JJ. Posted June 28, 2012 Report Share Posted June 28, 2012 Déjà vu – w psychologii, poczucie powtórnego przebiegu wypadków. Cześć wszystkim, Pamiętacie piękne Audi S8? Właściciel podrzucił mi do zrobienia następne auto. Następne Audi. Następną ósemkę. Następne ciemne. Jak zobaczycie później, nawet felgi w takim samym wzorze :-o Stan pacjenta gorszy niż u poprzednika więc bez zawahania zdecydowaliśmy się na trójstopniową korektę lakieru oraz resztę zabiegów czyli mycie felg i nadkoli z zabezpieczeniem, mycie profili w drzwiach, mycie i zabezpieczenie szyb. Zapraszam do zapoznania się z tą krótką relacją. Na początek stan na 'dzień dobry'; A tej taśmy nie zdejmowałem, jak sądzę, służyła do amortyzacji tablicy i zapobieganiu niepożądanej akustyce ;) To była pierwsza robota do której zatrudniłem pomocnika :shock: Więc on przeleciał wszystkie profile w drzwiach a ja zająłem się kołami i nadkolami: Felgi chińskie, jedno koło miało już uszkodzony (łuszczący się) klar na ramionach, niestety po myciu zobaczyłem, że na trzech felgach podeszła farba :shock: ~x( felgi zostają u mnie na czas naprawy, później wrzucę relacje.. Następnie mycie całego: Oraz glinkowanie: Lakier pomimo glinkowania dalej szorstki. Zastanawiałem się co może być przyczyną. W trakcie korekty doszedłem - był to.. (jak to się fachowo nazywa) zakurz? odkurz? oprysk? po lakierowaniu jakiegoś elementu. Inspekcja: Chińskie, ale w dobrym stanie ;) Zacząłem pracować. Lakier mega twardy. Takiego jeszcze nie robiłem. I mówię poważnie. Na masce 7 podejść (2 razy Scholl S03 :-q a później 5 razy Menzerna FG500) po trzy przejścia na futrze SNB. Nacisk znaczny, przejścia powolne, obroty ~1700. Korekta na jakieś ~90%. Nie będę się usprawiedliwiał, zabrakło siły (dosłownie) na więcej. Autopromocja :lol: Góra po, dół przed: I tu tak samo: W międzyczasie przygotowałem drugi komplet felg aby właściciel mógł ode mnie wyjechać. Standardowo: umycie (Nielsen Aluminium Cleaner, APC), usunięcie smoły (Sanesolv), później S17 na bawełnianym padzie, zabezpieczenie felg Collinite 476s a na opony Meguiars Endurance: No i efekt końcowy. Jak zwykle mało zdjęć (robione w zasadzie w momencie odbioru auta). Na dodatek wybrałem takie, żeby wyglądało na super robotę :lol: ;) No, zgadujcie, co to jest? ;)) Użyte środki: Felgi i nadkola: - Nielsen Aluminium Cleaner - Carvalet do felg - Nielsen Cyclone - Sanesolv Extra - Mix chemii jako aktywna piana - Scholl S17 + bawełniany aplikator - Collinite 476s - Meguiars Endurance Karoseria: - Valet Pro NSF - Nielsen Cyclone - Glanz Shampoo - Glinka CYC + LT - Korekta pastami Menzerna - Collinite 476s - DB Replenish - Nielsen S-A-S - Glass Science na szyby poprzedzony AB Clear Vue Zapraszam do krytykowania :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mar_1981 Posted June 28, 2012 Report Share Posted June 28, 2012 A co Ty minetoo Audice podbierasz? :lol: Nieźle wyszło :u A jak obleciałeś ten moduł GPS? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJ. Posted June 28, 2012 Author Report Share Posted June 28, 2012 Ten wąski przesmyk i 'czapkę' na małym padzie 80mm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sprinter Posted June 28, 2012 Report Share Posted June 28, 2012 Ładnie oporządziłeś tego Byka a zajechany był konkretnie :u Co to masz na głowie za dinksa i wiele to kosztuje ?? :lol: Osobiscie poleciłbym właścicielowi ten drugi kpl. felg a chinole ożenił, bo za chwile bedą do wywalenia :-bd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.martino Posted June 28, 2012 Report Share Posted June 28, 2012 Nice Job :u Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJ. Posted June 28, 2012 Author Report Share Posted June 28, 2012 Osobiscie poleciłbym właścicielowi ten drugi kpl. felg a chinole ożenił, bo za chwile bedą do wywaleniaTak właśnie ma zamiar zrobić. Ten drugi komplet jest od właściciela S8 :) :u Co to masz na głowie za dinksa i wiele to kosztuje ?Latarka led z trzema poziomami świecenia, bardzo pomocna podczas polerowania, typ świecącego światła jak w Led Senserze. Koszt to 30zł :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SNB SWEDEN Posted June 28, 2012 Report Share Posted June 28, 2012 Bardzo ciekawa praca , auto super stare piekne linie VAG-a :u a korekta hmm JJ czego wiecej wymagasz ? Sa tacy co pisza korekta na 100% :ympray: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maly_marcin Posted June 28, 2012 Report Share Posted June 28, 2012 Kawał fury do wypolerowania, mocno potargana. Plus za połowiczny BHP podczas korekty :lol: Pięknie wyszło :u A czasowo jak tam zeszło? :) S03 masz ze starej linii? Czy z nowej? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJ. Posted June 28, 2012 Author Report Share Posted June 28, 2012 S03 mam ze starej linii i nie jestem z niego zadowolony. Mocno pyli a słabo tnie. Szukam czegoś innego.. :roll: Czasowo? Hmm.. Samo polerowanie to ponad 40 godzin #-o BHP na głowie będzie uzupełnione, mam bardzo podrażniony nos od pyłu i czasem coś do oka wpadnie, szukam maski i okularów. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maly_marcin Posted June 28, 2012 Report Share Posted June 28, 2012 Za maską też się rozglądam, a okulary to na co dzień noszę :lol: ponad 40 godzinŁadnie :mrgreen: A odnośnie S03 to co do pylenie się zgodzę, ale mi się wydaje, że jednak lepiej zbiera od FG500 :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJ. Posted June 28, 2012 Author Report Share Posted June 28, 2012 Powiem tak (na przykładzie tego lakieru): 2 podejścia z FG500 zrobiły więcej roboty niż 2 podejścia z S03. Pracujesz na nowym Schollu? S3 gold? Z drugiej jednak strony, polerowałem żelkot na którym były ślady po papierze P1200 i udawało się je wyciągnąć.. Więc co lakier to inna pasta lepiej działa :? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SNB SWEDEN Posted June 28, 2012 Report Share Posted June 28, 2012 Powiem tak (na przykładzie tego lakieru): 2 podejścia z FG500 zrobiły więcej roboty niż 2 podejścia z S03. Pracujesz na nowym Schollu? S3 gold? Z drugiej jednak strony, polerowałem żelkot na którym były ślady po papierze P1200 i udawało się je wyciągnąć.. Więc co lakier to inna pasta lepiej działa :? Nowej S3 nie mialem a co do starej to mieszane uczucia moze brak doswiadczenia, co lakier to roznie bywa ostatnio S4 czarny i np FG500 kompletnie sobie nie radzilo a S17+ bez problemowo wyciagala wszystko, teraz Superb czarny met klapa osikana lakiernik sie nie popisal FG 500 kicha, S17+ tak sobie stary D1 bd a na przednim blotniku tez lakierowany to tylko bialy pad i S17+, czasami mozna oszalec co element to mega roznica Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maly_marcin Posted June 28, 2012 Report Share Posted June 28, 2012 Ja tam cisnę na starym zapasie - S03 bez zbędnych plusów i goldów :P FG500 też mam. Więc co lakier to inna pasta lepiej działa :?O to to :u Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KEIL1 Posted June 28, 2012 Report Share Posted June 28, 2012 super relacja ! bardzo dobre i rzetelne fotki ( procentowość korekty sobie darujmy ) :ymapplause: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zybercik Posted June 28, 2012 Report Share Posted June 28, 2012 Matko święta, 40h na polerowanie. Maska, dach, tył ok... ale drzwi, ręce z d*py bym musiał chyba wyciągać :lol: Praca pikna, szkoda że nie ma więcej fotek z pracy nad pierdołami czyt. felgi, zawiasy. Wnętrze nie ruszane? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonnes Posted June 28, 2012 Report Share Posted June 28, 2012 Ehhhh.... Dżeju, fajny projekt, piękne auto - zwłaszcza "po" :u :f Lakier wyglądał tak, jak gdyby był myty druciakiem do garów x_x ~x( Dałeś radę chłopie ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJ. Posted June 28, 2012 Author Report Share Posted June 28, 2012 szkoda że nie ma więcej fotek z pracy nad pierdołami czyt. felgi, zawiasy.Niestety, byłem pod tak dużą presją czasu, że nawet kolejną nockę zarwałem aby zdążyć ze wszystkim.. Stąd też brak zdjęć - skupiałem się na skończeniu roboty :( Następnym razem spróbuje uchwycić więcej efektu na fotkach :) Wnętrze nie ruszane?Tym razem wnętrze nie ruszane aczkolwiek właściciel wyraził chęć na doprowadzenie i tego obszaru do porządku. Więc na jesień mogę się go spodziewać znowu. Dziękuje za komentarze :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
minetoo Posted June 28, 2012 Report Share Posted June 28, 2012 Piknie panie. Pytałeś co to tam na zdjęciu, więc zgaduję że to chmurka albo chemtrials w odbiciu :D Praca...no no... :-bd Jest kawałek auta... Ale z tym BHP to idziesz po całości :lol: Ronaldo :D ;;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SJake Posted June 28, 2012 Report Share Posted June 28, 2012 :u Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szynka Posted June 29, 2012 Report Share Posted June 29, 2012 JJ jest dobrze! Ogarnałęs go dobrze, nie ma co ;) A co do past, trzeba mieć kilka i próbować, niestety :roll: PS. Ja mam S03+ i mam wrażenie że też lepiej tnie niż FG500 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fireman_marcin Posted June 29, 2012 Report Share Posted June 29, 2012 Stan trochę straszny, ale dałeś radę jak zwykle :u Wyszło pięknie :u i te alu obecne lepsze, tamte są strasznie obyte jak dla mnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skladak Posted June 29, 2012 Report Share Posted June 29, 2012 Co tu więcej gadać :u :u :f Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzinkinss Posted July 1, 2012 Report Share Posted July 1, 2012 :u :u Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.