MARCO Opublikowano 15 Maja 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 Patryk masz oko bestio ;) To jest własnie ten błąd którego sie nie ustrzegłem. nie okleiłem i podczas polerowania doszedłem do bazy. Tzn nie przebiłem się tylko odcięcie wyszło. a jak się ma sprawa z odpryskami jeżeli wykonujemy zaprawki pędzelkiem? Wtedy po nałożeniu bazy trzeba spolerować? Nie Bazę/kolor nakładasz tylko w takiej ilości aby przykryć niedoskonałość. Resztę wypełniasz klarem i na nim pracujesz. wiesz, że to druciarstwoNie nazwał bym tak tego. ale to takie lekarstwo na krótko. To się okaże jak trwały jest ten bezbarwny z utwardzaczem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lehto Opublikowano 15 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 qurcze - zwyczajnie nie mogłem się oderwać od lektury. genialna praca i efekt - bravo :-bd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrizio1985 Opublikowano 15 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 Patryk masz oko bestio To jest własnie ten błąd którego sie nie ustrzegłem. nie okleiłem i podczas polerowania doszedłem do bazy. Tzn nie przebiłem się tylko odcięcie wyszło. Tak samo zrobiłem przy ostatniej alfie, ale moim zdaniem to jest wynik niefortunnego malowania a nie polerki, po prostu za mało klaru dałeś na tym obszarze, bo jak mi wiadomo, klar rozprowadza się na większej powierzchni, wtedy takie cyrki nie wychodzą. Zresztą sam to wiesz doskonale. Bo mi tak lakiernik alfę spie...rdaczył, i do dotknąłem polerką (naprawdę 2 przejazdy bez docisku) i takie cyrki wychodziły. Namęczyłem się jak nie wiem co, ale w końcu pojechałem do innego lakiernika, tym razem najlepszego w okolicy i wytłumaczył mi co i jak. Przy dobrym lakierowaniu nie ma prawa takie cuś wyjść. Po prostu przy takich zaprawkach trzeba dużo większy element zmatować, a klaru prysnąć nawet o 10-15 cm dalej niż bazę. Wszystko się później ładnie dopoleruje. Sam teraz walczę z innym sposobem na rysy, głębsze, do podkładu, nawet do blachy. Pracuję nad szybkim sposobem. Jak mi sie uda, to mam nadzieję że nie będziesz zły jak dorzucę do twojego wątku moje efekty. Zrobimy taki temat:) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 15 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 MARCO mega odważnie się za to zabrałeś, to już kawał malowania, a buba kończy się oddaniem do lakiernika całego elementu Też kilka spraw już "smartowałem" i takie moje spostrzeżenia 1. klar 2k motipa, mam nim pomalowane felgi, będzie już ze 2 miesiące, a mimo to jak się dobrze zaprze paznokciem to czuć że "wchodzi", więc jednak nie jest to aż tak cudowny specyfik, choć samo malowanie, rozlewanie - bajka 2. klar 1k motipa ale z najwyższej serii Color Matic, tym malowałem lusterka, po pierwszym natrysku mega zdziwko bo wychodzi baran jak po jakiejś strukturze do plastików, po kilkunastu minutach rozlewa się praktycznie na równo, ale zachowanie dziwne. Po ok tygodniu od malowania zjechałem p2500 i wypolerowałem - lustro idealne, idealnie gładki zero morki. Upłynęły kolejne 2 tygodnie i widać że dalej "siadło" i znowu jest delikatnie chropowate, a boje się znowu ruszać papierem bo przetre 3. klar motipa ten najzwyklejszy: miałem parcha na rogu przedniego błotnika i na krawędzi dachu nad szybą. Pomalowałem bazą z rozcieniowaniem na ok 15-20cm, dalej klar na kolejne 10-15cm. Wyszło na prawdę nieźle, w pochmurny dzień nie zobaczysz miejsca malowania, na słońcu niestety jest efekt "brokatowania" ziarenek perly na przejściu (zielona butelka jest jednak trudnym kolorem), ale jak na smarta sprejem to zadowalająco. Niestety po zimie klar popekał (nie pierwszy raz już) wygląda jak stłuczone szkło hartowane, nie łuszczy się ani nic z tech rzeczy, ale pod światło widać te mikro peknięcia :| 4. Powiedz, jak malujesz bazą do gąbki i potem ją odklejasz, żeby polecieć klarem to przecierasz zmywaczem? Po gąbce może zostac jakas pozostałość kleju, a przetarcie może uszkodzić bazę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARCO Opublikowano 15 Maja 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 4. Powiedz, jak malujesz bazą do gąbki i potem ją odklejasz, żeby polecieć klarem to przecierasz zmywaczem? Po gąbce może zostac jakas pozostałość kleju, a przetarcie może uszkodzić bazęNic nie zostaje. To delikatny klej.. Patryk dokładnie tak jak piszesz. Nie okleiłem ta gąbkową taśmą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Opublikowano 16 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Nie Bazę/kolor nakładasz tylko w takiej ilości aby przykryć niedoskonałość. Resztę wypełniasz klarem i na nim pracujesz. W takim układzie powierzchnia bazy pod klarem może nie być idealnie gładka. Czy to nie będzie widoczne? :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARCO Opublikowano 16 Maja 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 O jakich uszkodzeniach mówimy? Odpryskach wielkości 1- 2-3mm? Sam się zastanów...czy będzie widoczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Opublikowano 20 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2012 O jakich uszkodzeniach mówimy? Odpryskach wielkości 1- 2-3mm? Tak, o tego typu odpryskach i małych rysach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dwoz Opublikowano 21 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2012 Bazę po odparowaniu należy przetrzeć szmatką antystatyczna. Tylko i wyłącznie. Można tez ewentualnie nie robić nic.a co z oryginalną warstwą zmatowiałego papierem 2000 klaru? mogę spokojnie kłaść na ten zmatowiały element klar? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARCO Opublikowano 21 Maja 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2012 mogę spokojnie kłaść na ten zmatowiały element klar?Po to się to robi. Trzeba rozmatowac dalej aby natryskiwany lakier płynnie połączył się z oryginalnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrizio1985 Opublikowano 22 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2012 W takim układzie powierzchnia bazy pod klarem może nie być idealnie gładka. Czy to nie będzie widoczne? Powierzchnia bazy nigdy nie jest idealnie gładka, przecież to jest metalic, bądź perła i to jest delikatna struktura, nawet w fabryce. Po to właśnie jest klar, by nadać: 1. Połysk 2. Odporność na warunki... 3. Gładkość 4. i jeszcze inne rzeczy o których nie pamiętam:) Marco powiedz mi tak szczerze jak to jest z ta gąbką, jak cieniowałeś przy jej użyciu?? Nie wychodziły Ci odcięcia jak w przypadku taśmy, czy po prostu cieniowałeś, ale nie do samej gąbki?? Bo nie ogarniam tego, tzn jak w tym przypadku gąbka jest lepsza od taśmy. Bo mnie zawsze uczono, że cieniowanie się robi nic nie oklejając. O co kaman z ta gąbką?? Bo tak mi się wydaje, że jak zalejesz przy gąbce za mocno to i tak Ci wyjdzie 50/50, chyba że do tego stosujesz gąbkę by nie zacieniować za daleko, ale do tego samego może służyć taśma. Druga sprawa, jak z tym rozcieńczalnikiem do cieniowania, pryskasz go na klar (cały nowy klar, czy tylko tam gdzie cieniowałeś??), czy przed klarem, by przygotował powierzchnię, czy na bazę. Nie stosowałem nigdy tego, więc się pytam?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARCO Opublikowano 30 Maja 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 powiedz mi tak szczerze jak to jest z ta gąbką, jak cieniowałeś przy jej użyciu?? Nie wychodziły Ci odcięcia jak w przypadku taśmy, czy po prostu cieniowałeś, ale nie do samej gąbki?? Bo nie ogarniam tego, tzn jak w tym przypadku gąbka jest lepsza od taśmy. Bo mnie zawsze uczono, że cieniowanie się robi nic nie oklejając. O co kaman z ta gąbką?? Bo tak mi się wydaje, że jak zalejesz przy gąbce za mocno to i tak Ci wyjdzie 50/50, chyba że do tego stosujesz gąbkę by nie zacieniować za daleko, ale do tego samego może służyć taśma. Tu masz zdjęcie jak to wychodzi. Gdybyś okleił taśmą miałbyś ostre odcięcie ,a poza tym wyczuwalny schodek. Zasada jest prosta. Niepodpryskujesz pod piankę tylko z góry, no max pod kątem 90stopni i to nie przy samej piance a jak najdalej. Wtedy wkurza ci się naprawde niewielka ilość i polaczenie jest płynne i niewidoczne. Po co to? Raz- żeby zaprawka nie urosła do rozmiarów polowy elementu. Dwa- żeby nie wyszły takie kwiatki które znasz ze przy polerowaniu wychodzi baza spod klaru na granicy. Druga sprawa, jak z tym rozcieńczalnikiem do cieniowania, pryskasz go na klar (cały nowy klar, czy tylko tam gdzie cieniowałeś??), czy przed klarem, by przygotował powierzchnię, czy na bazę. Nie stosowałem nigdy tego, więc się pytam??Tez tego nigdy nie próbowałem . Spróbowałem przy tej pracy ale jakoś mi się nie spodobał. Może nie nadaje się do lakierów w sprayu. Wszystko spływało razem z klarem. Natryskuje się to na miejsce łączenia nowego klaru ze starym żeby zlikwidować "kurz". Zostanę przy starej metodzie czyli rozmatowanie oryginalnego lakieru papierem 2000 dużo dalej niż sięga zaprawka. Wtedy po spolerowaniu połączenie jest płynne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vit0 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Wszystkie zdjęcia szlag trafił.... Nic się nie wyświetla. Może wrzuć to na inny serwer? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soll Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Vit0 racja, zdjeć nie ma ...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar_1981 Opublikowano 10 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2012 Będą zdjęcia zaktualizowane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcell Opublikowano 9 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 MARCO możesz wrzucić jeszcze raz zdjęcia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas93cs Opublikowano 9 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Witam brak foto . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARCO Opublikowano 9 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Dziękuję za ciągłe zainteresowanie tematem. Dorzuciłem na nowo zdjecia bo je wcięło. Z informacjo na temat zaprawek dodam ze po kilku miesięcznej eksploatacji z klarem 2K Motipa nie dzieje się kompletnie nic. Jest to produkt godny polecenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polit Opublikowano 9 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Rewelacyjna relacja :o Marco, będziemy musieli się kiedyś do Ciebie uśmiechnąć żebyś machnął nam szkolenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tukolarz Opublikowano 9 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Z informacjo na temat zaprawek dodam ze po kilku miesięcznej eksploatacji z klarem 2K Motipa nie dzieje się kompletnie nic. Czy przez "nic" rozumiesz także twardość lakieru bezbarwnego i jakąś odporność na zarysowania zbliżoną choć do tradycyjnego lakierowania? Wiem, że to 2K, ale jednak "szprej"... Jeśli i z tym jest OK, to naprawdę fajny środek, do takich robótek bez dostępu do kompresora :u . W czasie eksploatacji stosowałeś różne tar&glue, IronX itp. środki? Kiedyś takie połączenie (niby PH 7) utleniło mi tak wszystkie zaprawki, że byłem zmuszony się ich pozbyć... Co do relacji, to wcześniej nie pisałem, ale naprawdę super zostało to przedstawione :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARCO Opublikowano 10 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Zabiłeś mnie kurde... Ze nie dzieje się nic miałem na myśli to ze nie płowieje,matowieje ,tudzież nie robi się paskudna pajęczyna. Odporność na zarysowania jest podobna(choć specjalnie to my lakieru nie rysujemy ;) ). Co do chemii to silne piany już leciały ale prickborta ani Irona nie pryskałem . Ale myślę ze im się tez oprze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tukolarz Opublikowano 12 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 Marco, chodziło mi o to, że czasami na takiej zaprawce po prostu bardzo szybko powstają rysy (pomimo mycia zgodnie ze sztuką), bo taki lakier jest baaardzo miękki ;). Też kiedyś bawiłem się w takie smarty, ale odporność na mocną chemię była bardzo słaba... Być może miałem słabej jakości środki... Tutaj jest ten spray-2K, którego nigdy nie używałem- stąd moje pytanie :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARCO Opublikowano 12 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 Jedno jest pewne-jest nieporównywalnie trwalszy i twardszy niż zwykly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas93cs Opublikowano 12 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 Kawał świetnej roboty oby więcej było takich osób co potrafią coś zrobić i pokarzą na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bugaj Opublikowano 13 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2012 robota kosa chyba na wiosnę odezwę się do ciebie z moim focusem bo nie widzi mi się malować całych elementów jak tu takie efekty można uzyskać ^:)^ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.