Audimen Posted June 30, 2019 Report Share Posted June 30, 2019 Witam was chciałbym dowiedzieć się od czego zacząć swoją przygodę z detailingiem posiadam audi a4b6 czarny metalik, lakier powiem szczerze jest w nie najgorszym stanie ale szału też nie robi ogólnie chodzi mi o odświeżenie lakieru by powrócił mu blask, lakier posiada delikatne rysy i odpryski ale nie ma czego wymagać od auta które ma już 16 lat Wcześniej nikt o niego nie dbał i chciałbym zająć się lakierem by jego stan uległ poprawnej zmianie. I pytanie do was co należałoby zrobić w pierwszej kolejności, nie chciałbym wydać dużo kasy chodź wiem że wszystko kosztuje ale wszystko w granicach rozsądku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZimnyKartofel Posted July 9, 2019 Report Share Posted July 9, 2019 Zakładam że jesteś już po myciu ale jako amator który popełnia błędy, podzielę się swoim procesem. Srebrny Citroen C5 2001, strasznie zaniedbany przez poprzednich właścicieli ale w końcu odzyskał blask Zaznaczam że nie mam garażu i mieszkam w bloku. Wszystko robione na lokalnym bezdotyku. Tak było niecałe 2 miesiące temu: Prewash Piana + płukanie - myjnia bezdotyk Deironizer - Prix GT a po zmyciu RRC Car Wash Tar and Glue Remover Zmycie wodą demineralizowaną + osuszanie ręcznikiem Cleaner - AUTOGLYM SRP Oczyszczenie MF Odtłuszczenie - Tenzi IPA Cleaner Aplikacja wosku mokrego CleanTech CarnauWax + WaxPRO NoLimit Violet Microfiber Szyby: Oczyszczenie z zewnątrz - SONAX do czyszczenia szyb Mycie z zewnątrz i wewnątrz - Detailer's Magic Glass Magic Opony : TENZI DETAILER OPONA + PLASTIK W późniejszym terminie: Glinkowanie o ile czas pozwoli - ADBL Clay Sponge Po każdym myciu/płukaniu auta z syfu średnio raz na tydzień lub 2 aplikowałem CleanTech CarnauWax. Całkiem wydajny i szybko się go nakłada, nie wymaga polerowania czy specjalnego docierania. Dopiero wczoraj znalazłem w gratach starą flaszkę AutoGlym Extra Gloss Protection. I tu przyszła moja amatorka. Nałożyłem za dużo i to na prawdę ZA DUŻO. Efekt końcowy był świetny nawet na srebrnym aucie ale ten specyfik nie wybacza błędów. Teraz rozglądam się za czymś w stylu SONAX POLYMER NETSHIELD lub SHINY GARAGE WET PROTECTOR by położyć na tego AutoGlym EGP. Jedyna wada EGP jaką zauważyłem to pomimo świetnego efektu końcowego, bardzo uwydatnia "swirle" pod światłem. Z góry ostrzegam - detailing nawet amatorski "dla siebie" jest uzależniający. Kilka dni temu zabrałem matki auto na myjnie i zaginąłem w akcji na 3 godziny. Biorąc pod uwagę że masz czarny lakier to u Ciebie efekty będą jeszcze bardziej zachęcające to eksperymentów. Na moim srebrnym ciężko jest uzyskać opad szczęki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.