Xeper Posted May 10, 2012 Report Share Posted May 10, 2012 Notatka moderatora Ze względu na zakres pracy i obszerność relacji przeniosłem tutaj [fonnes] A propos' srebrnego... W weekend majowy zająłem sie żonkowozem - Focus Mk1FL 2004, kolor Moondust Silver (czyli zmora detailera: srebrno-srebrny metalic) Typowy daily driver, chociaż przebiegi nie są duże. Auto całkowicie pewne jeśli chodzi o przeszłość od wyjazdu z fabryki, a mimo to sporo elementów malowanych w ASO Forda w ramach gwarancji na lakier. Co chciałem uzyskać? Odświeżyć, oczyścić i usunąć przyspojenia z lakieru. Jeśli chodzi o korektę, to głownie skupiłem się na usunięciu zmatowień i swirli ze zderzaków, górnych części elementów bocznych i masce. Nie miałem czasu na dach, ani ochoty i możliwości na zrobienie "lustra" :oops: Tak to wyglądało jak zabierałem sie za robotę o 15.30 Na początek mycie Stajarnagloss Tangerine i wjeżdzamy do groty. Pierwszą rzeczą po umyciu było usunięcie smoły. W akcji Nielsen T&G + aplikator MF: Potem glinka Megsa i poślizg z 1:1 Last Touch z H2O. Pomimo wyczyszczenia lakieru T&G glinka miała sporo do zebrania - tu brud z połowy maski po 2 przejazdach prostopadłych do siebie Po wyglinkowaniu całego auta pora na hardware: DAS6 + 80mm futro Scholl Na początek na futro poszedł Scholl S10.Dużo pylił a efekty kiepskie. Potem S17: mniej syfu, ale efekty niestety podobne. Dopiero Megs Ultimate Compound zaczął robić to czego oczekiwałem - ciął wyraźnie mocniej, dawał lepszy połysk i mniej pylił. Tą kombinacją jechałem do końca, a takie efekty otrzymałem: "50" kiepskie, bo z jednej strony na srebrnym mało co widać, a z drugiej strony nie umiałem zrobić dobrej foty: Taka szczota pomagała mi wyczesywać futro z zebranego towaru, brudu i pasty: Po futrze czas na pieszczonko finishem. Zmieniony BP na 125mm i czarny pad finishing od Monster Shine: Jaki kumpel dla UC? Starszy brat ze stajni Megsa - Clear Coat Body Scrub: cleaner z lekkimi dodatkami sciernymi w technoligii MDAT Po objechaniu całego auta cleanerem przyszła pora na usunięcie resztek past i olejków za pomocą odtłuszczacza: Czas na LSP. Wybór padł na klasyka: Finish Kare 1000p - moim zdaniem bardzo rozsądny wybór na srebrne auto stojące 24h pod chmurką i będące drugie w kolejce do utrzymania w czystości. 1000P położony w dwóch warstwach. Temp. pomieszczenia ~14*C. Aplikacja bardzo przyjemna na oczyszczonym lakierze, łatwo położyć cienką warstwę. Polerowanie za pomocą Eurow Shag - miło łatwo i przyjemnie. Lakier po 1000P jest bardzo śliski, moim zdaniem podobnie do DC Track Claw. Parę fotek po spolerowaniu 2 warstwy: W miedzyczasie na opony poszedł Poorboys Bold n Bright, szyby umyte Tenzi Top Glass a uszczelki Poorboys Trim Restorer. Guma była tak spragniona, ze aplikowałem chyba z 4 razy zanim przestało wciągać jak dzikie. Przez noc i 2 kolejne dni auto stało sobie w grocie, a po wyprowadzeniu co? No pewnie! Deszcz :) FK 1000P odpycha wodę bardzo mocno i efektownie. Aparat w dłoń i parę fotek kropelek z bliska: Nie samymi kropelkami człowiek żyje: Za chwile pokazało się trochę słońca: SunGun :) W jednych miejscach juz prawie idealnie, w niektórych jeszcze coś wychodzi... :evil: Nad autem siedziałem do ~23.30 co daje ok. 8 godzin z przerwami na obiad, etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
minetoo Posted May 10, 2012 Report Share Posted May 10, 2012 szybko i bardzo ładnie :u Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xeper Posted May 10, 2012 Author Report Share Posted May 10, 2012 Dzieki Mistrzu :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
junior74 Posted May 10, 2012 Report Share Posted May 10, 2012 Fajna relacja ze szczególowymi opisami czym robiłeś.Git. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJ. Posted May 10, 2012 Report Share Posted May 10, 2012 Mirek był szybszy, dobra decyzja z wydzieleniem tego jako projekt :u Bardzo sympatyczna relacja, pięćdziesiątki mimo jasnego lakieru są widoczne, widzę, że trzymasz się sprawdzonych rozwiązań (Megs BS, FK 1000P) i dobrze Ci to wychodzi :u Już się bałem, że lewy przedni chlapacz niezrobiony ale końcowe fotki wszystko wyjaśniły :u Jak oceniasz Trim Restorera na uszczelkach wokół szyb? Jak Ci się nim pracowało? Jak długo utrzymują się na gumach? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xeper Posted May 10, 2012 Author Report Share Posted May 10, 2012 Dzeki chłopaki! Dzeju TR na uszczelkach to dobry typ moim zdaniem. Wygląd podobny do Bold'n'Bright, ale trzyma dluzej. Ile? NIe mam pojęcia :oops: Następnym razem na jednej z nich zrobie poligon testowy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.martino Posted May 10, 2012 Report Share Posted May 10, 2012 Nice Job :u Szybko i skutecznie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dark_wolf Posted May 10, 2012 Report Share Posted May 10, 2012 Ładnie to wyszło, lakier na plus po zabiegach :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fireman_marcin Posted May 11, 2012 Report Share Posted May 11, 2012 Niewdzięczny srebrny ale miło pewnie było się pobawić i widać pod halogenem, że dobrze wyszło :u Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szynka Posted May 11, 2012 Report Share Posted May 11, 2012 Pamiętam jak robiłem srebrną H to po CL68NSC i FK1000P było widać różnice. Patrząc tutaj również ją widzę :u Wojtek dobra robota ! Druga warstwę FK kładłeś po jakim czasie ? Zawsze tak stosujesz IPA ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xeper Posted May 11, 2012 Author Report Share Posted May 11, 2012 Marcin, nie pamietam dokładnie ale starałem sie zeby bylo co najmniej godzine od spolerowania poprzedniej warstwy. Wiem, mozna by poczekac dluzej, ale w tym przypadku nie maoglem juz czekac dluzej... IPA stosuje w zasadzie przed sealantami. Po Body Scrubie woski Megsa (niewazne jaki, nawet sealant) klade prosto na cliner bez IPA. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szynka Posted May 12, 2012 Report Share Posted May 12, 2012 Marcin, nie pamietam dokładnie ale starałem sie zeby bylo co najmniej godzine od spolerowania poprzedniej warstwy. Wiem, mozna by poczekac dluzej, ale w tym przypadku nie maoglem juz czekac dluzej...Akurat w tym przypadku niekoniecznie :) Pisałem już o tym kiedyś, że drugą/kolejną warstwę można nakładać od razu po spolerowaniu pierwszej/poprzedniej. Takie info ktoś dostał na autopia.org od Finishkare. The cure time between application is the length of time needed for the film to dry for removal which is aprox. 20 minutes. In other words as soon as the film drys and is removed with a clean microfiber towel you are ready to apply your next layer of product bei it 1000P 2685 2180 etc. Let us know if you have any additional questions. Kind Regards Tech Tips for a FK1000P newbie? Z IPA chodziło mi o przecieranie aplikatorem a nie psikanie na panel i wycieranie mf ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xeper Posted May 12, 2012 Author Report Share Posted May 12, 2012 Pisałem już o tym kiedyś, że drugą/kolejną warstwę można nakładać od razu po spolerowaniu pierwszej/poprzedniej. Takie info ktoś dostał na autopia.org od Finishkare. Dobrze wiedzieć! Dzieki! IPA chodziło mi o przecieranie aplikatorem a nie psikanie na panel i wycieranie mf ;)Aha... to w takim razie, jak dotad zawsze aplikatorem :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yukon Posted May 13, 2012 Report Share Posted May 13, 2012 Bardzo ładnie :) Wcale nie uważam, że jest to niewdzięczny kolor...kilka dni temu sprzedałem identycznego, można z niego wyciągnąć ładny błysk :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.