Skocz do zawartości

Treatment after 14 years of waiting.


Tony Soprano

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jak zapewne wiecie, cały czas pracuję nad pewnym projektem.

Ostatnio sobie podczas pracy otwarłem maske z silnika i tak mnie natchnęło...

Oto pewne dane z projektu:

Dołączona grafika Dołączona grafika

Miejsce pracy nad tym, co mnie natchnęło:

Dołączona grafika Dołączona grafika

Efekty:

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Zabawa przebiegała DAS6 Pro.

Pasta: Deox 2

1. Wełniak Flexipad

2. 80mm biały MS

3. 80mm pomarańczowy MS

4. 100 mm (albo 125?) żółty od Sebby

Pasta Insta Finish Wet Butter Wax

125 czarny jakiś no name od Maćka.

Lakier z delikatnymi zadrapaniami, co widać na fotkach, prawdopodobnie od narzędzi, mocno z oksydowany (tak się to mówi) w sensie, że lekko utleniony (pamiętajmy, iż to akryl na bazie ołowiu, malowany tak jak na tabliczce znamionowej w okolicy 1996-1997).

Owszem, widać iż malowanie do bani (w sensie czystości i higieny podczas malowania) (krostki na lakierze).

Przepraszam za pył i kurz w okolicy badanej próbki.

A tutaj przykład dzielenia błotnika podczas korekty:

Dołączona grafika Dołączona grafika

Rozumię, że zapytacie o maszynę.

Więc bardzo szybko.

Dla domownika z jednym autem jak najbardziej zwykły DAS6 wystarczy.

Dla kogoś, kto ma więcej fur w garażu, lub chce się zajmować detailingiem szerzej, polecałbym DAS6 Pro.

W porównaniu do Festoola jest słabszy, natomiast ma tę przewagę, że pady 80mm są tej samej średnicy, co obudowa głowicy, a dla mnie przy starych samochodach ma to duże znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Różnie.

Jak dobrze pamiętasz, to na Peugeocie używałem go jako LSP.

Teraz wydaję mi się, iż można go użyć bardziej jako cleaner/glaze/podkład korzystająć z carnauby i odrobiny właściwości sealanta pod właściwe LSP.

Czy ma jakieś właściwości ścierno - finiszujące? Na opakowaniu piszą, że niby z hologramami powinien sobie dawać radę.

Natomiast produkt IF, ale Premium Polish, posiadający również odrobinę carnauby traktuję jako niesamowity podkład pod woski, gdyż niesamowicie wygładza powierzchnię.

Zostało mi do przetestowania jeszcze IF Cherry Wax, IF Premium Wax i jeszcze jeden IF, nazwy niepamiętam.

Postaram się w miesiącu maju je zakupić (zależne od stanu magazynowego Noxa) i przetestować w jakiś sposób dla Was.

Co do dalszych prac, to we Wyrach 21.05 jest tzw. Wojna Wyrska, na której Opel będzie wystawiany, więc musi być w miarę gotowy.

A w czerwcu do ślubu, więc to już wogóle musi być po treatmencie.

Podpowiem Wam tylko, iż prawdopodobnie SN na niego położę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A swoją drogą, to ponawiam pytanie,

Czy ma ktoś zestaw dentystycznych padów i polerek, bo jak widać na zdjęciach, to lakier jest w stanie nieciekawym odnośnie utlenienia, a jeszcze progi sa o zrobienia i inne zakamarki, również w komorze silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak moja lista?

Włąśnie mam problem z tymi przetłoczeniam przy tym panelu który pokazałem na zdjęciach.

Taśmą okleiłem tak, że był cały ten jeden panel i oba przetłoczenia, ale chyba trzeba będzie ręcznie się wspomóc padem małym obszytym z bawełny.

Na szczęście szybko schodzi oksydacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawid,

Tak, to moje auto.

Jest to Opel. model 20103, zwany popularnie 6cyl, albo 2 Liter

Niektórzy mówią na niego Opel 2 Liter "6".

Jest to uboższa wersja samochodu Opel Super 6

Różnią się silnikiem głownie.

Moj ma 6 cylindrów w rzędzie, 2 litry pojemności.

A Super ma powiększony motor do 2,5 litra.

Rocznik 1934.

I nie jest to byle jaki Opel.

Jak zauważyłeś, to na tabliczce znamionowej pisze, iż pochodzi z fabryki Adam Opel A.G.

Z akcentem na Adam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek, to taki pra, pra, pra.... tydzień póżniej pra, pra dziadek Insigni z dzisiejszych lat.

Ale taka wersja, o kurde, jaka jest najsłabsza?

Jak to leciało?

Ja mam Cosmo, na równie jest Sport, niżej jest Enjoy i ta niższa o właśnie ta niższa, to by była taka jak mój Adam Opel.

Opel Super 6 oprócz większego o 0,5L silnika miał również w standardzie nagrzewnicę wnętrza...

A raczej nie do końca w standardzie, ale z możliwością dokupienia.

W moim, to trzeba było ekstra domontowywać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shifty, które powierzchnie?

Bo ten panel przy silniku, to jak widać on ma wymiary mniejsze niz kartka A4, może nawet wymiar jak B5.

Szybko poszło, może 5 minut bez zmiany padów.

Skorzystałem, iż leciałem tą samą pastą przez 3 pady, więc tak naprawdę nie ściągałem jej z panela po wełnie i pomarańczowej MS.

Dopiero po żółtym padzie od Sebby przeleciałem panel MF.

Natomiast reszta auta...

Masakra.

Jutro, lub w sobotę zrobię dla forum malutką niespodziankę.

Generalnie na lakierze miejscami tylko widać oksydację, ale i tak prawda jest taka, że trzeba używać futra.

Poza tym są czasem mocno pokombinowane panele odnośnie kształtu, co widać na zdjęciu błotnika, że z płaszczyzn krzywych przechodzą w kanty.

Zresztą foty to ukazują.

Poza tym lakier jest dość twardy. Ale niestety potrafi być swirlogenny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...