczeniach z poprzednimi passatami. Myślę że uzyskałem 75 - 80 % , jednak to musiałby ocenić fachowiec . Na samą korekte poświęciłem około 28 godzin w ciągu trzech dni nie wliczając przygotowania . Wnęki Użyte środki Hd surfex 1: 10 oraz bez rozcięczenia do gum . Wnęki były czyste , więc delikatne wypędzelkowanie z APC wystarczyło , połowa brudu to były pasty po polerowaniu . Najgorsze w wyczyszczeniu były gumy pokryte dziwnym nalotem, Użyłem Hd Surfexa bez rozcięczenia i twardej szczoteczki do zębów , jednak i tak nie wszystko zeszło ApC spłukałem myjką. Po wyczyszczeniu wnęk wziąłem się za mycie ostateczne. Użyte środki Ipa / płyn do mycia naczyń 9:1 APC Płyn do mycia naczyń Na początek cały samochód spryskałem roztworem Ipy z Płnem do mycia naczyń a na to jeszcze APC , potem pożądne spłukanie myjką, wypędzelkowałem detale z APC , Potem Umyłem na 2 wiadra , zamiast szamponu użyłem płynu do mycia naczyń aby upewnić się , że wszystko zeszło . Na ostatnim zdjęciu widać , że jest prawie idealnie :) Po wysuszeniu kontrol hologramowa Tego samego dnia wieczorem miałem już nic nie robić , ale jeszcze na chwile wpadłem do garażu i tym sposobem spędziłem tam jeszcze 4 godziny :) Jeszcze kilka fotek kontrolnych, i można jeszcze trochę się pobawić. Odświerzyłem delikatnie listwy chromowane Aluchromem K2 ale efekt był marny ,i 2 razy przejechałem AG Rubber cleaner po zewnętrznych uszczelkach, a że mi się spodobało to jeszcze wyklinerowałem ręcznie lakier HDC a na koniec nałożyłem 1 warstwe carbona. Następnego dnia na zabawy czasu nie miałem zbyt wiele , gdyż musiałem pozałatwiać kilka spraw , doprowadzić do ładu auto , które pożyczyłem na czas korekty , aby oddać znajomemu czyściutkie . Nałożyłem drugą warstwe carbona , szyby wyczyściłem CGP i na to na bogato G5, uczelki i opony potraktowałem Black out Wolfs'a ,na plastki poszedł New Look Trim Gel CG i założyłem relingi. Wnętrze: Jak na samochód od irlandczyka , muszę powiedzieć , że na pierwszy rzut oka wnętrze bardzo zadbane , sprzedający powiedział , że sam wyczyścił wnętrze przed sprzedażą , i stwierdził że czyszczenie aut to bardzo kosztowna zabawa , gdyż poszło mu dwa spreje do plastików i kosztowało go to 20 euro :) .Więc z bólem serca będę musiał usunąć ten ekskluzywny dressing :) . Tak jak pisałem , na pierwszy rzut oka nie było źle , ale oczywiście coś tam się znajdzie :) Zacząłem od bagażnika , gdyż następnego dnia rano miałem jeszcze gdzieś pojechać , więc przednie siedzenia chwilowo musiały jeszcze zostać w samochodzie. Jak się okazało aby zdjąć plastki z podłogi w bagażniku musiałem wymontować boczki . A skoro już zdemontowałem , postanowiłem zrobić pseudo wygłuszenie domowej roboty :). Wygłuszenia nie pokażę , bo naprawdę nie ma się czym chwalić :) Pranie i plastiki Użyte środki : Prochem Power Burst Prochem Extraction Plus Hd Surfex Wyschnięte siedzenia spryskałem Interior protectant autoglyma , miał mieć właściwości hydrofobowe , na niektóre elementy poszło 3 warstwy ale niestety kropelek żadnych nie było . Mała ilość wody psiknięta ze atomizera jakby wolniej wsiąkała, ale przy kilku psiknięciach materiał szybko robił się mokry, tak więc ten środek to lipa , chyba że nie działa dlatego , że nie jestem profesjonalistą , tak jak jest to napisane na butelce. Boczki z bagażnika potraktowałem Silk Milkiem Wolf's, a że produkt jak dla nieznany , zrobiłem szybkie porównanie z CG NSD , i co dziwne obydwa wyglądają identycznie , ostatnie zdjęcie zrobione następnego dnia . Zrobiłem więc drugą próbe na drzwiach i tu efekt był już inny , porównanie z PB NL i CG NSD wolf's w środku . Piędziesiątka na desce to PB NL. Na plastikach z podłogi bagażnika 303 Aeroprotectant. I BAGAŻNIK i powoli zbliżamy się do końca... Tym, którzy dotrwali do końca dziękuję za uwage. Podsumowując całą pracę, ogólnie jestem zadowolony, niemniej zdaje sobie sprawę że niektóre rzeczy można było zrobić lepiej, A na koniec filmik nakręcony następnego dnia po woskowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar_1981 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Oszukali Cie...po złej strona kierownica :? :lol: Ładnie wyszedł, bo dziad był straszny ;) Zastanawiam się czy nie wyjdzie znowu rdza po tych zaprawkach :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
booohal Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 No troszkę scrollowania było :) Świetna robota. Ostatnio robiłem Volvo na którym było mnóstwo głębokich rys i odprysków tak jak tutaj i wiem jak jest to deprymujące. Korekta prawie na stówe a wokoło bałagan :? Ale ja nie musiałem przeprosić się z Fareclą :) :u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
junior74 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Dokumentacja książkowa :u Który do dressing tak nie siadł na panelu koło radia :?: Masz porównanie Tara Concepta do innego :?: Praca :u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubik Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Good Job Mate :u Jak zwykle wysoki poziom,to się ceni ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s.martino Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Nice Job :u Czyli menzerna z futrem sie nie sprawdzila? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
golden0282 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Oszukali Cie...po złej strona kierownica Faktycznie od samego początku mi coś nie pasowało :D Dokumentacja książkowa :u Który do dressing tak nie siadł na panelu koło radia :?: Masz porównanie Tara Concepta do innego :?: Praca :u Koło radia i w niektórych miejscach przy kierownicy ale to tylko z mojej winy - PBNL i tak numer 1 Skuteczność Conceptu mógłbym nawet porównać do Prickborta ,z tym ,że bardzo szybko wysycha ,i zapewne rozpuszcza wosk - i dlatego przegrywa . A do takich prac jak znalazł . Czyli menzerna z futrem sie nie sprawdzila? W tym przypadku nie , oczywiście jednak nie powiedziałbym, że FG3 jest lepsza od Menzerny :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Biszkopt Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Bardzo fajna relacja, lubię takie odgruzowywania :) No i robota też świetna. P.S. jak patrzyłem na rejestracje na pierwszym zdjęciu, to naszła mnie taka staroceltycka rymowanka: Wyspiarze to nieźli syfiarze ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DaV Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 :shock: Takie projekty lubie najbardziej ! nic nie zostało pominięte :u . Ekstremalna metamorfoza :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fireman_marcin Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Robota konkretna, zmiana widoczna od razu, nieźle zapuszczony był, ale jest świetnie :u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
golden0282 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 : Wyspiarze to nieźli syfiarze ;) Lepiej bym tego nie ujął . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damianese Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 pierwsze zdjęcia i o co kaman- po co druga relacja tego samego auta :D potem już rozkminiłem :f :u good job! piękna dokumentacja zdjęciowa! na giełdę z nim! 8-} Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rexx Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Piekna fotorelacja! P.s - jeszcze nievwidzialem tyle smoły na aucie :shock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mav Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Swietna robota :u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJ. Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Już samo mycie przyniosło mi wiele radości w oglądaniu. A odbicie spodu maski? Bajka :u Co to za piana aktywna Tenzi? Masz może zdjęcia zaprawek i wyprowadzonego lakieru przy tym schodku na tylnej klapie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler07 Opublikowano 3 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 to je bajka :ymapplause: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazjul Opublikowano 5 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 Spasiona relacja, ładny efekt końcowy :ymapplause: Jaki to model myjki ciśnieniowej Bosch'a pojawia się u Ciebie na zdjęciach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
golden0282 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 Kajzul Myjka to Aquatak Click 125 . Już samo mycie przyniosło mi wiele radości w oglądaniu. A odbicie spodu maski? Bajka :uCo to za piana aktywna Tenzi?Masz może zdjęcia zaprawek i wyprowadzonego lakieru przy tym schodku na tylnej klapie? Do mycia wstępnego to Tenzi Truck albo specjal już nie pamiętam . Co do klapy to jak uda mi się ogarnąć auto , żeby nie było wstydu :D , to wrzucę jakieś zdjęcia ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.