Adamek Opublikowano 21 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo 2009"W miniony weekend do mojego Siemianowickiego garażu trafiła Insignia z dieslem pod maską. Samochód w czarno perłowym kolorze z przebiegiem niewiele ponad 100kkm. Plan prac na ten samochód był bardziej rozbudowany niż to, co robię zazwyczaj. Ten egzemplarz potrzebował kompletnego mycia nadwozia, czyszczenia kół, czyszczenia wnętrza wraz ze skórzaną tapicerką (czyszczenie + zabezpieczenie), mycia komory silnika i na końcu kilku etapowego polerowania lakieru. Aktualny właściciel korzysta z moich usług drugi raz (Wcześniej polerowałem dla niego Signum) i jeździ tym samochodem od 6 miesięcy, poprzedni miał go od nowości. Samochód był częstym bywalcem myjni automatycznych. Powłoka lakiernicza miała mnóstwo utlenień, płytkich rysek i była zmatowiona. Całość nie wyglądała zachęcająco, lecz po bliższych oględzinach nie zauważono żadnych głębokich otarć bądź rys, rokowało to dobre efekty końcowe. W pracy, przy Insigni od początku do końca pomagał mi mój dobry kolega Marek (Marek750) za co bardzo mu dziękuje. Przy samochodzie spędziliśmy w dwie osoby, dwa dni. Łącznie 22h, gdybym pracował sam spokojnie siedziałbym ich dobre 40hŚrodki użyte w omawianej pracy:Mycie:1. Aktywna piana: ValetPRO pH Neutral Snow Foam2. Szampon nr 1: Auto Glym Shampoo Condotier3. Szampon nr 2: Meguiar's NXT4. Rękawica: Meguiar's Microfiber Wash Mitt5. APC: ValetPRO Citrus PRE-Wash APC6. Deironizacja: CarPro TRIX 600ml TRIX = TarX + IronX7. Glinka nr 1: Meguiar's Smooth Surface Clay Bar8. Glinka nr 2: Yellow Poly Clay BarKoła:1. Mycie nr 1: ValetPRO Citrus PRE-Wash APC2. Mycie nr 2: Scholl Rim7 Gel3. Mycie nr 3: Mix! APC Nielsen, ValetPro Citrus Tarr & Glue Remover, 4Nano Rim Cleaner, IronX, Woda.4. Szczotka: Mothers Carpet & Upholstery Brush5. Deironizacja: CarPro TRIX 600ml TRIX = TarX + IronX6. Meguiar's Hot Rims Aluminium Wheel Cleaner7. Odświeżenie: Polerka Das-6. Pad Scholl Niebieski. Pasta Scholl S178. Zabezpieczenie: Zymol Carbon.9. Opony: Mothers Reflections Tire Care 710mlKomora Silnika:1. Aktywna piana: ValetPRO pH Neutral Snow Foam2. Meguiar's Engine DressingWnętrze:1. Szczoteczka do skóry Gliptone Leather Brush2. Apc Meguiar's3. ValetPRO Citrus PRE-Wash APC4. Czyszczenie skórzanej tapicerki: Angelwax Heaven For Leather5. Zabezpieczenie skórzanej tapicerki: Jaguar Leather Conditioner6. Zabezpieczenie elementów plastikowych: Poorboy's Natural Look Dressing7. Szyby: Meguiar's NXT Generation Glass CleanerKorekta Lakieru/Zabezpieczenie:1. Polerka Das-62. Polerka Lare EPL-11 (przez moment)3. Pasta polerska S17+4. Pasta polerska S40+5. Pady Scholl (Pomarańczowy i Niebieski) - 125mm, 80mm6. Papier wodny 2500 (Miejscami)7. Przygotowanie pod wosk: Scholl W09 + Żółty Pad.8. Wosk Zymol CarbonReszta:1. Niewidzialna wycieraczka: Rain.X2. Mycie szyb: Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner3. Końcówka wydechu: Pasta Sonax do aluminium i chromu4. Zewnętrzne elementy plastikowe: Meguiar's Quik Interior DetaileDobrze... Wstęp był! Teraz rzućmy okiem na samochód, po przyjeździe prezentował się tak:Po otwarciu maski:Wygląda jak wygląda... Podziwiania wystarczy! Lepiej zabrać się do pracy. W pierwszej kolejności płuczemy z większego brudu:Nakładamy na samochód aktywną pianę ValetPRO pH Neutral Snow Foam za pomocą Karchera:W między czasie przygotowujemy zestaw do mycia...Rękawica Meguiar's Microfiber Wash Mitt + Marka ręka i jedziemy z koksem:Koła w pierwszej kolejności zostały wymyte ValetPRO Citrus PRE-Wash APC:Po spłukaniu, Scholl'em Rim7 Gel:Opony zostały wyczyszczone szczotką Mothers Carpet & Upholstery Brush i ValetPRO Citrus PRE-Wash APC:Całość nadwozia i koła zostały wypryskane CarPro TRIX 600ml TRIX = TarX + IronXCoś tam spływa:Na dobitkę koła zostały wypryskane mixem mojego autorstwa.APC Nielsen, ValetPro Citrus Tarr & Glue Remover, 4Nano Rim Cleaner, IronX, Woda.Teraz detale. Pędzelek w rękę + ValetPRO Citrus PRE-Wash APC:Coś tam spływa z lakieru, oby nie klar:Kolej na przednie dywaniki (z tyłu są welurowe):Pędzelek w rękę + ValetPRO Citrus PRE-Wash APC:Otwieramy maskę i naparzamy aktywną pianą ValetPRO pH Neutral Snow Foam za pomocą Karchera:Całość w między czasie pędzelkujemy z pomocą ValetPRO Citrus PRE-Wash APC:I płuczemy:Po spłukaniu nadwozia ponownie nakładamy ValetPRO pH Neutral Snow FoamI jedziemy na dwie glinki. Jedna ValetPRO Yellow Poly Clay Bar a druga Meguiar's Smooth Surface Clay Bar:Jak widać lekko nie miały:Całość ponownie, dokładnie płuczemy:Po spłukaniu samochód został wysuszony do sucha za pomocą Monster Shine Fluffy Dryer 90/60cm i wylądował w garażu.Na pierwszy ogień zajęliśmy się wnętrzem, źle nie wyglądało, chyba dlatego iż było czarne:Na początek wnętrze zostało dokładnie odkurzone za pomocą urządzenia zwanego potocznie odkurzaczem, który ma ciąg jak doświadczona...Wszystkie gumowe i plastikowe elementy zostały wyczyszczone za pomocą pędzelka i ValetPRO Citrus PRE-Wash APCZaraz po wyschnięciu został nałożony na nie Poorboy's Natural Look DressingWszystkie plastiki we wnętrzu jak deska rozdzielcz, tunel środkowy, kratki nawiewów zostały wyczyszczone za pomocą Meguiar's APC i szczoteczki do skóry Gliptone:Skórzana tapicerka dokładnie została odtłuszczona i wyczyszczona za pomocą Angelwax Heaven For LeatherPo tym etapie Marek zdemontował z samochodu drewniane elementy:Które to wypolerowaliśmy za pomocą polerki, średniej twardości pada i Scholl'a S40:Plastiki we wnętrzu zostały zabezpieczone Poorboy's Natural Look DressingSkórzana tapicerka została zabezpieczona środkiem Jaguar Leather Conditioner:Dywaniki przednie zostały wcześniej wyczyszczone ValetPRO Citrus PRE-Wash APC:Finalnie zostały zabezpieczone 303 Aerospace Protectant:Na zakończenie szyby i wyświetlacze zostały wyczyszczone za pomocą Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner.Kiedy już wnętrze "wygląda" przystąpiliśmy do realizacji zadania pod tytułem polerowanie lakieru. Był to przełomowy moment, ponieważ na tą okoliczność zakupiliśmy nową polerkę Lare EPL-11 z pełnym wyposażeniem. Miało być profesjonalnie, szybciej i z rozmachem! W końcu to nasza pierwsza praca na polerce rotacyjnej!Sprzęt gotowy, aż się pali do pracy:Tak więc robimy oględziny najbliższego elementu którym to jest prawy tylny błotnik:W pierwszej kolejności bierzemy wysłużonego Dasa do ręki i robimy 50/50:Zerknijmy na prawe tylne drzwi:Tak więc element do pracy jest! Nowo zakupiona rotacja Lare w rękę i jedziemy z koksem:W końcu to mój debiut! Kilka szybkich przejazdów i efekty...No cóż. Po kilku próbach mój debiut się skończył, efekty były mniej niż mizerne... Stwierdziłem, że moja zabawa z rotacją się skończyła. Był jeszcze Marek który uparcie twierdził, że on sobie da radę i będzie wszystko dobrze... Tak więc wziął się do pracy.Efekty naszej pierwszej pracy z polerką widać poniżej za zdjęciu. (Marek) błotnik, (Adam) drzwi. Nieruszony środek wygląda najlepiej.Po w/w incydencie polerka została spakowana i zostanie wymieniona na Lare EPL-41. Nie mam pojęcia jak ludzie wyprowadzają lakier taką maszyną. Może kiedyś się nauczę, teraz jednak nie ma na to czasu.Tak więc trzeba naprawić to co się zepsuło. Starego Dasa w rękę i jedziemy z koksem.Drzwi 50/50:Błotnik i drzwi po:Drzwi przednie, prawe przed:50/50:Po:Lusterko prawe, przed:Po:Słupek prawy, przed:Po:Tylna klapa miała na sobie kilka głębszych otarć:Które zostały potraktowane w pierwszej kolejności papierem 2500:Tylna klapa wraz z lampami, przed:Tylny zderzak przed:Cały tył po:Obracamy samochód, i jedziemy od tyłu... Tylny, lewy błotnik przed:50/50:Po:Drzwi, prawy tył, przed:50/50:Oooo... Takiego jeszcze nie było! 50/50/50/50:Drzwi, prawy przód, przed:Takiej inwencji twórczej też jeszcze nie było, jesteśmy pionierami!Wymyślne 50/50:Straty w wyposażeniu muszą być... W sumie poleciało 4szt dużych padów…Lusterko lewe, przed:Po:Lewy przedni błotnik:50/50:Po:Ogólnie na gotowo:Dobra! Koniec rozciągania szczęki... Działamy dalej. Maska przed:Zderzak przed:Reflektor przed:Całość po:Coś tam się już odbija:Słupek, lewy przed:50/50:Po:Piano black na słupkach, przed:50/50:Po:Na prawym progu znajdowała się długa, głęboka rysa:Została potraktowana zaprawką, można by powiedzieć iż teraz jej nie widać:Silnik poprzedniego dnia został wymyty i prezentował się "szaro"Na wszystkie czarne elementy został nałożony Meguiar's Engine Dressing:Osłona turbosprężarki została wyczyszczona pastą Sonaxa:Teraz kolej na końcówkę wydechu, przed czyszczeniem prezentuje się następująco:Tak jak obudowa turbosprężarki, została wyczyszczona pastą Sonax:Przyszła kolej na koła. Front jest wypolerowany i zabezpieczony klarem. Znajdowały się na nich dziwne plamy, brakowało też im blasku:Postanowiliśmy je odświeżyć za pomocą polerki, małego pada i pasty Scholl S17:Efekt po:Po w/w etapach. Samochód został opłukany ponieważ nie był bardzo zapylony. Do tego posłużyła rękawica Meguiar's Microfiber Wash Mitt + Szampon Meguiar's NXT. Zakamarki zostały wymyte pędzelkiem i ValetPRO Citrus PRE-Wash APC:Po etapie mycia samochód został osuszony za pomocą Monster Shine Fluffy Dryer 90/60cm i powrócił do garażu. Tam na pierwszy ogień do czyszczenia poszły wszystkie wykroje:Przed:Po:Następnie całość nadwozia została wykończona i przygotowana pod wosk Scholl'em W09 na żółtym padzie:Po spolerowaniu Scholla przystąpiliśmy do nakładania wosku. Wisienką na Insigni został Zymol Carbon nakładany za pomocą aplikatora Meguiar's Soft Foam.[/url]Koła również zostały zabezpieczone Zymolem. Na opony został nałożony Mothers Reflections Tire CarNa wszystkie szyby została nałożona niewidzialna wycieraczka Rain.XTak więc po spolerowaniu w/w niewidzialnej wycieraczki szyby zostały domyte za pomocą Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner. Wszystkie plastikowe elementy zewnętrzne takie jak przedni hokej, kratki zderzaka, grilla, obwódki drzwi zabezpieczyłem Meguiar's Quik Interior Detailer. Prace przy Insigni zostały zakończone.Wyjeżdżamy na zewnątrz aby zobaczyć efekt końcowy. Niestety jak to w moich tegorocznych relacjach bywa, słońca brak. Do tego czasu mało bo wcześniej padało i zaraz znowu zacznie padać.Efekt końcowy...Praca przy tym samochodzie nie była ani łatwa ani ciężka, pracowało się bardzo spokojnie. Z każdym ruchem polerki rysy znikały. Lakier nie należy do twardych, korektę jestem w stanie ocenić na 99% ponieważ wszystko ładnie bezproblemowo schodziło.Ubolewam tylko, że nie widziałem ani nie zrobiłem zdjęć samochodu w pełnym słońcu. Po rozmowie telefonicznej następnego dnia z właścicielem, dowiedziałem się że samochód prezentuje się w h... dobrze i jest bardzo zadowolony!Dziękujemy serdecznie za uwagę i do zobaczenia wkrótce! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fireman_marcin Opublikowano 21 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 Już tradycyjnie, wyszło świetnie :-bd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blaszczu Opublikowano 21 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 Super relacja, super praca ;) Świetnie Ci to wyszło! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas93cs Opublikowano 21 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 Relacja rewelacja. Zastawia mnie tylko dlaczego nie idzie ci praca z rotacją. Ale samochód jak z salony :ymapplause: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
minetoo Opublikowano 21 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 Niezwykle ciekawy projekt.Z jednej strony świetna zabawa i "amatorski lekki klimat" , z drugiej natomiast profesjonalne podejście (zdjęte klamki i listwy) i genialne efekty na nie łatwym lakierze.Panowie, wielkie brawa. Jest świetnie :ymapplause:PS designera tego kokpitu powinni powiesić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carire1 Opublikowano 21 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 szacun za prace i za efekty :) ! :ymapplause: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamek Opublikowano 22 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Relacja rewelacja. Zastawia mnie tylko dlaczego nie idzie ci praca z rotacją. Ale samochód jak z salony :ymapplause: Ciężko powiedzieć, polerką pracuję od dobrych 4 lat (amatorsko) nie robię tego na codzień, zawsze pracowałem na DA. Chciałem teraz spróbować rotacji ale to zupełnie inna bajka, co z tego iż "darłem" lakier dużo szybciej niż DA jak porobiłem hologramów? Wole jednak dłużej popracować DA i mieć pewność, że coś mi z tego wyjdzie. Takim o to sposobem EPL-11 zostanie wymienione na EPL-41! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zybercik Opublikowano 22 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Pierwszoligowa praca! Dbałość o szczegóły (klamki, polerowanie 'drewna') robi wrażenie. Z silnikiem polecieliście po całości, przyznam że ja miałbym obawy... zasłanialiście coś? Efekt też zadowalający. Brand new można rzec ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamek Opublikowano 22 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Z silnikiem polecieliście po całości, przyznam że ja miałbym obawy... zasłanialiście coś? To nie było pierwsze mycie silnika jakie robiliśmy. Jeżeli widać, że samochód jest pewny to się myje Karcherem. Nie leje się po alternatorze (workiem można przykryć) a zaraz po myciu się go odpala aby woda odparowała. Jeszcze nie miałem problemu aby jakiś silnik nie odpalił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas93cs Opublikowano 24 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 Ja też myje silnik najpierw pianą później APC i płucze myjką i nie miałem problemu z odpaleniem nigdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJ. Opublikowano 28 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Bogata i obszerna relacja, spis środków na początku wzorowy :u Również brawa dla fotografa, spisał się na medal :u Dla Ciebie Adamek duży plus za ściągnięcie klamek (dużo roboty)? Jak tam zawiasy w profilach? Do końca wymyte? Guma osłaniająca przewody przesmarowana dressingiem? Jak oceniasz Sonaxa do chromów? Kiedyś chyba pytałem, powtórzę i tutaj - długo utrzymuje Ci się Megs Interior Detailer na zewnątrz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamek Opublikowano 29 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 Bogata i obszerna relacja, spis środków na początku wzorowy :u Również brawa dla fotografa, spisał się na medal :u Dla Ciebie Adamek duży plus za ściągnięcie klamek (dużo roboty)? Jak tam zawiasy w profilach? Do końca wymyte? Guma osłaniająca przewody przesmarowana dressingiem? Jak oceniasz Sonaxa do chromów? Kiedyś chyba pytałem, powtórzę i tutaj - długo utrzymuje Ci się Megs Interior Detailer na zewnątrz? Większości zdjęć autorem jestem ja, jest kilka ujęć robione przez mojego kolegę Marka. Ściąganiem klamek zajął się Marek, siedzi w Oplach i wie jak je w 5 minut zdemontować. Widziałem tylko, że wystarczyło odkręcić jedną śrubkę. Zawiasy przemyliśmy na tyle ile się dało, niestety jakoś pominąłem je przy robieniu zdjęć. Gumy zostały tylko wymyte, dressingu nie nakładaliśmy na nie, w tym samochodzie i czarnych wykrojach praktycznie ich nie widać. Sonaxa do chromów oceniam dobrze, jakoś zawsze poradzi sobie z różnymi nalotami i połyskiem. Innego środka do chromu nie używałem. Megs Interior Detailer na zewnątrz trzyma do mycia, gorzej jak popada deszcz, nie spolerowany z elementu potrafi spłynąć. Co gorsza zostawia wtedy ślady na lakierze lecz ogólnie jest bardzo dobry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.