Jump to content

brzydki matowy lakier


graczyk

Recommended Posts

Witam. Jestem nowy na forum i mam mały problem z lakierem.

Na zdjęciu jest moje autko które jak widać, ktoś pomalował (oryginalna jest maska). Reszta wygląda jak by zmatowiała. Chciałem to jakoś odnowić, zregenerować. Jestem świeżakiem jeśli chodzi o polerkę ale dla chcącego nic trudnego. Znalazłem fajny artykuł o polerowaniu

http://www.detailer.pl/blog/2011/01/polerowanie-maszynowe-lakieru-z-uzyciem-polerki-obrotowej-autor-davekg-poradnik-detailing-world/

Obecnie udało mi się zorganizować:

-glinkę Meguiar's

-Farécla G3 Scratch Remover

-Farécla G3 Paint Renovator

-Farécla G3 Resin Superwax

oraz maszynkę polerską Silverline z nakładkami: gąbka biała, czerwona, niebieska i futerko

Ten zmatowiały lakier jest taki jakby chropowaty czy warto wcześniej przetrzeć go papierem 2500 na wodę?

Doczytałem gdzieś że należy zakleić wszystkie gumy plastiki.

Jakieś rady przed moją pierwszą polerką?

Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites


Osobiście nie zabierał bym się za matowienie papierem wodnym bo nie ma takiej potrzeby. Ten zmatowiały nalot to utleniony lakier, poprostu musisz zdjąć kilka mikrometrów i wróci blask :). Maskować nalezy elementy których nie chcemy polerować, czyli uszczelki, listwy, zderzak itp itd

Link to comment
Share on other sites

Dużo rękawiczek jednorazowych i dużo padów :u

Lakier jest zmatowiały bo nie ma na nim lakieru bezbarwnego.

Nie atakuj od razu jakimiś ostrymi pastami. Delikatnie, zobaczysz jak wychodzi.

Słynny Mike Phillips tutaj to ładnie opisał:

The Secret to Removing Oxidation and Restoring a Show Car Finish to Antique Single Stage Paints

Papier odłóż.

Porządne mycie, usuwanie smoły, glinka i potem do dzieła !

Powodzenia, daj znać :u

Link to comment
Share on other sites

gąbka biała, czerwona, niebieska i futerko

Napisz jeszcze co to za pady.

Co do Farecli to już wogóle jestem ciemna masa. Słyszałem tylko że pylą i ciężko je wypracować :?

Jak się nie boisz to wyjmij "kierunki", zabezpiecz wszystkie elementy plastikowe żeby nie ubrudzić i działaj, a na koniec prosimy zdjęcia do działu "Nasze projekty" ;) Czerwony to bardzo fajny kolor do pracy :u

Do wszystkiego dokup sobie IPA którą przecierasz lakier żeby wytrzeć resztki past i sprawdzić czy ściągnęła ona rysy czy je wypelniła, no i kilka mikrofibr i będzie git ;)

Link to comment
Share on other sites

Arturze.

Lakier nad którym będziesz pracował już w standardzie przez oksydację jest lakierem typu "sticky paint" czyli klei się.

Potrzebujesz mocno smarującej pasty i bardzo częstego mycia pada.

W obróbce jest za to bardzo miły gdyż byle co zdziała cuda :)

Nie znam nowej Farecli więc ciężko coś o niej powiedzieć.

Natomiast z czystym sumieniem mogę polecić na pierwszy cios tzw Zielony korek z 3M.

Poniżej obejrzyj efekty w identycznym przypadku na dwóch czerwonych ( malinowych) lakierach w moim skromnym wykonaniu.

Farecla jeśli nadal ma tą cechę jaką miała od zawsze to brudzi niesamowicie!

Lejące się szlifowiny wciekają absolutnie wszędzie a po zaschnięciu są trudne do wymycia.

-Częste mycie pada

-sugeruję coś innego jak Farecla

-cierpliwość

-dobry finish

To wszystko co najważniejsze.

Jak wszystko wykonasz poprawnie osiągniesz poniższe :)

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

UWAGA:

Na ostatnim zdjęciu nie ma hologramów.

To przykład dlaczego sealantu Turtle nie nakładamy w słońcu :lol:

Link to comment
Share on other sites

Napisz jeszcze co to za pady.

pady są także silverline

Jak się nie boisz to wyjmij "kierunki"

dobra myśl szybciej je wyciągnę niż obkleję

Natomiast z czystym sumieniem mogę polecić na pierwszy cios tzw Zielony korek z 3M.

no właśnie o to chodzi że tą g3 już mam, ale faktycznie jeśli będzie się tak działo jak piszesz to kupie coś innego.

pierwsze co to wypróbuję ją na błotniku kumpla. Jeśli efekty będą w miarę ok to zacznę u siebie.

Teraz zostało tylko czekać na pogodę bo niestety garażu brak:/

P.S. jak bym uzyskał taki efekt jak na fotkach to bym był wniebowzięty:P

Link to comment
Share on other sites

Spokojnie o przebicia w akrylach nie masz co się martwić :lol: . Nawet na takim ostrym "ździeraniu" nie spolerujesz całego lakieru ;) . Tymbardziej jak auto było ponownie malowane to wiadomo, że warstwa lakieru będzie grubsza niż ta z fabryki.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

w końcu nadszedł dzień bez deszczu:D

zrobiłem polerkę ale nie jestem do końca zadowolony. Przede wszystkim robiłem to pierwszy raz po drugie ta farecla chyba nie jest najlepsza

tu fotka tego matowego lakieru trochę jest różnica "przed i po" ale niestety nie uzyskałem koloru jak na drzwiach

Dołączona grafika

a tu cała prawa strona, jak widać mam z tej strony 3 kolory:P ale na błotnik nie patrzcie bo jest od innego auta.

Dołączona grafika

generalnie nie wiem czy dobrze to robiłem bo poszło mi może z 200 ml tej farecli. Może za mało jej nakładałem? I nie udało mi się pozbyć hologramów. Myślę, że kupię coś z innej firmy.

a tu jeszcze fotka z strony gdzie był cały matowy lakier.

Dołączona grafika

jakieś rady co by można było jeszcze poprawić i jak:>

Link to comment
Share on other sites

dużo tej farecli ci poszło- tak jak 3m FC+ na - 5 aut? :D

a tak na poważnie to widać że coś ruszyło i jest lepiej- jak masz fareclę jeszcze to poczytaj tu i uwdzie jak polerować- może twardszy pad? na jakim jechałeś? może futro? napisz coś więcej

Link to comment
Share on other sites

dużo:P myślałem, że mało:D ale pamiętaj że ta farecla jest do polerki ręcznej( tak przynajmniej piszą na stronie)

no jechałem na padach które były w zestawie z silveline biały później niebieski. Najpierw użyłem tą pastę scratch remover i efekty jak widać, później Paint Renovator która powinna unicestwić hologramy ale ona nic nie dała. Mam jeszcze coś takiego jak T-cut colour restored, może tym spróbować?

Link to comment
Share on other sites

tak czytałem, że niby ta farecla jest mocno ścierna, ale tak się teraz przyglądałem temu lakierowi to za dużo go nie zdarło bo pozostało dużo rys. Myślę że za niedługi czas polernę autko jeszcze raz. Co byście mi polecili ?

Link to comment
Share on other sites

a dzięki wielkie to dużo wyjaśnia, zobaczę jakie są u mnie dostępne i coś wybiorę. Najważniejszy jest (tak myślę) ten Cutting pad bo ten mój słabo starł grubsze rysy i ogólnie muszę kupić inną pastę, a w ogólę to muszę się wszystkiego nauczyć :lol: ale myślę że za którymś razem wynik będzie satysfakcjonujący :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy

×
×
  • Create New...