Adamek Posted May 31, 2011 Report Share Posted May 31, 2011 Opel Signum 1.9 CDTI 2007" Tym razem na polerkę przyjechał do mnie Opel Signum z przebiegiem niewiele ponad 119kkm. W pięknym grafitowo-fioletowym kolorze. Samochód zadbany, wypachniany, polerowany ostatni raz dwa lata temu w ASO Opel. Lakier w normalnym świetle prezentował się dobrze, gdzie nie gdzie były większe lub mniejsze ryski i obtarcia. Samochód przyjechał prosto z myjni ręcznej. Także można było od razu przystąpić do korekty lakieru. Wnętrzem się nie zajmowałem. Oczywiście byłem przekonany, że zdjęć mam od groma ale jak już przeglądam je na komputerze to okazuje się iż nie ma z czego wybierać. Połowa rozmazana, bez ostrości. reszta zrobiona panelom przed korektą a po już nie. Szkoda, że nie uwieczniłem większych rys które udało mi się usunąć. Cóż. Albo polerujesz albo focisz. Następnym razem muszę się przyłożyć do zdjęć. Użyte materiały: Mycie. 1. Szampon Monster Shine + Woda 2. Glinka Meguiars Clay Bar 3. Meguiar's Quik Detailer 4. Nielsen Cyclone APC Koła. 1. Meguiar's Hot Rims Aluminium Wheel Cleaner 2. Meguiar's Hot Shine Tire Gel Korekta Lakieru/Zabezpieczenie. 1. Polerka Das-6 2. Pasta polerska S17+ 3. Pasta polerska S40+ 4. Meguiar's PlastX Clear Plastic 5. Wosk Meguiar's Gold Class Liquid Car Wax 6. Pady Scholl (Pomarańczowy i Niebieski) oraz Monster Shine (Czarny) - 125mm, 80mm Reszta. 1. Szyby: Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner Zaczynamy więc. Oto wspomniany samochód po wjeździe do garażu: Samochód na pierwszy ogień został wyglinkowany Meguiars Clay Bar, dużo brudu nie było: Jak pisałem wcześniej lakier wydawał się być w rewelacyjnej kondycji, po odpaleniu halogenu wyszło szydło z worka: Drzwi tył 50/50: Błotnik oraz drzwi po polerce: Tylne lampy zostały poddana korekcie Meguiars PlastX Clear Plastic tutaj prawa: 50/50: Po: Drzwi przód przed polerką: Po polerce: Zderzak przed: 50/50: Lampa tylna lewa przed: Po: Maska przed: 50/50: Po: Reling przed: Po: Po polerce samochód umyłem szamponem Monster Shine, wytarłem do sucha oraz przystąpiłem do woskowania Meguiar's Gold Class Liquid Car Wax Na zakończenie zajęłam się detalami. Znaczki wyczyściłem z zalegającego brudu Nilsenem Cyclone APC oraz pędzelkiem. Plastikowe elementy zewnętrzne zabezpieczyłem Meguiar's Gold Class Trim Detailer Szyby przetarłem Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner Felgi wyczyściłem Meguiar's Hot Rims Aluminium Wheel Cleaner Na opony nałożyłem Meguiar's Hot Shine Tire Gel Wydechy przetarłem Finish Kare #394 Niestety dnia następnego cały dzień padało, samochód przy odbiorze wyglądał tak Ogólnie nie skromnie mogę powiedzieć, że jestem bardzo zadowolony z pracy. Nad samochodem spędziłem wieczór oraz całą noc... ok 12h Dużo zarysowań które myślałem, że nie zejdą zeszły, te które właściciel wskazał palcem również. Jako początkujący w tym temacie liczę na uwagi, mile widziana krytyka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Monika_ Posted May 31, 2011 Report Share Posted May 31, 2011 Na zakończenie zajęłam się detalami. Znaczki wyczyściłem z zalegającego brudu Nilsenem Cyclone APC oraz pędzelkiem. Ale, że po woskowaniu? Ja bym to zrobiła raczej przed korektą. Dobre 50/50 :u Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fireman_marcin Posted May 31, 2011 Report Share Posted May 31, 2011 Kolejne potwierdzenie, że DASem też ładne efekty wychodzą, good job :u Fajne miejsce do pracy w ogóle, taki porządek w garażu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szynka Posted May 31, 2011 Report Share Posted May 31, 2011 Adam bardzo ładnie! Dobra robota :u Bardzo fajne fotki, czysto, przyjemnie - brawo :) Ale tak jak pisaliśmy w poprzednim projekcie - przecierałeś panele IPA ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marctwain Posted May 31, 2011 Report Share Posted May 31, 2011 Kolejny raz wygrana :u Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mar_1981 Posted May 31, 2011 Report Share Posted May 31, 2011 Bardzo ładnie wyszlo :u Tylko po woskowaniu jakoś tak mało "shine'u", może by coś innego dać - ale to tylko moje zdanie może niech się profesjonaliści wypowiedzą. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJ. Posted May 31, 2011 Report Share Posted May 31, 2011 Podoba mi się miejsce do pracy, czuć w nim klimat :u No i podoba mi się, że się rozkręcasz, oby tak dalej :ymapplause: Nie podoba mi się tylko, że lakier z 2007r a już dwukrotnie polerowany :? Jak właściciel nie weźmie się w garść to niedługo nie będzie co polerować.. :roll: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adamek Posted May 31, 2011 Author Report Share Posted May 31, 2011 Ale, że po woskowaniu? Ja bym to zrobiła raczej przed korektą. Tak wiem. Samochód przyjechał zaraz po myjni i zabrałem się za glinkowanie oraz polerowanie. Potem jak już wszystko ogarnąłem to tylne opisy samochodu mi wpadły w oko. Były brudne w środku. To je wyczyściłem. Bardzo fajne fotki, czysto, przyjemnie - brawo :) Ale tak jak pisaliśmy w poprzednim projekcie - przecierałeś panele IPA ? Co do fotek to nie jestem zadowolony. Na miejscu myślałem, że mam ich od groma i z wszystkiego. Jednak po przejrzeniu na komputerze dużo było niewyraźnych. Jak pracujesz to bardziej przykładasz się do tego co masz osiągnąć a o zdjęciach zapominasz. Następnym razem postaram się o lepszą foto-relację - od A do Z Co do Cleanera - No niestety nie zaopatrzyłem się jeszcze w taki specyfik :/ Podoba mi się miejsce do pracy, czuć w nim klimat :u No i podoba mi się, że się rozkręcasz, oby tak dalej :ymapplause: Nie podoba mi się tylko, że lakier z 2007r a już dwukrotnie polerowany :? Jak właściciel nie weźmie się w garść to niedługo nie będzie co polerować.. :roll: Garaż również mi się podoba a porządek w nim musi być. Wcześniejsza polerka miała miejsce tylko dlatego, że były lakierowane zderzaki po zakupie samochodu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szynka Posted May 31, 2011 Report Share Posted May 31, 2011 Co do Cleanera - No niestety nie zaopatrzyłem się jeszcze w taki specyfik :/IPA służy do sprawdzania stopnia korekty - zrobiłeś panel, wycierasz paste, pryskasz ipa, wycierasz i widzisz czy pasta zakryła czy usunęła. A to możesz kupić w najbliższym sklepie elektronicznym ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Monika_ Posted May 31, 2011 Report Share Posted May 31, 2011 Co do Cleanera - No niestety nie zaopatrzyłem się jeszcze w taki specyfik :/S40 jest również traktowany jako cleaner ;) a z tego co widzę, po S17 używałeś właśnie tej pasty Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marctwain Posted May 31, 2011 Report Share Posted May 31, 2011 Samo s40 ma tez niezły sheeting i kropelkowanie. Na bosaka. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.