Skocz do zawartości

Prawidłowe mycie by Chris Santos Garage


Rekomendowane odpowiedzi

Prawidłowe mycie pojazdu

Aby prawidłowo czyli bezpiecznie i efektywnie umyć samochód musimy zaopatrzyć się w kilka niezbędnych akcesoriów i środków. Powinniśmy również zapoznać się z kilkoma podstawowymi zasadami bezpiecznego mycia. Odpowiedni proces daje same korzyści w postaci pięknego lakieru na długie lata.

Akcesoria i środki do kół:

•3 szczotki, odpowiednio do opon, felg, nadkoli (specjalnie

przystosowane do danego rodzaju powierzchni)

•gąbka z mikrofibry

•2 aplikatory gąbkowe

•3 ściereczki z mikrofibry

•myjka ciśnieniowa

•środek do nadkoli (usuwający zanieczyszczenia drogowe)

•środek do felg

•środek do opon (idealnie spisuje się APC)

•pasta do polerowania felg aluminiowych (nie jest to wymagane,

aczkolwiek dobrze jest spolerować felgi przed nałożeniem wosku, zwłaszcza, gdy robimy to pierwszy raz)

•wosk do felg

•środek do konserwacji oraz nabłyszczania opon

Akcesoria i środki do lakieru:

•2 wiadra (oba z separatorami)

•rękawica z owczej wełny bądź mikrofibry (specjalna do lakieru)

•pianownica ewentualnie opryskiwacz ciśnieniowy

•duża pluszowa mikrofibra do osuszania lakieru

•2 mikrofibry do lakieru (polerowania)

•myjka ciśnieniowa

•piana aktywna (ewentualnie roztwór szamponu z wodą)

•profesjonalny szampon

•środek do usuwania zabrudzeń organicznych (owady itp.)

•Quick Detailer/Quick Wax (ostateczne wykończenie lakieru)

•płyn do szyb

•środek do konserwacji plastików, vinylu i gumy

Zanim przystąpimy do mycia warto przygotować sobie wszystkie akcesoria i środki, których będziemy używać. Są to:

1.Myjka ciśnieniowa;

2.Pianownica (ewentualnie opryskiwacz ciśnieniowy) zawierającą roztwór piany aktywnej (ewentualnie szampon z wodą);

3.Wiadra. Pierwsze wiadro napełnijmy zimną wodą, drugie zaś ciepłą z dodatkiem szamponu i zanurzmy w nim rękawicę (przy użyciu myjki ciśnieniowej rozrabiamy pianę);

4.Szczotki do kół oraz środki do ich mycia;

5.Ręcznik do osuszania, mikrofibry do lakieru, kół oraz szyb (mikrofibry do lakieru używamy TYLKO do lakieru!);

6.Quick Detailer/Quick Wax, środek do plastików, środek do opon oraz środek do szyb;

7.Pasta* oraz wosk do felg wraz z dwoma gąbkowymi aplikatorami.

*Pasty używamy w celu oczyszczenia powierzchni felgi i przygotowania jej pod woskowanie. Tak wyczyszczona powierzchnia idealnie przyswoi wosk jednocześnie wydłużając jego działanie. Regularne woskowanie na długo zabezpieczy wygląd felgi.

Następnie ustawmy samochód w cieniu i upewnijmy się, że lakier jest zimny (nie myjemy rozgrzanego lakieru, nie myjemy również auta na słońcu!). Tak przygotowani możemy zaczynać.

W pierwszej kolejności myjemy koła oraz nadkola, dopiero później lakier.

Mycie kół (nadkoli, felgi, opony)

•spryskujemy wnęki kół (nadkola) środkiem do zanieczyszczeń drogowych i przy pomocy odpowiedniej szczotki myjemy je dokładnie. Następnie spłukujemy nadkola myjką ciśnieniową.

•spryskujemy felgi odpowiednim środkiem i myjemy specjalną szczotką bądź gąbką z mikrofibry (zależy od zabrudzenia felg) następnie spłukujemy myjką ciśnieniową.

•kolejnym krokiem są opony. Spryskujemy opony APC i przy pomocy odpowiedniej szczotki czyścimy. Następnie spłukujemy myjką ciśnieniową.

Mycie lakieru

•spryskujemy nadwozie pianą aktywną (ewentualnie roztworem szamponu z wodą). Po kilku minutach spłukujemy nadwozie myjką ciśnieniową. Mając tak przygotowaną powierzchnię możemy przystąpić do mycia właściwego.

•ponownie spłukujemy samochód. Zanurzamy rękawicę w wodzie z szamponem i myjemy dach, a następnie szyby. Rękawicę zanurzamy w wiadrze z wodą i dokładnie ją płuczemy delikatnie pocierając o separator. Dokładnie wyżymamy rękawicę i zanurzamy ją w wiadrze z szamponem. Umyte elementy nadwozia płuczemy.

•następnie myjemy w kolejności: maskę, klapę tylną, boczne górne części, boczne dolne części, zderzaki (po umyciu elementu płuczemy go).

•po myciu przystępujemy do osuszania. W tym celu używamy pluszowej mikrofibry. Starajmy się nie przeciągać jej po lakierze a jedynie kłaść ją na mokre miejsca w celu przyswojenia wody. Osuszamy tą metodą cały samochód (również od góry do dołu).

•po osuszeniu do ostatecznego doszlifowania lakieru posłuży nam Quick Detailer bądź Quick Wax. Spryskujemy element i delikatnie wycieramy do sucha mikrofibrą (najlepiej użyć dwóch mikrofibr). I tak element po elemencie.

•kolejnym krokiem jest umycie szyb i nałożenie konserwera na plastiki, gumy, vinyle.

•na koniec dotrzyjmy mikrofibrą felgi (mikrofibra do felg). Gdy będą całkowicie suche, polerujemy felgi przy użyciu gąbkowego aplikatora oraz pasty do metalu/aluminium aby wydobyć ich pierwotny kolor. Następnie wycieramy czystą mikrofibrą. Na tak przygotowane felgi nakładamy wosk/sealent i wycieramy go, gdy wyschnie. Ostatnim krokiem jest nabłyszczenie i zakonserwowanie opon przy użyciu aplikatora gąbkowego oraz odpowiedniego środka.

by Chris Santos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Widzę, że taki sam poradnik masz na swojej stronie, miło, że wrzuciłeś go tutaj dzieląc się z Nami.

Kiedyś Kuba z G-Force również napisał jak powinno się myć auto, znajdziesz ten poradnik tutaj

Mam tylko jedno pytanie:

Zalecasz do felg (jak mniemam wszystkich) użycie pasty do polerowania aluminium. Mogę wiedzieć dlaczego akurat takiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...