Adamek Opublikowano 24 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 Volvo S80 2.5T 2009" Przez ostatnie dni, tym razem w tygodniu po pracy pracowałem nad Volvo S80. Samochód to sporych rozmiarów czterolatek z przebiegiem niespełna 87kkm w czerwono? bordowym? wiśniowym? w każdym bądź razie ciekawym kolorze. Po przyjeździe nie wyglądał najgorzej, rysy i swirle nie rzucały się w oczy, delikatnie brakowało mu blasku ale nic po za tym. Widać, że o samochód właściciel dba. W wypadku tego lakieru nie spodziewajcie się piorunujących 50/50, lakier nie był bardzo zniszczony a kolor ostro chował niedoskonałości co spowodowało straszne trudności zrobienia zdjęć "przed". Po głębszej analizie okazało się, że głównym problemem tego egzemplarza są dosyć głębokie rysy na górnych elementach samochodu, z moich podejrzeń wynika jakby spowodował je śmiatek do odśnieżania (samochód od pierwszego właściciela, nie myty na myjniach automatycznych) rysy są krótkie i strasznie nie regularne. Niestety nie wszystkie dało się usunąć, zniwelowałem je na tyle na ile było to możliwe. Większość elementów musiałem "ciorać" mocniejszą pastą S03 na futrze. Mycie: 1. Szampon: Meguiar's NXT 2. Rękawica: Meguiar's Microfiber Wash Mitt 3. APC: ValetPRO Citrus PRE-Wash APC 4. Glinka nr 1: Meguiar's Smooth Surface Clay Bar Koła: 1. Meguiar's Hot Rims Aluminium Wheel Cleaner 2. Opony: Mothers Reflections Tire Care 710ml Korekta Lakieru/Zabezpieczenie: 1. Polerka Das-6 2. Pasta polerska S03 3. Pasta polerska S17+ 4. Pasta polerska S40+ 5. Pady Scholl (Pomarańczowy i Niebieski) - 125mm, 80mm 6. Papier wodny 2500 (Miejscami) 7. Wosk Zymol Carbon Reszta: 1. Niewidzialna wycieraczka: Rain.X 2. Mycie szyb: Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner 3. Zewnętrzne elementy plastikowe: Meguiar's Quik Interior Detaile Samochód po przyjeździe do mnie, trochę zakurzony ale tragedii nie ma: W pierwszej kolejności został umyty za pomocą standardowego zestawu: Szampon: Meguiar's NXT + Rękawica: Meguiar's Microfiber Wash Mitt Po wytarciu do sucha za pomocą Monster Shine Fluffy Dryer 90/60cm: Samochód trafił do garażu, zestaw do odświeżenia lakieru został przygotowany: Acha... W pierwszej kolejności wypadało by wyglinkowac cały samochód: Najgorzej nie było. Widać, że właściciel o niego stara się dbać: Zaczynamy więc, klapa bagażnika: 50/50: Cóż. Sporo głębszych rys zostało, rysy najprawdopodobniej powstały po śmiatku w zimie. W takim raziem trzeba sięgnąć po bardziej agresywny zestaw: Prawy tylny błotnik przed: 50/50: Po: Tylne prawe drzwi, przed: 50/50: Drzwi przednie prawe, przed: Zadrapania zostały zniwelowane wodnym papierem 2500: Po: Prawe lusterko, przed: Błotnik przedni prawy, przed: Po: Wracamy do tyłu. Ogólnie przed: Po: IMG]http://img203.imageshack.us/img203/6607/078kl.jpg[/img] Obracamy samochód i bierzemy się za przód: Maska 50/50: Logo przed: Po: Maska po: Głębokie rysy na zderzaku: Została delikatnie potraktowana papierem wodnym 2500: Lecz i tak została: Błotnik lewy tylni, przed: 50/50: Po: Drzwi lewe tylne, przed: 50/50: Po: Drzwi przednie lewe, przed: 50/50: Po: Wiecej zdjęć nie zdrobiłem, szkoda że nie mam uwiecznionych słupków w piano black bo różnica wyszła kolosalna. No ale cóż. Czas gonił... Samochód trochę się zakurzył po S03: Po tym etapie garaż został ogarnięty, samochód umyty i wysuszony jak na początku. Po powrocie do garażu zostały wymyte wszystkie szczeliny, wykroje i zakamarki. Następnie przystąpiłem do nałożenia wosku na lakier: Po woskowaniu zostały umyte szyb Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner, po nich została nałożona niewidzialna wycieraczka Rain.X a platikowe oraz gumowe elementy dostały dressing w postaci Meguiar's Quik Interior Detaile. Koła zostały domyte za pomocą Meguiar's Hot Rims Aluminium Wheel Cleaner a na opony został nałożony Mothers Reflections Tire Care. Całość do odbioru dziś rano prezentuje się tak: Nad samochodem spędziłem 3 dni po ok 10 godzin. W tym wypadku pracowałem sam. Lakier w porównaniu do innych samochodów jakie robiłem strasznie twardy, różnego rodzaju zaokrąglenia, łuki i etc strasznie utrudniały dojście polerce. Myślę, że samochód prezentuje się dużo ładniej i teraz można nim dalej połykać kilometry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fireman_marcin Opublikowano 24 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 Ciekawy kolor i fajnie wyszło :-bd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soll Opublikowano 24 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 W Twoich relacjach oprócz jakości pracy i sporej ilości sensownych fotek podoba mi się też dbałość o opisy, bez półsłówek i skrótów, czytelnie i rzetelnie. Widać że jesteś poukładanym detailerem i za to należą się brawa :ymapplause: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamek Opublikowano 24 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 Dzięki panowie... Jak coś robic... To pożądnie. Najpierw samochód a potem relację :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sivy Opublikowano 24 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 super! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynka Opublikowano 28 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Dobra robota Adamek ! Wygodnie Ci się pracuje z tym uchwytem bocznym ? Ja osobiście nie trawie żadnych uchwytów przy DA. PS. Ale tak jak już Ci pisali, spróbuj zmyć porządnie jeden panel mocnym APC, i kilka razy zmywaczem. Wczoraj robiłem vw. spróbowałem DA + średni pad i S17+ po skończeniu było perfekt, po zmyciu... :ymdevil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.