Skocz do zawartości

Audi A3 1.8 bordo


k24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Jest to mój pierwszy projekt detallingowy, ale wszystko robię zgodnie ze sztuką,

mimo że mam 17 lat :lol:

A3 należy do mojej mamy, jest z 1996 roku. Od kupna wymienione wiele części mechanicznych, więc pomyślałem że warto zająć się także lakierem.

Detalling Audi będę przedstawiał w kilku/kilkunastu fazach ponieważ jeszcze trzeba

odwiedzać szkołę :oops: :oops:

Zabawki których będę używał przy samochodzie:

Garaż do prac 6mx5.5m

Kesrtel SIM180

Menzerna FG500, FF3000

Pady Flexipads/styl menzerna 135mm/80mm

Karcher 4.00 EcoSilent

PB TR

PB B&B

PB B&S

PB QD+

DJ LP

DJ BV PRO

DJ DW

Meg GC

Meg APC

Glinka BH soft

FK 1000p

DG #901

ValetPro BlueGel

AG Body Shampoo Conditioner

AG SRP

AG Interior Shampoo

AG Vinyl & Rubber

AG Engenia & Machine

AG Instatn Tyre Dressing

AG Bumper Care

AG Fast Glass

Sonax do chromu i aluminium

Pędzelek ValetPro

Plus-10

link do albumu z testerami:

http://s1118.photobucket.com/albums/k611/k2421/Kolekcja/

Na A3 jest masa swirli, kilka hologramów i ślady po zaprawkach na masce.

Mimo to nie jest źle z tym samochodem porównując do niektórych projektów na forum :D

06-06-2011

Pierwszy dzień zabawy

Auto zostało umyte w sobote i do dzisiaj zrobiło ok 150km więc było lekko zakurzone.

QD+ w zupełności wystarczył do usunięcia kurzu.

Użyłem Plus-10 do usunięcia smoły, której nie było zbyt wiele.

Potem w ruch poszła glinka BH, a jako lubrykant woda z minimalną ilością DG 901.

Szybka ocena stanu lakieru pod halogenem:

Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Do oklejenia użyłem zwykłej taśmy malarskiej.

Dołączona grafika

Kilka zdjęć 50/50 na przednim błotniku po FG500 na białym padzie.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Stan lakieru po FF300 na pomarańczowym padzie:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Na dzień dzisiejszy to tyle, jutro maska, drugi błotnik, zderzak i lampy :ad:. Pozdrawiam wszystkich i dzięki za przeczytanie tematu i wyrażenie swoich opinii!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Z fg500 pracuje się bardzo bardzo łatwo, daje się wypracować do zniknięcia a gdy pracuje na płaskich powierzchniach pylenie praktycznie nie występuje. Ładnie wyciąga rysy po papierze 2000, ciężko narobić hologramów które i tak ff3000 usuwa bez najmniejszego problemu.

Jestem bardzo zadowolony, mimo że nie mam porównania do innych past.

edit:

No i tak. Polerka zajęła 12h z przerwami na śniadanie, fryzjera, obiad, kolacje i 2 kawy. :-] :-]

Nic poza wypolerowaniem i umyciem samochodu nie zdążyłem zrobić, niestety. Przeprowadzoną korekte oceniam na jakieś 80%, dalsze targanie lakieru wg mnie bezsensowne. Ogólnie jestem bardzo zadowolony. :u :u

Jutro zajmę się zabezpieczaniem lakieru. O:-) O:-)

Ps. zdjęcia ładują się na serwer, powinny pojawić się w temacie za jakąś godzinkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Trochę długo ta godzinka trwała, ale ważne że jest.

Na aucie zostały głębsze ryski na które przyjdzie czas za jakiś mały miesiąc, gdy wosk będzie mocno osłabiony :-]

Nie wszędzie są zrobione zdjęcia 50/50 albo z lenistwa

albo chęci dalszej pracy z lakierem.

Brakuje także zdjęć całości w słońcu - bo go nie ma.

Mimo wszystko coś tam widać. Lakier jest przepiękny,

można ujrzeć w nim niebieskie drobinki co grubo podbija

efekt :mrgreen:

Trochę zdjęć:

Bagażnik:

Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Błotnik lewy przód:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Drzwi Lewe:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dach:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Drzwi Prawe:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Błotnik lewy tył:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Piękne hologramy prawda?

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Błotnik prawy tył:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Maska:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Zderzak przód:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Tutaj widać pęknięcia.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Zderzak tył:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Od polerki minęły jakieś 2 tygodnie, auto przez ten czas było umyte 2 razy AG BSC i rękawicą z mf od PB. Codziennie z rana na auto szedł Qd+, aż do wczoraj, gdy moja 4-letnia siostra postanowiła mnie wyręczyć. Użyła do tego płynu do szyb i jakieść starej szmaty. Nie musze wspominać że auto było trochę brudne i stało przez noc w deszczu.

Efektem tego jest Zorro na drzwiach i duuużo rysek, na szczęście tylko na błotniku i masce.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Przynajmniej było na czym testować Liquid Gold.

W zeszłą sobotę wziąłem się za bagażnik, z takimi efektami:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Zapasówka, najpierw APC 1:10, pozostałości Blue Gel 1:5, smoła Autosmart, glinka BH, DJ LP + FK 1000p

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

I w tym momencie aparat powiedział pa pa.

To do następnego, Panowie :ad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felga ładnie domyta. Bagażnik też przejrzał.

Ale fotki przy pracy z lakierem słabe. Część w ogóle nie do oglądania. A szkoda, bo lakier rzeczywiście piękny :u

Część zdjęć się powtarza pod różnymi opisami, np zdjęcie 9, 10 z części "błotnik lewy przód" to to samo co 15, 16 z części "błotnik prawy tył". To pomyłka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiedziałem że namące coś ze zdjęciami, to z powodu tego że co chwila fociłem inny elemant w innym stanie, a potem z aparatu wszystko kopiowałem do folderów. Gdybym wycinał to nie byłoby tego problemu, no ale trudno. :x

Monika, jakieś rady co do zdjęć? Krytyka jest lepsza od pozytywnych opinii ale dobrze gdy niesie w sobie pomoc w rozwiązaniu wad :u

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Młody starasz się - widać zapał i serce do pracy na autem :u :D

Co do zdjęć to zgadzam się z Monią - przed wrzuceniem na forum rób jakąś selekcję - idź na jakość a nie ilość.

Dawaj też trochę fotek z większej odległości, bo na tych rozmydlonych "macro" naprawdę niewiele widać :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macro są fajne jak chcemy pokazać ziarno po korekcie, albo krople po lsp.

Przy pokazywaniu wad które są do skorygowania ja osobiście robię fotki z trochę większej odległości i staram się na zdjęciu ująć coś charakterystycznego obok rysy (kierunkowskaz, kawałek klamki, zaczynający się błotnik, itd.). I tak samo staram się zrobić fotkę po skorygowaniu elementu (też z tym czymś charakterystycznym). Po pierwsze, żeby mi było łatwiej zorientować się później przy opisywaniu zdjęć, a po drugie, żeby oglądający widział nad jaką częścią auta pracowałam, a nie musiał mi wierzyć na słowo ;)

Fajne masz niektóre te zdjęcia. Ale następnym razem tak jak Mirek napisał - zrób większą selekcję. Te nieostre wyrzuć, a dobre, nawet jeśli okaże się, że jest ich mało, obronią się same, bo jak widać zapał masz :u

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...