Jump to content

Audi A6 C6 2.0TDI 2009r. - korekta + CQuartz


MrCleaner

Recommended Posts

Chcielibyśmy zaprezentować Wam jeden z naszych ostatnich projektów, mianowicie korektę Audi A6 wraz z kwarcowym zabezpieczeniem lakieru.

Samochód został niedawno sprowadzony zza granicy z dość sporym przebiegiem jak na swój wiek - 238kkm, był on dość zaniedbany i nie prezentował się zbyt ciekawie.

Dołączona grafika

Po wstępnej inspekcji okazało się, że lakier jest w słabej kondycji i będzie wymagał sporo pracy, biorąc pod uwagę że do miękkich nie należy.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Na początek zajęliśmy się zdjęciem kół oraz czyszczeniem ich oraz nadkoli.

Koła wstępnie umyliśmy rozcieńczonym Nielsen'em Non Acidic Aluminium Cleaner'em, po czym zajęliśmy się zdejmowaniem z nich smoły i kleju po starych ciężarkach, w czym pomógł nam Nielsen Tar & Glue Remover. Na koniec jeszcze tylko szybkie spryskanie IronX'em, który dokończył dzieła czyszczenia i felgi wyglądały naprawdę dobrze, aż sami byliśmy w szoku, że są one w tak dobrym stanie. Po wyczyszczeniu zabezpieczyliśmy je sealantem do felg pewnej nowej marki.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Przy okazji śruby kół dostały odświeżającą kąpiel w Aluminium Cleanerze Nielsen'a.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Oczywiście nie można było zapomnieć o dokładnym czyszczeniu nadkoli, również z użyciem Nielsena Non Acidic i zabezpieczeniu ich Nielsenem Choice.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Przy myciu komory silnika pomocny był środek Green 9000 Universalreiniger z Scholla i pędzelki, a jako dressing posłużył tu również Nielsen Choice.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Następnie przeszliśmy do lakieru, najpierw Scholl Crack 9000 - Flecken & Tarremover, pre-wash w postaci Bilt-Hamber'a Surfex H.D. z pianownicy, a później mycie ręczne rękawicami Monster Shine Synthetic Pookie i szamponem Monster Shine Very Cherry. W osuszaniu pomógł MS Fluffy Dryer.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Końcówki wydechu odświeżone pastą Mothers Billet i wełną stalową #00. Billet także świetnie sprawdził się na metalowych relingach.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Jako że lakier był w nienajlepszym stanie i nie był przy tym zbyt miękki, do korekty użyliśmy początkowo past Scholl'a S2 Orange i S3 Gold Edition na niebieskiej gąbce Scholl'a. Drugim etapem była pasta S30+ w połączeniu z pomarańczową gąbką, a na koniec dla pewności S40 na żółtym padzie waflowym Monster Shine.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Jako że pogoda była sprzyjająca, po zrobieniu maski i błotników odtłuściliśmy je i wystawiliśmy na słońce by zobaczyć, czy nie wyszły najmniejsze nawet hologramy.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Lampy tylne potraktowane taką samą kombinacją.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Po korekcie ponownie spianowaliśmy cały samochód Surfex'em, aby pozbyć się pozostałości past.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Na koniec zostało już tylko odtłuszczenie lakieru przy użyciu CarPro Eraser'a i nałożenie C-Quartz'a.

Efekt finalny

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Czas pracy: 32h x 2 osoby.

Link to comment
Share on other sites


Bardzo sympatyczna relacja, szczegółowy opis i konkretne zdjęcia (jedynie mógłbym się przyczepić do jednego z nadkolem - słabiutkie światło). Widzę dużo nowości w użyciu (przynajmniej dla mnie), czy doczekamy się jakichś testów/relacji z użycia?

ps.

Co to za dryblas? :D Vudoo? ;))

Link to comment
Share on other sites

ps.

Co to za dryblas? :D Vudoo? ;))

no bez przesady, mały nie jestem, ale żeby od razu dryblas? [-(

Świetnie wyszło, teraz wygląda tak jak powinna A6 :u

JJ truskawa w tle go zdradziła :)

brawo Łotsonie ;)

ale na Truskawę proszę nie zwracać uwagi, na zimowym kole tylko psuje zdjęcia

Link to comment
Share on other sites

Bardzo sympatyczna relacja, szczegółowy opis i konkretne zdjęcia (jedynie mógłbym się przyczepić do jednego z nadkolem - słabiutkie światło). Widzę dużo nowości w użyciu (przynajmniej dla mnie), czy doczekamy się jakichś testów/relacji z użycia?

cieszymy się że relacja się podoba

postaramy się skrobnąć co nieco na temat nowości

Nice Job

^:)^

A tak z ciekawosci...ile Cquartz na aucie posiedzi? wytrzyma rok?

według producenta powinien, z doświadczenia nie jesteśmy w stanie póki co powiedzieć, bo nasze najstarsze projekty z CQ roku jeszcze nie mają

Świetnie wyszło, teraz wygląda tak jak powinna A6

no przemianę przeszła niezłą

co najważniejsze, nie była ona zbytnio zniszczona, a przede wszystkim zaniedbana, więc nieskromnie napiszemy, że wyszła niemal jak nówka 8-}

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy

×
×
  • Create New...