Jump to content

Volkswagen Passat R36


Adamek

Recommended Posts

Volkswagen Passat R36 z roku 2008"

To moja pierwsza taka prezentacja więc proszę o wyrozumiałość.

Teraz wiem, że brakuje kilka etapów prac uwiecznionych na zdjęciach, przez to są przeskoki.

Następnym razem już będę wiedział jak podejść do tematu zdjęć.

Samochód z przebiegiem 60 tyś kilometrów, myty średnio raz w tygodniu na myjni ręcznej, szczotek nie widział.

Ogólne stan dobry pomijając oczywiście lakier któremu nie pomagało woskowanie dwa razy do roku.

Mycie.

1. Szampon Monster Shine + Woda

2. Glinka Meguiars Clay Bar

3. Meguiar's Quik Detailer

4. IronX

5. Nielsen APC

Koła.

1. Szampon Monster Shine + Woda

2. IronX

3. Nielsen Aluminium Cleaner

4. Meguiar's Hot Rims Aluminium Wheel Cleaner

5. Meguiar's Hot Shine Tire Gel

Korekta Lakieru/Zabezpieczenie.

1. Polerka Das-6

2. Pasta polerska S03+ (niektóre elementy)

3. Pasta polerska S17+

4. Pasta polerska S40+

5. Meguiar's PlastX Clear Plastic

6. Wosk Meguiar's Gold Class Liquid Car Wax

7. Pady Scholl (Pomarańczowy i Niebieski) oraz Monster Shine (Czarny) - 125mm, 80mm

Wnętrze.

1. Szyby: Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner

2. Tworzywa: Meguiar's Quik Interior Detailer

3. Kokpit: Poorboy's Natural Look Dressing

4. Odświeżacz: Monster Shine Green Apple (Zielone jabłko)

Ogólny stan samochodu (koła zostały założone tylko w celu wymycia docelowych)

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Koła nigdy nie były myte od środka, są użytkowane w lato i zimę.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Koła zostały wymyte szamponem, osad z klocków usunięty Nielsenem, resztkami zaopiekował się IronX a oponami Meguiars Hot Shine Tire Gel.

Koła nie musiały być dokładnie wymyte ponieważ czeka je regeneracja (piaskowanie + malowanie)

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Przechodzimy do nadkoli oraz zacisków. Tak jak koła, nie były nigdy myte. Narzędzia czyli szczoteczka, pędzelek, gąbka w rączkę i jedziemy...

Do czyszczenia został użyty szampon z wodą oraz Nielsen APC

Przed:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

W trakcie:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Po:

Dołączona grafika]

Dołączona grafika

Tylne nadkola ciężej było wyczyścić a to za sprawą materiału którym zostały obite. Na ich czyszczenie poszły hektolitry wody.

Przed:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

W trakcie:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Po:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Po założeniu kół samochód został umyty szamponem Monster Shine, wyczyszczony za pomocą glinki Meguiar's oraz potraktowany IronemX

Po wytarciu samochodu do sucha postanowiłem zacząć pierwszą w życiu polerkę :ad:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Przy okazji zostały wypolerowane lampy - Meguiars PlastX Clear Plastic

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Niestety, w tym momencie zastrajkowała bateria w aparacie i reszty elementów nie fotografowałem.

Mogę tylko powiedzieć, że wyglądały podobnie do tych ze zdjęć.

Po polerce samochód został ponownie umyty i wytarty do sucha.

Na lakier nałożyłem wosk Meguiar's Gold Class, na plastikowe elementy zewnętrzne Meguiar's Gold Class Trim Detailer.

Felgi wyczyściłem Meguiar's Hot Rims Aluminium Wheel Cleaner a na opony nałożyłem Meguiar's Hot Shine Tire Gel

Szyby przetarłem Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner a końcówki układu wydechowego Nielsen Aluminium Cleaner

Efekt końcowy:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Jeżeli chodzi o wnętrze, zostało jak co tydzień odkurzone, przetarte z kurzu a na plastiki został nałożony Poorboy's Natural Look Dressing

Dołączona grafika

Na zakończenie pracy założyłem nową ramkę pod rejestrację. :D

Dołączona grafika

W sumie to tyle, dziękuje za uwagę.

Jako początkujący w tym temacie liczę na uwagi, mile widziana krytyka.

Link to comment
Share on other sites


Piękny Passior i praca jak na pierwszy raz bardzo fajna ! Gratuluje i powodzenia w dalszych projektach :)

Chłopaki, ja bym się nie martwił o wysychanie tylko bardziej o wypracowanie pasty, gdyż dla mnie ta pasta na niektórych fotkach jest nie wypracowana :)

A że ryski które zostały - to co ?

Domyślam się, że auto jeżdżone na co dzień i za jakiś pewnie znów się pojawią. Nie ma sensu drzeć lakieru żeby ściągnąć wszystkie rysy - bo przecież tylko my je widzimy :D

Pozdro

PS. Ramka jest gitesowa :D

Link to comment
Share on other sites

Piękny VW a R36 daje rade nie miałem okazje jeździć ale ostatnio na ulicy spotkałem nie był napewno tak wyczyszczony jak ten ale dźwięk wydechu oraz przyśpieszenie daje rade to nie zwykły passat których miliony na ulicach :good: Jakie przyśpieszenie i wrażenie z jazdy daje te 300konne auto? Czyżby wolniejsze od Porshe :-]

Link to comment
Share on other sites

Piękna praca i zacny obiekt :u

moim zdaniem więcej czasu poświęć na wymycie auta przed korektą bo widać wszędzie piach zakamarki, nakładki na błotniki pod tablicą

A ja myślę, że to są przeskoki zdjęć i chyba po prostu nie są chronologicznie.

Chwilę po tym są już fotki z doczyszczoną tablicą i znaczkiem ;)

Tylne nadkola ciężej było wyczyścić a to za sprawą materiału którym zostały obite

takie mam chyba w crv, bo brudne wyglądają identycznie :|

edit:

aha, więcej takich prac poprosimy ;)

Link to comment
Share on other sites

Dziękuje wszystkim za komentarze.

Już nauczyłem się dwóch rzeczy (na przyszłość) dawać mniej pasty na pad oraz pracować na małych elementach.

Nie zostało trochę głębszych rys, chyba jednak? Nie chodzi o obtarcia. Wełniaka nie używałeś. Może łatwiej by poszło ;)

Zostało kilka rys, jak najbardziej. Jako początkujący nie chciałem "drzeć" lakieru do końca bo zamiast efektu pozostawiłbym straty.

Wełniaka mówisz? Jeżeli chodzi o polerowanie to zasada taka sama jak przy zwykłym padzie?

Następnym razem pracuj na mniejszych elementach, nie wysychała Ci pasta? :)

Generalnie to większość elementów dzieliłem aby zobaczyć efekt 50/50 akurat to jedne drzwi zrobiłem całe. Ciężko było pastę po polerowaniu usunąć z lakieru

Jakie przyśpieszenie i wrażenie z jazdy daje te 300konne auto? Czyżby wolniejsze od Porshe :-]

Cóż mogę powiedzieć. Zapodam może trochę danych i wyników z pomiarów.

Ten egzemplarz ma 333KM (Program ABT) oraz 380NM

Kilka prób z G-Techem i systemem Launch Control 0-96 wypluły rekord 4.97 sek. a powtarzalne 5.20 sek.

Na ćwiartce rekord to 13.8 ET

V-Max - 290 km/h (ściągnięty ogranicznik) licznikowo.

Jaki to kolor, brąz mocca czy czarny? Bo na różnych zdjęciach róznie wygląda.

Czy te zaciski to są standardowo w tym niebieskim kolorze w R36?

Kolor to czarna perła o oznaczeniu LC9X

Każda eRka Volkswagena ma niebieskie zaciski, tarcza ma średnicę 345mm

Link to comment
Share on other sites

Ten projekt powinien być dedykowany tym wszystkim którzy się boja zrobić "ten pierwszy raz"

Również dla tych, którzy uważają, iż twarde lakiery VW powinno się tylko rotacją miziać.

Adam, bardzo ładnie wyszło.

Bardzo skrupulatne podejście do auta.

To bardzo cieszy.

Fakt, robiłeś to a bardzo dużych panelach, ale człowiek zawsze się uczy.

333 konie... Miło.

A prędkość, jak prędkość...

To tylko troszkę szybciej niż 120.

A i tak przy tylu sie nie skręca, więc wrażeń jakiś wielce ekstremalnych nie ma. Oprócz tego, że świat troszkę szybciej miga za oknem.

A kierowca i tak tego nie widzi, bo widzi tylko wycinek pola przed soba.

A właściwie to przy dłuższej jeżdzie z taka prędkością, to jest w stanie zauważyć coś więcej niż tylko to, iż z lini przerywanej robi sie powoli ciągła, a droga na horyzoncie przerada się w strzałkę.

Dopiero po jakieś minucie jazdy z taka prędkościa można zauważyć, iż z szumu opływającego powietrza nie słychać radia.

Zresztą, silnika też nie słychać...

Link to comment
Share on other sites

Twarde lakiery w nowych VW to jakis mit, akurat w Passatch b6 sa miekkie jak masło.

Uzywałeś jakiegoś płynu inspekcyjnego pdoczas docierania pasty? Strasznie duzo zostawiłeś niewypracowanego produktu, jak nie było w czasie pracy przemywania IPA lub innym tego typu szuwaksem to mogło się zdarzyć, że większość rys została tylko przykryta.

edit:

Auto świetne , zapomniałem dodać ;) a i maszyny polerskiej nie ma co się bać, nie taki diabeł straszny.

Link to comment
Share on other sites

Dopiero po jakieś minucie jazdy z taka prędkością można zauważyć, iż z szumu opływającego powietrza nie słychać radia.

Zresztą, silnika też nie słychać...

Oj jeżeli chodzi o szum powietrza to V6 spokojnie na tych wydechach nie da mu szans! Strasznie warczy kiedy przepustnica jest otwarta na 100%...

A radio idzie zrobić głośniej, lecz po co? Dźwięk silnika jest zdecydowanie lepszy!

Uzywałeś jakiegoś płynu inspekcyjnego pdoczas docierania pasty? Strasznie duzo zostawiłeś niewypracowanego produktu, jak nie było w czasie pracy przemywania IPA lub innym tego typu szuwaksem to mogło się zdarzyć, że większość rys została tylko przykryta.

Żadnego płynu nie używałem. Teraz już wiem, że dawałem pasty zbyt dużo na pad. Przemywania IPA? Co to?
Link to comment
Share on other sites

IPA to alkohol izopropylowy. Stosuje się go 1:1 z wodą demineralizowaną.

Gdy zrobisz panel, to przemywasz IPA żeby zobaczyć efekt korekty. Tak jak pisał Krzysiek - jak nie używałeś IPA lub innego płynu do inspekcji, to mogło być tak, że część rys tylko przykryłeś/wypełniłeś.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy · zDetailingowani.pl - blog o detailingu

×
×
  • Create New...