graczyk Posted April 19, 2012 Report Share Posted April 19, 2012 Witam. Jestem nowy na forum i mam mały problem z lakierem. Na zdjęciu jest moje autko które jak widać, ktoś pomalował (oryginalna jest maska). Reszta wygląda jak by zmatowiała. Chciałem to jakoś odnowić, zregenerować. Jestem świeżakiem jeśli chodzi o polerkę ale dla chcącego nic trudnego. Znalazłem fajny artykuł o polerowaniu http://www.detailer.pl/blog/2011/01/polerowanie-maszynowe-lakieru-z-uzyciem-polerki-obrotowej-autor-davekg-poradnik-detailing-world/ Obecnie udało mi się zorganizować: -glinkę Meguiar's -Farécla G3 Scratch Remover -Farécla G3 Paint Renovator -Farécla G3 Resin Superwax oraz maszynkę polerską Silverline z nakładkami: gąbka biała, czerwona, niebieska i futerko Ten zmatowiały lakier jest taki jakby chropowaty czy warto wcześniej przetrzeć go papierem 2500 na wodę? Doczytałem gdzieś że należy zakleić wszystkie gumy plastiki. Jakieś rady przed moją pierwszą polerką? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaV Posted April 19, 2012 Report Share Posted April 19, 2012 Osobiście nie zabierał bym się za matowienie papierem wodnym bo nie ma takiej potrzeby. Ten zmatowiały nalot to utleniony lakier, poprostu musisz zdjąć kilka mikrometrów i wróci blask :). Maskować nalezy elementy których nie chcemy polerować, czyli uszczelki, listwy, zderzak itp itd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
graczyk Posted April 19, 2012 Author Report Share Posted April 19, 2012 ok tak też zrobię, dzięki za podpowiedzi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szynka Posted April 19, 2012 Report Share Posted April 19, 2012 Dużo rękawiczek jednorazowych i dużo padów :u Lakier jest zmatowiały bo nie ma na nim lakieru bezbarwnego. Nie atakuj od razu jakimiś ostrymi pastami. Delikatnie, zobaczysz jak wychodzi. Słynny Mike Phillips tutaj to ładnie opisał: The Secret to Removing Oxidation and Restoring a Show Car Finish to Antique Single Stage Paints Papier odłóż. Porządne mycie, usuwanie smoły, glinka i potem do dzieła ! Powodzenia, daj znać :u Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mar_1981 Posted April 20, 2012 Report Share Posted April 20, 2012 gąbka biała, czerwona, niebieska i futerko Napisz jeszcze co to za pady. Co do Farecli to już wogóle jestem ciemna masa. Słyszałem tylko że pylą i ciężko je wypracować :? Jak się nie boisz to wyjmij "kierunki", zabezpiecz wszystkie elementy plastikowe żeby nie ubrudzić i działaj, a na koniec prosimy zdjęcia do działu "Nasze projekty" ;) Czerwony to bardzo fajny kolor do pracy :u Do wszystkiego dokup sobie IPA którą przecierasz lakier żeby wytrzeć resztki past i sprawdzić czy ściągnęła ona rysy czy je wypelniła, no i kilka mikrofibr i będzie git ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
minetoo Posted April 20, 2012 Report Share Posted April 20, 2012 Arturze. Lakier nad którym będziesz pracował już w standardzie przez oksydację jest lakierem typu "sticky paint" czyli klei się. Potrzebujesz mocno smarującej pasty i bardzo częstego mycia pada. W obróbce jest za to bardzo miły gdyż byle co zdziała cuda :) Nie znam nowej Farecli więc ciężko coś o niej powiedzieć. Natomiast z czystym sumieniem mogę polecić na pierwszy cios tzw Zielony korek z 3M. Poniżej obejrzyj efekty w identycznym przypadku na dwóch czerwonych ( malinowych) lakierach w moim skromnym wykonaniu. Farecla jeśli nadal ma tą cechę jaką miała od zawsze to brudzi niesamowicie! Lejące się szlifowiny wciekają absolutnie wszędzie a po zaschnięciu są trudne do wymycia. -Częste mycie pada -sugeruję coś innego jak Farecla -cierpliwość -dobry finish To wszystko co najważniejsze. Jak wszystko wykonasz poprawnie osiągniesz poniższe :) UWAGA: Na ostatnim zdjęciu nie ma hologramów. To przykład dlaczego sealantu Turtle nie nakładamy w słońcu :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
graczyk Posted April 20, 2012 Author Report Share Posted April 20, 2012 Napisz jeszcze co to za pady.pady są także silverline Jak się nie boisz to wyjmij "kierunki"dobra myśl szybciej je wyciągnę niż obkleję Natomiast z czystym sumieniem mogę polecić na pierwszy cios tzw Zielony korek z 3M.no właśnie o to chodzi że tą g3 już mam, ale faktycznie jeśli będzie się tak działo jak piszesz to kupie coś innego. pierwsze co to wypróbuję ją na błotniku kumpla. Jeśli efekty będą w miarę ok to zacznę u siebie. Teraz zostało tylko czekać na pogodę bo niestety garażu brak:/ P.S. jak bym uzyskał taki efekt jak na fotkach to bym był wniebowzięty:P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
minetoo Posted April 20, 2012 Report Share Posted April 20, 2012 P.S. jak bym uzyskał taki efekt jak na fotkach to bym był wniebowzięty:P Z pomocą tego forum ......osiągniesz :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
graczyk Posted April 20, 2012 Author Report Share Posted April 20, 2012 :D mam nadzieję tylko żeby mi lakieru starczyło ;) a jak braknie to blachę wypoleruję i będzie cały na błysk stali:P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted April 21, 2012 Report Share Posted April 21, 2012 a jak braknie to blachę wypoleruję i będzie cały na błysk stali:Palbo postoi troche pod chmurką i zrobisz fiata Punto rost ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaV Posted April 21, 2012 Report Share Posted April 21, 2012 Spokojnie o przebicia w akrylach nie masz co się martwić :lol: . Nawet na takim ostrym "ździeraniu" nie spolerujesz całego lakieru ;) . Tymbardziej jak auto było ponownie malowane to wiadomo, że warstwa lakieru będzie grubsza niż ta z fabryki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
graczyk Posted April 21, 2012 Author Report Share Posted April 21, 2012 tak ktoś pomalował, całą prawą stronę i lewy tylny błotnik. Możliwe że jak to spoleruję uzyskam odcień jak na masce? Czy raczej ten kto malował nie dobrał farby? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrizio1985 Posted April 21, 2012 Report Share Posted April 21, 2012 Miałem kiedyś taką czerwoną mx-3. Fajne autko. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaV Posted April 21, 2012 Report Share Posted April 21, 2012 Czy raczej ten kto malował nie dobrał farby?Tego po zdjęciach ci nikt nie powie, ale jak nie spróbujesz to sie nie dowiesz :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
graczyk Posted April 22, 2012 Author Report Share Posted April 22, 2012 no nie no:/ jak kupiłem polerkę i skompletowałem preparaty to pogoda się zje.. non stop pada...:/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
graczyk Posted May 12, 2012 Author Report Share Posted May 12, 2012 w końcu nadszedł dzień bez deszczu:D zrobiłem polerkę ale nie jestem do końca zadowolony. Przede wszystkim robiłem to pierwszy raz po drugie ta farecla chyba nie jest najlepsza tu fotka tego matowego lakieru trochę jest różnica "przed i po" ale niestety nie uzyskałem koloru jak na drzwiach a tu cała prawa strona, jak widać mam z tej strony 3 kolory:P ale na błotnik nie patrzcie bo jest od innego auta. generalnie nie wiem czy dobrze to robiłem bo poszło mi może z 200 ml tej farecli. Może za mało jej nakładałem? I nie udało mi się pozbyć hologramów. Myślę, że kupię coś z innej firmy. a tu jeszcze fotka z strony gdzie był cały matowy lakier. jakieś rady co by można było jeszcze poprawić i jak:> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
damianese Posted May 12, 2012 Report Share Posted May 12, 2012 dużo tej farecli ci poszło- tak jak 3m FC+ na - 5 aut? :D a tak na poważnie to widać że coś ruszyło i jest lepiej- jak masz fareclę jeszcze to poczytaj tu i uwdzie jak polerować- może twardszy pad? na jakim jechałeś? może futro? napisz coś więcej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
graczyk Posted May 12, 2012 Author Report Share Posted May 12, 2012 dużo:P myślałem, że mało:D ale pamiętaj że ta farecla jest do polerki ręcznej( tak przynajmniej piszą na stronie) no jechałem na padach które były w zestawie z silveline biały później niebieski. Najpierw użyłem tą pastę scratch remover i efekty jak widać, później Paint Renovator która powinna unicestwić hologramy ale ona nic nie dała. Mam jeszcze coś takiego jak T-cut colour restored, może tym spróbować? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
graczyk Posted May 13, 2012 Author Report Share Posted May 13, 2012 tak czytałem, że niby ta farecla jest mocno ścierna, ale tak się teraz przyglądałem temu lakierowi to za dużo go nie zdarło bo pozostało dużo rys. Myślę że za niedługi czas polernę autko jeszcze raz. Co byście mi polecili ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
damianese Posted May 15, 2012 Report Share Posted May 15, 2012 kup najpierw pady porządne :u Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
graczyk Posted May 18, 2012 Author Report Share Posted May 18, 2012 a jakie polecasz? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonnes Posted May 18, 2012 Report Share Posted May 18, 2012 a jakie polecasz?Przejrzyj forum. Choćby te tematy: http://www.detailingclub.pl/viewtopic.php?f=18&t=1410 http://www.detailingclub.pl/viewtopic.php?f=18&t=150 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
graczyk Posted May 19, 2012 Author Report Share Posted May 19, 2012 a dzięki wielkie to dużo wyjaśnia, zobaczę jakie są u mnie dostępne i coś wybiorę. Najważniejszy jest (tak myślę) ten Cutting pad bo ten mój słabo starł grubsze rysy i ogólnie muszę kupić inną pastę, a w ogólę to muszę się wszystkiego nauczyć :lol: ale myślę że za którymś razem wynik będzie satysfakcjonujący :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
graczyk Posted May 19, 2012 Author Report Share Posted May 19, 2012 jedno pytanie zapewne dla was śmieszne ale... ta moja gąbka silverline niby CUT jest miękka jak normalna gąbka do kąpieli a jak patrze na filmiku to CUT np DOL jest jakby twarda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonnes Posted May 19, 2012 Report Share Posted May 19, 2012 Jak wyczuwasz twardość gąbki oglądając filmik na YT??? :roll: :shock: Notatka moderatora Nie pisz posta pod postem, stosuj przycisk "edit" w prawym górnym rogu każdego posta[fonnes] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.