Skocz do zawartości

Dodo Juice Supernatural Glass Sealant Kit


Rekomendowane odpowiedzi

Dodo Juice Supernatural Glass Sealant Kit

Ostatnio nabyłem dość ciekawy produkt, Dodo Juice Supernatural Glass Sealant Kit. Skusiła mnie sama nazwa. W Polsce niestety nie widziałem w żadnym sklepie tego produktu, jednak postanowiłem napisać o nim kilka słów.

Opis producenta (z grubsza przetłumaczony przeze mnie):

Supernatural jest oparty na nano-technologii, tworząc chemiczną, wodoodporną powłok, która łączy się ze szkłem. Poprawia widoczność w podczas opadów deszczu i wydłuża żywotność wycieraczek.

Trwałość powłoki jest przewidywana na 6-12 miesięcy, po tym okresie wymagane jest położenie kolejnej warstwy. Należy pamiętać, że przed aplikacją szkło musi być idealnie czyste.

Zawartość pudełka:

W malutkim kartoniku otrzymujemy 3 rzeczy: instrukcję obsługi (2 strony wielkości A4), aplikator (pewien rodzaj sztucznej tkaniny) oraz 50 ml środka.

Przygotowanie powierzchni:

Tak jak napisałem wcześniej, instrukcja jest wielkości 2 stron A4 i sporo jest w niej o przygotowaniu powierzchni.

Środek postanowiłem zaaplikować na przednią szybę (na bocznych i z tyłu dalej trzyma Rain-X). Wstępnie umyłem ją przy użyciu Glorii z pianą VP Neutral Snow Foam. Kolejnym krokiem było wyglinkowanie, następnie umycie Glass Cleanerem od Megsa a na samym koncu IPA, czyli mniej-więcej tak jak podano w instrukcji -tam proponowano także polerowanie szyby, ale ja sobie to odpuszczam, ze względu na "fioletową powłokę" którą posiadam.

Pacjent przed myciem:

Dołączona grafika

I jakaś fotka po doczyszczeniu szyb:

Dołączona grafika

A to przez ten produkt całe zamieszanie:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Rozpoczynamy aplikację:

Dołączona grafika

Środek aplikujemy podobnie do zwykłych wosków samochodowych. Niewielką ilość nakładamy na aplikator (biała szmatka z zestawu) a następnie wcieramy kolistymi ruchami (podobnie jak Rain-X). Szybę dzielimy oczywiście na kilka paneli. Nakładamy pierwszy panel, drugi panel, wracamy do pierwszego i polerujemy, nakładamy trzeci wracamy do drugiego itd, czyli jak przy standardowym woskowaniu :) Co ciekawe, podczas przesychania środka widać "mgiełkę". Polerować postanowiłem WWL Alladin, lecz okazał się (w moim oczywiście mniemaniu) zbyt "twardy" do tego zadania i przeskoczyłem na MF od Monello, która się bardzo dobrze sprawdziła podczas tego zadania.

Z innych informacji o aplikacji to warto mieć rękawiczki nitrylowe ze sobą, ponieważ środek jest nieprzyjazny dla skóry (mi się akurat skończyły, więc na żywca robiłem).

Co do samej aplikacji robi się dość prosto, mimo przerażającej instrukcji. Dużo więcej czasu zajmuje samo przygotowanie powierzchni pod Glass Sealanta niż sama aplikacja.

Mało widoczne 50/50

Dołączona grafika

Wydajność:

Środek jest naprawdę wydajny i starczy na około 4-5 dużych aut, tzn. z dużymi szybami ;). Jutro zważę ile dokładnie zużyłem go na samą przednią szybę i uzupełnię tutaj.

Po aplikacji:

Samo utwardzanie środka zalecane jest na około 2-3 godziny. Ze względu na to, że zabrałem się za to dość późno, postanowiłem schować auto na noc do garażu i zająć się nim jutro. Wg producenta po odczekaniu tego czasu należy spolerować środek jeszcze raz i wyczyścić IPA.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Podsumowanie:

Obszerniejsze podsumowanie będzie dopiero jutro (po utwardzeniu środka). Zapowiadany jest na jutro deszcz w moich okolicach, więc postaram się też nagrać sealanta "w akcji".

Jak na razie to mogę powiedzieć, że środek mega wydajny, prosty w aplikacji i co ciekawe, wg mnie tworzy na szybie coś w rodzaju powłoki. Co do trwałości i jakości przekonamy się na dniach podczas deszczowych testów. :)

Z ciekawostek, producent zaleca czyszczenie szyb IPA :dontknow: , delikatnym szamponem lub pianą aktywną z niskim PH. No i oczywiście szyb nie wolno glinkować :)

Pozostaje mi przeprosić za jakość fotek, ale aparat został w domu, a pod ręką tylko telefon :/

Dodane później:

No i deszczu brak... Więc postanowiłem spryskać szyby wodą z opryskiwacza. Z tego co widać, woda w miarę ucieka :)

VsdsMhg8jBg

I kropelki, które pozostały

Dołączona grafika

Jazda w trakcie deszczu. Jak widać zbiera krople, ale głównie te większe. Rain-X na bocznych szybach sobie trochę lepiej radzi z mniejszymi kroplami. Ale powyżej 100km/h można spokojnie jechać. Duże krople zaczynają uciekać powyżej 60km/h.

QnhvVF-UXhI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Dobry test :u

Pytanie: po co czyscic megsem jak pozniej IPA?

No i widze ze monello masz, cos innego od nich masz?

Robiłem wg instrukcji, czyli czyszczenie płynem do szyb a następnie IPA. Tam był podany płyn DJ, ja mam tylko megsowy. Wiem, że glass cleaner zawiera IPA, ale wolałem być rzetelny ;).

Co do monello, to mam tylko ręcznik do osuszania i MF do polerowania. Mam też pady cutting, polishing i finish + futro. Wyglądają identycznie jak Lake Country. Niedługo będę miał też zestaw past od nich, więc jakiś teścik też się pewnie zrobi :P

A mnie ciekawi jak zachowują się wycieraczki. Czy występuje smużenie, albo inne niepożądane efekty uboczne???

Po przeleceniu wycieraczkami pozostają smugi, które utrzymują się niecałą sekundę. W sobotę przeczyściłem wycieraczki tymi ściereczkami od 303 i efekt się poprawił. Smużenie praktycznie zniknęło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za test escimo, poprawiłem filmiki :u

Powiedz mi, te 'fioletowe' na szybie nie występuje od środka? Co to jest? Mam klienta któremu chemia zrobiła zacieki na szybach, czym to usunąć jeśli nie tlenkiem ceru? (AB Clear Vue tylko to popieścił..)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JJ.te fioletowe na szybach, to powłoka antyrefleksyjna (o ile dobrze pamiętam nazwę) i jest od nowości na aucie - szyba solarna. DJ zwiększył trochę głębie tej fioletowej poświaty, co mi się osobiście podoba. Tlenek ceru powinien ładnie spolerować szybę, ale z tego co kojarzę to nie można go stosować na szybach tego typu, bo zedrze właśnie tą warstwę. No chyba, że ktoś całkowicie będzie chciał się jej pozbyć :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Renault Laguna pamiętam, że ta powłoka na szybie czołowej występuje od środka. Dlaczego na bocznych jest na zewnątrz? Jak inaczej pozbyć się śladów po zaciekach? Skoro wżarły się w tą powłokę, trzeba spolerować całość aby nie było nic widać :? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy · zDetailingowani.pl - blog o detailingu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...