JJ. Posted July 1, 2012 Report Share Posted July 1, 2012 Cześć kochani :ymhug: Ostatnio przytrafił mi się taki rodzynek: Pewnie wielu z Was zastanawia się, co to za wielki spoiler w aucie ;) Tutaj znajdziecie ciekawe informacje dotyczące tej jednostki: KLIK Ja jedynie mogę powiedzieć, że informacja która mnie interesowała to długość kadłuba która wynosiła 6,5m, jego wysokość natomiast przekraczała 1m. Sprawa prosta. Brat udziela się w kole naukowym na AM w Gdyni. Otrzymali do wyremontowania żaglówkę w zamian za możliwość korzystania z niej. Z tego co się dowiedziałem, całość burt była przeleciana papierem P1200 ręcznie i na maszynce oscylacyjnej z główką w kształcie trójkąta z papierem o gradacji.. 240? (muszę się dopytać, nie chcę wprowadzać w błąd). Wszystkie te zabiegi przeprowadzały osoby które nie miały wcześniej styczności z takimi akcjami. Efekt? Taka pływać nie będzie.. 8-) Bardzo dużo śladów po maszynie, pig-taili, rysy po P1200, ogólnie masakra. Po zapoznaniu się ze stanem stwierdziłem, że żeby zrobić to na malinę, potrzeba papierów ściernych od P1500 do P2500. Chłopaki pojechali na zakupy a ja w międzyczasie zrobiłem obszar testowy aby dowiedzieć się ile wyciągnę samą polerką. Kombinacja to najpierw S17 i pomarańczowa gąbka ABW, później poprawione S03 na niebieskiej gąbce, jednakże po nim większych różnic nie zauważyłem: Sporo zdjęć jak na jedno 'okienko'.. :roll: :lol: Materiały przyjechały, 'szef' zobaczył 'okienko' i stwierdził, że bez sensu będzie cięcie papierami \:D/ Więc została mi sama polerka w dwóch krokach. Pierwszego dnia, przy użyciu nafty oraz dwóch pomocników którym z tego miejsca dziękuje, pozbyłem się z lewej burty oraz rufy kleju po taśmie dwustronnej 4cm której panowie użyli do... odcięcia przy malowaniu dna antyporostówką.. :shock: #-o L-) Nadszedł drugi dzień, ja zabrałem się za cięcie reszty burt.. Użyta kombinacja to Scholl S03 i niebieski ABW przy znacznych obrotach i męskim docisku :lol: Śmieszna sprawa z tym żelkotem, specyficzny w polerowaniu. Pad na początku zapychał się momentalnie, pasta z żelkotem zasychały na panelu, trochę się grzał ale tragedii nie było. Grzałem mocniej (*) Jeśli chodzi o 'twardość' to w/w kombinacja była w stanie usunąć w większości ślady po matowieniu przez chłopaków. Nie ruszyła jedynie tych gdzie ewidentnie było widać uszkodzenie które zeszłyby dopiero po papierze. "Hologramogenność" :lol: lub jak kto woli, skłonność do hologramów nie występowała. Tak samo jak rysowanie powierzchni od mocnego przecierania fibrą. Ach, żeby takie były lakiery samochodowe.. :ymdaydream: Jeśli chodzi o śliskość powłoki po wypolerowaniu to inaczej niż w przypadku aut, tutaj powłoka była dość tępa. No ale dość gadania, fotki! Widzicie na powyższej fotce, tam na drugim kwadracie (tym po lewej) takie pionowe "coś"? Tak, to ślady po P1200 :D Jedyna pięćdziesiątka bez taśmy, wybaczcie te holsy, ale pastę z powierzchni zmywałem co 2 obszary, schodziło to bardzo opornie. Aha. W tym pomógł mi APC od Koch Chemie :u Jako wykończenie wybrałem S17 na żółtej Menzernie. Moja robota na burtach dobiegła końca, chłopaki w tym czasie podmalowali pasek a ja pstryknąłem kilka fotek: Tu w towarzystwie kolegi "Charrego" ;) Szybki z pleksi były w opłakanym stanie więc na początku powiedziałem dla brata, że je też przepoleruje. -"A można?" -"Wszystko można!" :D Na początek S03 na niebieskim ABW 80mm A na wykończenie S17 i pomarańczowy ABW 80mm Wiem, że zdjęcia szybek 'po' dają ciała L-) Chciałem ją (Venuskę) jeszcze namaścić, ale jakoś zabrakło, czy siły, czy chęci, czy czasu.. :-?? Tak czy siak, to by było na tyle, zapraszam do komentowania :-h Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mar_1981 Posted July 1, 2012 Report Share Posted July 1, 2012 Jest goooood :u Trzeba było jakąś modelkę w bikini dać do zdjęć ;)) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
minetoo Posted July 1, 2012 Report Share Posted July 1, 2012 Samoloty, szybowce, łodzie....Trzeba się zwijać pomału z tymi samochodami :lol: JJ bardzo ładnie :-bd Choć brakuje LSP ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaV Posted July 1, 2012 Report Share Posted July 1, 2012 Nieźle, Nieźle. Rozkręcasz się z pracami :). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJ. Posted July 1, 2012 Author Report Share Posted July 1, 2012 Choć brakuje LSP ;)Wiem, skucha na maksa, teraz biję się w pierś :( Nieźle, Nieźle. Rozkręcasz się z pracami :).Oj tam, raz się zdarzyło :oops: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.martino Posted July 1, 2012 Report Share Posted July 1, 2012 Nice Job :u Jakby ci sie trafilo to jako LSP bierz 3m marine. Cos jak finisch kare tylko ze lapirj siedzi i na auto np. felgi jest ok ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonnes Posted July 2, 2012 Report Share Posted July 2, 2012 No Panie polermajster fajne dzieło :u Mam sentyment do żagli bo kiedyś intensywnie żeglowałem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skladak Posted July 2, 2012 Report Share Posted July 2, 2012 Fotki pół na pół robią wrażenie : D :o :u :o :u Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
damianese Posted July 2, 2012 Report Share Posted July 2, 2012 oooo a foczki jakieś masowałeś? :mrgreen: jest gut :u Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJ. Posted July 2, 2012 Author Report Share Posted July 2, 2012 Martino, do boxa zabrałem ze sobą Colliego, najbardziej wytrzymały w moim arsenale. No ale nie posmarowałem łajby :( Masz porównanie tego 3M'a do innych wosków? Jak z trwałością? Cos jak finisch kare tylko ze lapirj siedziRozwiń myśl. Fotki pół na pół robią wrażeniePod wrażeniem był każdy oglądający, łącznie z właścicielem. Jestem zadowolony :) oooo a foczki jakieś masowałeś?Niet.. :cry: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fireman_marcin Posted July 2, 2012 Report Share Posted July 2, 2012 No teraz to wygląda, jest :u Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miHoo79 Posted July 2, 2012 Report Share Posted July 2, 2012 JJ wydaje mi się że po gradacji 240 ciezko byloby wyprowadzić, ale tylko teoretyzuje... Łodka z gelcoatu? Masz jakies zdjęcia środka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJ. Posted July 2, 2012 Author Report Share Posted July 2, 2012 JJ wydaje mi się że po gradacji 240 ciezko byloby wyprowadzić, ale tylko teoretyzuje...Być może, sam nie jestem pewny, więc nie będę szedł w zaparte :) Upewnię się i poinformuje jaki papier siedział na tamtej maszynie :) Łodka z gelcoatu?Burta pokryta żelkotem jeśli o to chodzi. Masz jakies zdjęcia środka?Niestety nie :( Ale mogę poprosić o kilka fotek :u Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.martino Posted July 2, 2012 Report Share Posted July 2, 2012 JJ a co tu rozwinac? 3M marine to wosk na zelkot itp. Polimery i akryl. Odporny na sol, wode, wysokie teperatury. Mialem tylko mala probke, ale z tego co moglem sprobowac to dluzej od finish kare siedzial na felgach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miHoo79 Posted July 2, 2012 Report Share Posted July 2, 2012 Na glecoacie fajnie siedzi colli 925 (fiberglass boat wax - do tego jest dedykowany cleaner) z góry uprzedzam nie kładłem sam ale rozmawiałem z osobą, która zajmuje się motorówkami na codzień Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.martino Posted July 2, 2012 Report Share Posted July 2, 2012 Ciekawe, nic tylko poprobowac trzeba...ciekawe gdzie colli znajde :? Zeby OT nie bylo: Nice Job :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
minetoo Posted July 2, 2012 Report Share Posted July 2, 2012 Potwierdzam słowa Michała.....z praktyki :u Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miHoo79 Posted July 2, 2012 Report Share Posted July 2, 2012 Ja pracuje na colli 915, 845, 126 (kładłem go na FOXa) - te woski to dla mnie to must have position ;) 476 poszedł do ludzi (jakos nie przypadł mi do gustu - 915ka jest zdecydowanie lepsza a 845 ma taka samą trwałość jak 476 a jest łatwiejszy w aplikacji) Kolejny na liscie jest 885 fleetwax - przypłynie to będą testy :) a jeszcze jest 900 mold relase i jest dostepny w PL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dark_wolf Posted July 3, 2012 Report Share Posted July 3, 2012 Ohoho, ciekawa praca ;) Ładny ma... Lakier? Szkoda tylko, że nie zająłeś się jakimś czyszczeniem środka, itd, ale przypuszczam że to ten sam powód co brak LSP ;) Ale teraz i tak już będzie chłopakom pływać bez żadnych oporów w wodzie :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Golono Posted July 4, 2012 Report Share Posted July 4, 2012 JJ. fajnie to wyprowadziłeś :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.