Jump to content

Volkswagen Touareg 2006 V10


Rise and Shine

Recommended Posts

Witam!

Po długiej ciszy, czas wrzucić kilka projektów - w zanadrzu mamy ich całkiem sporo, śledzący naszego facebooka lub stronę www pewnie wyczekują kilku samochodów, ale natłok pracy nie pozwala niestety na przesiadywanie przed komputerem - tylko się cieszyć ;)

Zawitał do nas VW Touareg z 2006 roku - na pokładzie pięciolitrowy silnik V10, kolor zielony butelkowy, wewnątrz jaśniutkie skóry. Ciekawa odmiana po serii czarnych wozów.

Przebieg w okolicach 150.000km odbił się znacząco na lakierze i wnętrzu. Nieprawidłowa pielęgnacja, użyczenie samochodu do ślubu (ślady po wieńcu na masce) oraz wiele głębokich zarysowań wszelkiego rodzaju przyrodą dały nam spore pole do popisu.

Samochód z racji rozmiarów niejednokrotnie wymagał pracy na podestach, zbawienna okazała się pneumatyka pozwalająca na korektę listw przy progach w pozycji siedzącej ;)

Wnętrze również wymagało gruntownego czyszczenia, mocno zabrudzone skóry i przeszycia spędzały właścicielowi sen z powiek, więc zależało nam na doprowadzeniu ich do możliwie najlepszego stanu. Prane były wykładziny i dywaniki, a jako że w samochodzie jeździ ich 8 (po dwa dla każdego z pasażerów) zajęło nam to chwilę dłużej niż zwykle.

Relacja jest rozwojowa - w związku z chwilowym brakiem dostępu do jednej z kart, dorzucę jeszcze kilkanaście zdjęć. Oprócz tego, idąc z duchem czasu, chcemy przygotować materiał filmowy z oczyszczania skór, na przykładzie tego samochodu - materiał już jest, pozostaje go zgrać, zmontować i zaprezentować, co może odwlec się trochę w czasie.

Czas pracy - 7 dni

Użyte środki w skrócie

Mycie: Szampon Big Apple, APC R222

Korekta: Systemy Menzerna, 3M oraz PB, pady Flexipads oraz 3M

Wnętrze: Środki ColourLock, FinishKare i RaceGlaze, zabezpieczenie Colourlock LV Protector

Tworzywa wew/zew: 303 Aerospace Protectant, FinishKare Top Kote dressing

Zabezpieczenie lakieru - Lusso oro na dedykowanym cleanerze

Zapraszamy do zapoznania się z relacją :ad:

Rozpoczynamy od mycia :good:

Dołączona grafika

Dekontaminacja

Dołączona grafika

Inspekcja... :thumbdown:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Ślady po "usuwaniu" kleju pozostawionego przez taśmę klejącą

Dołączona grafika

Korekta...

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

W wielu miejscach widniało sporo głębokich zarysowań, spowodowanych otarciami gałązek i krzaków. Niektóre elementy wymagały interwencji papierem wodnym.

Stan po korekcie futrem oraz białym padem Flexipads - niezadowalający.

Dołączona grafika

Miejscowa korekta płatkami szlifierskimi na koreczku, gradacja 2500

Dołączona grafika

Efekt finalny w tym samym miejscu - idealna struktura lakieru :good:

Dołączona grafika

Wnętrze - "pięćdziesiątki" mówią wszystko

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Zajęliśmy się także oponami...

Dołączona grafika

... silnikiem

Dołączona grafika

... szybami

Dołączona grafika

... kloszami

Dołączona grafika

... lusterkami

Dołączona grafika

... a nawet nakładkami na śruby kół :ad:

Dołączona grafika

Efekt? Oceńcie sami ...

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Pozdrawiamy serdecznie,

Rise & Shine

Link to comment
Share on other sites

Dziękujemy wszystkim za miłe słowa!

Mariusz - dziękujemy! Staramy się jak możemy, choć dziś zarzucono nam że brakuje marmurów i kanap obszytych pikowanymi skórami...

Shifty - Niestety, słońca u nas to ni widu ni słychu... :(

Szynka - ja tam nic wnie widzę :roll:

ps. dorzuciłem trochę nowych zdjęć :)

Link to comment
Share on other sites

No i bajka, dołożyliście do pieca :u

Bardzo podobają mi się ciemne auta z jasnym wnętrzem - mimo, że ciężko je utrzymać :)

A co do tych pasów - ostatnio też miałem tą przyjemność pracować w jasnym wnętrzu z jasnymi pasami.

I dochodzę do wniosku, że jak przez 150 tys. km nikt o nie nie zadbał, to nie będą wyglądać jak nowe, mimo wielu starań.

Mogę się mylić, ale jeszcze się uczę :p

Link to comment
Share on other sites

Niestety, dokładnie tak to wygląda. Raz, że auto ma faktyczny przebieg 170tys (dziś spojrzałem) i niestety nie dbano o nie należycie (pomijam już ślady parkingowe i "wyrastające słupki"), dwa, że jeśli chodzi o pasy bezpieczeństwa, staramy się zawsze możliwie najmniej inwazyjnie czyścić - jakby nie patrzeć jest to element kluczowy jeśli chodzi o bezpieczeństwo.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy · zDetailingowani.pl - blog o detailingu

×
×
  • Create New...