Jump to content

Jankos - pytania o gąbki i pasty


Jankos

Recommended Posts

Witam,

A ja mam pytanie. Mianowicie chodzi mi o jakby to napisać : planuje w weekend wydzielić sobie na aucie taśmami na dachy fragment który chciałbym spolerować. Do tego planuje zakupić pady :

Flexi pads futro pol. białe 130mm - do nałożenia jako pierwsze z Menz Fg 500 Fast Gloss

Flexi pad pomarańczowy polishing 135mm - do użycia z Menz. IP 2500.

Flexi pad żółty finishing LUB (tutaj proszę o porądę) ABW pad polerski 150mm czarny - do tych padów nałożyłbym Menz. SF 4000.

Czy taka kombinacja past oraz padów ktorą napisałem jest słuszna i nie spowoduje spustoszenia?

Z góry dzięki za odp. chciałem jeszcze zaznaczyć że jestem tutaj nowym, dopiero pochłaniam wiedzę jeśli chodzi o polerke mech. więc proszę o wyrozumiałość. :geek:

Link to comment
Share on other sites

Aha czyli mówisz o pomarańczowym padzie i paście menz. FG 500 czyli Fasto Gloss czy PF Power Finish 2000 ? ta pierwsza nadaje się bardziej do polisha nie?

To nie brać żółtego albo czarnego pada do finishu?

bo polecono mi jeszcze takie coś : Talerz oporowy do Polerek rotacyjnych.Standardowy gwint M14 Średnica 125mm Wersja MEDIUM

Link to comment
Share on other sites

Te posty wydzielimy do innego wątku bo robimy razem bałagan JJ'owi. Finish jak najbardziej, na końcu. Ale na początek, żeby nie zaczynać walić z armaty do wróbla. Ja się bawię miśkiem ale inna maszyna, nie tak agresywna jak Twoja. A pasta, jak pisze, nie wiem która, bo tych oznaczeń nie pamiętam, patrzę na bieżąco. Weź pomarańcza i najostrzejszą jaką masz i zacznij. Bez przesady z obrotami. Będziesz widział efekt live. Szkody nie zrobisz, a taką, którą możesz zrobić to łatwo usunąć. ;)

Link to comment
Share on other sites

ooo dziękuje za oddzielny temat ! :-bd

ok czyli zeby nie zaśmiecać pomarańczowy pad do tego Menz. SF 4000 która podobno ma moc 5 a połysk da na 10. czyli sam polishing narazie bez finisha.

ok spróbujemy w takim razie

edit:

Aha i podobno ten talerz w zestawie z SS jest mocno do kitu, więc teraz mam pewnie dokupić jakiś zamiast niego tylko gdzie?!

gamoń ze mnie to pewnie chodzi o ten talerz oporowy o którym pisałem wyżej?!

 Notatka moderatora
 proszę o korzystanie z opcji edytowania postów i nie pisanie posta pod swoim postem 
Link to comment
Share on other sites

Tak jak piszesz ,na później żeby nie płacić non stop w zamówieniach za kuriera :mrgreen:

Wiesz wrzuce wam zdjęcia mojego auta po pierwszych przygodach z AD i kosmetykach, zresztą zaraz moge opisać co już mam a co mam zamiar kupić no i wkleje fotki, niestety nie posiadam dość mocnej lampy do kontroli lakieru ale niektóre zdjęcia są w słoneczne dni więc coś widać.

edit:

I jest ostateczne zamówienie :

-- FLEXIPADS / MENZERNA PAD POLERSKI POMARAŃCZOWY POLISHING 135MM

-- MENZERNA SF 4000 250ML - ULTRA FINISHING,

-- 3M TAŚMA MASKUJĄCA 2328 - 19 MM

-- 3M TAŚMA MASKUJĄCA 2328 - 25 MM

-- IPA - ISOPROPYL ALCOHOL 500ML - OSTATECZNA INSPEKCJA

-- SHOWCARSHINE BP 125MM - TALERZ OPOROWY M14

-- MEGUIARS CLEAR COAT SAFE RUBBING COMPOUND - USUNIE RYSY GRATIS MIKROFIBRA

Niech was nie zdziwi pasta megsa, pomyślałem że zanim wjadę polerką mech. na lakier to zobacze jak ona działa na lakier i na felgi :) mam zacieki do usunięcia może da radę.

No i mam nadzieje że talerz oporowy będzie lepszy od tego co jest przy Silverline w zestawie

Pozdro :-bd

Link to comment
Share on other sites

Janek, spokojnie, w gorącej wodzie kąpany jesteś, nie tak szybko, człowiek nie zdąży przeczytać i odpowiedzieć a Ty już zakupy robisz :)

Jak rozumiem, to jest już zamówione, opłacone i wysłane?

I jest ostateczne zamówienie :

-- FLEXIPADS / MENZERNA PAD POLERSKI POMARAŃCZOWY POLISHING 135MM

-- MENZERNA SF 4000 250ML - ULTRA FINISHING,

-- 3M TAŚMA MASKUJĄCA 2328 - 19 MM

-- 3M TAŚMA MASKUJĄCA 2328 - 25 MM

-- IPA - ISOPROPYL ALCOHOL 500ML - OSTATECZNA INSPEKCJA

-- SHOWCARSHINE BP 125MM - TALERZ OPOROWY M14

-- MEGUIARS CLEAR COAT SAFE RUBBING COMPOUND - USUNIE RYSY GRATIS MIKROFIBRA

Link to comment
Share on other sites

Tzn no ja w sumie czekałem na odp i tak dość długo bo od rana :) a zamówienie było wstrzymywana aż do momentu przybyciu kuriera która miał być i był o 15... i o 15 opłaciłem wszystko :( a coś nie tak? jeśli tak to pisz to domówie tego czego brakuje, sugerowałem się opiniami MarcaTwaina ...

Link to comment
Share on other sites

Tzn no ja w sumie czekałem na odp i tak dość długo bo od rana :)

No chopie idziesz jak rakieta ,czasami nie damy rady odp bo np jestesmy w pracy a Ty wiesz ile czasem w lbie mysli jaki wosk wybrac,ktory ladniej pachnie,kropelkuje itd itd :f ostatnio kupilem dwa opakowania poszlo ....00zl i jeszcze ich nawet nie widzialem :)) nie wachlem :lol:
Link to comment
Share on other sites

Tzn no ja w sumie czekałem na odp i tak dość długo bo od rana

Mariusz z SCS oprócz tego, że prowadzi sklep - pracuje, dość często również w rozjazdach, więc musisz uzbroić się w cierpliwość, nie każdy siedzi przy komputerze od rana do nocy :)

a coś nie tak?

W dalszym ciągu nie wiem jaki masz samochód (kolor lakieru mało mi mówi, bardziej chodzi o markę auta dzięki czemu nakreślę sobie problem twardości lakieru).

:arrow: Napisałeś, że bierzesz średnią gąbkę (pomarańczową). Dwie kwestie - 1. czemu tylko jedna? 2. Nic poza nią? Żadnych mocniejszych ani słabszych? To będzie odświeżenie lakieru czy korekta?

:arrow: Nie wiem po co Ci 2 taśmy różnej szerokości, to raptem 6mm różnicy. Jeśli robiłeś inspekcję auta i obszarów nadających się do potencjalnego oklejenia, powinieneś zauważyć jak duże elementy są to w większości. Moim zdaniem warto wybrać jedną taśmę - węższą jeśli masz jakieś drobniutkie detale (tutaj pójdzie więcej na większe elementy) bądź też szerszą jeśli masz duże powierzchnie do zaklejenia (tutaj będziesz musiał kombinować z detalami jeśli na nie napotkasz).

:arrow: Pasta polerska to już w ogóle mocno nabłyszczająca pasta (słabo ścierna), więc dużo rys z lakieru nią nie zbierzesz (chyba, że to japoński lakier). Taka sama sytuacja jak z gąbkami.

:arrow: IPA jak najbardziej. Pamiętaj o rozcieńczeniu 1:1 z wodą (najlepiej demineralizowaną albo destylowaną, nie wiem jaką masz w kranie ale od biedy też może być).

:arrow: Jeśli chodzi o BP (Backing plate, talerz oporowy), radzę zaopatrzyć się od razu w mały BP do spot padów. Ułatwi to pracę z elementami które są trudno dostępne dla dużej gąbki. SCS posiada w swojej ofercie BP Flexipads (te białe). Cena dość duża ale są to na prawdę dobre produkty. Mam i chwalę. BP od SCS wygląda mi na gąbkę polerską z Farecli z dołączonym rzepem ;) Może się sprawdzi, nie wiem.

:arrow: Megs Rubbing Compound - po co? Jeśli to twardy lakier to tylko zęby na nim zjesz i żadnej korekty nie zrobisz. Przeznacz te pieniążki na coś innego.

Z innych kwestii.

1. Dokup małe pady 75-80mm (ABW robi dobre, polecam płaskie pady - dostaniesz w SCS).

2. 2-3 gąbki jednego rodzaju jednej wielkości

3. Miękkie MF do wycierania resztek pasty z lakieru

4. Jeśli zostajesz przy tej finiszowej paście, IPA zastąpi cleaner. Jeśli chcesz oddzielnie jakiś cleaner to najtańszą chyba opcją jest Scholl S40.

5. Szczoteczka do zębów do czyszczenia pada podczas pracy.

No i chyba tyle. Na szybciora ;)

Link to comment
Share on other sites

Mam Forda Focusa z 2006 roku czarny metalik lakier. heh no tak podst. info które powinienem od razu podać. x_x

Tak wziąłem średnią pomarańcz gdyż kolega który też się zajmuje AD tylko troche już wiem polecił mi wziąć albo zółtą to finishu albo pomarańczową do polishu.

Czemu jedną, powinna na razie wystarczyć, AD to moje nowe hobby ale nie zamierzam tez od razu się strasznie opkupywać na zapas. No miałem też wziąć czarną 125mm ale w SCS nie mają więc polecono mi 150mm że też da radę. czarną z ABW.

Dwie taśmy no cóż może się trochę pośpieszyłem :P

Co do pasty polerskiej, mam zamiar kupić jeszcze Menz. FG 500 oraz odpowiedni pad pod nią, oraz PF 2500 oraz odpowiedni pad.

Megs RC - polecono mi że usunie utelenie na felgach, w temacie gdzie pokaże wam auto i felgi - sami zobaczycie o co mi chodzi.

Co do innych kwestii : zrobie jutro brakujące zakupy, pytanie :

1.Ile tych małych padów 75-80 i jakich?

2.2-3 gąbki też jakie, może jakiś przykład - pamiętaj że uczę się dopiero.

3.MF miekkie będą tzn. jadą jako gratisy do zamówienia z SCS do tego mam 2 Eurow Shagi juz kupione, jeden jest do QD i wosku, drugi na rezerwie.

4.Czy zostanę przy finiszowej paście, no chyba nie, dokupie jeszcze te dwie o których pisałem wyżej.

5. znajdzie się, nie musi być nowa i Oral B ? :)

-------------------------------------------------------------------------------------------------

No Panowie i Panie czekam na porady, dzisiaj dalszy ciąg zakupów :)

I dalej nie wiem podpowiedzcie, bo rozsądnie będzie wziąć np: do dachu maski i boków-drzwi lepiej wziąć pady 6 czyli 135 lub 150 zarówno cutting,polishing jak i finish.

Do zderzaków błotników myślałem o 3 i 4 czyli 50 i 75mm jak się nie mylę?

OK czekam na odp. czy taki zestaw warto zamówić, dodam że sugeruje się podpowiedziami JJ

FLEXIPADS / MENZERNA PAD POLERSKI BIAŁY CUTTING 135MM

FLEXIPADS / MENZERNA PAD POLERSKI ŻÓŁTY FINISHING 135MM

MENZERNA IP2500 250ML - POLISHING, ŚREDNIA

RENO FLASH 500ML - USUNIE SMOŁĘ I KLEJ JAK DECABIT

VALETPRO BLUE GEL WHEEL CLEANER 1 LITR - MOCNIEJSZY NIŻ BILBERRY

FLEXIPADS APPLICATOR TRI KOLOR - ORANGE

FLEXIPADS BACKING PLATE 75MM ULTRA SOFT - TALERZ OPOROWY MINI

ABW PAD POLERSKI MINI 80MM POMARAŃCZOWY PŁASKI LIGHT CUTTING/POLISHING

ABW PAD POLERSKI MINI 80MM BIAŁY CUTTING PŁASKI

ABW PAD POLERSKI MINI 80MM CZARNY PŁASKI FINISHING

Myśle jeszcze nad padem ABW 150 mm czarny finishing... dajcie znać do 14 max 15 to zdąże zamówić :))

Link to comment
Share on other sites

Chcesz zaczac z korekcja to nie jest najlepszy pomysl.Wedlug mnie to tak ja nauke jazdy z ferrari f40 robic.

Jak juz pisalem skabinuj sobie jakis stara maske czy dzwi. Wejz sredniego pada i paste do finitury i zacznij sie tym bawic.W ten sposob przyzwyczajsz sie do rotacji. Sredni pad i finitura sa prostsze w kontroli,zobaczysz co oznacza miec polerke w rekach i jak ona sie sprawoje.Po pewnym czasie jak juz znajdziesz "filing" ze strumetem pad ostry i dalej pasta do finitury.porownasz jak to sie ciezej pracuje. I znow pobaw sie tak troche i sproboj ostry pad i paste do cutingu.

Z rotacja nie ma co sie spieszyc a powoli ja poznac pomoze ci w osiagnieciu lepszych rezultatow.

Co wedlug mnie jest wazne to odpowiednia postura przy pracy.Pomaga lepiej kontrolowac sprzet i mniej sie zmeczysz.

Zacznij powoli,nie spiesz sie z ta korekcja ona sama przyjdzie z czasem.

Milej zabawy...

I jak co to pytaj :u

Link to comment
Share on other sites

Chcesz zaczac z korekcja to nie jest najlepszy pomysl.

A moje zdanie jest takie, że nie ma się co bać rotacji. Jak ktoś podejdzie do tego z głową to kuku nie zrobi. Posłuchałam Sebastiana i bardzo się cieszę, że za jego namową zaczęłam od rotacji i bez bawienia się w maski ze szrotu ;)
Link to comment
Share on other sites

Hmm czyli co nie robić zakupów na zapas?

W weekend chciałem spróbować na małej powierzchni na dachu własnie z pomarańczowum padem do polishu i Menz. SF 4000 - ultra finish.

Wolne obrony z nałożeniem pasty 600o/m, potem do przspieszenie do 1200-1500 o/m dwie, w sumie 3 sesje. pierwsza to nalezenie, a dwie do polerki.

czytałem już różne poradniki jesli chodzi o prace z Menz. i pomarańczowym padem do polishingu, no i czytam też poradnik dla początkujących z obrotową maszynką.

Dodatkowo liczyłem na podpowiedź czy zakupy które planuje są słuszne, bo i tak mam zamiar sporóbować, kolega w sumie ma stare Polo na którym mógłbym pracować ale nie wiem czy się zgodzi.

Jesli tak jak pisałem ktoś wcześniej żeby pobawić się narazie samym pomarańczem który zamówiłem oraz pastą do ultra finishu to tak zrobię i daruje sobię dzisiaj dalsze zakupy padów do cuttingu i finishu, dużych i małych i kupię dressing do opon Megsa, jakąś szczotkę, coś do smoły i kleju i coś tam jeszcze, no i może FK HiTemp...

Link to comment
Share on other sites

fakt, cutting jest trochę cięższy w prowadzeniu niż np. miękka gąbka finiszowa, ale żeby z każdą kombinacją podchodzić najpierw do testowego panela to wg. mnie za dużo dmuchania na zimne ;)

czy zakupy które planuje są słuszne, bo i tak mam zamiar sporóbować

no to już masz odpowiedź, zamawiaj i ogarniaj polerkie :f
Link to comment
Share on other sites

Heh mam mętlik w glowie :| ale ale, to może zamiast padów do cuttingu kupie tylko te z listy do polishingu i finishu zarówno małe i duże + tą Menz. 2500 która nadaje się do finishu.

Nie mam aż tak zniszczonego lakieru żeby go traktować Menz. FG 500 i w zależności od powierzchni wjeżdzać na nią padem małym i dużym do cuttingu czyli twardym.

Link to comment
Share on other sites

Wybacz późną odpowiedź, ale aktualnie nie mam dostępu do internetu..

Jeśli chodzi o ilość gąbek, ja do auta podchodzę z 2-3 gąbkami jednego rodzaju, jednej twardości (czyli np. 2 pady cutting, 2 pady polishing, 2 pady finishing) plus do tego tyle samo małych gąbek. Kupiłeś Flexipads - to bardzo dobre gąbki, możesz dokupić ilość taką aby odpowiadała temu, co napisałem powyżej. Mam nadzieję, że wszystko jest zrozumiałe :)

I nie sugeruj się tylko moimi podpowiedziami, tutaj jest wielu mądrych ludzi :u

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy · zDetailingowani.pl - blog o detailingu

×
×
  • Create New...