masa140 Posted May 4, 2013 Report Share Posted May 4, 2013 Witam Jako, że na początku roku stałem się szczęśliwym posiadaczem polerki LARE EPL-11 przyszedł czas na pierwszą maszynową korektę :ad: (w ogóle pierwsza była ręczna :shock: ). Auto mojego szwagra to Porsche Cayenne Turbo - silnik o pojemności 4,5l biturbo, fabrycznie podrasowany do 500KM, 5.1s do 100km/h :evil: prędkość max. 265km/h. Nad autkiem pracowałem w połowie kwietnia więc aura nie była jeszcze tak ładna jak teraz i pacjent nie był myty (specjalnie) przez 2 tyg. Materiały i sprzęt jaki użyłem będę opisywał w trakcie "relacji" ;) Przyjechał w takim stanie: Trochę brudny ale pogoda nie sprzyjała w utrzymywaniu czystości. Robotę zacząłem w piątek późnym popołudniem od kół, których nie odkręcałem ponieważ nie miałem kobyłek a felgi 20 i wszędzie miałem dostęp. W ruch poszła szczotka, pędzel, Bilberry Wheel cleaner, Sanesolv Extra oraz IronX. wydechom też się dostało na nadkolach była kupa smoły i asfaltu I na tym etapie zakończyłem pracę w piątek i ruszyłem z rana w sobotę :D Epoca Tec do rączki a w niej ValetPro Neutral Snow Foam z odrobiną APC Nielsen Cyclone i psikamy: i płuczemy Karcherem Czas na detale czyli APC Nielsen Cyclone pędzelek i jedziemy: Następnie mycie na dwa wiadra Szamponem Big Apple od Rise and Shine oraz rękawica Megsa a do dolnych partii marketowa z frędzelkami (CarPro się jeszcze nie dorobiłem) :P Oczywiście płukanie myjką cisnienioiwą. Spryskujemy dolne partie i nadkola Sanesolvem Płuczemy i wycieramy do sucha ręcznikami Fuffy Dreyer czas na glinkowanie: Glinka Valet Pro żółta, poślizg woda z odrobina szamponu: tak wyglądała w trakcie pracy: I tu moje zdziwienie, że ta delikatna glinka na raczej twardym lakierze porobiła trochę bałaganu w postaci rysek ale co tam jesteśmy przecież przed :ad: Po glinkowaniu oczywiście mycie na dwa wiadra, suszenie i wjazd na inspekcję. Lakier nie był mocno porysowany ot kilka niewłaściwych myć na szczotach, trochę rys i otarć typowo parkingowych generalnie lakier w dobrym stanie. Tego najbardziej nie lubię oklejania :wallbash: tutaj widać skutki niewłaściwego usuwania ptasiej kupy :shock: Generalnie fotki kiepskiej jakości bo robione cyfrówką i telefonem :/ ale coś tam widać. tej rysy na dole nie udało mi sie zlikwidować była bardzo głęboka i bez zaprawki i papierów się nie obejdzie. Czas na Lare EPL-11 :ad: Do korekty użyłem past Menzerny FG400, PF2500, małe i duże pady Flexi- białe, pomarańczowe i żółte. Maska - i śladów po usuwaniu kupki brak :mrgreen: plastikowa atrapka ze znaczkiem przed i po Oczywiście po każdym przejeździe pad był czyszczony i element poddawany korekcie przemywany IPA. Drzwi przed: i po Tylny słupek przed i po klapa bagażnika przed i po tylny błotnik przed i po lusterko przed i po Nareszcie koniec korekty, którą zamierzałem skończyć w niedzielę ale nie dało rady i przedłużyło się do poniedziałku :-? No to nakładamy cleaner Dodo Juice LP następnie wosk PB Nattys Blue wiem wiem wosk za grubo :P ale szwagier mi pomagał i robił to 1szy raz więc można wybaczyć. na felgi poszedł cleaner dodo juice LP i wosk Finish Kare High temp paste wax na szybach był dziwny nalot z którym nie radziła sobie marketowa pianka AG car glass zrobił super robotę :good: na nadkola CarPro Perl na opony B2B od Shiny Garage Skończyliśmy około północy więc zdjęcia tylko w środku Zdjęcia na zewnątrz zrobione po 2ch dniach, niestety słońca brak :/ parę fotek ze środka, którego nie robiłem bo szwagier dba o nie na bierząco No i nadszedł czas na podsumowanie: Generalnie lakier bardzo przyjemny w obróbce, nie sprawiający trudności i dziwnych niespodzianek. Moje wrażenia z pracy maszyną Lare EPL-11: maszyna super, leciutka - jestem mile zaskoczony pracą na rotacji. Oczywiście pierwsze elementy było ostrożnie bo musiałem wyczuć maszynę ale im dalej tym czułem się pewniej i praca sprawiała przyjemność. Największą kontrole miałem pracując na małych padach bo na większych już potrafiła pokazać rogi. Prędkości jakich używałem to 1,2,3 czyli nie przekraczałem 1500obr/min. To chyba tyle dziękuję za uwagę i zapraszam do komentowania chętnie odpowiem na pytania 8-) Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 5, 2013 Report Share Posted May 5, 2013 Super robota jak na pierwszą korektę maszynową :u Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
junior74 Posted May 5, 2013 Report Share Posted May 5, 2013 Fajna praca dziupla ma potencjał :u Nie ma to jak szwagier :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peppa Posted May 5, 2013 Report Share Posted May 5, 2013 super, pierwsza korekta, taka krowa wielka i tak ladnie :-bd jedna rzecz do dopytania - czy mozesz opisac ten nalot na szybach, a najlepiej dac jeszcze zjecia jezeli cos na nich widac? i jak pracowales tym czyscikiem od autoglyma, recznie czy maszynowo? bardzo by to pomoglo :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fireman_marcin Posted May 5, 2013 Report Share Posted May 5, 2013 Dobre początki :u Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
shifty Posted May 12, 2013 Report Share Posted May 12, 2013 Spisałeś się. Garaż oldschoolowy, jest moc :-) Gratuluję pierwszej takiej pracy! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
masa140 Posted May 19, 2013 Author Report Share Posted May 19, 2013 Dziękuję wszystkim za komentarze Jeżeli chodzi o ten nalot na szybie to wygladało to coś jak osad z zaschnietej wody, cos jak w kabinie prysznicowej. AG Car Glass Polish nakładałem na mikrofibrę do szyb i leciałem ręcznie #:-s . Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJ. Posted May 24, 2013 Report Share Posted May 24, 2013 Good job :u W tyłek nie zmarzłeś siedząc na ziemi? ;)) Niedaleko mnie mieszka gość który jeździ czarnym Cayennem GTS z USA na 22 felach.. :ymdaydream: Oj kochałbym... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.