JJ. Posted September 20, 2012 Report Share Posted September 20, 2012 Cześć, Kiedyś pisałem o Deja Vu z Audicami. To dopiero powtórka z rozrywki. Taki sam Passat, taki sam kolor, taki sam silnik, taka sama wersja nadwozia i taki sam środek :o Auto należy do znajomego, prawie 2 lata obiecywał mi wizytę aż w końcu słowa dotrzymał :-bd Samochód nie miał łatwego życia, był myty jedynie samoobsługowymi szczotkami i aktywnymi pianami. Lakier zmęczony, ludzie lubili oprzeć się o bok albo usiąść na błotnikach :? Głównym problemem z którym musiałem się zmierzyć była duża liczba rdzawych odprysków na masce oraz dachu. Zdecydowaliśmy się więc na pełen zestaw z lakierowaniem #-o Zanim zaczniecie czytać i oglądać, chciałem przeprosić Was za małą ilość zdjęć defektów lakieru oraz samych pięćdziesiątek z prac. Po prostu w pewnym momencie tak przycisnął mnie czas, że dałem temu spokój.. :roll: :oops: Do pracy... Auto po wjeździe na placyk zostało postawione na kobyłki i ogołocone z relingów, kół, tablic rejestracyjnych, listew dachowych: Ogólny stan lakieru przedstawia ta fotka: A szpecącym problemem były te odpryski: Zniszczone lampy przód: Niewiele lepiej tył: Reszta syfku: Mmmm... =p~ Zacząłem od profili w drzwiach, później przeszedłem na karoserię i nadkola, dekontaminacja, mycie, szparki i zakamarki, glinka. Ta ostatnia nie zebrała dużo, zaczynam doceniać dobry pre-wash :u Przyszła pora na koła, nie mam fotki 'na sucho', jedynie tuż po spryskaniu, jednakże dobrze widać ilość brudu x_x Umyte nadkola wyschły więc można było to ocenić: Tu z prawej strony na dole troszkę szczotą nie doszedłem, przy myciu po korekcie poprawiłem to :oops: Koła zostały wypolerowane, dressingi zostawiłem na finał. Śruby w smar miedziowy i zakładamy felgi na auto. Wieczorny wjazd do garażu, następnego dnia z samego rana zająłem się lakierem. Najpierw okrycie zrobionych kół: A następnie czyszczenie dremelkiem każdego rudego zalążka: Podkład epoksydowy w dwóch warstwach w odstępach dobowych: Szpachla: Wygładzona: Podkład: Tutaj brzydka rysa na błotniku. W świetlówce bocznej widać przy okazji fatalną kondycję lakieru.. Oraz przypomnienie lamp: Zostały zmatowione papierem 500 na sucho, później od 1000 do 2500 na mokro i wypolerowane. Wracając do lakieru. Mnóstwo przygód. Najpierw przez moją nieuwagę zważyłem lakier, później pryskając znowu wszystko spuchło bo było za mokre, dopiero za trzecim razem się udało :roll: Za rady dziękuje dla Pawła Nowickiego :u Niestety nie mam zdjęć z tego etapu. W zasadzie nie mam już żadnych zdjęć z pracy :? Lampy tylne zostały wypolerowane w trzech krokach, słupki w piano bardzo mocno zniszczone więc nie wszystko z nich zeszło, lakier obrobiony również w trzech krokach, szyba czołowa wypolerowana tlenkiem ceru. Listę środków podam na końcu. Zdjęcia gotowego auta 24h po skończeniu: Zazdrośnik patrzy.. ;)) Wiem, zdjęcia 'po' kiepskie, bez słońca i detali :roll: Użyte środki: Dekontaminacja: - Sanesolv Extra - Zanitol Plus - Bilt Hamber glinka soft Mycie: - Koch Chemie APC - CarValet szampon Koła: - Nielsen Aluminium Cleaner - Zanitol Plus - Sanesolv Extra - Scholl S17 + pomarańczowa gąbka 80mm ABW - Collinite 476s Lakier: - Menzerna FG500/Presta Super Cut + Futro SNB - Menzerna IP2000 + Pomarańczowy pad ABW - Menzerna FF3000 + Żółty pad Flexipads - IPA - RejeX + Czarny wafel MS + DA Szyby: - Tlenek ceru - IPA - AB Clear Vue + Czarny wafel DOL + DA - Glass Science Rain Clear Plastiki: - Nielsen S-A-S Gumy: - Meguiars Endurance - Diamondbrite Replenish Nie zdziwię się, jeśli nie dotrwacie do końca. No ale ostatnio coś takiego popełniłem i chciałem się z Wami podzielić. Zapraszam do krytykowania i oceniania :u Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herusek14 Posted September 20, 2012 Report Share Posted September 20, 2012 Doświadczenie w rozkręcaniu B5 masz już w paluszku :) Wyszło bardzo ładnie, ale co zrobisz...srebrny :u Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SzaKal Posted September 20, 2012 Report Share Posted September 20, 2012 Robota kozak :u Maska była cała lakierowana ? prosił bym o szczegóły co czym i jak A jak wyszła ta rysa na błotniku ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
junior74 Posted September 20, 2012 Report Share Posted September 20, 2012 Instruktażowy opis i praca :u Cierpliwość to Ty szachisty chyba masz. :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saddam Posted September 20, 2012 Report Share Posted September 20, 2012 Lakier lakierem ale mnie zawsze najbardziej rajcują tylne lampy - zestawienie matu sprzed pracy z głębią pomarańczu i czerwieni po ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arekkaz Posted September 20, 2012 Report Share Posted September 20, 2012 Baz zdjęć się nie liczy!!!! Etap prac który mnie najbardziej interesuje nie został przedstawiony. Wyszło super.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJ. Posted September 20, 2012 Author Report Share Posted September 20, 2012 Wyszło bardzo ładnie, ale co zrobisz...srebrny :uNo niestety :-?? Ale pod wieczór ładnie odbija ;) Maska była cała lakierowana ?Maska lakierowana cała, dach do połowy cieniowany a pozostała część w bezbarwnym. Mówiąc ogólnie: Odtłuszczenie (podwójnie) zmywaczem silikonowym Novol, Epoksydowy nakładany pędzelkiem, między warstwami czekałem do wyschnięcia. Co warstwa, odtłuszczanie. Szpachla Gold nakładana 2 razy szpachelkami Topex również pozostawiona do związania. Epoksydowy i szpachlę wyrównałem P500, pod podkład zmatowiłem również P500 na sucho, odtłuszczenie (znowu x2), podkład akrylowy i szlifowanie P800 na mokro, później odtłuszczenie, baza, wymycie pistoletu, po ok. 40 minutach przetarcie zmywaczem i bezbarwny. Wszystko w jednym ciągu. A jak wyszła ta rysa na błotniku ?Chciałem zaprawkowo ale zrobiony został cały błotnik. Cierpliwość to Ty szachisty chyba masz. :lol:Dzięki :oops: Siadam i dłubie, później patrzę na zegarek i orientuje się, że pół dnia minęło :roll: mnie zawsze najbardziej rajcują tylne lampyMnie również :D Uwielbiam patrzeć na te żywe i szkliste odbicia po korekcie :u Baz zdjęć się nie liczy!!!!Wiedziałem :( Etap prac który mnie najbardziej interesuje nie został przedstawiony.Następnym razem. Obiecuję poprawę ^:)^ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sprinter Posted September 20, 2012 Report Share Posted September 20, 2012 Widze Dżeju, że w dziupli na całego działasz :u Odrobaczony zacnie, tyle, że po oczach mnie kłuje tylna naklejka na zderzaku i zapewne zajechana wycieraczka, bo standardowo krzywo leży :lol: Srebrny może nie szałowy, ale na pewno wyróżni się z tłumu ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SzaKal Posted September 20, 2012 Report Share Posted September 20, 2012 Widzę że jesteś w temacie jeżeli chodzi o lakierowanie , więc mam pytanie :D Jak schodzi mi lakier bezbarwny (klar) taka plamka gdzieś 2cm na 2cm to co z tym zrobić ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
booohal Posted September 20, 2012 Report Share Posted September 20, 2012 Pisałeś coś o dobrym prewashu... Co i jak? Zacna zmiana :u Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.martino Posted September 20, 2012 Report Share Posted September 20, 2012 NICE JOB :u Teraz to sie tylko od ciebie uczyc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJ. Posted September 20, 2012 Author Report Share Posted September 20, 2012 po oczach mnie kłuje tylna naklejka na zderzakuBardziej raziłoby pękniecie ów zderzaka w tym miejscu ;)) zapewne zajechana wycieraczka, bo standardowo krzywo leżyJeśli chodzi o samo pióro to nie zostało wymienione, właściciel zapomniał kupić. A jeśli chodzi o ramię wycieraczki to było ono odkręcane i przykręcane przez właściciela, prawdę powiedziawszy nie wiem jak wyglądało to przed.. :-?? Zapomniałem dodać w opisie, na pióra poszedł 303 Wiper Treatment :u Widzę że jesteś w temacie jeżeli chodzi o lakierowanieDopiero się uczę ^#(^ :p Jak schodzi mi lakier bezbarwny (klar) taka plamka gdzieś 2cm na 2cm to co z tym zrobić ?Ja bym zmatowił P1500 dookoła na 10cm promień i psiknął nowym klarem. Ale aby być pewnym, przedzwoń do Nowickiego :u Pisałeś coś o dobrym prewashu... Co i jak?Jak w użytych środkach, Sanesolv (czasem 'dopsikiwany' dwukrotnie), po tym rundka z Zanitolem i zanim podeschnie puszysta piana z pianownicy - mieszanka APC (aby dobrze domyło), VP NSF i szamponu (aby dobrze spieniło) i zostawienie na dłuższą chwilę. Smoły czy innego dziadostwa praktycznie zero. Jeszcze się tego uczę ale odczuwam o wiele większą zmianę na plus w porównaniu do poprzedniego działania (umycie, spryskanie T&GR, wytarcie MF, mycie auta, glinkowanie, etc..). Dziękuje za komentarze :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
minetoo Posted September 20, 2012 Report Share Posted September 20, 2012 Hmmm...gość rozkręca,szpachluje,naprawia,lakieruje,poleruje....ZBANOWAĆ GO :lol: JJ jesteś mocny :-bd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fireman_marcin Posted September 20, 2012 Report Share Posted September 20, 2012 JJ klasa :u Maska wygląda super, a błotnik lewy przedni też lakierowałeś, bo na nim trochę jakby inny odcień widać, a na masce jest ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonnes Posted September 21, 2012 Report Share Posted September 21, 2012 Dżeju, Porwałeś się na lakierowanie :shock: Szacun wielki ^:)^ Nie wiem jak to wygląda "na żywo" ale chyba niejeden doświadczony lakiernik nie powstydziłby się takiej pracy :u Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaV Posted September 21, 2012 Report Share Posted September 21, 2012 Ekstra metamorfoza :u . Duzy plus za własnoręczne malowanie ;) . Też zaczynam powoli zagłębiać się w temat lakiernictwa, cos po studiach trzeba próbowac robic :lol: . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJ. Posted September 21, 2012 Author Report Share Posted September 21, 2012 Maska wygląda super, a błotnik lewy przedni też lakierowałeś, bo na nim trochę jakby inny odcień widać, a na masce jest ok.Jak pisałem wcześniej, błotnik również został polakierowany. Niestety, dobrać na srebrnym kolor to prawdziwa udręka. To była trzecia próba i moim zdaniem najlepsza. Samej podstawy kodu lakieru LA7W są 4 różne rodzaje :shock: x_x :-t Wszystko zależy od kąta patrzenia, wcześniej kilka godzin auto przestało na placu i ja nawet nie dostrzegałem różnicy w kolorze. Patrząc na wprost jest super, patrząc z boku, średnio, patrząc w góry - super.. Komedia :? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonnes Posted September 21, 2012 Report Share Posted September 21, 2012 Patrząc na wprost jest super, patrząc z boku, średnio, patrząc w góry - super.. Komedia :?To samo było z moją Sorento (srebrny metalic), kiedy lakierowali mi tylną klapę w ramach gwarancji. Robili chyba ze trzy podejścia i zawsze coś było nie tak ~x( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
shifty Posted September 22, 2012 Report Share Posted September 22, 2012 Dzizassss maska wyszła super, ale miałeś zacięcie do tej roboty. Szacun za taki projekcik, musimy popracować kiedyś razem ;-) Tak dla ciekawości Iron X superowo wytrawia rdzę ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elf Posted September 22, 2012 Report Share Posted September 22, 2012 Tak dla ciekawości Iron X superowo wytrawia rdzę ;) bardzo dobrze nadaje się do czyszczenia filtra w myjce :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJ. Posted September 23, 2012 Author Report Share Posted September 23, 2012 Szacun za taki projekcik, musimy popracować kiedyś razemO kurczę, jam nie godzien :oops: :oops: ^:)^ Tak dla ciekawości Iron X superowo wytrawia rdzęObecnie operuje Zanitolem i tutaj również sprawdza się świetnie :u Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz Posted September 23, 2012 Report Share Posted September 23, 2012 Nie wierzę własnym ... oczom i przecieram .... kawał dobrej pracy :u ^:)^ ^:)^ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boniu Posted September 28, 2012 Report Share Posted September 28, 2012 Kolego możesz wytłumaczyć jak zrobiłeś te zaprawki? W Scenicy mam odpryski bazy do czarnego podkładu i nie opłaca sie lakierować całego elementu bo auto idzie na wiosne na sell i zastanawiam sie jak z tym walczyć. Podkład jest czarny i widać bardzo te piegi. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJ. Posted September 29, 2012 Author Report Share Posted September 29, 2012 Kolego możesz wytłumaczyć jak zrobiłeś te zaprawki?A co dokładnie chcesz wiedzieć? Na poprzedniej stronie o tym pisałem, czytałeś cały wątek? W Scenicy mam odpryski bazy do czarnego podkładu i nie opłaca sie lakierować całego elementu bo auto idzie na wiosne na sellTu akurat ze względu na rozpiętość odprysków maska została polakierowana cała, jak chcesz się bawić w prawdziwe zaprawki pędzelkiem zajrzyj do tego tematu: VW Passat B5 FL No.1 A TUTAJ jest instrukcja jak to zrobić. Ja się na tym wzorowałem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boniu Posted September 29, 2012 Report Share Posted September 29, 2012 Czytałem, czytałem. Dziękuje o taka instrukcje jak na MXNowicki mi chodziło. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.