Skocz do zawartości

Fiat Cinquecento aka Homont - odświeżenie lakieru


szynka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was kochani !
Przedstawiam taki mały projekcik.

Pacjent to Fiat Cinquecento.
Auto mojego kumpla, które służy jako auto krajoznawcze - dojazdy do pracy / sklepu, a w skrócie jak on to mówi - homont... :lol:

Myty rękawicą z mikrofibry... ale takiej z ziemi z dodatkiem piasku i kamyków.
Na każdym panelu duża ilość głębokich rys, zmatowienia. Drzwi lewe i prawe malowane chyba spray'em.

Cel - szybkie odświeżenie i zabezpieczenie lakieru.


Auto przed:

image.jpg

image.jpg
 

image.jpg

 

image.jpg

Zabieramy się do pracy:


Mycie & przygotowanie lakieru:

-Karcher 201
-APC Temachem 1:5
-DB Tar&Glue Remover
-IronX
-Shiny Garage Szampon
-Ludwik
-Raceglaze Wash Pad
-BH regular
-pędzelki, szczotki,mf, ścierki, piwko

Auto po myciu i glinkowaniu. Dach cały w syfie, T&GR lał się tak jak piwo... ;)
Po myciu wjazd do garażu, oklejanie plastików i uszczelek.

image.jpg


Korekta lakieru:

-Kestrel Sim 180
-Scholl S03+ & wełna flexipads 135mm +80mm
-Deox2 + MS pomarańczowy płaski 150mm - malowane drzwi
-PB SSR1 + ABW płaski 150mm + 80mm
-IPA
-mf

Lakier przed - maska & dach

image.jpg

image.jpg

 

Robię test spot - Deox2 + MS pomarańczowy. Nic się nie dzieje więc wybór pada na wełnę z S03+
Niektóre elementy wymagają dwóch podjeść. Głębokie rysy zostają ale tego nie ruszam.

Dach po:

image.jpg

Maska przed:

image.jpg

Maska po:

image.jpg

Pseudo 50/50:

image.jpg

Fotki powyższe robione po wełnie.

Po zrobieniu całego auta umyłem je ponownie, wysuszyłem i wykończyłem SSR1.
Następnie IPA x2 na całość, inspekcja latarką i nakładanie LSP.


Zabezpieczenie lakieru i elementów plastikowych

-Finish kare 1000P Hi-temp Paste Wax
-Nielsen Brillance
-Nielsen Super-A-Sheen

Tak wyszło - plastiki jak i koła są "gołe".

Koła to tylko tak żeby było na niedziele bo w tle widać jaka jest droga.
A w szczególności jak popada to ...homont :lol:

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Potem wjazd do garażu i odżywienie plastików, przetarcie lakieru i autko idzie spać.
Z autkiem zeszło jakieś 14h. Najdłużej z wełną ~7h, finish ~30minut, mycie i glinkowanie ~4h.


Reasumując - auto szału nie robi, wiadomo - ale od razu lepiej wygląda a o to chodziło ! :u

Dzięki za uwagę,
pozdrawiam
s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Fajnie, ze kolega zdecydował sie oddac auto do odswieżenia :D . Teraz wyglada o wiele lepiej :u . Cieniasek to fajne auto, pamietam jak kolega wstawił do bagażnika kolumne (taką domową) i bagażnik okazał się jakby idealnie pod nią zaprojektowany :lol: . A ile przygód było z tym autem :lol: . Nie ma co takie autka mają już dusze. :P, albo chciaz przywołują wspomnienia :P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin takie są najlepsze !!! :u

Jak na to mówią u nas Żelazko ,tetyntetka idt. widać że odżyło fajna praca i fotki :u

Dzięki Tomek !

Fajnie, ze kolega zdecydował sie oddac auto do odswieżenia :D . Teraz wyglada o wiele lepiej :u . Cieniasek to fajne auto, pamietam jak kolega wstawił do bagażnika kolumne (taką domową) i bagażnik okazał się jakby idealnie pod nią zaprojektowany :lol: . A ile przygód było z tym autem :lol: . Nie ma co takie autka mają już dusze. :P, albo chciaz przywołują wspomnienia :P.

Wspomnienia wracają... wracałem kiedyś z Zalewu Witka koło Bogatyni, na dolnym śląsku, 120km/h z górki rozbujałem Petardę :lol:

Rąbno mu spot sklepu chomąta. Jak nic rąbno. Za świeci się :u

Nawet mi nie godoj ! :)

ło matko - prawie mnie oślepiło od tego blasku :D

bardzo fajna robota i efekt :u

Dzięki Kuba !

Brawo szynka, fajnie jest. Zdjęcia pod halogenem by się tylko przydały :u

Jestem pod wrażeniem czasu przeznaczonego na finish, ile podejść robiłeś, na jak dużych elementach pracowałeś?

Dzięki JJ !

Halogen gdzieś był, ale nie miał go kto trzymać bo bez stojaka.

Czasu mało, więc też mało zdjęć. Kontrola była latarką.

Mam fotkę po wełnie i przed SSR1 ale dość niewyraźną więc się pewnie nie liczy :)

Powiem tak, po wełnie za dużo nie było co poprawiać - może kwestia oświetlenia, ale patrzyłem ile mogłem z latarką i było ok. Delikatne ryski zostały dla SSR1.

Finish dość szybko -rozprowadzenie, 1szybszy przejazd 1500wolno, drugi 1200 wolniejszy, ostatni 1000obr i wooolno.

Tam gdzie robiłem D2 (para drzwi) to tylko liznąłem SSR1 więc mniej roboty.

Obszar pracy - pół maski, pół dachu, pół klapy, pół ćwiartki (do dolnego przetłoczenia) - auto małe to i panele mniejsze ;)

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...