Jump to content

Fiat Cinquecento aka Homont - odświeżenie lakieru


szynka

Recommended Posts

Witam Was kochani !
Przedstawiam taki mały projekcik.

Pacjent to Fiat Cinquecento.
Auto mojego kumpla, które służy jako auto krajoznawcze - dojazdy do pracy / sklepu, a w skrócie jak on to mówi - homont... :lol:

Myty rękawicą z mikrofibry... ale takiej z ziemi z dodatkiem piasku i kamyków.
Na każdym panelu duża ilość głębokich rys, zmatowienia. Drzwi lewe i prawe malowane chyba spray'em.

Cel - szybkie odświeżenie i zabezpieczenie lakieru.


Auto przed:

image.jpg

image.jpg
 

image.jpg

 

image.jpg

Zabieramy się do pracy:


Mycie & przygotowanie lakieru:

-Karcher 201
-APC Temachem 1:5
-DB Tar&Glue Remover
-IronX
-Shiny Garage Szampon
-Ludwik
-Raceglaze Wash Pad
-BH regular
-pędzelki, szczotki,mf, ścierki, piwko

Auto po myciu i glinkowaniu. Dach cały w syfie, T&GR lał się tak jak piwo... ;)
Po myciu wjazd do garażu, oklejanie plastików i uszczelek.

image.jpg


Korekta lakieru:

-Kestrel Sim 180
-Scholl S03+ & wełna flexipads 135mm +80mm
-Deox2 + MS pomarańczowy płaski 150mm - malowane drzwi
-PB SSR1 + ABW płaski 150mm + 80mm
-IPA
-mf

Lakier przed - maska & dach

image.jpg

image.jpg

 

Robię test spot - Deox2 + MS pomarańczowy. Nic się nie dzieje więc wybór pada na wełnę z S03+
Niektóre elementy wymagają dwóch podjeść. Głębokie rysy zostają ale tego nie ruszam.

Dach po:

image.jpg

Maska przed:

image.jpg

Maska po:

image.jpg

Pseudo 50/50:

image.jpg

Fotki powyższe robione po wełnie.

Po zrobieniu całego auta umyłem je ponownie, wysuszyłem i wykończyłem SSR1.
Następnie IPA x2 na całość, inspekcja latarką i nakładanie LSP.


Zabezpieczenie lakieru i elementów plastikowych

-Finish kare 1000P Hi-temp Paste Wax
-Nielsen Brillance
-Nielsen Super-A-Sheen

Tak wyszło - plastiki jak i koła są "gołe".

Koła to tylko tak żeby było na niedziele bo w tle widać jaka jest droga.
A w szczególności jak popada to ...homont :lol:

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Potem wjazd do garażu i odżywienie plastików, przetarcie lakieru i autko idzie spać.
Z autkiem zeszło jakieś 14h. Najdłużej z wełną ~7h, finish ~30minut, mycie i glinkowanie ~4h.


Reasumując - auto szału nie robi, wiadomo - ale od razu lepiej wygląda a o to chodziło ! :u

Dzięki za uwagę,
pozdrawiam
s

Link to comment
Share on other sites


Fajnie, ze kolega zdecydował sie oddac auto do odswieżenia :D . Teraz wyglada o wiele lepiej :u . Cieniasek to fajne auto, pamietam jak kolega wstawił do bagażnika kolumne (taką domową) i bagażnik okazał się jakby idealnie pod nią zaprojektowany :lol: . A ile przygód było z tym autem :lol: . Nie ma co takie autka mają już dusze. :P, albo chciaz przywołują wspomnienia :P.

Link to comment
Share on other sites

Brawo szynka, fajnie jest. Zdjęcia pod halogenem by się tylko przydały :u

Jestem pod wrażeniem czasu przeznaczonego na finish, ile podejść robiłeś, na jak dużych elementach pracowałeś?

Link to comment
Share on other sites

Marcin takie są najlepsze !!! :u

Jak na to mówią u nas Żelazko ,tetyntetka idt. widać że odżyło fajna praca i fotki :u

Dzięki Tomek !

Fajnie, ze kolega zdecydował sie oddac auto do odswieżenia :D . Teraz wyglada o wiele lepiej :u . Cieniasek to fajne auto, pamietam jak kolega wstawił do bagażnika kolumne (taką domową) i bagażnik okazał się jakby idealnie pod nią zaprojektowany :lol: . A ile przygód było z tym autem :lol: . Nie ma co takie autka mają już dusze. :P, albo chciaz przywołują wspomnienia :P.

Wspomnienia wracają... wracałem kiedyś z Zalewu Witka koło Bogatyni, na dolnym śląsku, 120km/h z górki rozbujałem Petardę :lol:

Rąbno mu spot sklepu chomąta. Jak nic rąbno. Za świeci się :u

Nawet mi nie godoj ! :)

ło matko - prawie mnie oślepiło od tego blasku :D

bardzo fajna robota i efekt :u

Dzięki Kuba !

Brawo szynka, fajnie jest. Zdjęcia pod halogenem by się tylko przydały :u

Jestem pod wrażeniem czasu przeznaczonego na finish, ile podejść robiłeś, na jak dużych elementach pracowałeś?

Dzięki JJ !

Halogen gdzieś był, ale nie miał go kto trzymać bo bez stojaka.

Czasu mało, więc też mało zdjęć. Kontrola była latarką.

Mam fotkę po wełnie i przed SSR1 ale dość niewyraźną więc się pewnie nie liczy :)

Powiem tak, po wełnie za dużo nie było co poprawiać - może kwestia oświetlenia, ale patrzyłem ile mogłem z latarką i było ok. Delikatne ryski zostały dla SSR1.

Finish dość szybko -rozprowadzenie, 1szybszy przejazd 1500wolno, drugi 1200 wolniejszy, ostatni 1000obr i wooolno.

Tam gdzie robiłem D2 (para drzwi) to tylko liznąłem SSR1 więc mniej roboty.

Obszar pracy - pół maski, pół dachu, pół klapy, pół ćwiartki (do dolnego przetłoczenia) - auto małe to i panele mniejsze ;)

:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy

×
×
  • Create New...