Skocz do zawartości

Ciężki temat


Sucre

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dziś zrobiłem podejście do Bmw X6. Kombinacja jaką zastosowałem to pp+megsowa 105. Zachęcony tym że na ostatnim projekcie ( E90 ) dawało sobie bez problemu radę tutaj dostałem solidnego kopniaka w twarz...praktycznie nic nie ruszała...Czy lakier na X6 jest aż tak twardy??

W tygodniu kupię kilka cuttingów i zrobię podejście drugie :evil:

Jeszcze jedna rzecz, na X6 jak i wielu nowych samochodach jest masa przetłoczeń/załamań, do tej pory robiłem samochody starsze o nie tak wysublimowanych kształtach. Rozumiem że na wszelkie załamania i krawędzie mam zwracać szczególną uwagę, tym bardziej jak będę pracował cuttingiem??

Kurcze tę krawędzie są strasznie męczące podczas pracy..Jak Wy do nich podchodzicie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


PP+105 to nie jest optimum siły cięcia jeśli chodzi o kombinację, być może faktycznie lepiej poradziłyby sobie CP (cutting, compound) ze 105. A jeśli to nie zdaje egzaminu, chwytasz futro. Na przetłoczenia najlepiej małe pady, zmieszczą się wszędzie. Ewentualnie miękki i gruby BP, musi być trochę "mięsa" żeby kształtem dopasowywać się do powierzchni i nie przecierać lakieru. Ja ostatnio kupiłem w ABW podkładkę amortyzującą i będę ją stosował przy ostrych kombinacjach, jako plasterek między BP Flexipads a gąbką :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz wypróbuję niebieskiego hard cuttinga z ABW, zobaczymy jak nim będzie szło..JJ. nie chodzi mi o trudno dostępne miejsca tylko o przetłoczenia np. na błotniki. Kiedyś czytałem że na twardej gąbce wystarczy dellikatnie docisnąć na przetłoczeniu i od razu można się przebić :(

JJ. Poka poka jak wygląda ta podkładka amortyzująca, co ona daje??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na ostrych kombinacjach jadąc po przetłoczeniach na błotnikach starałem się słabiej dociskać, bo wtedy kontakt krawędzi gąbki z lakierem drastycznie wzrasta, kiedy chcemy aby środek gąbki dotknął lakieru. Oprócz tego musisz sobie wyrobić odpowiednie kierunki pracy przy takich elementach, czasem nawet podzielić je na więcej części. Na przykład, jeśli robisz błotnik, to zrób wszystko dookoła oprócz tego przetłoczenia. Później skup się na samym przetłoczeniu. Łatwiej będzie jeździć lewo-prawo i góra-dół na samym przetłoczeniu aniżeli skakać z przetłoczenia na błotnik i kusić los :) Takie moje zdanie, niech w tej kwestii wypowiedzą się profesjonaliści, bo ja, amator, mogę sobie gdybać :roll:

A to wspomniana przekładka:

Dołączona grafika

Z jednej strony miękka część:

Dołączona grafika

Z drugiej ostry rzep:

Dołączona grafika

A po środku gąbka, 1cm gąbki:

Dołączona grafika

Specjalnie do pokazania wziąłem niebieskiego pada ABW, widzimy, że rzep pokrywa jego całą powierzchnię:

Dołączona grafika

Tutaj z nałożoną przekładką:

Dołączona grafika

A tutaj z BP FP:

Dołączona grafika

Kawał mięsa do uginania się :lol:

Niedługo będę testował takie rozwiązanie i podzielę się z Wami wrażeniami, nie mniej jednak polecałbym takie wyjście przy ostrych kombinacjach pasta + pad, gdyż jak wiadomo, mamy do czynienia z dużą agresywnością i można zrobić kuku. Poza tym, mniejsze ryzyko podskakiwania polerki, większy komfort pracy :u

A tutaj obrazek który chyba lepiej uzmysłowi i pozwoli Wam wyobrazić sobie to, co mam na myśli:

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

robiłem 3 x6 i jedna x5 z tych lat produkcyjnych i nie było większego problemu osobiście robiłem to wcześniej s3+ scholla na białym padzie MS a ostatnio s03 gold świetnie dawał rade również na biały padzie jest tam sporo przetłoczeń ale są duże i łatwo można traktować każde przetłoczenie jako osobny element , jedynie uważać na ranty i wsio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobre pytanie Marcin :)

Ogólnie sprawa ma się tak, że wszystko co dochodzi do obrysu gąbki może być zagrożeniem dla lakieru i ewentualnych przycierek. Rzep w padzie na całej powierzchni to bezpieczeństwo dla Nas podczas odrywania BP, nie boimy się, że jeśli rzep jest wielkości BP to odejdzie od gąbki, z drugiej jednak strony jest to co mówisz - rzep aż do krawędzi podnosi ryzyko zrobienia kuku. Ile za, tyle przeciw. Myślę, że dokładniejsze oklejenie elementów potencjalnie zagrożonych załatwi sprawę. Wszak lepiej przyszorować rzepem niż BP (w innym wątku pokazywałem wielkość padów MS i 6" BP :)

ALE!

Najlepiej zweryfikować Nasze dywagację poprzez praktykę :) :u

Cieszy mnie bardzo, że się rozkręcacie w polerowaniu (Adamek, Monia, Sucre, Tomaszek, jeszcze Ty), więc myślę, że prędzej czy później któreś z Was będzie mogło dorzucić od siebie bardzo przydatne spostrzeżenia w temacie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek no właśnie mnie nie chodzi o same przetłoczenia ale o krawędzie, boje się że najeżdzając na nie cuttingiem mogę się przebić...no nic, będzie trzeba mega uważać i jakoś się ogarnie..Maciek z Scholla mam s10 ale ona chyba będzie za słaba..

JJ. bardzo fajna ta podkładka, gdzie można taką zakupić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam, patrząc na tą fotkę

Dołączona grafika

i to co oznaczyłem na niej to postąpił bym tak:

-czerwony pasek - taśma ochronna - oklejona krawędź aby jej nie uszkodzić

-niebieska kreska - obszar pracy - w tym przypadku na dużym padzie. Powyżej robił bym tylko małym i uważał na oklejoną krawędź dojeżdżając do niej.

Nic innego chyba nie wymyślisz, po prostu trzeba uważać ;)

Powodzenia ;)

PS. JJ kupił tą podkładkę w ABW. Piszę o tym na samym początku :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...