Jump to content

Czy ja coś robię źle, czy lakier taki twardy


Razman

Recommended Posts

Mam Passata B6 z ciemnozielonym perłowym lakierem DerbyGreen z 2005 roku. Nie rusza go nic z wyjątkiem futra i FG500. Jak pracujecie na twardych lakierach? Robiłem 4 przejazdy na niebieskim Urbanie prosquare też z FG500 i nie mogę powiedzieć, aby znikły rysy po papierze 2500. Może ja robię coś źle? Próbowałem dociskać, nie dociskać, pracować dłużej pastą itp. Tylko futro. Może inne pasty?

Link to comment
Share on other sites


Mam Passata B6 z ciemnozielonym perłowym lakierem DerbyGreen z 2005 roku. Nie rusza go nic z wyjątkiem futra i FG500. Jak pracujecie na twardych lakierach? Robiłem 4 przejazdy na niebieskim Urbanie prosquare też z FG500 i nie mogę powiedzieć, aby znikły rysy po papierze 2500. Może ja robię coś źle? Próbowałem dociskać, nie dociskać, pracować dłużej pastą itp. Tylko futro. Może inne pasty?

Na jakich obrotach pracowałeś ? rotacja czy DA ?

4przejazdy -tzn: lewo-prawo (1) + gora-dół (2) l-p (3) + g-d (4) ?

Jeżeli tak to mało, ja np. taki system pracy stosuje tylko przy DA+pady z mikrofibry, lecz on też czasami wymaga zrobienia 1-2przejazdów więcej.

Jak twarde lakiery to tak jak JJ mówi, dużo przejazdów, obroty, docisk, dobre pady, pasty :)

Link to comment
Share on other sites

JJ obroty sprawdzałem od 1500 do 1800 na rotacji. Ruszyło dopiero przy czterech przejazdach na futrze Flexipad 1800 obrotów. Potem PG1000 i FF3000 odpowiednio na średnim i miękkim padzie i jest ok. Mało kiedy używam futra i się boję o lakier, ale wychodzi na to, że inaczej nie da rady.

Marcin pierwsze słyszę o padach z mikrofibry, są bardziej agresywne od futra?

Link to comment
Share on other sites

JJ obroty sprawdzałem od 1500 do 1800 na rotacji. Ruszyło dopiero przy czterech przejazdach na futrze Flexipad 1800 obrotów. Potem PG1000 i FF3000 odpowiednio na średnim i miękkim padzie i jest ok. Mało kiedy używam futra i się boję o lakier, ale wychodzi na to, że inaczej nie da rady.

Ruszyło co ?

Wiadomo że futro zostawia po sobie rysy więc o tym też trzeba pamiętać i nie drzeć w nieskończoność ;)

Ale ogólnie tak to wygląda :)

Pady z mikrofibry:

Dołączona grafika

Flexipads - Dyski polerskie z mikrofibry

Link to comment
Share on other sites

Marcin, pisząc ruszyło miałem na myśli, że zadziałało. Nie miałem na myśli słoneczek po futrze. Usuwałem proste, niezbyt głębokie, ale długie rysy, które na pewno nie było efektem polerowania.

No okej, to dobrze :) Ale tak jak pisaliśmy, twarde lakiery trzeba trochę pomęczyć :u
Link to comment
Share on other sites

To ok. Bałem się, że robię coś źle na gąbce. Traciłem wiarę we własne umiejętności. A pytanie dodatkowe o talerz oporowy. Czy ma on wpływ na właściwości ścierne pasty i gąbki/futra? Pracowałem na ultra miękkim BP od Flexi http://www.flexipads.pl/produkt/271/dyski-wsporcze-oporowe-do-maszyn-polerskich-125mm-podkladka-mocujaca-z-rzepem-ultra-miekka-m14--10398--flexipads, czy jeśli wybrałbym twardsze BP to praca byłaby szybsza? Ktoś to sprawdzał? Ktoś coś wie?

Link to comment
Share on other sites

To ok. Bałem się, że robię coś źle na gąbce. Traciłem wiarę we własne umiejętności. A pytanie dodatkowe o talerz oporowy. Czy ma on wpływ na właściwości ścierne pasty i gąbki/futra? Pracowałem na ultra miękkim BP od Flexi http://www.flexipads.pl/produkt/271/dyski-wsporcze-oporowe-do-maszyn-polerskich-125mm-podkladka-mocujaca-z-rzepem-ultra-miekka-m14--10398--flexipads, czy jeśli wybrałbym twardsze BP to praca byłaby szybsza? Ktoś to sprawdzał? Ktoś coś wie?

Jak dla mnie ma wpływ.

Np. pracując miękkim BP, np takim lepiej jest dopasować gąbkę do profilu panelu (np. wąskie elementy girlla w aucie) ale stosując twardszy BP i pracując z dociskiem lepiej dociskamy gąbką do panelu i dzięki temu praca jest efektywniejsza. Minusem jest, przy twardych padach, to że może ciut "rzucać" maszyną.

Tutaj jeszcze kilka słów na ten temat:

Backing plates

The backing plate directly transfers the kinetic friction (energy) of the machine to the paint surface via the pad. The larger the backing plate (in relation to the pad) the greater the surface contact area so less energy is wasted. The foam pad will absorb the amount of orbital movement produced by the machine polisher unless sufficient pressure is applied to compress the pad (to approx 50%). Using a properly sized backing plate allows for the equal distribution of pressure across the entire face area of the pad; making it more efficient; as a backing plate only compresses the area of the pad that is directly underneath it.

If the backing plate is too small for the pad, you reduce the effective contact surface area of the pad that is able to polish effectively, t here is also a possibility that the backing plate will ‘cut’ the foam causing it to fail? Allow a maximum of ¼-inch as a safety margin (i.e. 6.5 -inch pad- 6-inch backing plate, 5.5-inch pad -4.75-inch backing plate) this will allow the maximum pad surface contact area, and equal pad compression over the pad contact surface ensuring efficient polishing

A hard and inflexible backing plate will affect the performance of a foam pad; by making it slightly more aggressive (stiffness) and may cause swirl marks. The inflexible plastic on many backing plates has zero give and therefore will not adjust to the contoured body panels. The exception would be a plate bonded to a thick layer of dense cellular foam.

Always use the recommended sized backing plate for the pad you are using. Do not use a backing plate that is larger than the foam or wool pad

Autopia Forums - How a Backing Plate Design Affects Rotary Polishing

Link to comment
Share on other sites

Piotrek, o ile może się mylić przy odczytach to zakładam, że sam siebie nie oszukuje i różnice w odstępach czasu 1 godziny pokazuje poprawnie. Natomiast jeśli ma błędy to równie dobrze jeśli pokazuje 10 różnice to ta różnica może być rzędu 5 lub 15. Na jedno wychodzi, rysy były na tyle duże, że cięcie wymagało czasu. Dodać do tego, że specjalistą nie jestem i zrobiłem nie więcej niż 20 samochodów, wychodzi długa praca.

Co do samego miernika. Porównywałem go z profesjonalnymi miernikami za 1000 zł wzwyż i muszę powiedzieć, że albo mam dobry egzemplarz, albo nie taki wilk zły jak go malują. Choć przyznaję, że trzeba go dla pewności w miarę często kalibrować. Porównania były na moich płytkach kalibracyjnych i odczyty mieściły się w granicach fabrycznych błędów czytników.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy · zDetailingowani.pl - blog o detailingu

×
×
  • Create New...