Adamek Opublikowano 18 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Volkswagen Passat R36 z roku 2008" To moja pierwsza taka prezentacja więc proszę o wyrozumiałość. Teraz wiem, że brakuje kilka etapów prac uwiecznionych na zdjęciach, przez to są przeskoki. Następnym razem już będę wiedział jak podejść do tematu zdjęć. Samochód z przebiegiem 60 tyś kilometrów, myty średnio raz w tygodniu na myjni ręcznej, szczotek nie widział. Ogólne stan dobry pomijając oczywiście lakier któremu nie pomagało woskowanie dwa razy do roku. Mycie. 1. Szampon Monster Shine + Woda 2. Glinka Meguiars Clay Bar 3. Meguiar's Quik Detailer 4. IronX 5. Nielsen APC Koła. 1. Szampon Monster Shine + Woda 2. IronX 3. Nielsen Aluminium Cleaner 4. Meguiar's Hot Rims Aluminium Wheel Cleaner 5. Meguiar's Hot Shine Tire Gel Korekta Lakieru/Zabezpieczenie. 1. Polerka Das-6 2. Pasta polerska S03+ (niektóre elementy) 3. Pasta polerska S17+ 4. Pasta polerska S40+ 5. Meguiar's PlastX Clear Plastic 6. Wosk Meguiar's Gold Class Liquid Car Wax 7. Pady Scholl (Pomarańczowy i Niebieski) oraz Monster Shine (Czarny) - 125mm, 80mm Wnętrze. 1. Szyby: Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner 2. Tworzywa: Meguiar's Quik Interior Detailer 3. Kokpit: Poorboy's Natural Look Dressing 4. Odświeżacz: Monster Shine Green Apple (Zielone jabłko) Ogólny stan samochodu (koła zostały założone tylko w celu wymycia docelowych) Koła nigdy nie były myte od środka, są użytkowane w lato i zimę. Koła zostały wymyte szamponem, osad z klocków usunięty Nielsenem, resztkami zaopiekował się IronX a oponami Meguiars Hot Shine Tire Gel. Koła nie musiały być dokładnie wymyte ponieważ czeka je regeneracja (piaskowanie + malowanie) Przechodzimy do nadkoli oraz zacisków. Tak jak koła, nie były nigdy myte. Narzędzia czyli szczoteczka, pędzelek, gąbka w rączkę i jedziemy... Do czyszczenia został użyty szampon z wodą oraz Nielsen APC Przed: W trakcie: Po: ] Tylne nadkola ciężej było wyczyścić a to za sprawą materiału którym zostały obite. Na ich czyszczenie poszły hektolitry wody. Przed: W trakcie: Po: Po założeniu kół samochód został umyty szamponem Monster Shine, wyczyszczony za pomocą glinki Meguiar's oraz potraktowany IronemX Po wytarciu samochodu do sucha postanowiłem zacząć pierwszą w życiu polerkę :ad: Przy okazji zostały wypolerowane lampy - Meguiars PlastX Clear Plastic Niestety, w tym momencie zastrajkowała bateria w aparacie i reszty elementów nie fotografowałem. Mogę tylko powiedzieć, że wyglądały podobnie do tych ze zdjęć. Po polerce samochód został ponownie umyty i wytarty do sucha. Na lakier nałożyłem wosk Meguiar's Gold Class, na plastikowe elementy zewnętrzne Meguiar's Gold Class Trim Detailer. Felgi wyczyściłem Meguiar's Hot Rims Aluminium Wheel Cleaner a na opony nałożyłem Meguiar's Hot Shine Tire Gel Szyby przetarłem Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner a końcówki układu wydechowego Nielsen Aluminium Cleaner Efekt końcowy: Jeżeli chodzi o wnętrze, zostało jak co tydzień odkurzone, przetarte z kurzu a na plastiki został nałożony Poorboy's Natural Look Dressing Na zakończenie pracy założyłem nową ramkę pod rejestrację. :D W sumie to tyle, dziękuje za uwagę. Jako początkujący w tym temacie liczę na uwagi, mile widziana krytyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marctwain Opublikowano 18 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Co tu krytykować, tyle :u Passat tez konkret. Nie zostało trochę głębszych rys, chyba jednak? Nie chodzi o obtarcia. Wełniaka nie używałeś. Może łatwiej by poszło ;) Ale podoba mi się. Widać robotę. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Opublikowano 18 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Fajna relacja z pracy ,dawaj foty pieca :lol: , moim zdaniem więcej czasu poświęć na wymycie auta przed korektą bo widać wszędzie piach ;) zakamarki, nakładki na błotniki pod tablicą :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJ. Opublikowano 18 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Auto super, serducho ma porządne :u Następnym razem pracuj na mniejszych elementach, nie wysychała Ci pasta? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maly_marcin Opublikowano 18 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Prezentuje się wyśmienicie. I do tego R36... poezja dla uszu :ymdaydream: Jak na pierwszy raz wyszło bardzo dobrze :u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar_1981 Opublikowano 18 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Co tu dużo mówić...widać porawę :u Trochę rysek jeszcze zostało ale jest i tak git. Druga sprawa, przyłączam się do pytania JJ - czy pasta Ci nie wysychała pracując na tak dużej powierzchni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynka Opublikowano 18 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Piękny Passior i praca jak na pierwszy raz bardzo fajna ! Gratuluje i powodzenia w dalszych projektach :) Chłopaki, ja bym się nie martwił o wysychanie tylko bardziej o wypracowanie pasty, gdyż dla mnie ta pasta na niektórych fotkach jest nie wypracowana :) A że ryski które zostały - to co ? Domyślam się, że auto jeżdżone na co dzień i za jakiś pewnie znów się pojawią. Nie ma sensu drzeć lakieru żeby ściągnąć wszystkie rysy - bo przecież tylko my je widzimy :D Pozdro PS. Ramka jest gitesowa :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marctwain Opublikowano 18 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 O ryski to było pytanie, zwykłe i czyste. Po prostu ciekaw jestem czy zostały bo środki nie dały rady. A pasta - widać, że dopiero rozprowadzona, potem była pracowana :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNB SWEDEN Opublikowano 18 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 bardzo ladna praca Adam i ciekawe zdjecia ,czekamy na wiecej projektow z twojej reki :u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SZyBA Opublikowano 18 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Piękny VW a R36 daje rade nie miałem okazje jeździć ale ostatnio na ulicy spotkałem nie był napewno tak wyczyszczony jak ten ale dźwięk wydechu oraz przyśpieszenie daje rade to nie zwykły passat których miliony na ulicach :good: Jakie przyśpieszenie i wrażenie z jazdy daje te 300konne auto? Czyżby wolniejsze od Porshe :-] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damianese Opublikowano 18 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 bardzo pięknie! kawał bydełka do masowania- ale opłacało się! na mojej ulicy znajomy ma RS6 pościągał oznaczenia- łoi nie jedną porszawkę i nie jednego amatora wyścigów 600 kucy ponad do czegoś zobowiązuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonnes Opublikowano 18 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Ten projekt powinien być dedykowany tym wszystkim którzy się boja zrobić "ten pierwszy raz" ;) :u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Opublikowano 18 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Ekstra robota. :u Też chiałbym tak zrobić swojego. Jaki to kolor, brąz mocca czy czarny? Bo na różnych zdjęciach róznie wygląda. Czy te zaciski to są standardowo w tym niebieskim kolorze w R36? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monika_ Opublikowano 19 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 Piękna praca i zacny obiekt :u moim zdaniem więcej czasu poświęć na wymycie auta przed korektą bo widać wszędzie piach zakamarki, nakładki na błotniki pod tablicąA ja myślę, że to są przeskoki zdjęć i chyba po prostu nie są chronologicznie. Chwilę po tym są już fotki z doczyszczoną tablicą i znaczkiem ;) Tylne nadkola ciężej było wyczyścić a to za sprawą materiału którym zostały obitetakie mam chyba w crv, bo brudne wyglądają identycznie :| edit: aha, więcej takich prac poprosimy ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamek Opublikowano 19 Maja 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 Dziękuje wszystkim za komentarze. Już nauczyłem się dwóch rzeczy (na przyszłość) dawać mniej pasty na pad oraz pracować na małych elementach. Nie zostało trochę głębszych rys, chyba jednak? Nie chodzi o obtarcia. Wełniaka nie używałeś. Może łatwiej by poszło ;)Zostało kilka rys, jak najbardziej. Jako początkujący nie chciałem "drzeć" lakieru do końca bo zamiast efektu pozostawiłbym straty. Wełniaka mówisz? Jeżeli chodzi o polerowanie to zasada taka sama jak przy zwykłym padzie? Następnym razem pracuj na mniejszych elementach, nie wysychała Ci pasta? :)Generalnie to większość elementów dzieliłem aby zobaczyć efekt 50/50 akurat to jedne drzwi zrobiłem całe. Ciężko było pastę po polerowaniu usunąć z lakieru Jakie przyśpieszenie i wrażenie z jazdy daje te 300konne auto? Czyżby wolniejsze od Porshe :-]Cóż mogę powiedzieć. Zapodam może trochę danych i wyników z pomiarów. Ten egzemplarz ma 333KM (Program ABT) oraz 380NM Kilka prób z G-Techem i systemem Launch Control 0-96 wypluły rekord 4.97 sek. a powtarzalne 5.20 sek. Na ćwiartce rekord to 13.8 ET V-Max - 290 km/h (ściągnięty ogranicznik) licznikowo. Jaki to kolor, brąz mocca czy czarny? Bo na różnych zdjęciach róznie wygląda. Czy te zaciski to są standardowo w tym niebieskim kolorze w R36? Kolor to czarna perła o oznaczeniu LC9X Każda eRka Volkswagena ma niebieskie zaciski, tarcza ma średnicę 345mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRUBEER Opublikowano 19 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 Adam też takiego chcę :twisted: :twisted: :twisted: a sama praca i relacja SUPER na prawdę mi się podobało. :twisted: czekamy na więcej :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol-lolek Opublikowano 19 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 Super autko :mrgreen: Robota także 8-) Ten egzemplarz ma 333KM (Program ABT) oraz 380NM :u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tony Soprano Opublikowano 21 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 Ten projekt powinien być dedykowany tym wszystkim którzy się boja zrobić "ten pierwszy raz" Również dla tych, którzy uważają, iż twarde lakiery VW powinno się tylko rotacją miziać. Adam, bardzo ładnie wyszło. Bardzo skrupulatne podejście do auta. To bardzo cieszy. Fakt, robiłeś to a bardzo dużych panelach, ale człowiek zawsze się uczy. 333 konie... Miło. A prędkość, jak prędkość... To tylko troszkę szybciej niż 120. A i tak przy tylu sie nie skręca, więc wrażeń jakiś wielce ekstremalnych nie ma. Oprócz tego, że świat troszkę szybciej miga za oknem. A kierowca i tak tego nie widzi, bo widzi tylko wycinek pola przed soba. A właściwie to przy dłuższej jeżdzie z taka prędkością, to jest w stanie zauważyć coś więcej niż tylko to, iż z lini przerywanej robi sie powoli ciągła, a droga na horyzoncie przerada się w strzałkę. Dopiero po jakieś minucie jazdy z taka prędkościa można zauważyć, iż z szumu opływającego powietrza nie słychać radia. Zresztą, silnika też nie słychać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanar Opublikowano 21 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 Twarde lakiery w nowych VW to jakis mit, akurat w Passatch b6 sa miekkie jak masło. Uzywałeś jakiegoś płynu inspekcyjnego pdoczas docierania pasty? Strasznie duzo zostawiłeś niewypracowanego produktu, jak nie było w czasie pracy przemywania IPA lub innym tego typu szuwaksem to mogło się zdarzyć, że większość rys została tylko przykryta. edit: Auto świetne , zapomniałem dodać ;) a i maszyny polerskiej nie ma co się bać, nie taki diabeł straszny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Opublikowano 24 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 Krzysia aka Kanar nie słuchaj to taki amator :p :p ale nie jeden profesjonalista mógłby się od niego uczyć :u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamek Opublikowano 25 Maja 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 Dopiero po jakieś minucie jazdy z taka prędkością można zauważyć, iż z szumu opływającego powietrza nie słychać radia. Zresztą, silnika też nie słychać... Oj jeżeli chodzi o szum powietrza to V6 spokojnie na tych wydechach nie da mu szans! Strasznie warczy kiedy przepustnica jest otwarta na 100%... A radio idzie zrobić głośniej, lecz po co? Dźwięk silnika jest zdecydowanie lepszy! Uzywałeś jakiegoś płynu inspekcyjnego pdoczas docierania pasty? Strasznie duzo zostawiłeś niewypracowanego produktu, jak nie było w czasie pracy przemywania IPA lub innym tego typu szuwaksem to mogło się zdarzyć, że większość rys została tylko przykryta.Żadnego płynu nie używałem. Teraz już wiem, że dawałem pasty zbyt dużo na pad. Przemywania IPA? Co to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monika_ Opublikowano 25 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 IPA to alkohol izopropylowy. Stosuje się go 1:1 z wodą demineralizowaną. Gdy zrobisz panel, to przemywasz IPA żeby zobaczyć efekt korekty. Tak jak pisał Krzysiek - jak nie używałeś IPA lub innego płynu do inspekcji, to mogło być tak, że część rys tylko przykryłeś/wypełniłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamek Opublikowano 25 Maja 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 Przemywałem tylko szmatką na sucho, myślałem iż to wystarczy :D Znowu coś nowego :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator nox Opublikowano 25 Maja 2011 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 tak tylko jedno ale s40 to nietypowa pasta wykańczajaca ponieważ ma w sobie cleanery które dobrze usuwają olejki po porzednich pastach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monika_ Opublikowano 25 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 Przemywałem tylko szmatką na sucho, myślałem iż to wystarczy :D Znowu coś nowego :)MF usuniesz resztki/nadmiar pasty, a IPA odtłuści lakier i ukaże faktyczny efekt po korekcie człowiek uczy się całe życie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.