Skocz do zawartości

PORSCHE CAYENNE TURBO


masa140

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jako, że na początku roku stałem się szczęśliwym posiadaczem polerki LARE EPL-11 przyszedł czas na pierwszą maszynową korektę :ad: (w ogóle pierwsza była ręczna :shock: ).

Auto mojego szwagra to Porsche Cayenne Turbo - silnik o pojemności 4,5l biturbo, fabrycznie podrasowany do 500KM, 5.1s do 100km/h :evil: prędkość max. 265km/h.

Nad autkiem pracowałem w połowie kwietnia więc aura nie była jeszcze tak ładna jak teraz i pacjent nie był myty (specjalnie) przez 2 tyg.

Materiały i sprzęt jaki użyłem będę opisywał w trakcie "relacji" ;)

Przyjechał w takim stanie:

obraz001kopiowanie.jpg

obraz002kopiowanie.jpg

obraz003kopiowanie.jpg

obraz004kopiowaniev.jpg

obraz005kopiowanie.jpg

obraz007kopiowanie.jpg

obraz007kopiowanie.jpg

obraz009kopiowanie.jpg

obraz011kopiowanie.jpg

obraz021kopiowanie.jpg

Trochę brudny ale pogoda nie sprzyjała w utrzymywaniu czystości.

Robotę zacząłem w piątek późnym popołudniem od kół, których nie odkręcałem ponieważ nie miałem kobyłek a felgi 20 i wszędzie miałem dostęp.

W ruch poszła szczotka, pędzel, Bilberry Wheel cleaner, Sanesolv Extra oraz IronX.

obraz013kopiowanie.jpg

obraz016kopiowanie.jpg

obraz017kopiowaniek.jpg

obraz023kopiowanie.jpg

obraz024kopiowanie.jpg

wydechom też się dostało

obraz025kopiowanie.jpg

obraz026kopiowanie.jpg

obraz027kopiowanie.jpg

obraz028kopiowanie.jpg

na nadkolach była kupa smoły i asfaltu

obraz022kopiowanie.jpg

obraz012kopiowanie.jpg

I na tym etapie zakończyłem pracę w piątek i ruszyłem z rana w sobotę :D

Epoca Tec do rączki a w niej ValetPro Neutral Snow Foam z odrobiną APC Nielsen Cyclone

i psikamy:

obraz029kopiowanie.jpg

obraz030kopiowanie.jpg

obraz031kopiowanie.jpg

i płuczemy Karcherem

obraz032kopiowanie.jpg

Czas na detale czyli APC Nielsen Cyclone pędzelek i jedziemy:

obraz038kopiowanie.jpg

obraz037kopiowanie.jpg

obraz033kopiowanie.jpg

obraz034kopiowanie.jpg

obraz035kopiowanie.jpg

obraz036kopiowaniec.jpg

obraz039kopiowanie.jpg

Następnie mycie na dwa wiadra Szamponem Big Apple od Rise and Shine oraz rękawica Megsa a do dolnych partii marketowa z frędzelkami (CarPro się jeszcze nie dorobiłem) :P

Oczywiście płukanie myjką cisnienioiwą.

Spryskujemy dolne partie i nadkola Sanesolvem

obraz040kopiowanie.jpg

obraz040kopiowanie.jpg

obraz042kopiowanie.jpg

Płuczemy i wycieramy do sucha ręcznikami Fuffy Dreyer

obraz043kopiowanie.jpg

czas na glinkowanie:

Glinka Valet Pro żółta, poślizg woda z odrobina szamponu:

tak wyglądała w trakcie pracy:

dsc0677kopiowanie.jpg

dsc0674kopiowanie.jpg

dsc0675kopiowanie.jpg

dsc0676kopiowanie.jpg

I tu moje zdziwienie, że ta delikatna glinka na raczej twardym lakierze porobiła trochę bałaganu w postaci rysek ale co tam jesteśmy przecież przed :ad:

Po glinkowaniu oczywiście mycie na dwa wiadra, suszenie i wjazd na inspekcję. Lakier nie był mocno porysowany ot kilka niewłaściwych myć na szczotach, trochę rys i otarć typowo parkingowych generalnie lakier w dobrym stanie.

Tego najbardziej nie lubię oklejania :wallbash:

obraz053kopiowanie.jpg

obraz054kopiowanie.jpg

obraz055kopiowanie.jpg

obraz044kopiowanie.jpg

obraz045kopiowanie.jpg

tutaj widać skutki niewłaściwego usuwania ptasiej kupy :shock:

obraz046kopiowaniey.jpg

Generalnie fotki kiepskiej jakości bo robione cyfrówką i telefonem :/ ale coś tam widać.

obraz050kopiowanie.jpg

tej rysy na dole nie udało mi sie zlikwidować była bardzo głęboka i bez zaprawki i papierów się nie obejdzie.

obraz051kopiowanie.jpg

dsc0684kopiowanie.jpg

dsc0685kopiowanieg.jpg

Czas na Lare EPL-11 :ad:

Do korekty użyłem past Menzerny FG400, PF2500, małe i duże pady Flexi- białe, pomarańczowe i żółte.

obraz059kopiowanie.jpg

dsc0687kopiowanie.jpg

dsc0688kopiowanie.jpg

dsc0689kopiowanie.jpg

dsc0690kopiowanie.jpg

Maska - i śladów po usuwaniu kupki brak :mrgreen:

obraz056kopiowanie.jpg

obraz057kopiowanie.jpg

obraz058kopiowanie.jpg

plastikowa atrapka ze znaczkiem przed

obraz061kopiowanie.jpg

i po

obraz062kopiowanieb.jpg

obraz063kopiowanie.jpg

Oczywiście po każdym przejeździe pad był czyszczony i element poddawany korekcie przemywany IPA.

Drzwi przed:

obraz064kopiowanie.jpg

i po

obraz065kopiowanie.jpg

obraz066kopiowanie.jpg

obraz067kopiowanie.jpg

Tylny słupek przed

obraz068kopiowanieq.jpg

i po

obraz069kopiowanie.jpg

obraz070kopiowanie.jpg

klapa bagażnika przed

obraz071kopiowaniep.jpg

i po

obraz072kopiowanie.jpg

tylny błotnik przed

obraz073kopiowanie.jpg

i po

obraz074kopiowanie.jpg

obraz075kopiowanie.jpg

lusterko przed

obraz076kopiowanie.jpg

i po

obraz077kopiowanie.jpg

dsc0693kopiowanie.jpg

dsc0694kopiowanie.jpg

dsc0697kopiowanie.jpg

Nareszcie koniec korekty, którą zamierzałem skończyć w niedzielę ale nie dało rady i przedłużyło się do poniedziałku :-?

No to nakładamy cleaner Dodo Juice LP

dsc0699kopiowanie.jpg

następnie wosk PB Nattys Blue

dsc0700kopiowanie.jpg

wiem wiem wosk za grubo :P ale szwagier mi pomagał i robił to 1szy raz więc można wybaczyć.

dsc0701kopiowanie.jpg

dsc0702kopiowanie.jpg

na felgi poszedł cleaner dodo juice LP i wosk Finish Kare High temp paste wax

dsc0704kopiowanie.jpg

dsc0705kopiowanie.jpg

na szybach był dziwny nalot z którym nie radziła sobie marketowa pianka AG car glass zrobił super robotę :good:

dsc0706kopiowanie.jpg

na nadkola CarPro Perl

dsc0707kopiowanie.jpg

dsc0708kopiowaniee.jpg

obraz082kopiowanie.jpg

na opony B2B od Shiny Garage

Skończyliśmy około północy więc zdjęcia tylko w środku

dsc0709kopiowanie.jpg

dsc0710kopiowanie.jpg

dsc0711kopiowanie.jpg

dsc0712kopiowanie.jpg

dsc0713kopiowanie.jpg

dsc0714kopiowanie.jpg

dsc0715kopiowaniei.jpg

dsc0716kopiowanie.jpg

dsc0717kopiowanie.jpg

Zdjęcia na zewnątrz zrobione po 2ch dniach, niestety słońca brak :/

dsc0718kopiowanie.jpg

dsc0719kopiowanie.jpg

dsc0720kopiowanie.jpg

dsc0721kopiowanie.jpg

dsc0722kopiowaniej.jpg

dsc0724kopiowanie.jpg

dsc0725kopiowaniep.jpg

dsc0726kopiowanie.jpg

dsc0726kopiowanie.jpg

dsc0729kopiowaniee.jpg

parę fotek ze środka, którego nie robiłem bo szwagier dba o nie na bierząco

dsc0732kopiowanie.jpg

dsc0733kopiowanie.jpg

dsc0734kopiowanie.jpg

No i nadszedł czas na podsumowanie:

Generalnie lakier bardzo przyjemny w obróbce, nie sprawiający trudności i dziwnych niespodzianek.

Moje wrażenia z pracy maszyną Lare EPL-11: maszyna super, leciutka - jestem mile zaskoczony pracą na rotacji. Oczywiście pierwsze elementy było ostrożnie bo musiałem wyczuć maszynę ale im dalej tym czułem się pewniej i praca sprawiała przyjemność.

Największą kontrole miałem pracując na małych padach bo na większych już potrafiła pokazać rogi.

Prędkości jakich używałem to 1,2,3 czyli nie przekraczałem 1500obr/min.

To chyba tyle dziękuję za uwagę i zapraszam do komentowania chętnie odpowiem na pytania 8-)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


super, pierwsza korekta, taka krowa wielka i tak ladnie :-bd

jedna rzecz do dopytania - czy mozesz opisac ten nalot na szybach, a najlepiej dac jeszcze zjecia jezeli cos na nich widac? i jak pracowales tym czyscikiem od autoglyma, recznie czy maszynowo? bardzo by to pomoglo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...