Adamek Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Oplel Vectra C 3.0 CDTI V6 2003" W ostatnią sobotę do mojego garażu trafił kolega z Vectrą C w wersji GTS. Samochód z przebiegiem lekko ponad 205kkm w czarnym perłowym kolorze, krajowy! Miałem już okazje pracować na takim lakierze ale w tym przypadku było (delikatnie mówiąc) ciężej. Lakier w opłakanym stanie, jeden z gorszych nad jakim miałem możliwość pracować. Sporo głębokich rys, mocnych zmatowień, wgnieceń i odprysków, aby tego było mało strasznie twardy co w poprzednich przypadkach nie występowało. Środki użyte w omawianej pracy: Mycie: 1. Mycie: Szampon Meguiar's NXT + Rękawica Meguiar's Microfiber Wash Mitt 2. Osuszanie: Monster Shine Fluffy Dryer 90/60cm 3. Glinkowanie: Meguiar's Quik Detailer + Glinka Meguiar's Smooth Surface Clay Bar Koła. 1. Mycie: Scholl Rim7 2. Meguiar's Hot Rims Aluminium Wheel Cleaner 3. Mothers Reflections Tire Care 710ml Korekta Lakieru/Zabezpieczenie. 1. Polerka Das-6 2. Pasta polerska S03 Gold + Futro 3. Pasta polerska S17+ 4. Pasta polerska S40+ 5. Pady Scholl (Pomarańczowy i Niebieski) oraz Flexipads Cutting Pad 135mm) - 125mm, 80mm 6. Papier wodny 2500 (Miejscami) + Krążki 7. Wosk Zymol Carbon Reszta. 1. Szyby: Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner Po przyjeździe samochód w pierwszej kolejności wybrał się na myjnię. Tam domyto go z brudu a koła potraktowano specyfikiem Scholl Rim7 ponieważ były całe brązowe od pyłu hamulcowego. Po przyjeździe do garażu samochód prezentował się następująco: Jak wygląda samochód - Widać. Wet look'u nie stwierdzono, wszędzie zmatowienia i rysy. Nic wjeżdżamy więc do garażu: W pierwszej kolejności cały samochód został potraktowany glinką. Proszę... Najgorzej to nie wygląda! Odpalmy halogen i rzucamy okiem na najbliższy element czyli na tylny, prawy błotnik... Zacząłem przypuszczać iż zapowiada się długa nocka.Ale trzeba coś z tym zrobić. Stół, maszyna, pady i pasty aż się palą do pracy! Zaczynamy! Lekki 50/50 - Po kilku przejazdach S17... Teraz już wiedziałem, że nocka jednak będzie długa! Po szybkiej analizie wyników mojej pracy postanowiłem do zespołu dołożyć kilka wodnych papierów ściernych i pastę S03. No i jedziemy z koksem... Tak wygląda w/w zaniedbany błotnik po: Idziemy więc dalej. Tylne, prawe drzwi przed: 50/50: Po: Kolejne drzwi. Prawy przód przed: 50/50: Po: Coś mniejszego dla relaksu, prawe lusterko przed: Po: Teraz błotnik przedni, oczywiście prawy, przed: Po: Cofnijmy się do tyłu. Tam też trzeba posprzątać, klapa przed: Sprzątanie jak widać potrwa. Ale załamywać się nie można. Małe 50/50: Jakiś stylista niepotrzebnie zamontował na klapie chromowaną listwę! Dodatkowa praca. Nowy pad, pasta Sonax'a do aluminium i jedziemy z koksem... Cała tylna klapa po kilki "sekundach" prezentuje się następująco: Może być. Schodzimy więc na kolana i działamy ze zderzakiem tylnym.. Niestety, zderzak jest tak zmasakrowany, że wiele się nie dało z niego wykrzesać. Papier nie pomagał a podkładu widzieć nie chcemy. Małe 50/50: Tu już po. Sporo rysek zostało. Są zbyt głębokie na usuniecie. Boki zderzaka nie lepsze od góry! To jeden z nich przed: Po: Wracamy do wyższego poziomu i walczymy z lampami tylnymi. Najpierw prawa przed: Po: Teraz lewa, przed: Po: Zerknijmy ogólnie na dupkę... Jest fajnie! Obracamy samochód i idąc za ciosem dalej walczymy z oświetleniem. Tym razem reflektory przednie. Właścicielowi najbardziej zależało aby coś z nimi zrobić, ciekawe dla czego... Acha! Chyba już wiem dlaczego. Są lekko matowe. Papier i pasty w rękę! Po 30 minutach wygląda tak! Lipa. Znowu pasty i pady w rękę. Po prawie godzinnej walce ze sztuką wygląda tak: Jako, że w/w reflektor trochę mnie zajechał a mój zapał spadł do 50% postanowiłem drugi zostawić na koniec. Stół, lampę i sprzęt zawinąłem na tyły. Zerkamy więc na lewy błotnik: Przy przedniej lampie to relax, więc 50/50: Po: Kolejny element to tylne, lewe drzwi, przed: 50/50: Po: Nie wiem jak to możliwe ale nie zrobiłem zdjęć "przed" i "po" drzwi kierowcy. Wiec 50/50: Teraz lewe lusterko, przed: Po: Po błotniku przednim, któremu również nie zrobiłem zdjęć "po" spojrzał na mnie drugi reflektor... Masakra. Znowu papier, pasty, stalowe nerwy i pady w rękę. Kilkadziesiąt minut później: Kilkadziesiąt następnych minut później... Efekt zadowalający. Nowego z niego nie zrobimy! Teraz kolej na maskę, przed: Maskę jak kilka poprzednich elementów trzeba było potraktować futrem i Scholl'em S03 Gold. Po: Jako, że w sumie mi się nudziło to policzyłem odpryski, jest ich 125 574 szt Ostatni raz na kolana i jedziemy ze zderzakiem, tym razem przednim, przed: Na zderzaku kilka wgnieceń, pęknięć, obtarć. i 73 677 odprysków. Generalnie nadaje się do wymiany, po: Po korekcie samochód został umyty z pyłu, do tego celu posłużył mi szampon Meguiar's NXT i rękawica Meguiar's Microfiber Wash MittMonster Shine. Wnęki i zakamarki wyczyściłem Meguiar's All Purpose Cleaner + pędzelek. Całość osuszyłem do sucha ręcznikiem Monster Shine Fluffy Dryer 90/60cm. Następnie wróciłem do garażu gdzie przystąpiłem do nakładnia wosku na lakier: Wszystkie plastikowe elementy zewnętrzne takie jak przedni hokej, kratki zderzaka, grilla, obwódki drzwi i tylną wycieraczkę zabezpieczyłem Meguiar's Quik Interior Detailer. 50/50: Na opony nałożyłem środek Mothers Reflections Tire Care, a szyby przemyłem Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner . Całość po wyjeździe z garażu na światło dzienne (szkoda, że bez słońca) wyglądała następująco: To by było na tyle. Właściciel przy odbiorze nie używał innych słów jak ja pier***le, kur***a mać, zajeb***ście, a ja ubolewałem, że nie ma słońca. Dzisiaj już jest więc pewno zobaczył jak perłowy lakier wygląda w pełnej okazałości. Generalnie to był pierwszy Opel w moim garażu który miał bardzo twardy lakier. Praktycznie każdy element musiałem traktować futrem, kilkoma przejazdami S17 i jednym S40. Maska i tylny zderzak kwalifikuje się do malowania a zderzak przedni do wymiany. Reszta mogłaby zostać. Bardzo dużo zarysowań zeszło, pozostały w gniotki. Ogólnie efekt końcowy bardzo mnie zadowala. Ale w sumie ja mam mało do powiedzenia więc czekam na wasze zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soll Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Good Job :u Jako, że w sumie mi się nudziło to policzyłem odpryski, jest ich 125 574 szt Tym tekstem mnie rozwaliłeś, bardzo, oj bardzo musiało Ci się nudzić, łudzę się tylko że przyjąłeś rachunek prawdopodobieństwa i nie liczyłeś każdej sztuki :ymdevil: Ile czasu zajęło ci to auto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fireman_marcin Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Dawno nie widziałem Twojego garażu, fajnie znów zobaczyć relacje z pod Twoich rąk. Wyszło świetnie :u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Ładnie wyszło :u cały samochód robiłeś tylko DAS'em? :o szacun. Możesz powiedzieć coś więcej o Mothersie do opon? Na zdjęciach dobrze wygląda :u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Razman Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Maska jak w moim Pasku. Na początku próbowałem zrobić zaprawki, ale po dwóch dniach i zrobieniu 1/10 dziurek oddałem do lakiernika :) Ładnie wyszło. Gratulację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
junior74 Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Praca,opis,efekty :u Napiszesz jak robisz to Dasem bo mój jak docisne na S17 to się zatrzymuje a Ty jeszcze na futrze robiłeś :o Może mój jest zepsuty :x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
minetoo Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Piękny garaż! Efekt świetny! Czemu wszystko DA? Ramki out! Nadkola smutne [-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamek Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Dzięki Panowie za miłe słowa. Ile czasu zajęło ci to auto?Czas pracy ok 20 godzin + 2 godziny na reflektory. Możesz powiedzieć coś więcej o Mothersie do opon?Jest to środek do opon nr 1 u mnie. Nakładam go za pomocą Aplikatora Megsa, po chwili wsiąka w oponę i zostawia bardzo ładny czarny kolor. Aplikacja jest bajecznie prosta. Drogi nie jest. Polecam! cały samochód robiłeś tylko DAS'em?Dokładnie tak. Napiszesz jak robisz to Dasem bo mój jak docisne na S17 to się zatrzymuje a Ty jeszcze na futrze robiłeśU mnie czegoś takiego nie ma. Mogę naciskać bardzo mocno i polerka działa bez problemu, jeszcze nigdy się nie zatrzymała. Czemu wszystko DA?Nie wiem. Jakoś nie umiem się przekonać do rotacji. Miałem okazję pracować na rotacji i strasznie mi skakała po lakierze. Teraz chcę kupić drugą polerkę aby wiecznie padów nie przekładać i zastanawiam się nad drugą DA albo rotacją... Ramki out!Ramki i rejestracje nadają się tylko i wyłącznie do wymiany, nie ściągałem rejestracji bo już bym ich nie założył. Wszystko połamane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubik Opublikowano 1 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 Dobra relacja! No i kolejny dowód,że DA też można robić z dość dobrym rezultatem :u Carbona to patrzę na grubo kładłeś :f Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojak10 Opublikowano 4 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Mi się podoba :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJ. Opublikowano 24 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 Adamek wrócił! Kolejny Opel! :D Ja Cię rozumiem, sam kiedyś wycinałem Audi DAS-em i się dało ;) :u Bardzo podoba mi się wykonana przez Ciebie praca a i garaż z pomysłem urządzony :u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamek Opublikowano 28 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Adamek wrócił! Kolejny Opel! :D Ja Cię rozumiem, sam kiedyś wycinałem Audi DAS-em i się dało ;) :u Bardzo podoba mi się wykonana przez Ciebie praca a i garaż z pomysłem urządzony :u A no miałem rok przerwy z tego wychodzi, żeby nie było to coś tam szkubałem ale relacje nie ujżały żadnego forum :-) W tym roku się poumawiałem, poobiecywałem więc musiałem wywiązać się z tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.