Skocz do zawartości

Opel Vectra C 1.6


Adamek

Rekomendowane odpowiedzi

Opel Vectra C 1.6 2007"

Pod koniec zeszłego tygodnia do mojego skromnego garażu trafiła biała Vectra C z przebiegiem nieco ponad 75kkm.

Podstawowy biały lakier nie wyróżniał się niczym z tłumu. Zwykły samochód.

Był częstym gościem myjni automatycznych, wszędzie były mikrorysy oraz głębsze zadrapania (chyba po szczotkach)

Samochód przyjechał jak prosiłem prosto z myjni, pozostało mi tylko przygotowanie powierzchni pod polerkę.

Tym razem przecierałem powierzchnię po polerowaniu R222 Paintwork Cleanser (Nie wiem czy to dobrze czy źle)

Użyte materiały:

Mycie.

1. Szampon Monster Shine + Woda

2. Glinka Meguiars Clay Bar

3. Meguiar's Quik Detailer

4. Nielsen Cyclone APC

Koła.

1. Meguiar's Hot Rims Aluminium Wheel Cleaner

2. Meguiar's Hot Shine Tire Gel

Korekta Lakieru/Zabezpieczenie.

1. Polerka Das-6

2. Pasta polerska S17+

3. Pasta polerska S40+

4. Meguiar's PlastX Clear Plastic

5. Wosk Meguiar's Gold Class Liquid Car Wax

6. Pady Scholl (Pomarańczowy i Niebieski) oraz Monster Shine (Czarny) - 125mm, 80mm

7. R222 Paintwork Cleanser

Oto wspomniany samochód po wjeździe do garażu:

Dołączona grafika

Na pierwszy ogień postanowiłem wyczyścić wnęki, na białym kolorze widać wszystko.

Do tego posłużył mi Cyclone APC Nilsena oraz pędzelek.

Dołączona grafika

Wnęka tylnej klapy. Przed:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

W trakcie:

Dołączona grafika

Po:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Tylne drzwi. Przed:

Dołączona grafika

Po:

Dołączona grafika

Przednie drzwi. Przed:

Dołączona grafika

Po:

Dołączona grafika

Po wyczyszczeniu wnęk samochód został cały wyglinkowany.

Pracy było sporo ponieważ na białym kolorze widać każdą kropkę asfaltu. Kropki znikły, nie widać ich. Wygląda dobrze.

Sprawdźmy czy aby na pewno! W ruch poszedł IronX. Oto co ujrzały moje oczy. Czerwone ślady to bród który znalazł IronX!

Dołączona grafika

Teraz możemy przystąpić do polerowania lakieru. Sprzęt gotowy.

Dołączona grafika

Zaczynamy więc... Tylna klapa. Przed:

Dołączona grafika

50/50

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Po:

Dołączona grafika

Tył klapy. Przed:

Dołączona grafika

50/50:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Tylna lampa. Przed:

Dołączona grafika

Po:

Dołączona grafika

Błotnik tył. Przed:

Dołączona grafika

50/50:

Dołączona grafika

Po:

Dołączona grafika

Drzwi tył. Przed:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

50/50:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Drzwi przód. Przed:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

50/50:

Dołączona grafika

Lusterko przed:

Dołączona grafika

Po:

Dołączona grafika

Lusterko. Przed:

Dołączona grafika

Po:

Dołączona grafika

Drzwi kierowcy. Przed:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

50/50:

Dołączona grafika

Po:

Dołączona grafika

Drzwi tył. 50/50:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Drzwi oraz błotnik. Po:

Dołączona grafika

Całość po polerce:

Dołączona grafika

Kilka kółek wokół samochodu. Niby wszystko fajnie ale efekt psuje porysowana chromowana listwa na klapie!

Dołączona grafika

Do ręki zabrałem polerkę, pad 80mm oraz pastę Sonaxa do chromu. W trakcie:

Dołączona grafika

Już efekt widać:

Dołączona grafika

Na tym etapie samochód jak zwykle został umyty za pomocą szamponu Monster Shine oraz osuszony do sucha.

Koła zostały domyte Meguiar's Hot Rims Aluminium Wheel Cleaner a opony zabezpieczone Meguiar's Hot Shine Tire Gel

Przed:

Dołączona grafika

Po:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Po zrobieniu kół zabrałem się do nakładania mojego ulubionego wosku Meguiar's Gold Class Liquid Car Wax

Dlaczego ulubionego? Dlatego, że łatwo się go nakłada, ładnie pachnie i ze ścieraniem nie ma problemu.

Dołączona grafika

gdy skończyłem pastowanie pozostały standardowe detale.

Na zakończenie zajęłam się detalami. Zabezpieczyłem wszystkie zewnętrzne plastiki Meguiar's Gold Class Trim Detailer

Szyby natomiast przetarłem Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner

Tak prezentuje się gotowe do odbioru auto.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

W pełnym słońcu:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Wnętrze zostało dokładnie odkurzone a plastiki wytarte z kurzu.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

To by było na tyle. Nad samochodem spędziłem 14h

Nie do końca jestem zadowolony ponieważ zostało kilkanaście drobnych, ledwo widocznych rys ale takich które czuć pod paznokciem.

Nie mam pojęcia czym to usunąć. Pasta S03 Gold nie dawała rady więc dałem sobie spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


bardzo fajnie wyszło ,tylko wydaje mi sie ze na oponki powinieneś coś dać mniej błyszczącego , nie wiem po prostu jakoś mi sie nie widzi do całego projektu i stylu auta tak ordynarny połysk .

apropo tak z innej bajki , zastanawia mnie ze na tym forum jakoś ludzie mało używają " topowych " wosków , mam na myśli i swissvax czy zymol , nawet seba stosuje woski " dla ludu " ( delikatnie mówiąc ) lub których cena nie powoduje zawału . Trochę mnie to zastanawia . Na forum KA o swissvax czy zymol często prawią .

bardzo przepraszam ( za dużo gorzkiej żołądkowej ) :o ^:)^ , przepraszam i Monia i Adamek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek, to projekt Adama a nie Moniki ;)

No i podaj mi argument, dlaczego mielibyśmy używać SV albo Zymola? ;)

Osobiście kupiłem Zymola i jeszcze nawet nie otworzyłem puchy :lol: Nie śpieszy mi się, mam tyle siuwaksów "dla ludu" do przetestowania, że nawet nie myślę o nakładaniu "TOP-owych" produktów..

A co do samej pracy Adamie:

Bardzo mi się podoba, że robisz coraz więcej aut, z każdym jak zapewne zauważyłeś, nabierasz większej wprawy, szybkości i pewności w pracy. Oby ta tendencja się utrzymała :u

Ciekawi mnie polerowanie miejsc wokół znaczków w Twoim wykonaniu. Widzę nieoklejony element (znaczek Opla na klapie), jeździłeś po nim maszyną? Widzę w środku z lekka przepolerowaną blachę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie wyszła ta Vectra, ostatnio też robiłem białasa tylko był to passat CC, użyłem na koniec Pete's i wyszło istne lustro. No ale wracając do Vectry to widać że się mocno napracowałeś, największe wrażenie zrobiła na mnie chromowana listwa na klapie - mam podobną w zafirze i jakoś nie mogę sobie z nią poradzić :(

Oby tak dalej bo fajnie się ogląda projekty bez tych wszystkich Zymoli i innych preparatów na które nas nie stać :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam, pieknie zrobiles te Vectre! Moj pierwszy samochod byl bialy i ze specjalnym sentymentem traktuję ten kolor.

Jak widać zestaw DAS6 i combo Scholla wystarczy do szczescia. Zawodowe fotki tylko dopelniaja projekt.

Jesli chodzi o uzyte siuwaksy, to tylko do Hot Shine Tire Gel mam zastrzeżenie, że połysk jest za mocny. Nie uzywalem tego dressingu, takze nie wiem, czy da sie zredukowac jego połysk przez starcie MF albo rozcienczenie dressingu, ale IMO warto by bylo troche ten polysk przytemperowac. Cala reszta ^:)^

MY nie jesteś tamtym, "niezależnym" forum, którego właściciel jest dystrybutorem SW. :lol: Cała tajemnica. :lol:

LOL, chłopie! za samo mowienie o tym to na KA bana można dostać. Takze cśśśś, bo sie wyda =))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje serdecznie wszystkim za komentarze!

Szybko poszło ;) Lakier chyba do twardych nie należy?

Lakier wydaje mi się strasznie miękki po polerce a przed woskiem był taki dziwny w dotyku. Taki gumowaty... Taki fajny!

bardzo fajnie wyszło ,tylko wydaje mi sie ze na oponki powinieneś coś dać mniej błyszczącego , nie wiem po prostu jakoś mi sie nie widzi do całego projektu i stylu auta tak ordynarny połysk.

Do tej pory stosowałem ten preparat na oponach z bardzo małym profilem i zawsze mi się podobało. Tym razem zastosowałem go na balonie 65 i efekt jest jaki jest.

Faktycznie mógłby być bardziej matowy.

A co do samej pracy Adamie:

Bardzo mi się podoba, że robisz coraz więcej aut, z każdym jak zapewne zauważyłeś, nabierasz większej wprawy, szybkości i pewności w pracy. Oby ta tendencja się utrzymała :u

Ciekawi mnie polerowanie miejsc wokół znaczków w Twoim wykonaniu. Widzę nieoklejony element (znaczek Opla na klapie), jeździłeś po nim maszyną? Widzę w środku z lekka przepolerowaną blachę..

Z każdym samochodem czegoś nowego się nauczę. To fakt.

Jednego czego brakuje mi do szczęścia to zrobić chociaż jeden samochód z kimś kto pracuje w tym kilka lat i jest tzw. profesjonalistą w temacie.

Z kimś kto mi powie słuchaj, to robisz źle ale to robisz dobrze, albo robisz wszystko źle... To co teraz robię nauczyłem się sam, nie wiem czy robię to dobrze, czy źle.

Nie wiem czy sobie coś komplikuje czy ułatwiam... A może idzie łatwiej zrobić. I z tym mam największy problem.

Jedynie z kim rozmawiałem to z kolegą nox'em który dał mi kilka cennych wskazówek za które dziękuję.

Co do lakieru pod znaczkiem na tylnej klapie to próbowałem tam zdziałać padem 80mm. Znaczek również przepolerowałem bo był matowy. Coś tam oczywiście zostało ale wygląda o niebo lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak spisuje się ta pasta Sonaxa do chromu? Jakim padem robiłeś tą listwę?

Niczym innym nie pracowałem więc ciężko mi porównać ją do czegoś innego.

Z tym co miała zrobić sobie poradziła a rys na tej listwie było sporo.

Jeżeli chodzi o pad to najpierw działałem na Monster Shine - Średni a później tego samego producenta - Wykończeniowy - 80mm

Podsumowując z tej pasty jestem zadowolony, zadrapania usunęła, listwa odżyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za komentarze.

Adam ja mam pytanie jak poradziłeś sobie z lakierem na tylnej klapie w znaczku opla.

Jak tam lakier doczyścić i czym.

Próbowałem tam zadziałać padem 80mm oraz pastami S17 i S40. W sumie większych rys tam nie było.

Bardzo fajna fotorelacja, strasznie mi się podobają zdjęcia!! :) Jest pare niedociągnięć, co widać na fotkach w słońcu, tylny słupek pokazuje jakieś tam ryski, ale ja bym się nie przejmował zbytnio:D Różnica jest bardzo duża na korzyść!!

Tak jak napisałem w pierwszym poście, ileś tam rysek pozostało. Nie chciałem ich drzeć bo nie miało to większego sensu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...