Jump to content

ValetPro Talos Protectant


Recommended Posts

Witam,

mam przyjemność zaprezentowania Wam testu

ValetPro Talos Protectant

Dołączona grafika

Opis produktu:

Opracowany do zabezpieczenia zewnętrznych i wewnętrznych tworzyw sztucznych i gumy. Posiada fantastyczne zdolności do ożywiania wyblakłych plastików. Oparty na wodzie, ale po wyschnięciu wodoodporny, posiada wysokiej jakości filtry UV zabezpieczające tworzywa sztuczne przed blednięciem i pękaniem. Ten wszechstronny produkt może być użyty jako dressing i zabezpieczenie komory silnika, opon, tworzyw sztucznych, łodzi i mebli ogrodowych. Ożywia wyblakłe plastiki zapewniając wykończenie na wysoki połysk. Jest absorbowany przez tworzywa sztuczne i gumę, zapewniając nietłuste wykończenie. Każdy preparat może dawać odmienne efekt w zależności od plastiku danego producenta. Talos Protectant rozwiązuje ten problem, dzięki temu, że można kontrolować za pomocą rozcieńczenia uzyskany efekt od całkowicie matowego, przez satynę, aż do wysokiego połysku w zależności od preferencji użytkownika.

Za możliwość testu serdecznie dziękuję polskiemu dystrybutorowi ValetPro

tym bardziej że otrzymałem pełnowartościowe opakowanie a nie tylko próbkę

W wymaganiach dot. testu znajdowały się komora silnika, wewnętrzne plastiki i uszczelki.

1) TEST - KOMORA SILNIKA czyli Talos vs 303 AP & PERL 1:5

Let's go!

komora wpierw umyta mocnym APC:

Dołączona grafika

Talos generalnie będzie po lewej stronie choć każde foto jeszcze podpiszę osobno

zawodnicy szykują się do startu:

Dołączona grafika

pole bitwy gotowe:

Dołączona grafika

po lewej Talos, po prawej 303:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

obudowa aku, po lewej Talos, po prawej 303:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

obudowa bezpieczników, po lewej Talos, po prawej PERL 1:5

Dołączona grafika

i tu to samo bez lampy - Talos na górze:

Dołączona grafika

na koniec wysmarowałem resztę wyczyszczonych plastików jak obudowa filtra, całe podszybie, uszczelki, ogólnie - skoro już wylałem tam trochę wody to i jakoś to zakonserwuję :kox:

po ponad tygodniu:

Dołączona grafika

Talos | 303

Dołączona grafika

Talos | 303 & Talos | Perl 1:5

Dołączona grafika

Talos | 303

Dołączona grafika

Talos | Perl 1:5

Dołączona grafika

po 2 tygodniach:

widok ogólny

Dołączona grafika

Dołączona grafika

i 3 szybkie ujęcia z bliska

Talos | 303

Dołączona grafika

Talos | 303

Dołączona grafika

Talos | Perl 1:5

Dołączona grafika

po ponad 3 tygodniach:

nadal nieźle czarno...

Dołączona grafika

na pokrywie silnika jak leżało, tak leży choć już obaj gracze zaczynają potrzebować Rutinoscorbinu ;)

Talos | 303

Dołączona grafika

obudowy jeszcze słabiej, ale coś tam jest

Dołączona grafika

2) TEST - DESKA ROZDZIELCZA czyli Talos vs Natual Look

ponieważ oryginalny atomizer zaraz w trakcie zabaw pod maską zaczął mi płatać figle i przeciekał, na szybko przelałem Talosa do tego co było fabrycznie dziewiczego jeszcze i pod ręką (PET 300ml) by zakończyć aplikację jednego dnia :) na koniec jak wziąłem z domu nówkę sztukę atomizer, to zagościł on ponownie na oryginalnej butelce, razem ze środkiem :P

Let's go!

przygotowanie, po lewej Talos, po prawej Natural Look:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

i rezultaty:

jeszcze z taśmą...

Dołączona grafika

i bez:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Talos ewidentnie bardziej przyczernił, ale bez dodatkowego przecierania dał większy połysk

Dołączona grafika

po ponad tygodniu:

zaglądamy do środka:

Dołączona grafika

i więcej detali:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

po 2 tygodniach:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Talos jednak bardziej podatny na wycieranie się

Dołączona grafika

po ponad 3 tygodniach:

niby są, ale tak jakby ich prawie nie było, przy czym nadal czas znosi moim zdaniem NL:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

tyle co nic między deską niesmarowaną a Talosem...

Dołączona grafika

3) TEST - USZCZELKI czyli multiporównanie

(trochę to trwało, ale nie szło szybciej, poddałem się i wykupiłem konto na IS, trudno.)

Z tej części testu jestem w sumie najmniej zadowolony, ale patrzta. Auto użytkowane codziennie, drzwi też otwierane więc ciągłe otwieranie i zamykanie będzie miało wpływ na utrzymanie się dressingów.

Przygotowani do startu... udało się zebrać sporą liczbę konkurentów :P

uszczelka drzwiowa przy drzwiach pasażera,

od lewej Gtechniq T1, ValetPro Talos Protectant, RaceGlaze Rubber Dressing Colour Enhancement i AF Revive.

Dołączona grafika

i po stronie kierowcy,

od lewej CarPro PERL 1:1, Autobrite Vinyl Gel Bumper Protectant, Talos & 303 Aerospace Protectant

Dołączona grafika

przejechałem tymi środkami tak może trochę od niechcenia również po plastikach by sobie ułatwić późniejszą identyfikację co gdzie jest i gdzie się kończy (zakładając że na plastiku dłużej wytrzyma)

Talos sam

Dołączona grafika

Gtechniq T1 | Talos

Dołączona grafika

Talos | RaceGlaze Rubber

Dołączona grafika

RaceGlaze | AF Revive

Dołączona grafika

i po stronie kierowcy, już bez taśm oddzielających

Dołączona grafika

Talos | 303

Dołączona grafika

Autobrite | Talos

Dołączona grafika

PERL 1:1 | Autobrite

Dołączona grafika

po ponad tygodniu:

Talos 2 od lewej... i w sumie ostatni, bo pozostałych 2 już nie widać

Dołączona grafika

więc i z bliska:

Gtechniq T1 | Talos

Dołączona grafika

Talos | RaceGlaze dogorywa, coś tam się świeci...

Dołączona grafika

RaceGlaze | AF Revive czyli już nic nie widać (może z 1% ?)

Dołączona grafika

jak się ma druga strona?

ano tak:

Dołączona grafika

i z bliska:

Talos | 303

Dołączona grafika

Autobrite | Talos

Dołączona grafika

PERL 1:1 | Autobrite

Dołączona grafika

po 2 tygodniach:

Wysiadł RaceGlaze a AF Revive nie żył nadal ;)

na dowód:

Dołączona grafika

więc i foto z bliska tylko tych co się ostali na placu boju

T1 | Talos

Dołączona grafika

Talos | RaceGlaze - na dowód że tego drugiego już nie ma (1% może? )

Dołączona grafika

po stronie kierowcy jest jednak lepiej:

Talos | 303

Dołączona grafika

Autobrite | Talos

Dołączona grafika

PERL 1:1 | Autobrite

Dołączona grafika

po ponad 3 tygodniach:

szybkie foto na to co jeszcze było widać, że się trzyma:

T1 | Talos

Dołączona grafika

T1 | Talos (inne światło)

Dołączona grafika

Talos | 303

Dołączona grafika

Autobrite | Talos

Dołączona grafika

i trochę akurat w innym rzucie - PERL 1:1 i fragmencik z Autobrite'm

Dołączona grafika

WNIOSKI KOŃCOWE

Pod maską, plastiki. Tutaj widać że Talos to środek trwały, na równi z 303, lepszy natomiast od dość rzadko rozcieńczonego 1:5 PERLa. Kolorystycznie dawał największy połysk i głębię koloru. Przyciąganie kurzu na takim samym, niskim poziomie. Zwycięzcą o te pół zderzaka jest bohater testu, głównie ze względu na głębię, przy zachowanej jednakowej wytrzymałości z 303.

W środku, na desce rozdzielczej konkurentem był Poorboy's World Natural Look i tutaj zwycięzcą jest on. Tzn. Talos dawał co prawda większą głębię koloru, ale wytrzymał krócej na desce. Przyciąganie kurzu jednak na korzyść NL.

Planuję jednak jeszcze test zaciekowy ;)

Uszczelki drzwiowe. Talos nie jest do nich przeznaczony, ale takie były wymogi testu. Nie wypadł jednak najgorzej, bo w sumie był lepszy od części konkurencji przeznaczonej w sumie również do gum ;) Zdecydowanym zwycięzcą zaczernienia i wytrzymałości okazał się Gtechniq T1.

PERL 1:1 (sugerowane rozcieńczenie tego środka przy stosowaniu na gumie) tuż za nim, 303 i następny był nasz bohater Talos. Za nimi Autobrite a środki RaceGlaze i AF Revive nie wytrzymały odpowiednio nawet 2 tygodni i tygodnia :thumbdown:

Senk ju za uwagę, mam nadzieję że pokazałem większość stron ValetPro Talos Protectanta. W skali szkolnej: jak dla mnie mocne 4+, głównie za wytrzymałość i uniwersalizm.

Link to comment
Share on other sites


Dzieki za zrobienie fajnego porównania,a szczególnie po 3 tyg :u :u :u

Ja już pisałem kiedyś,że widzę 5% różnicy pomiędzy dresingami to były chyba do opon i twój test to potwierdza.

Można wziąć te 5% na bok i wybrać,który lepszy chyba Natural ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy · zDetailingowani.pl - blog o detailingu

×
×
  • Create New...