Jump to content

Ciężki temat


Sucre

Recommended Posts

Witam

Dziś zrobiłem podejście do Bmw X6. Kombinacja jaką zastosowałem to pp+megsowa 105. Zachęcony tym że na ostatnim projekcie ( E90 ) dawało sobie bez problemu radę tutaj dostałem solidnego kopniaka w twarz...praktycznie nic nie ruszała...Czy lakier na X6 jest aż tak twardy??

W tygodniu kupię kilka cuttingów i zrobię podejście drugie :evil:

Jeszcze jedna rzecz, na X6 jak i wielu nowych samochodach jest masa przetłoczeń/załamań, do tej pory robiłem samochody starsze o nie tak wysublimowanych kształtach. Rozumiem że na wszelkie załamania i krawędzie mam zwracać szczególną uwagę, tym bardziej jak będę pracował cuttingiem??

Kurcze tę krawędzie są strasznie męczące podczas pracy..Jak Wy do nich podchodzicie??

Link to comment
Share on other sites


PP+105 to nie jest optimum siły cięcia jeśli chodzi o kombinację, być może faktycznie lepiej poradziłyby sobie CP (cutting, compound) ze 105. A jeśli to nie zdaje egzaminu, chwytasz futro. Na przetłoczenia najlepiej małe pady, zmieszczą się wszędzie. Ewentualnie miękki i gruby BP, musi być trochę "mięsa" żeby kształtem dopasowywać się do powierzchni i nie przecierać lakieru. Ja ostatnio kupiłem w ABW podkładkę amortyzującą i będę ją stosował przy ostrych kombinacjach, jako plasterek między BP Flexipads a gąbką :)

Link to comment
Share on other sites

Teraz wypróbuję niebieskiego hard cuttinga z ABW, zobaczymy jak nim będzie szło..JJ. nie chodzi mi o trudno dostępne miejsca tylko o przetłoczenia np. na błotniki. Kiedyś czytałem że na twardej gąbce wystarczy dellikatnie docisnąć na przetłoczeniu i od razu można się przebić :(

JJ. Poka poka jak wygląda ta podkładka amortyzująca, co ona daje??

Link to comment
Share on other sites

Ja na ostrych kombinacjach jadąc po przetłoczeniach na błotnikach starałem się słabiej dociskać, bo wtedy kontakt krawędzi gąbki z lakierem drastycznie wzrasta, kiedy chcemy aby środek gąbki dotknął lakieru. Oprócz tego musisz sobie wyrobić odpowiednie kierunki pracy przy takich elementach, czasem nawet podzielić je na więcej części. Na przykład, jeśli robisz błotnik, to zrób wszystko dookoła oprócz tego przetłoczenia. Później skup się na samym przetłoczeniu. Łatwiej będzie jeździć lewo-prawo i góra-dół na samym przetłoczeniu aniżeli skakać z przetłoczenia na błotnik i kusić los :) Takie moje zdanie, niech w tej kwestii wypowiedzą się profesjonaliści, bo ja, amator, mogę sobie gdybać :roll:

A to wspomniana przekładka:

Dołączona grafika

Z jednej strony miękka część:

Dołączona grafika

Z drugiej ostry rzep:

Dołączona grafika

A po środku gąbka, 1cm gąbki:

Dołączona grafika

Specjalnie do pokazania wziąłem niebieskiego pada ABW, widzimy, że rzep pokrywa jego całą powierzchnię:

Dołączona grafika

Tutaj z nałożoną przekładką:

Dołączona grafika

A tutaj z BP FP:

Dołączona grafika

Kawał mięsa do uginania się :lol:

Niedługo będę testował takie rozwiązanie i podzielę się z Wami wrażeniami, nie mniej jednak polecałbym takie wyjście przy ostrych kombinacjach pasta + pad, gdyż jak wiadomo, mamy do czynienia z dużą agresywnością i można zrobić kuku. Poza tym, mniejsze ryzyko podskakiwania polerki, większy komfort pracy :u

A tutaj obrazek który chyba lepiej uzmysłowi i pozwoli Wam wyobrazić sobie to, co mam na myśli:

Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o cenę to ABW bije na głowę. Za cenę 10 gąbek 3M'a mam 30 gąbek ABW. Co do ich jakości, postaram się w przyszłym tygodniu (czwartek, piątek) nagrać jakąś robotę.. :roll:

Więc, stay tuned! ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

robiłem 3 x6 i jedna x5 z tych lat produkcyjnych i nie było większego problemu osobiście robiłem to wcześniej s3+ scholla na białym padzie MS a ostatnio s03 gold świetnie dawał rade również na biały padzie jest tam sporo przetłoczeń ale są duże i łatwo można traktować każde przetłoczenie jako osobny element , jedynie uważać na ranty i wsio

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy mogę podczepić się pod temat ale pytanie do JJ. Czy ta przekładka nie zrobi kuku lakierowi rzepem bo w większości pady mają szerszą średnicą niż podstawka a tu widze że rzep jest równy z padem :?: Takie pytanie laika :)

Link to comment
Share on other sites

Bardzo dobre pytanie Marcin :)

Ogólnie sprawa ma się tak, że wszystko co dochodzi do obrysu gąbki może być zagrożeniem dla lakieru i ewentualnych przycierek. Rzep w padzie na całej powierzchni to bezpieczeństwo dla Nas podczas odrywania BP, nie boimy się, że jeśli rzep jest wielkości BP to odejdzie od gąbki, z drugiej jednak strony jest to co mówisz - rzep aż do krawędzi podnosi ryzyko zrobienia kuku. Ile za, tyle przeciw. Myślę, że dokładniejsze oklejenie elementów potencjalnie zagrożonych załatwi sprawę. Wszak lepiej przyszorować rzepem niż BP (w innym wątku pokazywałem wielkość padów MS i 6" BP :)

ALE!

Najlepiej zweryfikować Nasze dywagację poprzez praktykę :) :u

Cieszy mnie bardzo, że się rozkręcacie w polerowaniu (Adamek, Monia, Sucre, Tomaszek, jeszcze Ty), więc myślę, że prędzej czy później któreś z Was będzie mogło dorzucić od siebie bardzo przydatne spostrzeżenia w temacie :)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź. Czekam na opinie po przetestowaniu tej podkładki ;)

P.S. Cały czas mam dylemat czy wziąść jakiś samochód na zarobek...ale chyba do odważnych świat należy. Dobre nie śmiecę już, bo odbiegam od tematu.

Link to comment
Share on other sites

Maciek no właśnie mnie nie chodzi o same przetłoczenia ale o krawędzie, boje się że najeżdzając na nie cuttingiem mogę się przebić...no nic, będzie trzeba mega uważać i jakoś się ogarnie..Maciek z Scholla mam s10 ale ona chyba będzie za słaba..

JJ. bardzo fajna ta podkładka, gdzie można taką zakupić??

Link to comment
Share on other sites

Adam, patrząc na tą fotkę

Dołączona grafika

i to co oznaczyłem na niej to postąpił bym tak:

-czerwony pasek - taśma ochronna - oklejona krawędź aby jej nie uszkodzić

-niebieska kreska - obszar pracy - w tym przypadku na dużym padzie. Powyżej robił bym tylko małym i uważał na oklejoną krawędź dojeżdżając do niej.

Nic innego chyba nie wymyślisz, po prostu trzeba uważać ;)

Powodzenia ;)

PS. JJ kupił tą podkładkę w ABW. Piszę o tym na samym początku :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy

×
×
  • Create New...