Sucre Opublikowano 17 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Witam Dziś zrobiłem podejście do Bmw X6. Kombinacja jaką zastosowałem to pp+megsowa 105. Zachęcony tym że na ostatnim projekcie ( E90 ) dawało sobie bez problemu radę tutaj dostałem solidnego kopniaka w twarz...praktycznie nic nie ruszała...Czy lakier na X6 jest aż tak twardy?? W tygodniu kupię kilka cuttingów i zrobię podejście drugie :evil: Jeszcze jedna rzecz, na X6 jak i wielu nowych samochodach jest masa przetłoczeń/załamań, do tej pory robiłem samochody starsze o nie tak wysublimowanych kształtach. Rozumiem że na wszelkie załamania i krawędzie mam zwracać szczególną uwagę, tym bardziej jak będę pracował cuttingiem?? Kurcze tę krawędzie są strasznie męczące podczas pracy..Jak Wy do nich podchodzicie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJ. Opublikowano 17 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 PP+105 to nie jest optimum siły cięcia jeśli chodzi o kombinację, być może faktycznie lepiej poradziłyby sobie CP (cutting, compound) ze 105. A jeśli to nie zdaje egzaminu, chwytasz futro. Na przetłoczenia najlepiej małe pady, zmieszczą się wszędzie. Ewentualnie miękki i gruby BP, musi być trochę "mięsa" żeby kształtem dopasowywać się do powierzchni i nie przecierać lakieru. Ja ostatnio kupiłem w ABW podkładkę amortyzującą i będę ją stosował przy ostrych kombinacjach, jako plasterek między BP Flexipads a gąbką :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sucre Opublikowano 17 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Teraz wypróbuję niebieskiego hard cuttinga z ABW, zobaczymy jak nim będzie szło..JJ. nie chodzi mi o trudno dostępne miejsca tylko o przetłoczenia np. na błotniki. Kiedyś czytałem że na twardej gąbce wystarczy dellikatnie docisnąć na przetłoczeniu i od razu można się przebić :( JJ. Poka poka jak wygląda ta podkładka amortyzująca, co ona daje?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJ. Opublikowano 17 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Ja na ostrych kombinacjach jadąc po przetłoczeniach na błotnikach starałem się słabiej dociskać, bo wtedy kontakt krawędzi gąbki z lakierem drastycznie wzrasta, kiedy chcemy aby środek gąbki dotknął lakieru. Oprócz tego musisz sobie wyrobić odpowiednie kierunki pracy przy takich elementach, czasem nawet podzielić je na więcej części. Na przykład, jeśli robisz błotnik, to zrób wszystko dookoła oprócz tego przetłoczenia. Później skup się na samym przetłoczeniu. Łatwiej będzie jeździć lewo-prawo i góra-dół na samym przetłoczeniu aniżeli skakać z przetłoczenia na błotnik i kusić los :) Takie moje zdanie, niech w tej kwestii wypowiedzą się profesjonaliści, bo ja, amator, mogę sobie gdybać :roll: A to wspomniana przekładka: Z jednej strony miękka część: Z drugiej ostry rzep: A po środku gąbka, 1cm gąbki: Specjalnie do pokazania wziąłem niebieskiego pada ABW, widzimy, że rzep pokrywa jego całą powierzchnię: Tutaj z nałożoną przekładką: A tutaj z BP FP: Kawał mięsa do uginania się :lol: Niedługo będę testował takie rozwiązanie i podzielę się z Wami wrażeniami, nie mniej jednak polecałbym takie wyjście przy ostrych kombinacjach pasta + pad, gdyż jak wiadomo, mamy do czynienia z dużą agresywnością i można zrobić kuku. Poza tym, mniejsze ryzyko podskakiwania polerki, większy komfort pracy :u A tutaj obrazek który chyba lepiej uzmysłowi i pozwoli Wam wyobrazić sobie to, co mam na myśli: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marctwain Opublikowano 17 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Ciekawy ten amorek. Sucre, spróbuj futerkiem ze słabsza pastą. Zobaczysz czy daje radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNB SWEDEN Opublikowano 17 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Bardzo fajna kombinacja JJ :u zdasz poniej dokladniejsza relacje jak to smiga bo chyba pady ABW sa w dobrej cenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJ. Opublikowano 17 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Jeśli chodzi o cenę to ABW bije na głowę. Za cenę 10 gąbek 3M'a mam 30 gąbek ABW. Co do ich jakości, postaram się w przyszłym tygodniu (czwartek, piątek) nagrać jakąś robotę.. :roll: Więc, stay tuned! ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator nox Opublikowano 17 Czerwca 2011 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 robiłem 3 x6 i jedna x5 z tych lat produkcyjnych i nie było większego problemu osobiście robiłem to wcześniej s3+ scholla na białym padzie MS a ostatnio s03 gold świetnie dawał rade również na biały padzie jest tam sporo przetłoczeń ale są duże i łatwo można traktować każde przetłoczenie jako osobny element , jedynie uważać na ranty i wsio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Opublikowano 17 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Ja miałem robić x6 ale wersja HARTGE poszerzona z nakłdkami na błotniki na których od bezdotykowej myjni schodził lakier :roll: ogólnie odpuściłem temat bo właściciel chciał cuda za psi $$$ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar_1981 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Nie wiem czy mogę podczepić się pod temat ale pytanie do JJ. Czy ta przekładka nie zrobi kuku lakierowi rzepem bo w większości pady mają szerszą średnicą niż podstawka a tu widze że rzep jest równy z padem :?: Takie pytanie laika :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJ. Opublikowano 17 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Bardzo dobre pytanie Marcin :) Ogólnie sprawa ma się tak, że wszystko co dochodzi do obrysu gąbki może być zagrożeniem dla lakieru i ewentualnych przycierek. Rzep w padzie na całej powierzchni to bezpieczeństwo dla Nas podczas odrywania BP, nie boimy się, że jeśli rzep jest wielkości BP to odejdzie od gąbki, z drugiej jednak strony jest to co mówisz - rzep aż do krawędzi podnosi ryzyko zrobienia kuku. Ile za, tyle przeciw. Myślę, że dokładniejsze oklejenie elementów potencjalnie zagrożonych załatwi sprawę. Wszak lepiej przyszorować rzepem niż BP (w innym wątku pokazywałem wielkość padów MS i 6" BP :) ALE! Najlepiej zweryfikować Nasze dywagację poprzez praktykę :) :u Cieszy mnie bardzo, że się rozkręcacie w polerowaniu (Adamek, Monia, Sucre, Tomaszek, jeszcze Ty), więc myślę, że prędzej czy później któreś z Was będzie mogło dorzucić od siebie bardzo przydatne spostrzeżenia w temacie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar_1981 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Dzięki za odpowiedź. Czekam na opinie po przetestowaniu tej podkładki ;) P.S. Cały czas mam dylemat czy wziąść jakiś samochód na zarobek...ale chyba do odważnych świat należy. Dobre nie śmiecę już, bo odbiegam od tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sucre Opublikowano 17 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Maciek no właśnie mnie nie chodzi o same przetłoczenia ale o krawędzie, boje się że najeżdzając na nie cuttingiem mogę się przebić...no nic, będzie trzeba mega uważać i jakoś się ogarnie..Maciek z Scholla mam s10 ale ona chyba będzie za słaba.. JJ. bardzo fajna ta podkładka, gdzie można taką zakupić?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynka Opublikowano 18 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2011 Adam, patrząc na tą fotkę i to co oznaczyłem na niej to postąpił bym tak: -czerwony pasek - taśma ochronna - oklejona krawędź aby jej nie uszkodzić -niebieska kreska - obszar pracy - w tym przypadku na dużym padzie. Powyżej robił bym tylko małym i uważał na oklejoną krawędź dojeżdżając do niej. Nic innego chyba nie wymyślisz, po prostu trzeba uważać ;) Powodzenia ;) PS. JJ kupił tą podkładkę w ABW. Piszę o tym na samym początku :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.