Adamek Opublikowano 11 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 Opel Vectra C Kombi 1.9 CDTI 2006" Ostatnio mój garaż odwiedził kolega z Oświęcimia i jego Vectra Kombi w perłowo czarnym kolorze. Samochód ma nalatane ok 181kkm, większość tego przebiegu zrobił na Niemieckich autostradach. Lakier na większości elementów oryginalny. Zderzaki jednak nadają się do lakierowania ponieważ są poobijane i posiadają sporo odprysków. Malowana była tylko maska na której Polski lakiernik odcisnął swój znak w postaci dziwnych plam które przypominały skórkę pomarańczy. Niestety w/w plam nie udało mi się uwiecznić aparatem. Zostały one natomiast potraktowane papierem wodnym i pastami S03 Gold, S17+ oraz S40 w finalnej wersji wiele niedoskonałości zostało usunięte. Sam lakier był w nie najlepszej kondycji, ogromne ilości rys, przetarć i swirli zasłaniały piękno perłowego lakieru a to wszystko z kolei zasłaniały ogromne ilości smoły i inne przyklejone brudy do lakieru. Użyte materiały: Mycie. 1. Szampon Monster Shine + Woda 2. Glinka Meguiars Clay Bar 3. Meguiar's Quik Detailer 4. Nielsen Cyclone APC Koła. 1. Meguiar's Hot Rims Aluminium Wheel Cleaner 2. Meguiar's Hot Shine Tire Gel Korekta Lakieru/Zabezpieczenie. 1. Polerka Das-6 2. Pasta polerska S03 Gold 3. Pasta polerska S17+ 4. Pasta polerska S40+ 5. Meguiar's PlastX Clear Plastic 6. Wosk Wosk Insta Finish Butter Wet Wax + Aplikator Meguiar's 7. Pady Scholl (Pomarańczowy i Niebieski) oraz Monster Shine (Czarny) - 125mm, 80mm 8. Papier wodny 2500 Reszta. 1. Szyby: Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner Samochód o którym mowa: Na początku przygotowanie strasznie szorstkiego lakieru do polerki. Miałem okazje sprawdzić próbkę Tar&Glue Remouver firmy Nilsen: Postanowiłem jednak oczyścić lakier w tradycyjny, bardziej czasochłonny jednak skuteczny sposób: Górne części samochodu były nawet, nawet: Dolne to już jakaś masakra. Przyklejone wszystko co możliwe: No ale po 45 minutowej walce z glinką i Quik Detailer'em przygotowałem sprzęt... I zaczynamy! Tylny prawy błotnik przed: 50/50: Po: Drzwi prawy tył, przed: 50/50: Po: Drzwi prawy przód, przed: 50/50: Rysa na drzwiach, przed: Po: Całość po: Błotnik prawy przód, przed: Po: Słupek przed: Po: Lusterko prawe, przed: Po: Lampa prawa, przed: Po: Tylna klapa, przed: Po: Lampa lewa, przed: Po: Błotnik lewy przód, przed: Po: Drzwi lewy przód, przed: 50/50: Rysy nad klamką, przed: W trakcie (Papier 2500): Po: Drzwi lewy tył, przed: 50/50: Rysa na klamce, przed: W trakcie (Papier 2500): Po: Lusterko lewe, przed: Po: Błotnik lewy tył, przed: Po: Po tym etapie pozbyłem się taśmy którą zabezpieczałem plastikowe elementy: Po etapie polerowania lakieru zakamarki, profile i wnęki zostały wyczyszczone za pomocą pędzelka i Nielsena Cyclone APC. Następnie całość została umyta szamponem Monster Shine i osuszona za pomocą Meguiar's Water Magnet Microfiber. Po tych etapach zabrałem się na nakładanie wosku Insta Finish Butter Wet Wax. Plastikowe oraz gumowe elementy zabezpieczyłem Meguiar's Gold Class Trim Detailer Na zakończenie standardowo... Koła przetarłem Meguiar's Hot Rims Aluminium Wheel Cleaner a opony zabezpieczyłem Meguiar's Hot Shine Tire Gel. Szyby przemyłem Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner. Całość następnego dnia prezentowała się następująco: Nad samochodem spędziłem ok 16h Wnętrzem się nie zajmowałem. Przemyłem tylko dywaniki. To wszystko. Dziękuję za uwagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar_1981 Opublikowano 11 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 Ciekawe co Adam będzie robił jak już cały klub Vectry obleci :lol: Ładna robota :u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xeper Opublikowano 11 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 Świetny efekt! Wielkie brawa! Kolejny przykład, że DA i produkty przez niektórych uważane za kiepskie w rzeczywistości świetnie sobie radzą Ps. super zdjęcia, niektóre 50/50 robią piorunujące wrażenie. No i glinka też ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJ. Opublikowano 11 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 Super robota Adam, kolejny Opel w kolekcji. Spec od marki Nam rośnie :D Boli mnie tylko tak brudna glinka, chyba za słabe mycie było ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damianese Opublikowano 11 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 wszystko ładnie pięknie - ale co mnie razi- może to detale i się czepia: tablice nie ściągane, znaczek z tylniej klapy tez nie- napisy to tam pal licho a tak to grejt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fireman_marcin Opublikowano 11 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 Kolejny opel i kolejny sukces, dobrze wyszło :u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek_gti Opublikowano 11 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 Rewelacyjne ziarno, szkoda tylko że nie poświęciłeś wiecej T&GR, bardzo ułatwiłbyś sobie pracę a i glinka wyglądałaby o wiele lepiej, druga sprawa to tablice rejestracyjne które mogłeś ściągnąć. Jak Ci się pracowało S17 i S40 ?? No ale efekt naprawdę bardzo dobry!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamek Opublikowano 12 Lipca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 Ciekawe co Adam będzie robił jak już cały klub Vectry obleci :lol: Pójdzie na emeryturę :) Boli mnie tylko tak brudna glinka, chyba za słabe mycie było ;) Niestety mycie było dobre. Lakier był tak zasyfiony smołą i innym syfem. Glinkowałem sporo samochodów lecz to był mój rekordzista. Szkoda, że nie zrobiłem zdjęć na dworze po samym umyciu. Lakier pochłaniał wszystko co mogłoby się od niego odbić. Rewelacyjne ziarno, szkoda tylko że nie poświęciłeś wiecej T&GR, bardzo ułatwiłbyś sobie pracę a i glinka wyglądałaby o wiele lepiej, druga sprawa to tablice rejestracyjne które mogłeś ściągnąć. Tablice próbowałem ściągnąć lecz ramki były tzw. jednorazówki. Nie chciałem ich połamać. Na szczęście wokół tablicy lakier nie był bardzo zmęczony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynka Opublikowano 12 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 Niestety mycie było dobre. Lakier był tak zasyfiony smołą i innym syfem.No ale skoro sam piszesz że lakier był zasyfiony smoła to jednak mycie nie było dobre - szkoda, że zrezygnowałeś z T&GR bo glinkowanie poszło by łatwiej :u Spróbuj następnym razem, tylko obawiam się, że próbka nie wystarczy :ugeek: Tak samo z IPA bo znów jej brak ;) Ale, żeby nie było że źle to projekt bardzo fajny jak i efekt :-bd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.