Jump to content

W11 Wydział Śledczy by Błaszczu & Soll - Ford Mondeo Mk2


blaszczu

Recommended Posts

Witam :)

Na początku chciałbym podziękować Radkowi (soll) za pomoc i udostępnienie miejsca do pracy :good:

Startujemy...

Jest to moja pierwsza relacja więc proszę o wyrozumiałość. Fotki są jakie są, niestety nie było czasu na cykanie wielkiej ilości zdjęć z pędzelkami itp gdyż czas ostro nas ograniczał.

Pacjent to mój Ford Mondeo Mk2 2.0 z 1998 r. Lakier w kolorze "K5" - granat który mieni się w fiolet a wieczorami podchodzi pod czerń. Auto strasznie zaniedbane przez poprzedniego właściciela :thumbdown: Masa rys, przebarwień, różnych zaprawek, zmatowień - taki właśnie obraz można było zobaczyć pod halogenem. Wcześniej nie zabierałem się za korektę, gdyż auto było przed poprawkami lakierniczymi.

Prace zajęły nam 2 popołudnia i jeden praktycznie cały dzień. Nie udało się zrobić 100% korekty ale w porównaniu do tego co było to naprawdę efekt może powalić. Uczciwie korektę oceniamy na 80% - sporo rysek zostało ale auto wreszcie nabrało blasku i można sobie w nim cykać fotki :good:

Trochę Was zanudziłem tak więc pora przejść do konkretów :)

Mycie:

*Poorboy`s World Super Slick & Suds Concentrated Car Was

*Rękawica z mikrofibry (przed korektą)

*Rękawica Car Pro (po korekcie)

*2 wiadra

*Myjka Karcher

Korekta:

*Menzerna FG500

*Menzerna PF2500

*Menzerna SF4000

*Scholl S17

*Trio pad od Menzerny 80mm

*Trio pad od Menzerny 135 mm

*IPA

*Lare EPL-11

Zabezpieczenie lakieru:

*Auto Finesse Rejuvenate

*Chemical Guys Pete`s 53

Inne:

*MAC 124 Prickbort

*Bilt Hamber Auto Clay Soft

*Aplikator gąbkowy żółty

*MF (Fluffy Dryer, Eurow Shag i inne)

*Pędzelki

*Nielsen Billance

*RainX

I inne których nie pamiętam ;)

Samochód przed korektą

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Przed korektą trzeba było pozbyć się takich zanieczyszczeń jak m.in klej na lakierze

Dołączona grafika

Startujemy z myciem, glinkowaniem, usuwaniem smoły itp :)

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Po całym procesie przed korektą pora na "chwilę prawdy" czyli halogen. Jest słabo! :thumbdown:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

W niektórych miejscach trzeba było posłużyć się koreczkiem

Dołączona grafika

Startujemy z korektą :ad: I są już jakieś pierwsze efekty :)

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Prace idą do przodu - w końcu można już sobie strzelać foty w lakierze :-]

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Niestety zdjęć z woskowania i końcowych etapów nie mam ale musicie zadowolić się zdjęciami z efektu końcowego ;) Myślę, że źle nie wygląda w porównaniu do tego co było - do ideału daleko, to fakt ale jest nieźle :good:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

I na sam deser...

Dołączona grafika

Mam nadzieję, że zbytnio Was nie znudziłem tą relacją i mnie zbyt mocno nie zjedziecie :D

Następne relacje jak i korekty na pewno będą lepsze :)

Pozdrawiam i zapraszam do komentowania :good:

Link to comment
Share on other sites


Szkoda, że relacja żywcem skopiowana z KA, idziecie na łatwiznę chłopaki, to już nie pierwsza taka którą widzę na DC L-) [-x

A jeśli chodzi o samą pracę - zawsze miałem mieszane uczucia widząc ten lakier, tutaj widzę, że to niezłe cudo. Ładnie wyszło. Jak Wam się pracowało z fordowską powłoką?

Lamp nie ruszaliście?

Link to comment
Share on other sites

Lampy i wnętrze odłożone na przyszły tydzień :) Tak więc spokojna głowa :-bd

Co do pracy z lakierem to nie pracowało się na nim łatwo - lakier b. miękki, przejechanie fibrą już zostawiało jakieś ryski :( Poza tym nie był bardzo podatny na korektę - trzeba było kombinować, żeby jakoś to wyszło.

Link to comment
Share on other sites

Ładnie wyszło, co tu więcej powiedzieć ;) Może tylko przemyśleć zmianę kołpaków (poszczerbione) i wywalić jedną z dwóch naklejek rejestr. :D

JJ, rozumiem, że źle widziane jest wrzucenie relacji na KA i na DC? Z ciekawości pytam, nie złośliwie czy coś... :)

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chodzi o zmianę kołpaków to jak trafię w dobrej cenie 2 szt. to wymienię - miały być alusy ale plany się zmieniły. Nie opłaca mi się inwestować już bo koło marca będę chciał Mondziaka sprzedawać. Co do naklejek to myślałem o tym i w wolnej chwili usunę starą :)

Link to comment
Share on other sites

JJ, rozumiem, że źle widziane jest wrzucenie relacji na KA i na DC?

To jest zwykłe kopiuj-wklej, poświęcić minutę więcej aby przerobić emotki które u Nas nie działają (np. :thumbdown:, :ad:) i czyta się od razu przyjemniej, nie jak masówkę czy coś wrzuconego 'przy okazji' tylko coś skierowanego specjalnie do Nas.

Broń Boże nie czepiam się, że ktoś umieszcza relacje i tu i tu, mamy wolny wybór, ale popracujmy nad takimi szczegółami :) :ympeace:

Być może to tylko moje widzi-mi-się - nie mam intencji nikogo urazić ani krytykować, widzę to któryś raz w relacjach i napisałem co mnie boli ^:)^

Link to comment
Share on other sites

Auto przed wygląda jakby było smarowane jakimś siuwaksem wcześniej ;p

Szkoda, że nie zrobiłeś zdjęć 50/50, większość zdjęć bez udziału słońca : [

Pozdro, kolor fajny bo ojczulek miał taki sam, tyle, że motor trochę mocniejszy ;p

Link to comment
Share on other sites

JJ, rozumiem, że źle widziane jest wrzucenie relacji na KA i na DC?

To jest zwykłe kopiuj-wklej, poświęcić minutę więcej aby przerobić emotki które u Nas nie działają (np. :thumbdown:, :ad:) i czyta się od razu przyjemniej, nie jak masówkę czy coś wrzuconego 'przy okazji' tylko coś skierowanego specjalnie do Nas.

Broń Boże nie czepiam się, że ktoś umieszcza relacje i tu i tu, mamy wolny wybór, ale popracujmy nad takimi szczegółami :) :ympeace:

Być może to tylko moje widzi-mi-się - nie mam intencji nikogo urazić ani krytykować, widzę to któryś raz w relacjach i napisałem co mnie boli ^:)^

Rozumiem. Raczej myślałem, że źle jest widziane w ogóle wrzucanie i tu i tu. I myślę, że masz rację ;)

Link to comment
Share on other sites

Co do pracy z lakierem to nie pracowało się na nim łatwo - lakier b. miękki, przejechanie fibrą już zostawiało jakieś ryski :( Poza tym nie był bardzo podatny na korektę - trzeba było kombinować, żeby jakoś to wyszło.

A to dziwne :-? Miałem MK2 tylko srebrnego i wspominam że fajnie się pracowało z jego lakierem. Co do miękkości też aż tak źle nie było żeby ryski od MF zostawały, a lakier miałem 100% orginał :-?

Być może samochody z innych fabryk i...co kraj to obyczaj ;)

Najważniejsze że Mundek odżyw i świetnie wygląda :u

Link to comment
Share on other sites

Co do pracy z lakierem to nie pracowało się na nim łatwo - lakier b. miękki, przejechanie fibrą już zostawiało jakieś ryski :( Poza tym nie był bardzo podatny na korektę - trzeba było kombinować, żeby jakoś to wyszło.

A to dziwne :-? Miałem MK2 tylko srebrnego i wspominam że fajnie się pracowało z jego lakierem. Co do miękkości też aż tak źle nie było żeby ryski od MF zostawały, a lakier miałem 100% orginał :-?

Być może samochody z innych fabryk i...co kraj to obyczaj ;)

Najważniejsze że Mundek odżyw i świetnie wygląda :u

Dzisiaj robiłem srebrne Mk2 - pracowało mi się z nim o wiele lepiej ale to też z racji lakieru w naprawdę dobrym stanie :) W wolnej chwili wrzucę na forum też i jakąś relację z dzisiejszej pracy.

Cieszę się, że się podoba :-bd

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy · zDetailingowani.pl - blog o detailingu

×
×
  • Create New...