Jump to content

PORSCHE CAYENNE TURBO


masa140

Recommended Posts

Witam

Jako, że na początku roku stałem się szczęśliwym posiadaczem polerki LARE EPL-11 przyszedł czas na pierwszą maszynową korektę :ad: (w ogóle pierwsza była ręczna :shock: ).

Auto mojego szwagra to Porsche Cayenne Turbo - silnik o pojemności 4,5l biturbo, fabrycznie podrasowany do 500KM, 5.1s do 100km/h :evil: prędkość max. 265km/h.

Nad autkiem pracowałem w połowie kwietnia więc aura nie była jeszcze tak ładna jak teraz i pacjent nie był myty (specjalnie) przez 2 tyg.

Materiały i sprzęt jaki użyłem będę opisywał w trakcie "relacji" ;)

Przyjechał w takim stanie:

obraz001kopiowanie.jpg

obraz002kopiowanie.jpg

obraz003kopiowanie.jpg

obraz004kopiowaniev.jpg

obraz005kopiowanie.jpg

obraz007kopiowanie.jpg

obraz007kopiowanie.jpg

obraz009kopiowanie.jpg

obraz011kopiowanie.jpg

obraz021kopiowanie.jpg

Trochę brudny ale pogoda nie sprzyjała w utrzymywaniu czystości.

Robotę zacząłem w piątek późnym popołudniem od kół, których nie odkręcałem ponieważ nie miałem kobyłek a felgi 20 i wszędzie miałem dostęp.

W ruch poszła szczotka, pędzel, Bilberry Wheel cleaner, Sanesolv Extra oraz IronX.

obraz013kopiowanie.jpg

obraz016kopiowanie.jpg

obraz017kopiowaniek.jpg

obraz023kopiowanie.jpg

obraz024kopiowanie.jpg

wydechom też się dostało

obraz025kopiowanie.jpg

obraz026kopiowanie.jpg

obraz027kopiowanie.jpg

obraz028kopiowanie.jpg

na nadkolach była kupa smoły i asfaltu

obraz022kopiowanie.jpg

obraz012kopiowanie.jpg

I na tym etapie zakończyłem pracę w piątek i ruszyłem z rana w sobotę :D

Epoca Tec do rączki a w niej ValetPro Neutral Snow Foam z odrobiną APC Nielsen Cyclone

i psikamy:

obraz029kopiowanie.jpg

obraz030kopiowanie.jpg

obraz031kopiowanie.jpg

i płuczemy Karcherem

obraz032kopiowanie.jpg

Czas na detale czyli APC Nielsen Cyclone pędzelek i jedziemy:

obraz038kopiowanie.jpg

obraz037kopiowanie.jpg

obraz033kopiowanie.jpg

obraz034kopiowanie.jpg

obraz035kopiowanie.jpg

obraz036kopiowaniec.jpg

obraz039kopiowanie.jpg

Następnie mycie na dwa wiadra Szamponem Big Apple od Rise and Shine oraz rękawica Megsa a do dolnych partii marketowa z frędzelkami (CarPro się jeszcze nie dorobiłem) :P

Oczywiście płukanie myjką cisnienioiwą.

Spryskujemy dolne partie i nadkola Sanesolvem

obraz040kopiowanie.jpg

obraz040kopiowanie.jpg

obraz042kopiowanie.jpg

Płuczemy i wycieramy do sucha ręcznikami Fuffy Dreyer

obraz043kopiowanie.jpg

czas na glinkowanie:

Glinka Valet Pro żółta, poślizg woda z odrobina szamponu:

tak wyglądała w trakcie pracy:

dsc0677kopiowanie.jpg

dsc0674kopiowanie.jpg

dsc0675kopiowanie.jpg

dsc0676kopiowanie.jpg

I tu moje zdziwienie, że ta delikatna glinka na raczej twardym lakierze porobiła trochę bałaganu w postaci rysek ale co tam jesteśmy przecież przed :ad:

Po glinkowaniu oczywiście mycie na dwa wiadra, suszenie i wjazd na inspekcję. Lakier nie był mocno porysowany ot kilka niewłaściwych myć na szczotach, trochę rys i otarć typowo parkingowych generalnie lakier w dobrym stanie.

Tego najbardziej nie lubię oklejania :wallbash:

obraz053kopiowanie.jpg

obraz054kopiowanie.jpg

obraz055kopiowanie.jpg

obraz044kopiowanie.jpg

obraz045kopiowanie.jpg

tutaj widać skutki niewłaściwego usuwania ptasiej kupy :shock:

obraz046kopiowaniey.jpg

Generalnie fotki kiepskiej jakości bo robione cyfrówką i telefonem :/ ale coś tam widać.

obraz050kopiowanie.jpg

tej rysy na dole nie udało mi sie zlikwidować była bardzo głęboka i bez zaprawki i papierów się nie obejdzie.

obraz051kopiowanie.jpg

dsc0684kopiowanie.jpg

dsc0685kopiowanieg.jpg

Czas na Lare EPL-11 :ad:

Do korekty użyłem past Menzerny FG400, PF2500, małe i duże pady Flexi- białe, pomarańczowe i żółte.

obraz059kopiowanie.jpg

dsc0687kopiowanie.jpg

dsc0688kopiowanie.jpg

dsc0689kopiowanie.jpg

dsc0690kopiowanie.jpg

Maska - i śladów po usuwaniu kupki brak :mrgreen:

obraz056kopiowanie.jpg

obraz057kopiowanie.jpg

obraz058kopiowanie.jpg

plastikowa atrapka ze znaczkiem przed

obraz061kopiowanie.jpg

i po

obraz062kopiowanieb.jpg

obraz063kopiowanie.jpg

Oczywiście po każdym przejeździe pad był czyszczony i element poddawany korekcie przemywany IPA.

Drzwi przed:

obraz064kopiowanie.jpg

i po

obraz065kopiowanie.jpg

obraz066kopiowanie.jpg

obraz067kopiowanie.jpg

Tylny słupek przed

obraz068kopiowanieq.jpg

i po

obraz069kopiowanie.jpg

obraz070kopiowanie.jpg

klapa bagażnika przed

obraz071kopiowaniep.jpg

i po

obraz072kopiowanie.jpg

tylny błotnik przed

obraz073kopiowanie.jpg

i po

obraz074kopiowanie.jpg

obraz075kopiowanie.jpg

lusterko przed

obraz076kopiowanie.jpg

i po

obraz077kopiowanie.jpg

dsc0693kopiowanie.jpg

dsc0694kopiowanie.jpg

dsc0697kopiowanie.jpg

Nareszcie koniec korekty, którą zamierzałem skończyć w niedzielę ale nie dało rady i przedłużyło się do poniedziałku :-?

No to nakładamy cleaner Dodo Juice LP

dsc0699kopiowanie.jpg

następnie wosk PB Nattys Blue

dsc0700kopiowanie.jpg

wiem wiem wosk za grubo :P ale szwagier mi pomagał i robił to 1szy raz więc można wybaczyć.

dsc0701kopiowanie.jpg

dsc0702kopiowanie.jpg

na felgi poszedł cleaner dodo juice LP i wosk Finish Kare High temp paste wax

dsc0704kopiowanie.jpg

dsc0705kopiowanie.jpg

na szybach był dziwny nalot z którym nie radziła sobie marketowa pianka AG car glass zrobił super robotę :good:

dsc0706kopiowanie.jpg

na nadkola CarPro Perl

dsc0707kopiowanie.jpg

dsc0708kopiowaniee.jpg

obraz082kopiowanie.jpg

na opony B2B od Shiny Garage

Skończyliśmy około północy więc zdjęcia tylko w środku

dsc0709kopiowanie.jpg

dsc0710kopiowanie.jpg

dsc0711kopiowanie.jpg

dsc0712kopiowanie.jpg

dsc0713kopiowanie.jpg

dsc0714kopiowanie.jpg

dsc0715kopiowaniei.jpg

dsc0716kopiowanie.jpg

dsc0717kopiowanie.jpg

Zdjęcia na zewnątrz zrobione po 2ch dniach, niestety słońca brak :/

dsc0718kopiowanie.jpg

dsc0719kopiowanie.jpg

dsc0720kopiowanie.jpg

dsc0721kopiowanie.jpg

dsc0722kopiowaniej.jpg

dsc0724kopiowanie.jpg

dsc0725kopiowaniep.jpg

dsc0726kopiowanie.jpg

dsc0726kopiowanie.jpg

dsc0729kopiowaniee.jpg

parę fotek ze środka, którego nie robiłem bo szwagier dba o nie na bierząco

dsc0732kopiowanie.jpg

dsc0733kopiowanie.jpg

dsc0734kopiowanie.jpg

No i nadszedł czas na podsumowanie:

Generalnie lakier bardzo przyjemny w obróbce, nie sprawiający trudności i dziwnych niespodzianek.

Moje wrażenia z pracy maszyną Lare EPL-11: maszyna super, leciutka - jestem mile zaskoczony pracą na rotacji. Oczywiście pierwsze elementy było ostrożnie bo musiałem wyczuć maszynę ale im dalej tym czułem się pewniej i praca sprawiała przyjemność.

Największą kontrole miałem pracując na małych padach bo na większych już potrafiła pokazać rogi.

Prędkości jakich używałem to 1,2,3 czyli nie przekraczałem 1500obr/min.

To chyba tyle dziękuję za uwagę i zapraszam do komentowania chętnie odpowiem na pytania 8-)

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites


super, pierwsza korekta, taka krowa wielka i tak ladnie :-bd

jedna rzecz do dopytania - czy mozesz opisac ten nalot na szybach, a najlepiej dac jeszcze zjecia jezeli cos na nich widac? i jak pracowales tym czyscikiem od autoglyma, recznie czy maszynowo? bardzo by to pomoglo :)

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję wszystkim za komentarze

 

Jeżeli chodzi o ten nalot na szybie to wygladało to coś  jak osad z zaschnietej wody, cos jak w kabinie prysznicowej. AG Car Glass Polish nakładałem na mikrofibrę do szyb i leciałem ręcznie #:-s . 

Pozdrawiam. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy

×
×
  • Create New...