Jump to content

Recommended Posts

Witam was chciałbym dowiedzieć się od czego zacząć swoją przygodę z detailingiem posiadam audi a4b6 czarny metalik, lakier powiem szczerze jest w nie najgorszym stanie ale szału też nie robi ogólnie chodzi mi o odświeżenie lakieru by powrócił mu blask, lakier posiada delikatne rysy i odpryski ale nie ma czego wymagać od auta które ma już 16 lat 🙂

Wcześniej nikt o niego nie dbał i chciałbym zająć się lakierem by jego stan uległ poprawnej zmianie.

I pytanie do was co należałoby zrobić w pierwszej kolejności, nie chciałbym wydać dużo kasy chodź wiem że wszystko kosztuje ale wszystko w granicach rozsądku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zakładam że jesteś już po myciu ale jako amator który popełnia błędy, podzielę się swoim procesem. Srebrny Citroen C5 2001, strasznie zaniedbany przez poprzednich właścicieli ale w końcu odzyskał blask :)  Zaznaczam że nie mam garażu i mieszkam w bloku. Wszystko robione na lokalnym bezdotyku.

Tak było niecałe 2 miesiące temu:

Prewash Piana + płukanie - myjnia bezdotyk
Deironizer - Prix GT a po zmyciu RRC Car Wash Tar and Glue Remover
Zmycie wodą demineralizowaną + osuszanie ręcznikiem
Cleaner - AUTOGLYM SRP
Oczyszczenie MF
Odtłuszczenie - Tenzi IPA Cleaner
Aplikacja wosku mokrego CleanTech CarnauWax + WaxPRO NoLimit Violet Microfiber

Szyby:
Oczyszczenie z zewnątrz - SONAX do czyszczenia szyb
Mycie z zewnątrz i wewnątrz - Detailer's Magic Glass Magic 

Opony :

TENZI DETAILER OPONA + PLASTIK

W późniejszym terminie:

Glinkowanie o ile czas pozwoli - ADBL Clay Sponge

Po każdym myciu/płukaniu auta z syfu średnio raz na tydzień lub 2 aplikowałem CleanTech CarnauWax. Całkiem wydajny i szybko się go nakłada, nie wymaga polerowania czy specjalnego docierania. Dopiero wczoraj znalazłem w gratach starą flaszkę   AutoGlym Extra Gloss Protection. I tu przyszła moja amatorka. Nałożyłem za dużo i to na prawdę ZA DUŻO. Efekt końcowy był świetny nawet na srebrnym aucie ale ten specyfik nie wybacza błędów. Teraz rozglądam się za czymś w stylu SONAX POLYMER NETSHIELD lub SHINY GARAGE WET PROTECTOR by położyć na tego AutoGlym EGP. Jedyna wada EGP jaką zauważyłem to pomimo świetnego efektu końcowego, bardzo uwydatnia "swirle" pod światłem. 

Z góry ostrzegam - detailing nawet amatorski "dla siebie" jest uzależniający. Kilka dni temu zabrałem matki auto na myjnie i zaginąłem w akcji na 3 godziny.  Biorąc pod uwagę że masz czarny lakier to u Ciebie efekty będą jeszcze bardziej zachęcające to eksperymentów. Na moim srebrnym ciężko jest uzyskać opad szczęki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...