JJ. Posted April 26, 2011 Report Share Posted April 26, 2011 Witajcie, Dzięki uprzejmości Naszego forumowego kolegi Kuby (PRO), otrzymałem do testów preparat hydrofobowy do szyb Nanolex Urban Glass Sealant. Różni się on od wersji Premium mniejszą prędkością auta potrzebną do odprowadzenia wody (20mph) oraz mniejszą trwałością (7500mil bez użycia wycieraczek bądź 3500 z wycieraczkami). Mówiąc inaczej, jest to wersja do miasta. Wygospodarowałem chwilę czasu aby nałożyć ów preparat na przednią szybę. Rzecz odbywała się na myjni samoobsługowej, więc nie miałem zbyt wielu akcesoriów przy sobie. Na sam początek oczyściłem szyby IPA 1:1 i ręcznikiem papierowym. Wycieraczki oczyściłem tak samo. Po odczekaniu aż alkohol wyparuje, przy pomocy szmatki z MF naniosłem preparat kolistymi ruchami. Gdy skończyłem pokrywać szybę, wróciłem do punktu w którym zacząłem i zabrałem się za polerowanie. Wszystkie czynności wykonywałem w cieniu. Po powrocie do domu, preparat utwardzał się na świeżym powietrzu przez 3 godziny. Po tym czasie, przepolerowałem szybę raz jeszcze MF i zacząłem sprawdzać właściwości hydrofobowe. Na początek test organoleptyczny - szyba zyskała na śliskości i gładkości w porównaniu do szyb bocznych, nawet tych potraktowanych LT. Później test z wodą: GScI5LnU1_U Gdy opróżniłem baniak, wybrałem się na małą wycieczkę aby zobaczyć jak kropelki uciekają w czasie jazdy. I tu zonk. Mianowicie: 20mph=30km/h. Krople widoczne na wideo, które nie spłynęły podczas polewania wodą, miały trudności w spłynięciu nawet przy prędkości 50-60km/h. Nie były to ogromne krople, jednak prędkość powinna zrobić swoje. Druga sprawa. Pozostawione krople, po usunięciu wycieraczką (która zaskrzypiała i zasmużyła szybę przez 1/10 sekundy) zostawiły w swoim miejscu water spoty. Prawdopodobne błędy podczas przygotowania/aplikacji środka: 1. Oczyszczenie szyby IPA i papierowym ręcznikiem 2. Oczyszczenie piór wycieraczek IPA a nie APC (na przykład) 3. Aplikacja szmatką z MF 4. Naniesienie zbyt małej ilości preparatu (szyba została pokryta cała, jednakże zamiast szarego nalotu wymienionego w instrukcji, miałem bardziej do czynienia z filmem widocznym pod kąt) 5. Polerowanie MF (w instrukcji zalecano włókninę) 6. Zbyt krótki czas oczekiwania po aplikacji (środek się nie utwardził) 7. Zbyt duże oczekiwania po produkcie? Nie przekreślam tego środka, gdyż wiem, że wina leży po mojej stronie. To dopiero początek testowania, jednakże chciałbym poznać Wasze zdanie, w szczególności Kuby i dowiedzieć się co robię źle aby przy ponownej aplikacji uniknąć wcześniej popełnionych błędów. Zapraszam do dyskusji i pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marctwain Posted April 26, 2011 Report Share Posted April 26, 2011 Dzeju, ten sam środek na różnych autach będzie inaczej zjeżdżał-kształt szyby, nachylenie, wiatr itp. Sam to wiem po mondku. Raz jechały już od 40 a czasem od 80. Prawidłowa aplikacja to osobna sprawa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PRO Posted April 26, 2011 Report Share Posted April 26, 2011 Z tego co przeczytałem czas od nałożenia do polerowania był zdecydowanie za krótki. Preparat powinien leżeć co najmniej 20 minut. Jeśli masz jakąś delikatnie ścierną pastę polerską to możesz przed aplikacją przelecieć nią szybę ręcznie. Potem IPA i cała reszta. Ja u siebie mam wersję miejską i działa całkiem miło choć z tymi 30 km/h to przesada. Wynikające z błędnego przekładu, w instrukcji angielskiej jest 30 mp/h. Zaczyna działać gdzieś od 50-55 km/h. Testuj dalej, na zdrowie ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek_gti Posted April 26, 2011 Report Share Posted April 26, 2011 Miałeś nieodpowiednią wodę, to miała być deszczówka :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJ. Posted April 26, 2011 Author Report Share Posted April 26, 2011 Z tego co przeczytałem czas od nałożenia do polerowania był zdecydowanie za krótki. Preparat powinien leżeć co najmniej 20 minut.O widzisz, tego w instrukcji nie było. Musieliśmy uciekać do domu, więc nałożyłem i starłem od razu. Spróbuje na kolejnym aucie z 20 minutowym leżakowaniem. No i czy to ma być szary nalot jak podano w instrukcji, czy film który widać pod kątem? Czy wystarczy, żeby szyba została "maźnięta" czy ma być na niej widoczna ilość środka? Ja u siebie mam wersję miejską i działa całkiem miło choć z tymi 30 km/h to przesada. Wynikające z błędnego przekładu, w instrukcji angielskiej jest 30 mp/h. Zaczyna działać gdzieś od 50-55 km/h.Kuba, informacje o tym produkcie brałem z angielskiego sklepu: http://www.polishedbliss.co.uk/acatalog/nanolex-urban-glass-sealant.html Gdzie, cytuje: The super hydrophobic formula works in conjunction with natural airflow over the car to rapidly disperse water droplets at speeds in excess of 20 mph, resulting in greatly improved visibility and driving comfort in urban settings, even under extreme weather conditions.Mówisz więc, że na poziomie tłumaczenia niemiecki-angielski popełniono błąd? Bo trudno, żeby kopiując tekst w ojczystym języku wkradł się taki chochlik :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PRO Posted April 26, 2011 Report Share Posted April 26, 2011 Najlepiej sealanta nakładać wacikami kosmetycznymi. Na szybie powinien być widoczny film, ale szary to on raczej nie będzie. Jeśli chodzi o instrukcje, to sprawdzałem angielskie, niemieckie i są w nich rozbieżności. Dużo ciekawych informacji można znaleźć na DW, gdzie Florian czyli człowiek producenta wyjaśnia niuanse. O sealantach do szyb tutaj: http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=125240 (najważniejsza strona 1 i 4). Ogólnie o Nanolexie: http://www.detailingworld.co.uk/forum/forumdisplay.php?f=176 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJ. Posted April 27, 2011 Author Report Share Posted April 27, 2011 Ekstra, dzięki, poczytam :u Mam jeszcze pytanie odnośnie water spotów jakie zostawiły po sobie krople ściągnięte wycieraczką. Czy nawet przy prawidłowej aplikacji będziemy mieli z nimi do czynienia? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PRO Posted April 28, 2011 Report Share Posted April 28, 2011 Ekstra, dzięki, poczytam :u Mam jeszcze pytanie odnośnie water spotów jakie zostawiły po sobie krople ściągnięte wycieraczką. Czy nawet przy prawidłowej aplikacji będziemy mieli z nimi do czynienia? Ja u siebie nie zauważyłem takiego problemu, jeśli woda zjeżdżała z szyby to po wyschnięciu nie było śladu. Jednak jeśli np. samochód stał i padało a potem wyschło to powstawały ślady od kropli, tak samo jak na lakierze, bardziej chodzi tu o kurz łapany przez wodę niż o wytrącanie się minerałów z wody. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJ. Posted May 22, 2011 Author Report Share Posted May 22, 2011 Zrobiłem drugie podejście, tym razem tak jak trzeba :u Przygotowałem zestaw środków jakie będą mi potrzebne, mianowicie: - Deox 2 do oczyszczenia powierzchni, - IPA do odtłuszczenia, - Nanolex do aplikacji. Zaczynamy od oczyszczenia. Parę kropek na gąbkę i połowa szyby wypolerowana (widoczny film po paście polerskiej): Szyba staje się bardzo śliska, aż chciałoby się zostawić.. ;) Następnie IPA 1:1 do odtłuszczenia i przygotowania pod Sealant: Czas na Urbana, tak wygląda sampler wysłany przez Kubę: Nakładam tyle środka na płatek i pracuje kolistymi ruchami na obszarze ~40x40cm: Widoczny bezpośrednio po aplikacji film: Tak wygląda płatek po skończonej robocie. Przeleciałem nim jeszcze wkłady w lusterkach ;) Z tak nałożonym środkiem zostawiłem szybę na 30-40 minut. Na szczęście obyło się bez deszczu. Tak wygląda po tym czasie szyba, widać wyraźniej film: Zabieramy się do polerowania: Z zebraniem grubszej warstwy nie ma problemu, natomiast mi troszkę kłopotów przysporzyło usunięcie tzw. wax-hologramów (jeśli byłoby to na lakierze). Tak jakby środek był za tłusty/wypacał się i ciężko było go spolerować do końca. Mikrofibry zmieniałem co chwila i nie wiem czy usunąłem te olejki. Wszystko wyjdzie w trakcie, podczas deszczu i użytkowania pojazdu. Będę Was informował na bieżąco :u Tutaj mały filmik dla Was: l2aiBtzTJC0 A tutaj kropelki: Jak widzicie, wszystkie równiutkie, i te duże i te małe.. :ymapplause: Powiem Wam tylko, że szyba jest baaardzo śliska i woda ucieka z niej chyba lepiej niż za pierwszym razem :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJ. Posted June 9, 2011 Author Report Share Posted June 9, 2011 Preparat nałożony na szybę w Peugeocie niezgodnie ze sztuką (25.04.11) po ostatnich oględzinach w sobotę (04.06) nie było go już w ogóle. Samochód przez ten czas był myty jedynie przez deszcz, obserwacje właścicielki: - Nie zostawia zacieków/śladów po wodzie - Szyba łatwo się doczyszcza - Kropelki uciekają już od ok 50km/h - Szyba nie piszczy podczas pracy wycieraczek. Filmik z odprowadzania wody: 83XVqRRmQYo Almera dalej testuje w/w środek, o spostrzeżeniach opowiem niebawem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJ. Posted June 21, 2011 Author Report Share Posted June 21, 2011 Minął miesiąc, pewnie zastanawiacie się jak wygląda Nanolex. Odpowiedź - wyśmienicie! :-bd ^:)^ Auto nie myte w żaden sposób, jedynie przez deszcz. Wycieraczki używane od czasu do czasu, wiadomo, czasem trzeba wodę ściągnąć raz dwa ;) Jedynie jazda w mieście. Przed myciem: 8J2wVqKGZwY Po umyciu szamponem DB: RFI6s7O3Ykc Dla mnie bomba :) Następne relacje wkrótce :u Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
shifty Posted June 21, 2011 Report Share Posted June 21, 2011 Jak zachowuje się ten produkt podczas jazdy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJ. Posted June 21, 2011 Author Report Share Posted June 21, 2011 Ciutkę ponad licznikowe 50km/h i krople uciekają z szyby. Postaram się nakręcić jakiś film gdy aura pozwoli :u Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.