Jump to content

Opel Vectra C Kombi 1.9 CDTI


Adamek

Recommended Posts

Opel Vectra C Kombi 1.9 CDTI 2006"

Ostatnio mój garaż odwiedził kolega z Oświęcimia i jego Vectra Kombi w perłowo czarnym kolorze.

Samochód ma nalatane ok 181kkm, większość tego przebiegu zrobił na Niemieckich autostradach.

Lakier na większości elementów oryginalny. Zderzaki jednak nadają się do lakierowania ponieważ są poobijane i posiadają sporo odprysków.

Malowana była tylko maska na której Polski lakiernik odcisnął swój znak w postaci dziwnych plam które przypominały skórkę pomarańczy.

Niestety w/w plam nie udało mi się uwiecznić aparatem.

Zostały one natomiast potraktowane papierem wodnym i pastami S03 Gold, S17+ oraz S40 w finalnej wersji wiele niedoskonałości zostało usunięte.

Sam lakier był w nie najlepszej kondycji, ogromne ilości rys, przetarć i swirli zasłaniały piękno perłowego lakieru a to wszystko z kolei zasłaniały ogromne ilości smoły i inne przyklejone brudy do lakieru.

Użyte materiały:

Mycie.

1. Szampon Monster Shine + Woda

2. Glinka Meguiars Clay Bar

3. Meguiar's Quik Detailer

4. Nielsen Cyclone APC

Koła.

1. Meguiar's Hot Rims Aluminium Wheel Cleaner

2. Meguiar's Hot Shine Tire Gel

Korekta Lakieru/Zabezpieczenie.

1. Polerka Das-6

2. Pasta polerska S03 Gold

3. Pasta polerska S17+

4. Pasta polerska S40+

5. Meguiar's PlastX Clear Plastic

6. Wosk Wosk Insta Finish Butter Wet Wax + Aplikator Meguiar's

7. Pady Scholl (Pomarańczowy i Niebieski) oraz Monster Shine (Czarny) - 125mm, 80mm

8. Papier wodny 2500

Reszta.

1. Szyby: Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner

Samochód o którym mowa:

Dołączona grafika

Na początku przygotowanie strasznie szorstkiego lakieru do polerki.

Miałem okazje sprawdzić próbkę Tar&Glue Remouver firmy Nilsen:

Dołączona grafika

Postanowiłem jednak oczyścić lakier w tradycyjny, bardziej czasochłonny jednak skuteczny sposób:

Dołączona grafika

Górne części samochodu były nawet, nawet:

Dołączona grafika

Dolne to już jakaś masakra. Przyklejone wszystko co możliwe:

Dołączona grafika

No ale po 45 minutowej walce z glinką i Quik Detailer'em przygotowałem sprzęt... I zaczynamy!

Dołączona grafika

Tylny prawy błotnik przed:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

50/50:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Po:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Drzwi prawy tył, przed:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

50/50:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Po:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Drzwi prawy przód, przed:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

50/50:

Dołączona grafika

Rysa na drzwiach, przed:

Dołączona grafika

Po:

Dołączona grafika

Całość po:

Dołączona grafika

Błotnik prawy przód, przed:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Po:

Dołączona grafika

Słupek przed:

Dołączona grafika

Po:

Dołączona grafika

Lusterko prawe, przed:

Dołączona grafika

Po:

Dołączona grafika

Lampa prawa, przed:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Po:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Tylna klapa, przed:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Po:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Lampa lewa, przed:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Po:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Błotnik lewy przód, przed:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Po:

Dołączona grafika

Drzwi lewy przód, przed:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

50/50:

Dołączona grafika

Rysy nad klamką, przed:

Dołączona grafika

W trakcie (Papier 2500):

Dołączona grafika

Po:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Drzwi lewy tył, przed:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

50/50:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Rysa na klamce, przed:

Dołączona grafika

W trakcie (Papier 2500):

Dołączona grafika

Po:

Dołączona grafika

Lusterko lewe, przed:

Dołączona grafika

Po:

Dołączona grafika

Błotnik lewy tył, przed:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Po:

Dołączona grafika

Po tym etapie pozbyłem się taśmy którą zabezpieczałem plastikowe elementy:

Dołączona grafika

Po etapie polerowania lakieru zakamarki, profile i wnęki zostały wyczyszczone za pomocą pędzelka i Nielsena Cyclone APC.

Następnie całość została umyta szamponem Monster Shine i osuszona za pomocą Meguiar's Water Magnet Microfiber.

Po tych etapach zabrałem się na nakładanie wosku Insta Finish Butter Wet Wax.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Plastikowe oraz gumowe elementy zabezpieczyłem Meguiar's Gold Class Trim Detailer

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Na zakończenie standardowo...

Koła przetarłem Meguiar's Hot Rims Aluminium Wheel Cleaner a opony zabezpieczyłem Meguiar's Hot Shine Tire Gel.

Szyby przemyłem Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner.

Całość następnego dnia prezentowała się następująco:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Nad samochodem spędziłem ok 16h

Wnętrzem się nie zajmowałem. Przemyłem tylko dywaniki.

To wszystko. Dziękuję za uwagę.

Link to comment
Share on other sites


Świetny efekt! Wielkie brawa!

Kolejny przykład, że DA i produkty przez niektórych uważane za kiepskie w rzeczywistości świetnie sobie radzą

Ps. super zdjęcia, niektóre 50/50 robią piorunujące wrażenie. No i glinka też ;)

Link to comment
Share on other sites

Rewelacyjne ziarno, szkoda tylko że nie poświęciłeś wiecej T&GR, bardzo ułatwiłbyś sobie pracę a i glinka wyglądałaby o wiele lepiej, druga sprawa to tablice rejestracyjne które mogłeś ściągnąć.

Jak Ci się pracowało S17 i S40 ??

No ale efekt naprawdę bardzo dobry!!!

Link to comment
Share on other sites

Ciekawe co Adam będzie robił jak już cały klub Vectry obleci :lol:

Pójdzie na emeryturę :)

Boli mnie tylko tak brudna glinka, chyba za słabe mycie było ;)

Niestety mycie było dobre. Lakier był tak zasyfiony smołą i innym syfem. Glinkowałem sporo samochodów lecz to był mój rekordzista.

Szkoda, że nie zrobiłem zdjęć na dworze po samym umyciu. Lakier pochłaniał wszystko co mogłoby się od niego odbić.

Rewelacyjne ziarno, szkoda tylko że nie poświęciłeś wiecej T&GR, bardzo ułatwiłbyś sobie pracę a i glinka wyglądałaby o wiele lepiej, druga sprawa to tablice rejestracyjne które mogłeś ściągnąć.

Tablice próbowałem ściągnąć lecz ramki były tzw. jednorazówki. Nie chciałem ich połamać. Na szczęście wokół tablicy lakier nie był bardzo zmęczony.

Link to comment
Share on other sites

Niestety mycie było dobre. Lakier był tak zasyfiony smołą i innym syfem.

No ale skoro sam piszesz że lakier był zasyfiony smoła to jednak mycie nie było dobre - szkoda, że zrezygnowałeś z T&GR bo glinkowanie poszło by łatwiej :u

Spróbuj następnym razem, tylko obawiam się, że próbka nie wystarczy :ugeek:

Tak samo z IPA bo znów jej brak ;)

Ale, żeby nie było że źle to projekt bardzo fajny jak i efekt :-bd

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy

×
×
  • Create New...