Skocz do zawartości

Land Rover Freelander 2 '07


krd

Rekomendowane odpowiedzi

Wrzucilem na jedno forum i jak zwykle zapomnialem o drugim :P

Musze sobie dodac do zakladek...

 

Czesc!
Kolejne wolne dni i kolejny projekt. Tym razem wzialem na ruszt pojazd, ktory mieliscie okazje ogladac w innym temacie...
Jednak pierwszy raz od poczatku do konca zdjecia i caly proces robiony pod katem relacji. Mysle, ze kazdy znajdzie w tej relacji cos dla siebie ;)

Zaczynamy!

W takim stanie pojazd zajechal w me progi. Myty recznie chyba ostatnio przeze mnie, czyli blisko 2 miesiace temu.
mini1j.jpg
mini2fh.jpg
mini3x.jpg
mini4cn.jpg
mini5x.jpg
mini6b.jpg
mini7x.jpg
mini8i.jpg
mini9f.jpg
mini10m.jpg
mini11f.jpg
mini12n.jpg
mini13b.jpg
mini14q.jpg
mini15.jpg
mini16.jpg
mini17h.jpg

Z takim oto arsenalem startujemy.
mini18.jpg

Coprawda z powodu deszczowej pogody auto troszke mokre, ale trudno, lecimy z opryskiem Prickbortem.
mini19.jpg
mini20.jpg
mini21.jpg
mini22.jpg

Nastepnie IronX.
mini23.jpg
mini24.jpg
mini25o.jpg
mini26.jpg
mini27.jpg
mini28x.jpg
mini29.jpg
mini30.jpg
mini31l.jpg
mini32n.jpg
mini33r.jpg

Potem oprysk aktywna piana z "pianownicy" Karchera, wlalem do niej 200ml APC Surfex HD, 200ml K2 Bora Plus oraz 80ml Tenzi Trucka,
mini34.jpg
mini35.jpg
mini36.jpg
mini37.jpg
mini38.jpg
mini39.jpg
mini40.jpg
mini41.jpg
mini42.jpg
mini43.jpg
mini44.jpg
mini45.jpg
mini46o.jpg
mini47.jpg
mini48.jpg
mini49.jpg

Potem plukanie.
mini50.jpg
mini51.jpg
mini52.jpg
mini53.jpg
mini54.jpg

Dalej zakamarki i uszczelki wypedzelkowane APC Sufrex HD w roztworze 1:8.
mini55g.jpg
mini56.jpg
mini57.jpg
mini58.jpg
mini59.jpg
mini60.jpg

Tablice out! Miejsce pod nimi psikam IronX'em.
mini61.jpg
mini62.jpg
mini63.jpg
mini64.jpg
mini65.jpg
mini66.jpg
mini67.jpg

Teraz czas na kola, ponownie spryskalem je IronX.
mini68.jpg
mini69.jpg
mini70.jpg
mini71.jpg

Sam IronX to za malo. Towaru na regalach pod dostatkiem...
mini72.jpg

...wiec zrobilem sobie ciekaweg mixa. Wlalem po 50ml kazdego z tych srodkow, tj. K2 Bora Plus, FinishLine do czyszczenia roweru, Tenzi Truck, ValetPRO Bilberry Wheel Cleaner oraz IronX.
mini73l.jpg

Wszystko to wlalem do Glorii i wypelnilem woda.
mini74.jpg

I pianujemy.
mini75.jpg
mini76.jpg

Niestety felg nie moglem zdjac :(
Dlatego na tyle ile to mozliwe domylem je wewnatrz szczotka Daytona.
mini77f.jpg
mini78.jpg
mini79.jpg
mini80.jpg

Wypedzelkowalem ladnie fronty felg i opony.
mini81.jpg
mini82w.jpg
mini83.jpg

Finalnie wyglada to tak.
mini84.jpg
mini85.jpg

Dodatkowo pozniej wnetrze felgi spryskalem Prickbortem by nieco rozpuscic te zalegajace placki smoly.
mini86.jpg

Tu pieknie widac, ze na oponach opilki z klockow rowniez sie znajduja ;P
mini87.jpg

Dalej mycie auta na dwa wiadra. Wybor padl na szampon Britemax oraz oczywiscie rekawice car Pro :)
mini88.jpg

Wlalem go mniej wiecej 45ml.
mini89.jpg

Zaczalem ubijac piane w wiadrze...
mini90.jpg
mini91.jpg

...az sie zapomnialem  i sporo ucieklo poza wiadro ;D
mini92.jpg
mini93.jpg
mini94.jpg
mini95.jpg
mini96.jpg
mini97.jpg
mini98.jpg

Potem nadszedl czas na glinkowanie. Zolta glinke valetPRO wlozylem do cieplej wody i pozwolilem sie zmiekczyc. Jako lubrykant uzylem Meguiar's Last Touch 1:2.
mini99.jpg
mini100.jpg
mini101.jpg

Ponowne mycie, tym razem na jedno wiadro, szampon ten sam.
mini102.jpg

Suszenie recznikiem waflowym Sonusa.
mini103.jpg

No i tak to wyglada po umyciu, jakies tam refleksy nawet sa...
mini104.jpg
mini105.jpg
mini106k.jpg
mini107.jpg
mini108.jpg
mini109.jpg
mini110.jpg
mini111.jpg
mini112.jpg
mini113.jpg
mini114.jpg
mini115.jpg
mini116.jpg

Wjazd do garazu i dzialamy...
mini117.jpg

Zaczynamy inspekcje.
mini1d.jpg
mini2k.jpg
mini3f.jpg
mini4o.jpg
mini5n.jpg
mini6n.jpg
mini7z.jpg
mini8r.jpg
mini9o.jpg

Skoro wiemy mniej wiecej co nas czeka, przygotowujemy stanowisko robocze.
mini10yh.jpg
mini11u.jpg
mini12z.jpg

Pierwsze niesmiale 50/50. I tu pewien problem. Przy robieniu poprzedniej korekty obiecywalem sobie, ze porobie duzo fajnych piecdziesiatek... jednak okazalo sie, ze na tym lakierze ledwo co widac ;(
Niemniej jednak... probowalem...
mini13w.jpg
mini14.jpg
mini15.jpg
mini16j.jpg
mini17j.jpg
mini18m.jpg
mini19.jpg
mini20ym.jpg

I kolejne.
mini21.jpg
mini22q.jpg
mini23.jpg
mini24.jpg
mini25m.jpg
mini26d.jpg
mini27j.jpg
mini28.jpg
mini29.jpg

Tutaj juz po cuttingu i polishu.
mini30y.jpg
mini31.jpg
mini32.jpg
mini33.jpg

Troche sie nakurzylo :P
mini34.jpg
mini35.jpg
mini36s.jpg
mini37u.jpg
mini38.jpg
mini39.jpg
mini40v.jpg
mini41.jpg
mini42a.jpg

I myjemy, 100ml Surfexa HD, 100ml K2 Bory Plus i kapka Tenzi Trucka.
mini43.jpg

Pluczemy.
mini44.jpg

Suszymy.
mini45.jpg

Wyszlo to nawet nawet...
mini46.jpg
mini47.jpg
mini48.jpg
mini49.jpg
mini50.jpg
mini51.jpg
mini52.jpg
mini53.jpg

Nastepnie finish i cleaner w jednym, czyli Swissvax Cleaner Fluid Professional Regular i zolty pad 3M.
mini54.jpg

2 male kropeczki na padzie i spokojnie robimy caly element.
mini55p.jpg

Temperatura nienajgorsza, moglo byc nieco cieplej, ale co poradzic.
mini56.jpg

Czas na wisienke na torcie- woskowanie. Dzisiejszy wybor to Swissvax Best of Show.
mini57.jpg
mini58.jpg
mini59.jpg
mini60.jpg
mini61t.jpg
mini62.jpg

Lekko przepolerowujemy fibra WWL Alladin.
mini63.jpg

Po dluzszym czasie polerujemy ponownie, tym razem uzywajac rekawiczek CarPro. Wyglada to moze nieco smiesznie, ale naprawde daja rade!
mini64.jpg
mini65.jpg

No i finalnie tak to wyglada pod ledem...
mini66.jpg
mini67.jpg
mini68.jpg
mini69.jpg
mini70.jpg
mini71.jpg
mini72.jpg
mini73.jpg

Teraz czas na wnetrze, wygladalo to mniej wiecej tak.
mini1so.jpg
mini2r.jpg
mini3m.jpg
mini4g.jpg
mini5f.jpg
mini6e.jpg
mini7h.jpg
mini8t.jpg
mini9w.jpg
mini10x.jpg
mini11t.jpg
mini12.jpg
mini13t.jpg
mini14c.jpg
mini15c.jpg
mini16.jpg
mini17.jpg
mini18zm.jpg
mini19k.jpg
mini20j.jpg
mini22.jpg

Ogolnie widac, ze tapicerka dosc zmeczona, wiec bierzemy sie za pranie.
mini23d.jpg
mini24q.jpg

Prespray z APC 1:10.
mini25.jpg

Szczotkowanie.
mini26l.jpg

Po pierwszym praniu dosc czarno...
mini27.jpg

Jednak jest znacznie lepiej, jak podeschnie przepiore ponownie.
mini28.jpg
mini29h.jpg
mini30q.jpg

Oraz strona kierowcy.
mini31.jpg
mini32.jpg

Niestety gumowy dywanik zostawil swoje pietno, ale cos z tym wypadaloby zrobic.
mini33.jpg
mini34.jpg

Idealnie spisal sie tutaj ValetPRO Citrus Tar&Glue Remover.
mini35.jpg

Dalej czas na skory. Jako, ze czyscilem je dosc mocno 2 miesiace temu, teraz zdecydowalem sie na nieco delikatniejszy srodek, a mianowicie Zymol Leather Cleaner.
mini36.jpg

Male, skorzane fifty-fifty.
mini37f.jpg
mini38.jpg
mini39j.jpg
mini40.jpg
mini41.jpg
mini42.jpg

Po umyciu wszystkich powierzchni skorzanych fibra wygladala tak.
mini43.jpg

Dalej odzywka- do kompletu Zymol Treat.
mini44m.jpg

I znow 50/50.
mini45.jpg
mini46.jpg

Do czyszczenia plastikow uzylem APC 1:10 w atomizerze pianujacym. Swietne rozwiazanie podejrzane w MX Nowicki, dzieki Pawle!
mini47n.jpg
mini48.jpg
mini49.jpg

Dalej czas na dressing do plastikow wewnatrz, tym razem uzylem Zymola Vinyl Conditioner. Jednak aby dobrze sie wchlonal warto nagrzac nieco kokpit.
mini50.jpg
mini51.jpg
mini52.jpg

Na uszczelki wlecial Swisswax Seal Feed.
mini53.jpg

Na szybke zegarow Zymol Detail.
mini54.jpg
mini55.jpg

Aby dopelnic calosci, trzeba bylo zabrac sie rowniez za detale. Na poczatek koncowka wydechu.
mini1n.jpg

Przeczyscilem ja FinishKare Chrome&Brass Polish.
mini2ot.jpg

oczyscilem cleanerem Swissvax Cleaner Fluid Regular.
mini3cn.jpg

Zabezpieczylem woskiem Swissvax Autobahn.
mini4l.jpg

To samo combo, tj Swissvax Cleaner Fluid Regular i Swissvax Autobahn poszlo na felgi.
mini5t.jpg
mini6x.jpg
mini7t.jpg

Na oponki wlecial Meguair's Endurance.
mini8u.jpg
mini9.jpg

Na szyby Gtechniq G3.
mini10l.jpg

Detale...
mini11p.jpg
mini12v.jpg
mini13.jpg

Tablice rejestracyjne i oprawki wymyte APC 1:10.
mini14y.jpg
mini15.jpg

Zabezpieczone tak samo jak felgi- Swissvax Cleaner Fluid Regular i Swissvax Autobahn.
mini16.jpg
mini17u.jpg

Wygrzewanie  wosku.
mini18d.jpg

Finalnie wyszlo to tak. Wnetrze.
mini1l.jpg
mini2o.jpg
mini3ll.jpg
mini4y.jpg
mini5w.jpg
mini6z.jpg
mini7t.jpg
mini8b.jpg
mini9j.jpg
mini10nx.jpg
mini11k.jpg
mini12k.jpg
mini13e.jpg
mini14v.jpg
mini15.jpg
mini16q.jpg
mini17u.jpg
mini18.jpg
mini19.jpg
mini20a.jpg
mini21h.jpg
mini22j.jpg
mini23l.jpg
mini24.jpg
mini25.jpg
mini26e.jpg
mini27.jpg
mini28e.jpg

Na zewnatrz.
mini29.jpg
mini30.jpg
mini31b.jpg
mini32.jpg
mini33.jpg
mini34x.jpg
mini35z.jpg
mini36.jpg
mini37.jpg
mini38.jpg
mini39.jpg
mini40z.jpg
mini41.jpg
mini42.jpg
mini43.jpg
mini44.jpg
mini45t.jpg
mini46.jpg
mini47.jpg
mini48.jpg
mini49q.jpg
mini50.jpg
mini51o.jpg

No... i tyle tego wyszlo. Wiem, ze nie wszystko idealnie. Pranie robilem drugi raz i nadal widze, ze mam duzo do nauczenia sie. Korekte oceniam na solidne 75%, zostalo troche grubasow, ktorych juz nie meczylem papierem. Niemniej jednak efekt cieszy moje oczy.
W sumie okolo 26 godzin pracy.
Fotki na zewnatrz postaram sie dorzucic jak tylko sloneczko dopisze...

Staralem sie jak moglem uchwycic na zdjeciach wszystko co bylo robione przy aucie. Kazdy kto kiedykolwiek robil relacje wie, ze nie jest to takie proste. Mam nadzieje, ze Wam sie spodoba :)

Jak o czyms zapomnialem to odpowiem w komentarzach :)

Do nastepnego!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Szczerze mowiac od czasu oddania auta nie widzialem go, jak bedzie pierwsze mycie to na pewno wrzuce jakies zdjecia czy filmiki, aczkolwiek mysle, ze 2 warstwy maja sie obecnie bardzo dobrze. Mimo, ze to wosk konkursowy to mysle, ze wytrzyma te 3 letnie miesiace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W idealnych warunkach Prickborta nalezy pryskac na suche auto. Tutaj niestety padal deszcz i nie mialem wyjscia. Co do IronX to lepiej rowniez na suchy, ale na mokrym tez robi robote. Poza tym uwazam, ze bez sensu jest myc auto, suszyc i dopiero prick-irono-bortowac, a potem znow myc. Dlatego wymyslilem sobie, ze robie to na samym poczatku. Do tej pory sie sprawdza, takze mysle, ze nie jest zle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ooobszerna ale za to przemiła relacja, wyszło elegancko :u

Zazdroszczę podjazdu i garażu :)

Mam tylko jedno, dwa pytania:

1. Czy robiłeś czymś napisy na tylnej klapie? Pod światło widać kropeczki (zacieki) - może dressing załatwiłby sprawę?

2. Te opony przed dressingiem wyglądają na strasznie niedomyte, powiedz, że to tylko na zdjęciu tak

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Mam tylko jedno, dwa pytania:

1. Czy robiłeś czymś napisy na tylnej klapie? Pod światło widać kropeczki (zacieki) - może dressing załatwiłby sprawę?

2. Te opony przed dressingiem wyglądają na strasznie niedomyte, powiedz, że to tylko na zdjęciu tak

Pozdrawiam :)

 

1. Niczym nie dotykalem, nic nie pomaga niestety.

2. Opony wziely gore, nie mialem juz na nie sily.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...